Gå til innhold

Noen som har erfaring med søknadsprosessen hos Menzies Aviation? Har gått to uker siden søknadsfristen gikk ut og har ikke hørt noe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par uker siden søkte jeg på en stilling hos Menzies Aviation, søkte samme dag som søknadsfristen gikk ut. Søknaden ble sendt inn via deres rekrutteringsportal på nett. Rett etter at jeg sendte inn søknaden fikk jeg mail om at jeg måtte gjennomføre en "online assessment", noe jeg gjorde ganske raskt. Dagen etter fikk jeg beskjed om å gjennomføre "online assessment" nummer to. Dette var tester der jeg måtte besvare et antall oppgaver innen en begrenset tidsfrist. Nå har det gått ca to uker og jeg har ikke hørt noe. Det er heller ingen endring i "status" for søknaden min i rekrutteringsportalen.  

Har vært tålmodig siden det har vært et par røde dager siden jeg sendte søknaden, men nå har det dratt såpass ut at tålmodigheten min begynner å ta slutt. Jeg lurer på om dette er et av de firmaene som rett og slett ikke lar høre fra seg når man ikke er aktuell og jeg derfor kan stryke muligheten for å få den jobben av lista. Jeg synes det er merkelig at de ikke i det miste oppdaterer statusen på rekrutteringssiden til "avslått" e.l.

Anonymkode: 6b59a...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke at du vil ha jobb der.

Kjenner flere som har jobbet i det selskapet på Gardermoen og alle sluttet etterhvert.

Dårlig arbeidsmiljø,dårlige ledere og mye konflikter.

Vær glad du slipper☺

Anonymkode: 20bff...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at du vil ha jobb der.

Kjenner flere som har jobbet i det selskapet på Gardermoen og alle sluttet etterhvert.

Dårlig arbeidsmiljø,dårlige ledere og mye konflikter.

Vær glad du slipper☺

Anonymkode: 20bff...e0b

Ojda, dette høres ikke bra ut. Har hatt lyst til å jobbe på flyplass i årevis og syntes dette virket som en spennende jobb.

Men uavhengig av dårlig arbeidsmiljø etc, er det sånn at når jeg ikke har hørt noe nå så kan jeg regne med at jeg ikke er aktuell til stillingen jeg søkte?

TS✈️

Anonymkode: 6b59a...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ojda, dette høres ikke bra ut. Har hatt lyst til å jobbe på flyplass i årevis og syntes dette virket som en spennende jobb.

Men uavhengig av dårlig arbeidsmiljø etc, er det sånn at når jeg ikke har hørt noe nå så kan jeg regne med at jeg ikke er aktuell til stillingen jeg søkte?

TS✈️

Anonymkode: 6b59a...43c

Det er vel ganske individuelt,men ville tenkt at de ikke kom til å ansette.

Når det er sagt søkte jeg en gang på en jobb der man skulle få tilbakemelding etter 2 uker,gikk 4 uker og jeg fikk jobben men hadde da funnet meg en annen jobb.

Anonymkode: 20bff...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et par uker siden søkte jeg på en stilling hos Menzies Aviation, søkte samme dag som søknadsfristen gikk ut. Søknaden ble sendt inn via deres rekrutteringsportal på nett. Rett etter at jeg sendte inn søknaden fikk jeg mail om at jeg måtte gjennomføre en "online assessment", noe jeg gjorde ganske raskt. Dagen etter fikk jeg beskjed om å gjennomføre "online assessment" nummer to. Dette var tester der jeg måtte besvare et antall oppgaver innen en begrenset tidsfrist. Nå har det gått ca to uker og jeg har ikke hørt noe. Det er heller ingen endring i "status" for søknaden min i rekrutteringsportalen.  

Har vært tålmodig siden det har vært et par røde dager siden jeg sendte søknaden, men nå har det dratt såpass ut at tålmodigheten min begynner å ta slutt. Jeg lurer på om dette er et av de firmaene som rett og slett ikke lar høre fra seg når man ikke er aktuell og jeg derfor kan stryke muligheten for å få den jobben av lista. Jeg synes det er merkelig at de ikke i det miste oppdaterer statusen på rekrutteringssiden til "avslått" e.l.

Anonymkode: 6b59a...43c

Kan jeg spørre hvilken stilling det gjelder? Jeg søkte en gang for noen år siden, fikk aldri tilbakemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Olepetter skrev:

Kan jeg spørre hvilken stilling det gjelder? Jeg søkte en gang for noen år siden, fikk aldri tilbakemelding..

Passenger Service Agent/PAX Agent. Jobben innebar visst både innsjekk, hjelpe folk med automater/bagdrop etc, samt jobbe på gate, hjelpe til med boarding etc. Sommerjobb.

TS✈️

Anonymkode: 6b59a...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold deg svært langt unna flyplassjobbing. Bare stress, mas og jag fra både sjefer og passssjerer. Ugunstige arbeidstider som dreper alt av sosialt liv.

Hilsen en som slutter om få uker i tilsvarende jobb du har søkt på. Jeg gidder ikke det stresset lenger og langt mindre få kjeft av passasjerer for ting som er utenfor min innflytelse. Jeg takker meg heller til å gå på dagpenger før jeg søker jobb der igjen.

Det er uhyre mye å sette seg inn i og nye lover og regler kommer og går hele tiden.

Jeg slutter 1 August og vil aldri sette mine bein i en jobb på flyplassen. Heretter skal jeg bare være passasjer når jeg er på flyplassen.

Anonymkode: e0d9b...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...