Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvor mye man trener så bruker ikke kroppen så mye protein at man trenger proteinpulver. Det meste blir urin uansett.

Anonymkode: 4ab5e...b51

Såklart har treningsmengden noe å si. Vekten og muskelmasse har også noe å si. Skal man spise proteinrik mat er det også vesentlig dyrere å spise kjøtt enn det er å drikke proteinshake på vann. Proteinpulver er også genialt å blande i fx havregrøt.

Jeg snakker ikke om Kari Hansen som er på en halvtimes spinning to ganger i uka og veier 53 kg. Jeg snakker om folk som trener hver dag og veier godt over 100 kg.

Anonymkode: c9a0c...849

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såklart har treningsmengden noe å si. Vekten og muskelmasse har også noe å si. Skal man spise proteinrik mat er det også vesentlig dyrere å spise kjøtt enn det er å drikke proteinshake på vann. Proteinpulver er også genialt å blande i fx havregrøt.

Jeg snakker ikke om Kari Hansen som er på en halvtimes spinning to ganger i uka og veier 53 kg. Jeg snakker om folk som trener hver dag og veier godt over 100 kg.

Anonymkode: c9a0c...849

Som sagt, det er begrenset hvor mye proteiner kroppen trenger for å bygge muskler uansett hvor mye man trener. Mange tror man trenger så mye protein men det er begrenset hvor mye kroppen bruker, derfor er det ikke nødvendig med proteinpulver.

Anonymkode: 4ab5e...b51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, det er begrenset hvor mye proteiner kroppen trenger for å bygge muskler uansett hvor mye man trener. Mange tror man trenger så mye protein men det er begrenset hvor mye kroppen bruker, derfor er det ikke nødvendig med proteinpulver.

Anonymkode: 4ab5e...b51

Du skal ha 1,5-2 g proteiner pr kg kroppsvekt. Jeg veier 100 kg, så jeg skal ha opp mot 200 g protein hver dag. I kylling er det ca 24 g protein pr 100 g kjøtt, og det er en av de mest proteinholdige kjøttypene. Ergo må jeg spise tilsvarende ca 900g kylling hver eneste dag. Som er veldig dyrt i lengden.

Eller så kan jeg erstatte noe av det med rimelig proteinpulver. Jeg har nemlig gjort meg opp noen tanker om dette og gjort research, jeg sitter ikke bare på forelesninger ler med forelesere. Det finnes veldig mange dårlige forelesere på alle områder i Norge...

Anonymkode: c9a0c...849

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha 1,5-2 g proteiner pr kg kroppsvekt. Jeg veier 100 kg, så jeg skal ha opp mot 200 g protein hver dag. I kylling er det ca 24 g protein pr 100 g kjøtt, og det er en av de mest proteinholdige kjøttypene. Ergo må jeg spise tilsvarende ca 900g kylling hver eneste dag. Som er veldig dyrt i lengden.

Eller så kan jeg erstatte noe av det med rimelig proteinpulver. Jeg har nemlig gjort meg opp noen tanker om dette og gjort research, jeg sitter ikke bare på forelesninger ler med forelesere. Det finnes veldig mange dårlige forelesere på alle områder i Norge...

Anonymkode: c9a0c...849

Lag egen tråd!

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha 1,5-2 g proteiner pr kg kroppsvekt. Jeg veier 100 kg, så jeg skal ha opp mot 200 g protein hver dag. I kylling er det ca 24 g protein pr 100 g kjøtt, og det er en av de mest proteinholdige kjøttypene. Ergo må jeg spise tilsvarende ca 900g kylling hver eneste dag. Som er veldig dyrt i lengden.

Eller så kan jeg erstatte noe av det med rimelig proteinpulver. Jeg har nemlig gjort meg opp noen tanker om dette og gjort research, jeg sitter ikke bare på forelesninger ler med forelesere. Det finnes veldig mange dårlige forelesere på alle områder i Norge...

Anonymkode: c9a0c...849

💩

Anonymkode: b2da8...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Sukat?

Anonymkode: b2da8...a3c

Ja, du vet disse geleaktige  tingene mange bruker (brukte?) i bakst?

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hyggelig at du sitter på fasit hvordan folk skal leve da 🙂 Noe mer du har lyst til å opplyse oss om?

Anonymkode: c9a0c...849

Jeg skulle egentlig sitere personen du svarte, men det får gå. Mange har trening som interesse/hobby, og finner stor glede i å forsøke å optimalisere resultatene bl.a. gjennom maten. Så lenge det ikke går utover noen andre ser jeg ikke hva som er galt med det? Det er jo ikke annerledes enn at noen bruker mye penger på shopping, tid på spilling eller fritid på hund? Ellers er jeg enig i at mye proteiner kan være overdrevent og unødvendig, særlig når man ikke trener mye tung styrke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi. Altså, rå fisk og ris? Eh? 🤢

Avokado. Greit nok, men ikke sååå fantastisk nydelig at man bare mååååå ha det til alle måltid 😛 

Søtpotet. For «potet» til å være søtsaker, for søtt til å være potet. Passer ikke til noe, æsj. 

Pepsi Max. Nei, det er ikke sunt 😛 At man drikker det om lørdagene fordi det er godt, er en ting. Men skjønner ikke de som pelmer flere flasker til dagen med begrunnelse «det er sunnere enn Cola». So what?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wonders skrev:

Mountian Dew brus. Eller Urge brus. 

Finnes de i?

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CoolSistah skrev:

 

Kylling og pasta

 

 

 

 

 Folkemengden i Italia i 2017 var i overkant av 60 millioner. Så mange mennesker tar vel neppe feil? Aldri smakt en god kylling Alfredo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes de i?

Anonymkode: b2da8...a3c

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Kan du formulere det annerledes?🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wonders skrev:

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Kan du formulere det annerledes?🤭

Skulle si

Du skriver brus ved siden av navnene. Finnes de i en ikke brus variant?

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle si

Du skriver brus ved siden av navnene. Finnes de i en ikke brus variant?

Anonymkode: b2da8...a3c

Forstår. Vet ikke, men tar ikke forgitt at alle forstår hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wonders skrev:

Forstår. Vet ikke, men tar ikke forgitt at alle forstår hva jeg mener. 

Urge finnes i energi drikk versjon i boks. Og en med drue smak 

Anonymkode: b2da8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, boblevann skrev:

Sushi. Altså, rå fisk og ris? Eh? 🤢

Avokado. Greit nok, men ikke sååå fantastisk nydelig at man bare mååååå ha det til alle måltid 😛 

Søtpotet. For «potet» til å være søtsaker, for søtt til å være potet. Passer ikke til noe, æsj. 

Pepsi Max. Nei, det er ikke sunt 😛 At man drikker det om lørdagene fordi det er godt, er en ting. Men skjønner ikke de som pelmer flere flasker til dagen med begrunnelse «det er sunnere enn Cola». So what?

Enig i sushi og søtpotet! Rå fisk? Noe så kvalmt 😱 Og søtpotet? Ikke er det en grønnsak og ikke er det en potet. Ikke prøv å ødelegg poteten min!

Avokado er greit nok, ikke blant mine favoritter men den er ok. Samme med Pepsi Max. Kan godt drikke et glass men å drikke mengder fatter ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MarianneE skrev:

Alle former for matkasser.  Alle funksjonsfriske mennesker  klarer å planlegge litt fremover og reise i butikken. 

Det beste med matkassene er ikke at man ikke trenger å dra på butikken, det må man nok før eller siden uansett, men at måltidene er planlagt for deg på forhånd :) For meg som aldri har hatt den slags struktur hjemmefra så har jeg endelig fått skikkelig middagsrutine.

Anonymkode: 3989a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wonders said:

 

 

 Folkemengden i Italia i 2017 var i overkant av 60 millioner. Så mange mennesker tar vel neppe feil? Aldri smakt en god kylling Alfredo?

Jeg mener så absolutt ikke at de tar feil😁 Det bare faller ikke i smak hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...