Gå til innhold

Refleksjoner rundt "incel-opprøret"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter pris på din skepsis, Herzeleid. Noen relevant kilde for denne og lignende påstander vil du aldri få.

Anonymkode: 629b6...2c4

Nei det virker ikke sånn. Jeg har sett en rekke påstander om denne gruppen i denne og andre tråder, men har dessverre ikke fått særlig mye mer enn henvisninger til spesifikke "slemme" forumposter eller annen negativ omtale. Det virker som mange konkluderer veldig skråsikkert rundt holdningene til flertallet i denne gruppen, uten å egentlig ha særlig kjennskap til gruppen som sådan.

For ordens skyld: Jeg kjenner ikke dette miljøet og måtte google det da jeg hørte uttrykket første gang her på forumet for noen uker siden. Derfor kan det godt hende karakteristikkene er riktige, men jeg vet av erfaring at en ikke bør stole så alt for mye på karakteristikker av grupper det gjerne er populært å rakke ned på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hva de som kaller seg for "incels" (latterlig ord) egentlig ønsker. Pity-sex?

Anonymkode: 64848...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva de som kaller seg for "incels" (latterlig ord) egentlig ønsker. Pity-sex?

Anonymkode: 64848...27b

Nei jeg skjønner det ikke helt jeg heller. Men slik jeg har forstått noen lignende folk tidligere ønsket disse å kommunisere at når en først snakker om underorivilegerte osv. så er medlemmene av denne gruppen antagelig blant de minst privilegerte i samfunnet. Dette til tross påstås de ofte å tilhøre privilegerte grupper, og rakkes gjerne ned på. Jeg tror det er her mye av frustrasjonen og sinnet kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker fortsatt at steg èn er å ikke kalle seg selv for "incel". Man blir jo ansett som latterlig bare der.

Anonymkode: 64848...27b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker fortsatt at steg èn er å ikke kalle seg selv for "incel". Man blir jo ansett som latterlig bare der.

Anonymkode: 64848...27b

Kaller folk seg for det? Er det ikke bare en "meme" fra 4chan?

Anonymkode: 22004...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kaller folk seg for det? Er det ikke bare en "meme" fra 4chan?

Anonymkode: 22004...d4f

Jeg håper nå inderlig ikke det.

Anonymkode: 64848...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Commander skrev:

Hvilke nordmenn/svensker reiste til IS?

Men hva har dette med Taliban å gjøre? Norge og Sverige er jo samfunn som er ekstremt ulike Afganistan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AmandaVI skrev:

Virkelig? For det snakkes hele tiden om kvinner som 'gir' sex til andre, som en guttunge som spiser is foran søstra si. Når det gjelder kjærlighet og intimitet har de et ganske forkvaklet syn på begge.

 

 

Veldig lett for deg å bare si at de har et "forkvaklet" forhold til kjærlighet og intimitet. Lett å avskrive det slik så man slipper å tenke litt kritisk. 

6 timer siden, SunnivaOslo skrev:

De ønsker jo ikke kjærlighet. De lager unnskyldninger for å hate kvinner. Dette er kravstore mannfolk som vil ha superdeilig damer men overser de som ikke er det.

Dessuten hjelper det å pisse på brann,da slukker den.

Hvordan kan du si det? De er ikke født kvinnehatere, men har vel heller utviklet en sterk mistillit til kvinner etter gjentatte mislykkede forsøk i å prøve å skape positive forhold til kvinner. Og igjen har vi ei som bare avskriver dette problemet så simplistisk som kvinnehat. Hvis det er det eneste du har å bidra med så er ikke det veldig konstruktivt.. Da kan du heller la være. Du er verken villig, eller tilsynelatende kapabel til å forstå deres situasjon. 

Man slukker ikke en skogbrann om man pisser på den. 

Anonymkode: d9c65...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 1.42, AnonymBruker skrev:

blabla nei sex er ikke et fysisk behov like sterkt som mat og vann. Det finnes millioner av mennesker som lever uten sex både frivillig og ufrivillig og klarer seg helt fint.

Virkelig? De klarer seg fint, sier du?

Hvem er disse som klarer seg så fint uten sex egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 11.16, AnonymBruker skrev:

TS her.  DF av incel er at de lever i ufrivillig sølibat eller ensomhet. Det vil brutalt si at ingen kvinner vil ha dem, og de får dermed ikke tilgang på kvinner og de får dermed ikke tilgang til sex og kjærlighet. Hadde de hatt tilgang på kvinner hadde det vært meningsløst å kalle de incels. 

Anonymkode: 12211...d14

Hørt om prostituerte? Ja, du kan til og med finne deg dame som ikke er prostituert ved å reise til et av de mange landene der smellvakre kvinner vil kaste seg rundt halsen på den styggeste, mest sosialt tilbakestående amøben man kan tenke seg, bare han kan få henne vekk fra elendigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2018 den 1.53, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at kategorien heter skråblikk og generaliseringer men er man virkelig automatisk kvinnehater om man lever i ufrivillig sølibat??

Anonymkode: 12211...d14

Det er som noen allerede nevnt forskjell på å leve i ufrivillig sølibat, og det å gjøre det til en sentral del av ens identitet og forme hele ideologier ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Nei, sex er ikke et behov i følge Maslows behovspyramide. På tide å ta opp samfunnsfag fra videregående kanskje?

Anonymkode: e84e8...9e8

 

marlow.jpg

Anonymkode: 12211...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

 

marlow.jpg

Anonymkode: 12211...d14

Selve poenget med pyramiden er at man må få grunnbehovene dekt før man kan jobbe seg oppover på pyramiden og få de andre behovene dekt. Det er ikke slik at man MÅ få behovet for sex dekt før man kan oppnå det å få seg jobb, ha god helse, venner, familie og til og med intimitet. Det er bare fakta faen det.

Anonymkode: e84e8...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...