Gå til innhold

Norsk gutt på lekeplassen ropte "Allahu akbar"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det? Det er ikke noe som representerer IS i det hele tatt og folk må få lov til å mene eller si at Gud er stor.
Man hører jo folk si "Herregud" "Hallejua" og ofte også "Takk Gud", "Amen" eller "Amen til det!"" .
 

Anonymkode: 4f64a...666

Link til gjerningsmann som ropte "halleluja" før utløsning av bombevest, knivstakk tilfeldige eller tilsvarende??

Anonymkode: 73839...c23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du tenkt det samme om et norskt barn sang en kristen sang for eksempel?

Anonymkode: 03a51...cd9

Eller om han hadde ropt det samme på norsk? :klo:

Anonymkode: 4a79d...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link til gjerningsmann som ropte "halleluja" før utløsning av bombevest, knivstakk tilfeldige eller tilsvarende??

Anonymkode: 73839...c23

Slapp av, det er et fredelig uttrykk også. Chill og ikke tolk alt i verste mening.

Anonymkode: 4a79d...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han sa allahu akbar? Kan hende han sa allahu snack bar, som er blitt ganske populært etterhvert.

Anonymkode: 6baba...a34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at han sa allahu akbar? Kan hende han sa allahu snack bar, som er blitt ganske populært etterhvert.

Anonymkode: 6baba...a34

😂👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de har helt rett.

Anonymkode: 1e7c8...256


Nei, IS krigere er ikke muslimer.  De mener de tilhører Islam fordi de tror på Allah, men de følger ingen andre muslimske bud eller levemåter. Faktisk så advarer koranen mot nettopp sånne som IS, krigere som skaper ondsinnet blodbad i Islams navn men som er uekte muslimer, som vanlige muslimer tar stor avstand til. Og det gjør de jo også. Akuratt som bibelen advarer mot falske profeter, advarer koranen mot nettopp det vi ser i dag med IS. De er ikke muslimer.  IS kan ikke definere islam eller vanlige muslimer på noe som helst måte.

Anonymkode: 4f64a...666

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, idag når jeg gikk forbi lekeplassen ved her jeg bor så både så jeg og hørte en Norsk gutt rope eller si høyt "Allahu akbar". Jeg vet hva ordene betyr, og syntes rett og slett at det ikke var noe å rope ut..

Er det bare jeg som syntes at det er helt uhørt at barn går å roper slike ord som forbindes med IS?  Eller rettere sagt jeg forbinder disse ordene med IS.. 

Anonymkode: 6124c...2ff

..og du ringte ikke PST?

Fy så skuffa jeg er over deg:frkk:

Anonymkode: 0bccf...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, idag når jeg gikk forbi lekeplassen ved her jeg bor så både så jeg og hørte en Norsk gutt rope eller si høyt "Allahu akbar". Jeg vet hva ordene betyr, og syntes rett og slett at det ikke var noe å rope ut..

Er det bare jeg som syntes at det er helt uhørt at barn går å roper slike ord som forbindes med IS?  Eller rettere sagt jeg forbinder disse ordene med IS.. 

Anonymkode: 6124c...2ff

Jeg er muslim og bruker det regelmessig i forundring over ting. Det betyr Gud er større. Det er som som når dere sier:

Herre Jesus 

Jesus lord 

Oh my God

Så sier vi muslimer;

Suhana Lah

La hawla så la qoata illa bi Lah 

Allaho akbar

Og mer.....

Endret av omarel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
1 time siden, stan skrev:

Det høres jo noen islamske røster som sier at IS ikke representerer islam. Det er bare så synd at disse få ties ihjel av den store muslimske flokk. 

Det er så klart en fin og god tanke at IS ikke representerer islam, men så lenge faktum er at Muhammed selv var en islamist av dimensjoner, er det intellektuelt uærlig å påstå det, uansett hvor gode hensikter man måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer roper jo alla akbar før de dreper noen og under massakre, så det gir jo litt dårlige assosiasjoner når noen roper det da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Det er så klart en fin og god tanke at IS ikke representerer islam, men så lenge faktum er at Muhammed selv var en islamist av dimensjoner, er det intellektuelt uærlig å påstå det, uansett hvor gode hensikter man måtte ha.

Det er jo mange som søker legitimitet gjennom religion. Hitler sa Gott mit Uns. IS bruker jo Islam for å skaffe seg legitimitet. Deres ønske er jo at vi i vesten skal hate Islam, deres ønske er jo krig og død. 

Det er bra det er noen få muslimer som taler i mot. Men det store flertallet kunne gjerne være litt mindre tause. Det oppleves som et stilltiende samtykke. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
16 minutter siden, stan skrev:

Det er jo mange som søker legitimitet gjennom religion. Hitler sa Gott mit Uns. IS bruker jo Islam for å skaffe seg legitimitet. Deres ønske er jo at vi i vesten skal hate Islam, deres ønske er jo krig og død. 

Det er bra det er noen få muslimer som taler i mot. Men det store flertallet kunne gjerne være litt mindre tause. Det oppleves som et stilltiende samtykke. 

 

Men forskjellen er at IS emulerer bare Muhammed, og gjør akkurat det samme som Muhammed gjorde. Deres handlinger er som hentet ut av biografien om ham. Så det blir ikke riktig å si at IS bare "bruker islam" når de er genuint inspirert av Muhammeds liv og gjerninger. Da er det tvert imot helt legitimt av dem å påstå at de er Muhammeds representanter. Men på ingen måte kan man si at Hitler emulerte Jesus, eller på noen som helst måte var genuint inspirert av Jesu liv og lære. Så her kan man altså si at Hitler "brukte" kristendommen.

Endret av PeleWasShite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, PeleWasShite skrev:

Men forskjellen er at IS emulerer bare Muhammed, og gjør akkurat det samme som Muhammed gjorde. Deres handlinger er som hentet ut av biografien om ham. Så det blir ikke riktig å si at IS bare "bruker islam" når de er genuint inspirert av Muhammeds liv og gjerninger. Da er det tvert imot helt legitimt av dem å påstå at de er Muhammeds representanter. Men på ingen måte kan man si at Hitler emulerte Jesus, eller på noen som helst måte var genuint inspirert av Jesu liv og lære. Så her kan man altså si at Hitler "brukte" kristendommen.

Dette er kunnskapsløst å påstå om Mohammad slik usanhet. Han advarte mot slike som is og beskrev dem i endetids profetiene. Altså at de vil komme. 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gent82 skrev:

Muslimer roper jo alla akbar før de dreper noen og under massakre, så det gir jo litt dårlige assosiasjoner når noen roper det da.

 

De sier det også i bønnerop og i selve bønnen, og i hverdagen generelt når de vil uttrykke begeistring, sorg, skrekk, glede, når et barn er født, i protest osv. Det står på det iranske, det afghanske og det irakiske flagget, og noen andre hvis jeg husker riktig. Og så er det et krigsrop. Kan være en god idé om vi utvider horisonten vår litt og ikke pisser i buksa bare fordi noen sier at Gud er størst.

Anonymkode: 4a79d...02b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Nei, IS krigere er ikke muslimer.  De mener de tilhører Islam fordi de tror på Allah, men de følger ingen andre muslimske bud eller levemåter. Faktisk så advarer koranen mot nettopp sånne som IS, krigere som skaper ondsinnet blodbad i Islams navn men som er uekte muslimer, som vanlige muslimer tar stor avstand til. Og det gjør de jo også. Akuratt som bibelen advarer mot falske profeter, advarer koranen mot nettopp det vi ser i dag med IS. De er ikke muslimer.  IS kan ikke definere islam eller vanlige muslimer på noe som helst måte.

Anonymkode: 4f64a...666

Har du lest Koranen og hadith? IS gjør ikke mye annerledes enn det profeten muhammed selv gjorde. 

Anonymkode: a0525...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleder meg til den dagen det blir født en slags messias som kan stå på toppen av klatrestativet og rope: Kjøss meg i rævvaa alle mennesker, alle religioner, alle politiske retninger, all dritten, FUCK YOU ALL!!"

Anonymkode: 13cae...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stan skrev:

Det er jo mange som søker legitimitet gjennom religion. Hitler sa Gott mit Uns. IS bruker jo Islam for å skaffe seg legitimitet. Deres ønske er jo at vi i vesten skal hate Islam, deres ønske er jo krig og død. 

Det er bra det er noen få muslimer som taler i mot. Men det store flertallet kunne gjerne være litt mindre tause. Det oppleves som et stilltiende samtykke. 

 

Kanskje fordi det faktisk ER et stilletiende samtykke (med mindre dette er av de mange muslimer som er muslimer av kulturelle grunner fra områder der dette har blitt banket inn igjennom århundrer og ellers har et lunkent forhold til det eller innerst inne vil ut av sekten, men som ikke tør pga voldstrusler og dødsstraff for frafall, som er en helt normal islamsk doktrine, det som er unormalt er å IKKE støtte dødsstraff for frafall):

https://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

"According to Abdul Rashied Omar, the majority of modern Islamic jurists continue to regard apostasy as a crime deserving the death penalty."

Her er flere koransitater som forklarer hvorfor islam er voldelig (vi må ikke glemme hadithene som er minst like ille). Så når du tror isis ikke er islam, så tar du faktisk feil. Isis og al quaida ER islam, en bokstavtro tolkning av islam, de muslimene som velger å ignorere disse voldelige versene, går faktisk bort ifra det skriftene ordrett sier.

Når folk kommer trekkende med bibelen, så er det riktig det er mye vold, straff og krig i gamle testamentet, men det har en åndelig og profetisk betydning for kristne og gikk på et spesielt folk i en spesiell tid (jødene i den gamle pakt) med en spesiell oppgave, å gi verden en frelser, og det er ikke gjeldende i den nye pakt når oppdraget til Jesus var utført. Og alle disse lovene etc, og døden de medførte (som var et bilde på synd og vår fysiske død, av alderdom eller hva som helst) var faktisk lover Jesus holdt, han døde ikke pga synd (det var derfor han gjenoppsto, fordi han var uten synd), men var uten synd og ble drept av selvrettferdige syndere. Vold og barbari er en del av menneskets natur, vi kjenner oss alle igjen i hat, raseri, bedrag, sladder og intriger osv, dette her er ting nye testamentet taler imot, som ting som skiller oss fra Gud. Ergo ikke sammenliknbart.

Den pyntede versjonen av islam vi får servert i vestlige land, er ikke islam, men taqqiya (løgn for å glatte over for fienden (oss) om hva islam faktisk er ) er en del av islams praksis for å gjøre seg mer spiselig i områder islam fllytter inn i for å gjøre seg mer spiselig for vantro til den dagen de er mange nok til å ta kontroll med vold. Muhammed praktiserte dette også, først når de var for svake, var det bare preking om fred, når de ble mange og sterke nok til å ta kontroll, ble det predikert krig.

De fredelige muslimene er faktisk vantro ifølge de bokstavtro muslimene og dette har de ryggdekning for i koranen. Fler vers for å forstå hvorfor muslimske isis er så ekstremt voldelige, finner dere her.

Derfor kan du ikke si at isis ikke er muslimer, dette her er islam. Og at mange etnisk norske bøllefrø føler seg tiltrukket av voldsideologien til isis o.l grupper og vil kaste seg på islam etterhvert og bli en del av de "revolusjonære" etter det eksempel muhammed satte, er jeg ikke i tvil om. Her har de religiøs ryggdekning for voldsbruk, voldtekter, flerkoneri og mye annen "rar" oppførsel. Til og med vamt støttet av en sterkt sympatiserende eurropeisk politisk venstreside.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Link til gjerningsmann som ropte "halleluja" før utløsning av bombevest, knivstakk tilfeldige eller tilsvarende??

Anonymkode: 73839...c23

Ku klux klan vs ISIS: https://m.huffpost.com/us/entry/5818688

Korstogene:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism

 

Nok å ta av synes jeg.

 

Anonymkode: 98d29...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...