Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/16/2018 at 9:48 PM, Pultost said:

Fårikål. Lukter grusomt, og smaken er ikke stort bedre synes jeg. Fatter ikke hvorfor så mange er så glade i det. 

Hva med det du har som brukernavn, da? :laugh:

On 5/16/2018 at 6:09 PM, tirben said:

Man bruker ikke røkt laks på sushi  bare for å ha gjort det klart! 

Man kan bruke hva som helst på sushi, også røkt laks. Det er en myte at det må være rå fisk/sjømat.

On 5/16/2018 at 10:41 AM, Oddy said:

pinnekjøtt og nugatti, klarer det ikke

Skjønner jeg godt; det er en fryktelig kombinasjon. Kålrabistappe er et mye bedre tilbehør.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17. mai 2018 den 20.11, Teddi skrev:

softis med kokos (og kull, uten at dette smaker noe). 

Det høres rart ut. Kull spiser man jo når man er dårlig i magen, så iskremprodusenten har det i isen sin for å slippe å være så nøye med hygienen på fabrikken eller? 

Anonymkode: 95b55...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2018 at 3:29 PM, Isambard said:

Sukat - forgifter nydelig bakverk. 

Pistasj - forgifter nydelig is

Trendy øl med masse krydder, som smaker pepperkakehus. 

Det meste av "pistasj-is" smaker jo ikke pistasj, men mandelessens. Skikkelig pistasj-is er godt!

Anonymkode: e2b2b...1e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2018 at 7:27 AM, AnonymBruker said:

Helt enig.

Sånne tråder ender alltid med at folk slenger seg på for å ramse opp alt de ikke liker sånn generelt. Det er ingenting folk blir mer oppglødd over enn en tråd der de bare får ramse opp alt som ikke er favorittmaten deres. Helst ledsaget av noen spy-emojis.

Jeg nevnte pavlova og oreo, og kan fint spise begge deler, altså. Jeg kan fint spise nesten alt igrunnen. Men det er mat jeg ikke ser noe spesielt med og ikke skjønner at "alle" plutselig ble enige om at var så fantastisk. IG-feeden min renner over av pavlova-bilder om dagen, fordi "alle" skal ha pavlova til 17. mai, slik de "alltid" har hatt. Nei, det er virkelig et ganske nylig påfunn som etter mitt syn er ganske uforståelig.

Anonymkode: 18f91...ddb

Pavlova kunne jo vært inmari godt om man ikke druknet den i vaniljekrem fra kartong.

Anonymkode: e2b2b...1e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ichiko skrev:

Hva med det du har som brukernavn, da? :laugh:

Aldri smakt, faktisk, og det er ikke noe jeg har hastverk med å prøve. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist
4 minutter siden, Pultost skrev:

Aldri smakt, faktisk, og det er ikke noe jeg har hastverk med å prøve. :P 

Jeg har bare luktet på det, og den lukten sitter igjen i nesa en stund etterpå for å si det sånn :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalkun.

Har inntrykk av at flere og flere spiser kalkun i jula eller til nyttår, og jeg forstår ikke hvorfor. Selv de som er skikkelig flinke på kjøkkenet sliter med å få kalkun saftig, så jeg tipper det er mye knusktørr fugl på festbordene rundt omkring.

Anonymkode: e329a...5de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, boblebrist skrev:

Jeg har bare luktet på det, og den lukten sitter igjen i nesa en stund etterpå for å si det sånn :ler:

 

Det tror jeg på, synes ridderost lukter jævelig nok, men den smaker iallefall godt. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnt flere ganger begge deler, men kaffe og sushi er for meg det aller mest uforståelige. Har etter hvert innsett at folk som spiser sushi og drikker kaffe faktisk ikke bare later som de liker det, noe jeg mistenkte lenge, men det er fortsatt veldig rart for meg.

Anonymkode: 4d89c...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop, sushi og Jarlsberg. 

Anonymkode: ec414...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så populære, men fiskerogn, værballer, oksetunge osv. Hadde jeg blitt servert det med bind foran øynene, hadde det sikkert gått ned. Men tanken på hva det faktisk er for noe, gjør at jeg mister appetitten.

PS: Oreo dyppet i kaffe er kjempegodt :D

Anonymkode: 84400...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 20.29, Pitabrød skrev:

Kaviar:spy:

Ka vi har og ka vi ikkje har?:fnise:

Anonymkode: d3182...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres rart ut. Kull spiser man jo når man er dårlig i magen, så iskremprodusenten har det i isen sin for å slippe å være så nøye med hygienen på fabrikken eller? 

Anonymkode: 95b55...101

Jeg tror kullet til tilsatt for å gi isen sort farge. Totalt ubrukelig trend-greie, altså... 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noe glad i noen mat-trender, men verstingene er:

- 'Nakenkaker'. Stygt og tørt f-skap.

- Søtpotet. Æsj.

- Ruccola. Hater det. Ødelegger alt den kommer borti.

- Kjøleskapsgrøt. Særlig med de chiafrøene som ser ut som insektegg. :kvalm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg lurer på hva du spiser?

Anonymkode: 5bc4a...27f

Det meste går i denne grisen :fnise: 

Men denne grisen liker også å leke seg på kjøkkenet, leser en del om mat og ingredienser, og eksperimenterer gjerne. Dette er muligens en digresjon, men - vi har tilgang til så mye bra råvarer i Norge, men likevel bruker vi relativt lite penger på mat og den jevne nordmann er ikke særdeles opptatt av foredlingen av disse råstoffene. I stedet ødsles det bort penger på hel- og halvfabrikata som om det var ravende full sjømenn som nettopp har fått hyra si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egg og avokado sammen på en toast. Halooooo!! Avokado er godt, egg er godt, men sammen blir det altfor lik konsistens og tam, sur smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Citronella skrev:

Hamburger, søtpotet og de aller fleste former for sjokolade.

Hamburger og sjokolade har vært her i over 100 år

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hamburger og sjokolade har vært her i over 100 år

Anonymkode: b2da8...a3c

Hva så? Det har åpenbart blitt populært siden det har vært her såpass lenge, og passer dermed inn i tråden.

Anonymkode: 3989a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...