Gå til innhold

Folk som inviterer seg selv på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er Nordlenning og setter stor pris på alt besøk både anmeldt og uanmeldt. Om huset står på hodet, får det tas i morgen da. Det er alltid plass til en kopp kaffe og en god prat i mitt hjem😊 Joda jeg jobber 100% er singel mor osv osv. 

Anonymkode: 9a7eb...48d

 

1 time siden, frekvens skrev:

Som nordlending har jeg vokst opp med at folk kakker i veggen på vei opp trappa når dem kommer på besøk. Slik har det alltid vært og slik håper jeg det fortsetter for all tid ☺️

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vestlending og har det sånn som deg. :)

Anonymkode: 9f55d...a05

Men.... alle er ikke som dere!
Skal man liksom svare "jeg orker egentlig ikke men det er folk i andre steder av landet som orker så da får jeg orke også"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, frekvens skrev:

Som nordlending har jeg vokst opp med at folk kakker i veggen på vei opp trappa når dem kommer på besøk. Slik har det alltid vært og slik håper jeg det fortsetter for all tid ☺️

Også vokst opp slik på bygda på Østlandet, men er ikke sånn nå som voksen i Oslo. Her er vennene ikke nødvendigvis de som bor nærmest, og en time tur/retur hvis det blir bomtur har de færreste tid til. Men nå med mobil er det jo enkelt å gjøre kjappe avtaler :)

Anonymkode: 70931...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitere seg selv på besøk? Helt innafor.

Troppe opp etter å ha fått tilbakemelding om at det ikke passer? Helt utafor, -og der får gjesten bli. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, frekvens skrev:

Som nordlending har jeg vokst opp med at folk kakker i veggen på vei opp trappa når dem kommer på besøk. Slik har det alltid vært og slik håper jeg det fortsetter for all tid ☺️

For et merkelig liv dere må ha. Aldri sex, lange bad eller dusjer, romantiske middager, fortrolige eller personlige samtaler, krangling, kosekveld foran TV i pysjen uten at det er planlagt på nattestid. 

Anonymkode: 4e234...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Det er da koselig det, men det at de dukker opp må jo være en følge av at man sier ja til det. I din situasjon er jo problemet at de kommer på besøk etter at du har sagt at det ikke passer. Ikke at de inviterer seg selv på besøk. 

Anonymkode: 15a95...f3c

Ikke passer? 

Hvis hun sa som skrevet i innlegget så var hun ganske tvetydig.. 

Anonymkode: e49a1...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et merkelig liv dere må ha. Aldri sex, lange bad eller dusjer, romantiske middager, fortrolige eller personlige samtaler, krangling, kosekveld foran TV i pysjen uten at det er planlagt på nattestid. 

Anonymkode: 4e234...051

Haha, vi har mye tid for oss selv på kvelden. Det er ikke slik at folk renner ned dørene til hverandre for tiden. Jeg er i den alderen at alle rundt meg får barn så når det kommer besøk så er det velkommen 😊

Og om vi skal knulle som kaniner over stuebordet så låser vi døra.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke passer? 

Hvis hun sa som skrevet i innlegget så var hun ganske tvetydig.. 

Anonymkode: e49a1...f1c

«Jeg er sliten og ønsker å slappe av. Dere kan heller komme en annen dag.»

Hvis det er en tvetydig beskjed så sliter man med språkforståelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hactar skrev:

«Jeg er sliten og ønsker å slappe av. Dere kan heller komme en annen dag.»

Hvis det er en tvetydig beskjed så sliter man med språkforståelsen.

Leste du ikke det før det? 

GREIT NOK DET. 

Hvis ts i tillegg smilte og var like feig som da hun satt i timesvis med besøk uten å be dem gå så skjønner jeg godt at de "inviterte seg selv" 

 

Anonymkode: e49a1...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leste du ikke det før det? 

GREIT NOK DET. 

Hvis ts i tillegg smilte og var like feig som da hun satt i timesvis med besøk uten å be dem gå så skjønner jeg godt at de "inviterte seg selv" 

 

Anonymkode: e49a1...f1c

Jeg leste «greit nok det» som en beskrivelse hva hun tenkte om at de spurte, ikke som noe hun faktisk svarte dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn nabo jeg og. Får plutselig melding "er du hjemme? Tenkte komme innom en tur!" Og hvis jeg svarer jeg at jeg er sliten eller at det ikke passer, kommer hun med mange innvendinger sånn at jeg til slutt må gi etter. Begynte derfor å si at jeg ikke er hjemme, men da kan hun finne på å si at hun ser at bilen min står på parkeringsplassen og at jeg derfor må være hjemme! :fnise:  Helt håpløst.

Anonymkode: d5afe...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt passe irritert om dette skjedde meg.. så skjønner det godt.

Anonymkode: 227ed...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Hva syns du om det? En liten historie, jeg treffer på noen venner som spør om de kan komme på besøk, greit nok det, men jeg sier at jeg er sliten etter en lang dag på jobb, og ønsker å slappe av, og at de heller kan komme en annen dag. Men etter at jeg har vært hjemme noen timer kommer de på døra mi....

Anonymkode: ed69b...31e

Jeg foretrekker at folk bare stikker innom fordi da må de ta meg og leiligheten som vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et merkelig liv dere må ha. Aldri sex, lange bad eller dusjer, romantiske middager, fortrolige eller personlige samtaler, krangling, kosekveld foran TV i pysjen uten at det er planlagt på nattestid. 

Anonymkode: 4e234...051

Da lar man jo bare vær å åpne døra/har den låst eller åpner/møter dem i gangen og sier at det ikke passer. Også får de lunte videre, er ikke noe mer stress enn det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...