Gå til innhold

Ferie alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Trenger en ferie, og blir nødt til å reise alene 😔

Noen som har noen gode forslag til hvor jeg kan dra? Kvinne 33 år.

Anonymkode: a332e...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kreta er flott når man reiser alene.  Det eneste jeg ikke gjør som alenereisende kvinne er å besøke land med strengt muslimsk styre, da de jo ikke er så veldig begeistret for enslige kvinner.

Anonymkode: 32c4f...e74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Må jo vite litt mer om ønsker og interesser for å gi et godt råd, men av mange alternativer foretrekker jeg togtur gjennom spesielt Frankrike og Italia, og inn i Slovenia og Ungarn dersom tiden tillater det.

En annen favoritt på denne årstiden er Liguria. Litt vin, en ferieleilighet, gode sko å gå i ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Trenger en ferie, og blir nødt til å reise alene 😔

Noen som har noen gode forslag til hvor jeg kan dra? Kvinne 33 år.

Anonymkode: a332e...c7b

Jeg reiste alene for første gang i fjor, og det anbefales!! Reis til f.eks Roma, og bestill guida turer, eller kanskje til Hellas med all inclusive?

Anonymkode: 3902f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i Barcelona alene og det var helt herlig :)

Anonymkode: 39664...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan reise alene overalt! Finn ut hva slags ferie du ønsker,  storby, badeferie,  kultur? 

Jeg har reist alene til flere storbyer, Tyrkia, Kroatia, Gran Canaria, Malaga. Ikke noe farlig eller hokus pokus å reise alene. Men du må trives i eget selskap! Last ned lydbøker på telefonen, og bo et sted du har fri Wi-Fi. Godta at du ofte må spise ute alene, og vær åpen for nye bekjentskaper. I hvertfall på mindre steder. I storbyer blir man alene og anonym, men der er det til gjengjeld mye å finne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i Barcelona alene og det var helt herlig :)

Anonymkode: 39664...a32

Jeg har også gjort det, og veldig enig. 
Togturen fra Barcelona til Lyon er også veldig bedagelig. Så kan man dra derfra videre ut i Frankrike, eller "bare" gjøre de to byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊

Ser noen etterlyser mer info om mine interesser. Er veldig glad i storbyer, men kan også like en uke ved bassenget uten å måtte gjøre noe hele tiden. 

Mitt problem er nettopp at jeg ikke er så glad i å reise alene 😕 Prøvde å dra til Hellas, hovedstaden, en gang alene. Ble til at jeg satt alene på hotellrommet 😔

Anonymkode: a332e...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvor du vil dra. Jeg trives godt i Hellas og Kroatia. Finn grupper på fb om det aktuelle stedet. Vær aktiv og spør om alt mulig. Nevn hvilken tid du er der. Spør andre for treff. Du må være aktiv og ikke passiv. Når du er framme. Løft blikket opp fra mobil og bok. Se menneskene rundt deg.

Anonymkode: b15f6...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker å svømme så er Barcelona en god plass. 
Det er alltid noe å finne på der, kunst, museum, tur i det hellige fjellet montserat, mat. :D
Er shopping der også, og en liten "gammel by" hvor du kan shoppe og ta bilder. :D 
Og naturen er spennende (men ikke glem kjep om du går, villsvin kan angripe). 
Var der en måned og så ikke alt. 
Tur grupper er også bra da du kan oppleve finne ting. :) 
Jeg er ikke sosial, men du kunne kanskje gått på sånne tur treff eller kveld for single. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ofte alene, det er slett ikke kjedelig eller vanskelig så lenge man lager seg en plan. Reiser ofte på storbyferie, da kan jeg lese meg opp på forhånd og lage en liste over hva jeg vil se, steder å besøke, butikker osv. Så legger jeg en plan for de ulike dagene (sjekke åpningstider først) og får masse ut av ferien. Har alltid med meg en bok i vesken (jeg er over gjennomsnittet glad i å lese), så kan jeg ha underholdning hvis jeg vil slappe av i en park, sitte lenge på kafe e.l. Det fine med å reise alene er at du ikke trenger å tilpasse deg noen andre, du kan gå dit du vil og slenge der du vil som det passer deg. London, Dublin, Barcelona og Berlin er f.eks greit storbyer å reise alene til. Mange steder å se, fine steder å gå, gode shoppingmuligheter, spennende matopplevelser, lett å ta seg rundt. I Dublin har jeg vært med dagsturer med busselskap til både fjell og kyst utenfor byen, sette seg på en buss og bli guidet rundt er en fin opplevelse, og du er garantert ikke den eneste som er alene. I Barcelona er det strand i byen om du vil ha begge deler. Drar du til London kan du ta dagsturer til en av badebyene i sør, eller reise dit noen dager. 

Anonymkode: 193e9...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil være alene, men har lyst til å komme deg bort, kan du finne ett eller annet kurs i utlandet. Flere av mine bekjente i alderen rundt 40 har tatt slike sommerkurs nylig. Ei jeg kjenner dro på fotosafari (fotokurs) til nasjonalparker i Afrika (Serengeti?), med en gruppe folk fra hele verden som hun ikke hadde møtt før. Noen tegneinteresserte jeg vet om drar til Italia på malerkurs hvert år. Nylig var det ei jeg kjenner som la ut på facebook om noen visste av språkkurs i Frankrike i sommer, som passer for voksne. Så hun fikk booket seg tur dit.

Selv drar jeg jevnlig til Skottland, for å spille fele, søker opp kurs der jeg bor alene på hotell, men spiller med mange andre på dagtid. Kvelger og helger er til fri benyttelse. Akkurat passe miks av alenetid og sosialt samvær, og man blir kjent med landet på en helt annen måte.

Anonymkode: 5a795...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linn Cathrin

Jeg reiser alene for første gang i juni. Valgte Gran Canaria, da jeg har vært der tidligere og er litt kjent. For meg personlig er det lettere å skulle finne på noe i kjente omgivelser for første gang, og kunne ligge ved bassenget om jeg ikke ønsker å dra ut på noe alene, og heller bare nyte en avslappet ferie. 

Håper dog jeg tør å finne på en del alene, eller at jeg blir kjent med noen der :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 23.09, panda01 skrev:

hvorfor reiser du alene ? det er ganske kjedelig

Hvorfor ? Det spørs hva man finner på og ikke alle har venner og kjæreste, noen blir single hele livet/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar også på ferie alene snart, riktignok ikke langt, men helt uventet får jeg høre i går at jeg kan vente besøk. Det er tilfeldig at de også skal dit, ikke samme sted, men de stikker innom og det blir hyggelig, mulig de blir en natt. Har leid et lite sommerhus i Danmark og setter pris på besøk. Rådførte meg ikke med noen før jeg bestilte, men har fått høre fra par stykker i nær familie at jeg burde sagt i fra. Men hvorfor, sa jeg, da ville det bare blitt frem og tilbake for at det skal passe inn i alles timeplan. 

Og planen min var å dra og være alene. Rusle lange turer langs stranda i all type vær og gjøre hva jeg vil, bade og sole meg hvis været er bra, lese, dra på utflukter. Men jeg har sagt til søsteren min at hun kan bli med, og det ville hun gjerne, men hun blir bare noen dager. Er litt ambivalent med dette å bo sammen, men vi har feriert sammen tidligere og det har gått bra. Vi tar mer hensyn til hverandre på ferier enn her hjemme i gamlelandet. 

Høres kanskje kjedelig ut å "bare" dra til Danmark, men jeg gleder meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.5.2018 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar 😊

Ser noen etterlyser mer info om mine interesser. Er veldig glad i storbyer, men kan også like en uke ved bassenget uten å måtte gjøre noe hele tiden. 

Mitt problem er nettopp at jeg ikke er så glad i å reise alene 😕 Prøvde å dra til Hellas, hovedstaden, en gang alene. Ble til at jeg satt alene på hotellrommet 😔

Anonymkode: a332e...c7b

Jeg liker heller ikke byferie så godt alene, men en uke ved kysten, med bøker å lese på stranden, en utflukt eller to og god mat er topp:)

Anonymkode: 0eda5...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å reise utenlands? Hva med å dra til nærmeste spa, og kos deg ved basseng, lese bøker på verandaen på hotellet, spis en god mat og få massasje osv? Et spahotell..

Evt reise på cruise? Hold deg om bord på båten, ligg på dekk og les bøker og få med deg naturen. Evt hopp med på guidet turer underveis i turen, så du kommer deg litt i bevegelse og kan se deg litt rundt og lære mye :) Finnes lange cruise, der du på forhånd kan melde deg på guidet turer her og der, og tusle rundt alene litt før båten reiser igjen og videre til neste sted :) Da får du alt i ett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Hva med en gresk øy? Jeg kjenner flere damer som tar seg en uke alene i Hellas :) Santorini eller Rhodos. Du kan også fly til Athen og dra på øyhopping med båt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2018 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Hei, 

Trenger en ferie, og blir nødt til å reise alene 😔

Noen som har noen gode forslag til hvor jeg kan dra? Kvinne 33 år.

Anonymkode: a332e...c7b

Jeg kan være med deg  er 23 snill og singel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...