Gå til innhold

Gurglee-lyd fra motorrommet etter kjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan det være? Lyden etter hver kjøretur, lang eller kort, spiller ingen rolle.

Har åpnet panseret og forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men den forsvinner før jeg finner ut hvilken del lyden kommer fra.

Har ikke peiling på bil, så kanskje det er noe veldig enkelt. Noen som vet?

Anonymkode: 582db...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det radiatoren som slurper i seg påfyll fra ekspansjonstanken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kuldemediet i aircondition som utligner mellom hoytrykk og lavtrykk siden. Under drift er det ca 10 Bars forskjell over strupeventilen. Strupeventilen sitter paa kuldergisteret inne i bilen (dasbordet) omtrent  rett bak radioen og derfor hoerer du det inne i bilen men ikke i motrrrommet.. Lyden er bare anlegget som jevner ut trykket. Mulighet for at det begynner aa bli lite kuldemedie igjen paa AC anlegget men lyden er ingenting aa bry seg om.

Trenger ikke verksted , ingenting er i ferd med aa havarere.

Endret av Commander
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Commander skrev:

Det er kuldemediet i aircondition som utligner mellom hoytrykk og lavtrykk siden. Under drift er det ca 10 Bars forskjell over strupeventilen. Strupeventilen sitter paa kuldergisteret inne i bilen (dasbordet) omtrent  rett bak radioen og derfor hoerer du det inne i bilen men ikke i motrrrommet.. Lyden er bare anlegget som jevner ut trykket. Mulighet for at det begynner aa bli lite kuldemedie igjen paa AC anlegget men lyden er ingenting aa bry seg om.

Trenger ikke verksted , ingenting er i ferd med aa havarere.

Takk for svar. Da stoler jeg på det og gjør ingenting. Deilig.

(du hører fra meg om jeg plutselig får motorhavari under en forbikjøring)

Anonymkode: 582db...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da stoler jeg på det og gjør ingenting. Deilig.

(du hører fra meg om jeg plutselig får motorhavari under en forbikjøring)

Anonymkode: 582db...741

Alternativet er jo kjølevannet. Med da er sannsynligvis toppakning røket og eksos blåser inn i kjølevæsken. Kjølevannet vil forsvinne, motortemperatur veldig høy, olja kan bli grå og dårlig trekkraft. Og hvit eksosrøyk.:)

Skru av AC på neste kjøretur og lyden er nok borte. 

Som regel gir AC anlegget fra seg en lyd etter stans som minner om sakte åpning av 1,5l brus når trykket siver ut. Men folk legger som regel ikke merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan det være? Lyden etter hver kjøretur, lang eller kort, spiller ingen rolle.

Har åpnet panseret og forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men den forsvinner før jeg finner ut hvilken del lyden kommer fra.

Har ikke peiling på bil, så kanskje det er noe veldig enkelt. Noen som vet?

Anonymkode: 582db...741

Slik er bilen min og, og det er ikke AC som er nevnt over her. Aner ikke hva det er, noe ganger kan det høres ut som en svak pumpelyd, andre ganger bare summer det. Er slik uansett årstid. Med AC på eller av spiller ingen rolle. Det er står noe på km-teller når dette står på, og så er det stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...