Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 16.5.2018 den 20.28, Marimba skrev:

Boller med alle slags mulige   "nye" tilsetninger. Litagoboller, soloboller, sjokoladeboller osv. Holder meg til rosinboller jeg (og blir like skuffa hver gang jeg bommer og tar sjokolade istedetfor....)

Jeg har tatt feil så mange ganger av rosin og sjokolade. Gud så kvalmende å spise søt sjokolade inni noe som skulle være rosiner.... blæææææh... 

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
  • Laks, type oppdrett. Villaks er nydelig, men når jeg får servert den der overfeite oppdrettslaksen som er full av alskens tull og som smaker lett av tran - da er det like før jeg erklærer vennskapet til vertskapet for "null and void"
  • Ostekake, type norsk. Er i samme liga som fromasj-kake som har stått i solsteiken i fire timer. Spiser heller kongler med uttynnet vaniljesaus
  • Hele rekka av frysedisk-pizzaer. Uinspirert og usmakelig, ville ikke engang ha fôra bikkja med det der makkverket som går under påskudd av å være "pizza"
  • Rømmegrøt og spekemat. Juhu, nå er det 17. mai og da skal vi ete velling kokt på sur mjølk og gnage på en oversalta kjøttbit som smaker harsk sau/gris, og til dessert er det pavlova (som bare er sååå norsk) med syntetisk vaniljekrem rett fra Tetrapak-pakken fra Tine (og Tine er jo norsk, så da passer det seg jo utmerket), og så har vi på jordbær, blåbær, og kanskje litt kiwi - som selvsagt er importert fra enorme veksthus på kontinentet. Og er vi veldig heldige, så søler vi ingenting på bunaden. Hip hip huraaaiii. Jeeeesus 
  • Nutella. Smaker sukker med et hint av sjokolade. Oversøtt og ekkelt - merker tannråten begynne med full kraft bare brødskiva/pannekaka nærmer seg munnen. Gi meg heller Sarelle eller til og med Nugatti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granateple. Hvordan folk spiser det er for meg et mysterium. Er det ikke bare masse bitre, harde frø med bittelitt fruktkjøtt rundt. Hvordan spiser men det? Tygger man frøene og lar tennene lide i samme slengen eller svelger man dem hele? Evt. bare suger av fruktkjøttet og lar frøene bli igjen, mye styr for lite da. Fint hvis noen vil gi meg en oppklaring.

Er foråvidt enig i at Oreo ikke fortener den populariteten den har oppnadd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Boodelooap skrev:

Granateple. Hvordan folk spiser det er for meg et mysterium. Er det ikke bare masse bitre, harde frø med bittelitt fruktkjøtt rundt. Hvordan spiser men det? Tygger man frøene og lar tennene lide i samme slengen eller svelger man dem hele? Evt. bare suger av fruktkjøttet og lar frøene bli igjen, mye styr for lite da. Fint hvis noen vil gi meg en oppklaring.

Er foråvidt enig i at Oreo ikke fortener den populariteten den har oppnadd.

Granateple er digg! ☺

Tygg litt og svelg unna. Jeg tygger ikke frøene, og de er veldig bra for opprensking i tarmene. Jeg skreller og har kun fruktfrøene i en skål og spiser. Andre liker å ha fløte på.

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Anbefaler tørkede røde linser kokt i grønnsaksbuljong toppet med rever parmesan :ninuskapus:

Anonymkode: 634bf...b23

Takk! Det hørtes godt ut! :) 

 

Mitt svar er barbequesaus. Jeg tror jeg ville heller spist en sykkel eller en postkasse...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Zeitgeist skrev:

Laks, type oppdrett. Villaks er nydelig, men når jeg får servert den der overfeite oppdrettslaksen som er full av alskens tull og som smaker lett av tran - da er det like før jeg erklærer vennskapet til vertskapet for "null and void"

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr, overnight oats, quinoa og alt som er "no bake", men som egentlig burde ha vært en runde i ovnene eller to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Zeitgeist skrev:
  • Laks, type oppdrett. Villaks er nydelig, men når jeg får servert den der overfeite oppdrettslaksen som er full av alskens tull og som smaker lett av tran - da er det like før jeg erklærer vennskapet til vertskapet for "null and void"
  • Ostekake, type norsk. Er i samme liga som fromasj-kake som har stått i solsteiken i fire timer. Spiser heller kongler med uttynnet vaniljesaus
  • Hele rekka av frysedisk-pizzaer. Uinspirert og usmakelig, ville ikke engang ha fôra bikkja med det der makkverket som går under påskudd av å være "pizza"
  • Rømmegrøt og spekemat. Juhu, nå er det 17. mai og da skal vi ete velling kokt på sur mjølk og gnage på en oversalta kjøttbit som smaker harsk sau/gris, og til dessert er det pavlova (som bare er sååå norsk) med syntetisk vaniljekrem rett fra Tetrapak-pakken fra Tine (og Tine er jo norsk, så da passer det seg jo utmerket), og så har vi på jordbær, blåbær, og kanskje litt kiwi - som selvsagt er importert fra enorme veksthus på kontinentet. Og er vi veldig heldige, så søler vi ingenting på bunaden. Hip hip huraaaiii. Jeeeesus 
  • Nutella. Smaker sukker med et hint av sjokolade. Oversøtt og ekkelt - merker tannråten begynne med full kraft bare brødskiva/pannekaka nærmer seg munnen. Gi meg heller Sarelle eller til og med Nugatti

Kjenner jeg lurer på hva du spiser?

Anonymkode: 5bc4a...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 7.10, AnonymBruker skrev:

Skyr.

Tror jeg smaker noe der få andre smaker. Alle skyr variantene smaker jo utrolig surt. Jeg spiser mye rart andre ikke får i seg, men skyr får jeg tårer i øynene av når jeg prøver å spise det. 

Anonymkode: a34f0...9e8

Du skyr det som pesten? ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi.

Jeg mener, hallo!

Anonymkode: 9ca23...ec2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt makrell. Har ikke noe imot det, men at "alle" skal ha det hver sommer skjønner jeg ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2018 den 23.30, missmcbeal skrev:

Avokado er steingodt det også.

Bokstavlig talt! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Oreo er altfor søtt, i hvert fall som kake.

Cottage cheese. Klumpete, æsj æsj æsj. 

Gresk yoghurt. Altfor surt for min del. 

Kaffe med x antall smaker og krem++++

Anonymkode: 1adf1...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg lurer på hva du spiser?

Anonymkode: 5bc4a...27f

Hvis mangelen på oppdrettslaks, ostekake, ferdigpizza, rømmegrøt, pavlova og nutella gjør at matutvalget virker snevert så lurer jeg enda mer på hva du spiser :P

Anonymkode: 3989a...256

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/15/2018 at 9:03 PM, AnonymBruker said:

Kimchi, altså folkens det er råtten kål! Fasinasjonen for sushi forstår jeg heller ikke, røykelaks med ris som en kompis pleier å si.

Jeg må faktisk innrømme at jeg liker kabaret ganske godt, lager det med ujevne mellomrom og koser med med kabaret, majones og agurk på skivene. Men vet at jeg er alene om det, ikke fått det servert på årevis. 

Anonymkode: d413d...59b

Kimchi er IKKE råtten kål! Det er kinakål som har fermentert helt av seg selv, under veldig kontrollerte forhold. Råtten kål er det ingen som spiser. Kaller du ost for "råtten melk", eller vin for "råtten druesaft"?

Du er forresten ikke alene om å like kabaret; vi er noen fler. :)

Når jeg leser gjennom tråden, finner jeg mesteparten av menyen min som andres "liker ikke". Lurer på om dere noen gang har vært virkelig fattige og skrubbsultne, og hva dere egentlig liker å spise? At f.eks. sushi er så avskydd, må skyldes all den kjipe butikksushien som er overalt, det er en hån mot ordentlig sushi - som er kjempegodt! Samme med mye annen "etnisk" mat: folk burde prøve en ordentlig versjon framfor de masseproduserte utgavene.

Selv klarer jeg bare ikke å like:

Ketchup

Ansjos

All slags lettbrus, spesielt Pepsi max

Fyllet i Oreokjeks

Pringles

Anonymkode: bbbe4...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke sushi og norske tapas a la "lefse med laks og snøfrisk". Elsker tapas, men de norske variantene er fæle.

Fikser heller ikke salater som er majones eller rømmebasert (pastasalater, potetsalat, eggesalat osv).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2018 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Synes iskrem er oppskrytt jeg da

Anonymkode: 0053d...f5a

Enig!

Anonymkode: e2b2b...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...