Gå til innhold

Vektnedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å gå ned i vekt lenge, men ikke sett noen forandringer på vekt eller noen ting før nå. Jeg gjør ingen ting annerledes enn det jeg har gjort hele veien. Nå går jeg ned 100-200 gram hver dag. Er det passe å gå ned 100-200 gram hver dag? Holder kaloriunderskudd (ca 1200 kcal) og trener 1-2 timer hver dag, blandet styrke og kondisjon. Jobben er stillesittende. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt varierer fra dag til dag. Hvor lang tid er det snakk om? Altså, hvor mye har du gått ned, og når startet du? Hvor mye veier du nå? Er kaloriunderskuddet på 1200, eller er det det du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringle skrev:

Vekt varierer fra dag til dag. Hvor lang tid er det snakk om? Altså, hvor mye har du gått ned, og når startet du? Hvor mye veier du nå? Er kaloriunderskuddet på 1200, eller er det det du spiser?

Har holdt på siden mars, gikk ikke ned et gram fra mars til for ca en uke siden. Nå har jeg gått ned 1 kg de siste 9 dagne, veier meg hver morgen. Spiser 1200 kcal ca. Veier nå 68,9. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ikke stemmer. Du burde ha gått ned mer på 45-74 dager og et inntak på 1200 kcal daglig. Vektnedgangen tilsier et daglig kaloriunderskudd på kun 94-155. Hvor høy er du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

Det er noe som ikke stemmer. Du burde ha gått ned mer på 45-74 dager og et inntak på 1200 kcal daglig. Vektnedgangen tilsier et daglig kaloriunderskudd på kun 94-155. Hvor høy er du?

Ja jeg vet at det er noe som ikke stemmer, men jeg sier jo også at nå har det endelig begynt å vises på vekten, og nå de siste 9 dagene har jeg gått ned mellom 100 og 200 g om dagen. Også lurer jeg på om det er en sunn vekt nedgang å gå ned 100-200 g om dagen, eller burde jeg gå ned mer eller mindre ? 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du går ikke ned 100-200 gram per dag, vekta viser bare 100-200 gram mindre fra dag til dag akkurat nå. Du må se på endringen over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pringle skrev:

Men du går ikke ned 100-200 gram per dag, vekta viser bare 100-200 gram mindre fra dag til dag akkurat nå. Du må se på endringen over tid.

Ja men det tyder jo på at jeg har gått ned de siste 9 dagene når vekten har stått bom stille i 2 mnd og nå begynner den endelig å synke nedover. Spørsmålet mitt er jo bare om 100 til 200 gram pr dag er ideelt, eller burde jeg gå ned mer eller mindre enn 100-200 pr dag. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager. Konklusjonen og dermed spørsmålet ditt er feil, så jeg kan ikke gi deg det svaret du ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

Jeg beklager. Konklusjonen og dermed spørsmålet ditt er feil, så jeg kan ikke gi deg det svaret du ønsker. 

Feil ? 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du antar at du tærer vekk 100-200 gram fett per dag nå, og at du ikke mistet noe fettvev fram til for ni dager siden, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

Du antar at du tærer vekk 100-200 gram fett per dag nå, og at du ikke mistet noe fettvev fram til for ni dager siden, stemmer det?

Ja, det stemmer. Jeg har vært hos legen også pga dette, men han sa bare: det tar tid... jeg har hørt om vann retrisjon. Og det kan også være at muskelmasse har økt sammen med at fett har blitt forbrent. Jeg får jo på meg klær jeg ikke fikk på meg i mars selvom det kun vises 1 kg mindre på vekten. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier som legen din - ting tar tid. Vektnedgang tar dessuten kunnskap, nøyaktighet og tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

Og jeg sier som legen din - ting tar tid. Vektnedgang tar dessuten kunnskap, nøyaktighet og tålmodighet.

Jaa... ikke det du sa stad, men. men nå var ikke det spørsmålet mitt heller egemtlig. Jeg lurte påpå om 100-200 gram om dagen var ideelt, for mye eller for lite pr dag. Vil ikke at det skal gå for fort eller for sakte. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa jeg ikke det istad? Hva sa jeg istad?

Med din vekt er 300-500 gram per uke i gjennomsnitt over mange uker, ideelt. Du gjør lurt i å ikke henge deg opp i kortsiktige opper og neder fordi de ikke representerer tap av fett, men variasjon i mengden av mange ting som kroppen din består av og inneholder, og som alle har sin unike tetthet/egenvekt - spesielt mat i magen, og væske og glykogen i musklene. Hvis det ikke gir mening, håper jeg noen andre kan forklare, for jeg har ingen andre måter å si det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 100—200 gram om dagen er helt fint. Jeg gikk ned ca 100 fram dagen i starten, mens nå er det litt mindre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pringle skrev:

Sa jeg ikke det istad? Hva sa jeg istad?

Med din vekt er 300-500 gram per uke i gjennomsnitt over mange uker, ideelt. Du gjør lurt i å ikke henge deg opp i kortsiktige opper og neder fordi de ikke representerer tap av fett, men variasjon i mengden av mange ting som kroppen din består av og inneholder, og som alle har sin unike tetthet/egenvekt - spesielt mat i magen, og væske og glykogen i musklene. Hvis det ikke gir mening, håper jeg noen andre kan forklare, for jeg har ingen andre måter å si det på.

Neei :P du sa bare at jeg burde ha gått ned mer. Og nå sier du at jeg burde gå ned mindre.. så da er 100-200 g om dagen for mye da. (Hvis vi "later" som at det er rent fett) 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neei :P du sa bare at jeg burde ha gått ned mer. Og nå sier du at jeg burde gå ned mindre.. så da er 100-200 g om dagen for mye da. (Hvis vi "later" som at det er rent fett) 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Ah, "burde". Jeg mente det ikke normativt. Et vekttap på en kilo på 1 1/2 til 2 1/2 måned, tilsier bare at du har hatt et kaloriunderskudd på rundt 100, og en vekt på rundt 68 kilo krever rundt 2000 kalorier å vedlikeholde - det går ikke opp med å ha spist 1200 kcal pr dag, ikke sant?

Nei, la oss IKKE late som "nedgangen" du ser nå er rent fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tvist skrev:

Tror 100—200 gram om dagen er helt fint. Jeg gikk ned ca 100 fram dagen i starten, mens nå er det litt mindre. 

Hvordan spiser du da ? Og trener du ? :)

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pringle skrev:

Ah, "burde". Jeg mente det ikke normativt. Et vekttap på en kilo på 1 1/2 til 2 1/2 måned, tilsier bare at du har hatt et kaloriunderskudd på rundt 100, og en vekt på rundt 68 kilo krever rundt 2000 kalorier å vedlikeholde - det går ikke opp med å ha spist 1200 kcal pr dag, ikke sant?

Nei, la oss IKKE late som "nedgangen" du ser nå er rent fett. 

Ja, men hvis det fortsetter som det gjør nå så tilsier jo det ca 4 kilo i mnd. Og jo, jeg har hatt kaloriunderskudd siden starten av mars. Kan godt skrive opp det jeg spiser iløpet av en dag. Hvis jeg spiser 2000 kalorier på en dag så blir jeg feit. Jeg har tydligvis lavere forbrenning enn normalt. 

Anonymkode: 9d32e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva baserer du antagelsen om lavere forbrenning enn normalt, på? Hvordan vet du om du spiser 2000 kcal pr dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...