Gå til innhold

Noen innspill her? Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Traff en fyr via en datingside i høst, og vi hadde egentlig full klaff. Begge midt i 40-åra, med nesten voksne barn. Jeg følte at det kjentes såpass riktig at jeg deaktiverte min konto ganske kvikt. Intime allerede på andre date. Utover høsten og vinteren hadde vi kontakt ofte på snap, melding, telefon og facetime. Møttes av og til. På grunn av hektiske programmer for oss begge (særlig for ham, noe jeg vet er sant) og en times kjøreavstand, fikk vi ikke sett hverandre så ofte. Men nærmest daglig kontakt på nevnte kanaler. Jeg har hele tiden vært forelsket i ham, men det ble så smått slitsomt ikke å vite hva han tenkte. Vi har aldri hatt et avklart forhold om at det er "oss". Jobben hans har hatt et ekstremt arbeidspress i vår, og dette vil toppe seg nå i juni med flere tidsfrister. Derfor har jeg lagt alt på det, at han ikke har tid, mye jobb osv. Men han har jo tatt kontakt med meg allikevel. "Noe" sa meg at han allikevel var mer distansert på en eller annen måte, uten at jeg klarte å sette fingeren på hva eller hvorfor. Og jeg logget meg inn på min deaktiverte datingprofil - der var han online! Jeg aner jo ikke om han har vært aktiv hele tiden, og jeg orker ikke å stresse ham med å konfrontere ham - midt i alt dette med jobben som jeg vet stemmer. Og siden vi ikke har vært "oss" har han jo egentlig ikke noe å stå til rette for meg for, jeg eier ham jo ikke. Kanskje det bare føles som eksamenstid for ham, når "alt annet" blir mer interessant enn det du egentlig skal gjøre? Han har heller ikke sagt noe om hva han føler for meg, foruten at han liker meg og er glad i meg. Men nå lurer jeg jo på om han har datet flere hele tiden. Har hele tiden oppfattet ham som "hel ved" og en ærlig redelig fyr, så dette føles rart. I tillegg chattet vi også litt på den datingsiden for noen dager siden. Alt er merkelig, spesielt det at han ble litt småsur da jeg deaktiverte min konto igjen og han trodde jeg hadde blokkert ham..?

Hva gjør jeg? Bare å glemme? Se hva som skjer når jobben hans roer seg og holde litt kontakt med ham på snap, f.eks? Sette meg forsiktig på gjerdet?

Anonymkode: 60591...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Oi, så rart at denne ble postet to ganger. Kan adm slette det andre innlegget, kanskje?

Anonymkode: 60591...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen råd, men er i litt samme situasjon. 

Jeg forstår meg ikke på han fordi han har så mye med sitt, men alikevel fant jeg ut at han fortsatt var på en slik app. Som sagt vil han ta det sakte med meg,det er helt greit det.. men begynner jo å lure.

Han kan også være aktiv på messenger og ikke lese meldingen. Men feks hvis jeg sender en random snap, svarer han der som om han ikke har fått meldingen. 

Har bare konkludert med at gubber er rare.

 

Anonymkode: 1931d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ingen råd, men er i litt samme situasjon. 

Jeg forstår meg ikke på han fordi han har så mye med sitt, men alikevel fant jeg ut at han fortsatt var på en slik app. Som sagt vil han ta det sakte med meg,det er helt greit det.. men begynner jo å lure.

Han kan også være aktiv på messenger og ikke lese meldingen. Men feks hvis jeg sender en random snap, svarer han der som om han ikke har fått meldingen. 

Har bare konkludert med at gubber er rare.

 

Anonymkode: 1931d...b3e

Ja, veldig rare! Det verste er at jeg begynner å lure, er det bare slik at han vil ha meg gående på gress liksom? Om han bare vil at vi skal være venner, er det en fair sak - men vær ærlig med meg da! 

Anonymkode: 60591...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig rare! Det verste er at jeg begynner å lure, er det bare slik at han vil ha meg gående på gress liksom? Om han bare vil at vi skal være venner, er det en fair sak - men vær ærlig med meg da! 

Anonymkode: 60591...750

Mye bedre med ærlighet, selv om det kan være vondt der og da så slipper man å gruble mer!

Anonymkode: 60591...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen råd fra meg heller, men du kan jo kanskje vente og se hva som skjer hvis jobben hans roer seg i løpet av noen uker? Når du har ventet så lenge. Prøve å ta en prat da. Men enig, at såpass voksne mannfolk ikke kan være ærlige, er helt på trynet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere møtt hverandre jevnlig siden i høst og vært intime hele tiden, og så er han online fremdeles? Det virker jo veldig rart til en voksen mann å være. Det kan være flere grunner til at han er online, og det kan hende at han blir stresset hvis du spør han om hvorfor. Kan hende han ikke treffer andre men er avhengig av spenningen, oppmerksomheten og mulighetene... 

Jeg har vært i samme situasjon og det gjorde meg veldig stresset. Orker ikke sånt som dette. Skal jeg ha en fast kjæreste så skal det bare være meg. Hvis forholdet blir definert som vennskap, er det jo ok å være online, men da tenker jeg at man skal ha snakket om dette og avklart forholdet.

Spør han, selv om du nok ikke får noe svar hvis han er stresset.

Evt. hold roen og se hva som skjer. Kanskje han trenger lang tid (selv om over 1/2 år er i meste laget tenker jeg da).

 

Anonymkode: 1e3aa...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

Mitt råd er å ta ting mer med ro, og være mindre klengete. Du kommer til å skremme de fleste mannfolk bort ved å være så desperat. Evt. kan du dumpe ham, og heller finne deg noen som er like desperat som deg selv. De finnes også. Og det er forresten ingen galt ved å være desperat, men noen god strategi er det som regel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere møtt hverandre jevnlig siden i høst og vært intime hele tiden, og så er han online fremdeles? Det virker jo veldig rart til en voksen mann å være. Det kan være flere grunner til at han er online, og det kan hende at han blir stresset hvis du spør han om hvorfor. Kan hende han ikke treffer andre men er avhengig av spenningen, oppmerksomheten og mulighetene... 

Jeg har vært i samme situasjon og det gjorde meg veldig stresset. Orker ikke sånt som dette. Skal jeg ha en fast kjæreste så skal det bare være meg. Hvis forholdet blir definert som vennskap, er det jo ok å være online, men da tenker jeg at man skal ha snakket om dette og avklart forholdet.

Spør han, selv om du nok ikke får noe svar hvis han er stresset.

Evt. hold roen og se hva som skjer. Kanskje han trenger lang tid (selv om over 1/2 år er i meste laget tenker jeg da).

 

Anonymkode: 1e3aa...3df

TS her. Det er det, jeg synes det er så stressende. Jeg har så lyst til å sende ham en melding om at jeg tenker på ham og vil at han skal ha det bra... Men tør ikke, er så redd for å få slengt i trynet at han ikke orker dette stresset nå osv. Han har hele tiden vært åpen på at våren 2018 kom til å bli helt jævlig jobbmessig. Så jeg forstår ikke hvordan han kan ha tid til evt å date. Kan hende han er avhengig av spenningen, som du sier. Jeg vet virkelig ikke.

Anonymkode: 60591...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeleWasShite skrev:

Mitt råd er å ta ting mer med ro, og være mindre klengete. Du kommer til å skremme de fleste mannfolk bort ved å være så desperat. Evt. kan du dumpe ham, og heller finne deg noen som er like desperat som deg selv. De finnes også. Og det er forresten ingen galt ved å være desperat, men noen god strategi er det som regel ikke.

Tror det blir strategien min. Sette meg litt på gjerdet og se hva han gjør. Kanskje det roer seg. 

Anonymkode: 60591...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er det, jeg synes det er så stressende. Jeg har så lyst til å sende ham en melding om at jeg tenker på ham og vil at han skal ha det bra... Men tør ikke, er så redd for å få slengt i trynet at han ikke orker dette stresset nå osv. Han har hele tiden vært åpen på at våren 2018 kom til å bli helt jævlig jobbmessig. Så jeg forstår ikke hvordan han kan ha tid til evt å date. Kan hende han er avhengig av spenningen, som du sier. Jeg vet virkelig ikke.

Anonymkode: 60591...750

Det er akkurat sånne ting som gjør deg for klengete. Du burde ikke være så avhengig av akkurat denne ene fyren og hans reaksjon for hva som gjelder din egen lykke. Det er ikke nok historie mellom dere til at en sånn tilknytning skulle være rasjonell. Faktisk er det ingenting galt med å treffe ham og "ta praten" heller, men da må det være en lett og ledig greie uten så mange forventninger og potensielt sårede følelser.

Dette her er nok ikke helt politisk korrekt å si her på forumet, men om du vil bli mindre klengete og avhengig av fyrene du dater, foreslår jeg at du begynner å date flere på en gang. 2-3 stykker som du rullerer litt på. For da har du alltid noen å falle tilbake på, og så blir det ikke så nøye med hver enkelt av dem. Se på det som en øvelse i å bli mindre needy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mener det er ok å date flere stykker samtidig, men jeg er ikke enig i det. Min erfaring er at hvis en mann virkelig liker deg så risikerer han ikke å miste relasjonen med deg ved å date andre. 

Anonymkode: 3011c...215

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Det er akkurat sånne ting som gjør deg for klengete. Du burde ikke være så avhengig av akkurat denne ene fyren og hans reaksjon for hva som gjelder din egen lykke. Det er ikke nok historie mellom dere til at en sånn tilknytning skulle være rasjonell. Faktisk er det ingenting galt med å treffe ham og "ta praten" heller, men da må det være en lett og ledig greie uten så mange forventninger og potensielt sårede følelser.

Dette her er nok ikke helt politisk korrekt å si her på forumet, men om du vil bli mindre klengete og avhengig av fyrene du dater, foreslår jeg at du begynner å date flere på en gang. 2-3 stykker som du rullerer litt på. For da har du alltid noen å falle tilbake på, og så blir det ikke så nøye med hver enkelt av dem. Se på det som en øvelse i å bli mindre needy. 

 

Jeg er ikke ts, men ønsker å svare deg allikevel. Helt enig i at man ikke må stresse så mye, et forhold trenger uansett tid til å vokse. 

MEN: Det er vel unødvendig å være pålogget datingsider etter over et halvår dating? Synes det er lenge nok til at man har bestemt seg for å ikke møte andre?

Anonymkode: 1e3aa...3df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er det, jeg synes det er så stressende. Jeg har så lyst til å sende ham en melding om at jeg tenker på ham og vil at han skal ha det bra... Men tør ikke, er så redd for å få slengt i trynet at han ikke orker dette stresset nå osv. Han har hele tiden vært åpen på at våren 2018 kom til å bli helt jævlig jobbmessig. Så jeg forstår ikke hvordan han kan ha tid til evt å date. Kan hende han er avhengig av spenningen, som du sier. Jeg vet virkelig ikke.

Anonymkode: 60591...750

 

En god strategi nr. 1 der dere er nå er å si at du ikke orker dette mer. Da må han i så fall velge, og det er sannsynlig at dere da kutter relasjonen.

Alternativt og kanskje en enda bedre strategi nr 2. er å ta det litt rolig en periode. Ha hyggelig kontakt men ikke mase. Tenk sånn at alt du risikerer å tape er at det blir slutt mellom dere, og at du kan gi det f.eks. de 4 neste mnd for å se om ting blir bedre. Hvis ting ikke er bedre etter sommeren, så går du over til strategi 1.

Et kjæresteforhold skal ikke inneholde masse usikkerhet og tvil, så på et eller annet tidspunkt må dere trappe opp forpliktelsen. Men hvis han er skikkelig stresset med jobb nå, så blir dette temaet bare stress og mas for han.

Anonymkode: 1e3aa...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har kone og egentlig bare ønsker spenning og noe uforpliktende.
Noe forpliktende vil han hvertfall ikke ha , med deg. Så jeg ville bare glemt han ja.

Anonymkode: 5fa02...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

En god strategi nr. 1 der dere er nå er å si at du ikke orker dette mer. Da må han i så fall velge, og det er sannsynlig at dere da kutter relasjonen.

Alternativt og kanskje en enda bedre strategi nr 2. er å ta det litt rolig en periode. Ha hyggelig kontakt men ikke mase. Tenk sånn at alt du risikerer å tape er at det blir slutt mellom dere, og at du kan gi det f.eks. de 4 neste mnd for å se om ting blir bedre. Hvis ting ikke er bedre etter sommeren, så går du over til strategi 1.

Et kjæresteforhold skal ikke inneholde masse usikkerhet og tvil, så på et eller annet tidspunkt må dere trappe opp forpliktelsen. Men hvis han er skikkelig stresset med jobb nå, så blir dette temaet bare stress og mas for han.

Anonymkode: 1e3aa...3df

Tror jeg ender opp her... Se det an en tid til, og se hva som skjer gjennom sommeren.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han har kone og egentlig bare ønsker spenning og noe uforpliktende.
Anonymkode: 5fa02...6ca

Han er skilt for mange år siden, ingen samboer eller kjæreste heller.

Anonymkode: 60591...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ender opp her... Se det an en tid til, og se hva som skjer gjennom sommeren.

Han er skilt for mange år siden, ingen samboer eller kjæreste heller.

Anonymkode: 60591...750

 

Tror det er klokt. Prøv å ikke stresse, analysere og tenke for mye. La tiden gå litt (vet at det er vanskelig). 

Det er ofte at kvinnen i en relasjon stresser og vil vite eksakt hva forholdet er, og mannen har ikke tenkt og analysert så mye og er usikker. Da er det jo egentlig greit å la tiden gå litt. 

Lykke til! Håper det ordner seg!

Anonymkode: 1e3aa...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 8.27, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ender opp her... Se det an en tid til, og se hva som skjer gjennom sommeren.

Anonymkode: 60591...750

Sikkert smart. Oppdager vel fort om han tar mer initiativ når ting roer seg ned jobbmessig. Selv om jeg skjønner at det er slitsomt å gå og gruble sånn... Håper det ordner seg til det beste for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har lyst til å riste litt i deg TS. Jeg leser i innlegget ditt at du altså er en kvinne i 40- åra som ønsker å etablere et forhold til en mann. Du har møtt en flott mann i et halvt år og du har vært forelska i han hele veien. Dere har aldri hatt "the talk" og han er fremdeles aktiv på en nettdatingside. Magefølelsen din sier at han er mer distansert enn deg.

DU MÅ SNAKKE MED HAM! Jeg vet det er dritskummelt, men her må du faktisk ta ansvar for ditt eget kjærlighetsliv og ikke la din lykke ligge i hans hender. Det er ingenting unormalt med å ønske seg forpliktelse, ingenting å skamme seg over. Du er IKKE desperat!!! Si til ham at du liker ham godt, at du ønsker et forhold og spør om han er villig til å satse på dere. Dette vet han etter et halvt år. Du kan risikere at han ikke ønsker forpliktelse med deg, men da får du vite det.... og du slipper å bruke enda lenger tid på å vente på noe som kanskje aldri blir noe av. Vil du ha en som ikke vet om han vil ha deg? Da kan du heller bruke sommeren til å treffe en som virkelig vil ha deg og du er ett steg nærmere å finne mannen i ditt liv.

Jeg mistenker her at han ikke er NOK interessert evt sliter med å tørre å forplikte seg til noen. Han er i en presset jobbsituasjon. Likevel får man tid til det man prioriterer. Det er ingen unnskyldning. Ikke lag unnskyldninger for ham. Han har tid til å logge seg på datingside... Han har tid til å ta en fem minutters telefonsamtale, han har tid til å sende noen meldinger ila dagen. Er man nok interessert får man også tid til å treffe noen et par timer selv om det går en stund mellom hver gang.

Anonymkode: fc173...561

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...