Gå til innhold

Folk som går rundt i joggebukse på 17.Mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det har ingen noe med! Joggebukse, jeans, skjørt, What ever! Gå i det man føler for uansett hvilken dag det er, det har ingenting å si. Og ingen har noe med det. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er litt... rart? Hvoefor gidde å gå i tog og delta i feiringen, om du ikke gidder å kle deg ordentlig? 

Jeg gidder ikke å gå i tog eller dra til byen, for meg er 17 mai en dag jeg kan sove ekstra lenge på (ingen barn). Pynter meg jo heller ikke ekstra for å sitte hjemme. 

Anonymkode: 1ab90...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo et slags "fuck you", det er noe barnslig demonstrativt over det. ALLE har et finere antrekk tilgjengelig enn det. Og hvis ikke er det helt uproblematisk å skaffe et.

Jeg bryr ikke om hva folk har på seg, så lenge det passer settingen i den grad at det iallefall ser ut som de har forsøkt. Gå gjerne med dyp kløft eller korte skjørt, men ikke i en profesjonell setting. Folk fikk lov å gå i hvitt i mitt bryllup. Men joggebukse, da hadde jeg blitt forbanna på vedkommende.

Anonymkode: 5be49...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir så lungt faen hva folk kler seg i på 17. mai,  herregud.

La folk være i fred.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo bare NAVer uniformen på seg, slik som på de resterende dagene i året.

Anonymkode: 02fe0...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full joggedress 17 mai, jeg driter 

Anonymkode: 316d5...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 6.18):

Ikke alle som bryr seg om 17 mai 😏

Anonymkode: f9c2b...8be

Helt i orden. Og hvis du ikke bryr deg om 17. mai så er du jo heller ikke ute og ser på barnetog og alt det andre. Og da bryr jo ingen seg om hva du har på deg. :)

Det blir litt som bryllup. Om du ikke skal i bryllupet så pynter du deg ikke. Om du skal så dresser du deg litt opp.

Anonymkode: 75f38...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke på hva noen andre har på seg på verken 17 mai eller andre dager. det finnes like mange grunner til hvorfor man endte i det antrekket som det finnes folk med klær på og jeg gidder ikke ofre en halv tanke på hva noen andre har på. Respektløst? Mot hvem? De som har råd til å pynte seg?  Da synes jeg det er langt mer respektløst å faktisk mene at noen skal ekskluderes fordi de ikke følger min/din/hvilket dømmende øye som helst sin standard for pyntet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 11.57):

Det blir jo et slags "fuck you", det er noe barnslig demonstrativt over det. ALLE har et finere antrekk tilgjengelig enn det. Og hvis ikke er det helt uproblematisk å skaffe et.

Jeg bryr ikke om hva folk har på seg, så lenge det passer settingen i den grad at det iallefall ser ut som de har forsøkt. Gå gjerne med dyp kløft eller korte skjørt, men ikke i en profesjonell setting. Folk fikk lov å gå i hvitt i mitt bryllup. Men joggebukse, da hadde jeg blitt forbanna på vedkommende.

Anonymkode: 5be49...765

Hvorfor tror du det er et fuck you, at det virkelig handler om deg? Kanskje denne dagen handler om noe annet enn klær, for dem som går sånn? Bruker kjole selv altså, men hadde ikke brydd meg et sekund om noen gikk i joggebukse. Det er jo veldig behagelig å bruke da, om man skal bort og trøkke ansiktet fullt av pølse og kake etterpå og ikke vil føle seg som et surret pølseskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 14.07):

Hva er galt med jeans?

Anonymkode: 341ab...803

Det erhverdagsbukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 11.40):

Helt i orden. Og hvis du ikke bryr deg om 17. mai så er du jo heller ikke ute og ser på barnetog og alt det andre. Og da bryr jo ingen seg om hva du har på deg. :)

Det blir litt som bryllup. Om du ikke skal i bryllupet så pynter du deg ikke. Om du skal så dresser du deg litt opp.

Anonymkode: 75f38...e62

Je kan fint reise ut å se på toget je men je pynter meg ikke og pynter je meg så bytter je ut joggebuksa med olabukse. Men je har ikke deltatt i noe tog de siste 15-20 år og je feirer heller ikke dagen så høytidelig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er litt flaut å være stivpynta på 17. Mai.

Anonymkode: cce1e...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mingus skrev (På 3.5.2023 den 12.26):

Hvorfor tror du det er et fuck you, at det virkelig handler om deg? Kanskje denne dagen handler om noe annet enn klær, for dem som går sånn? Bruker kjole selv altså, men hadde ikke brydd meg et sekund om noen gikk i joggebukse. Det er jo veldig behagelig å bruke da, om man skal bort og trøkke ansiktet fullt av pølse og kake etterpå og ikke vil føle seg som et surret pølseskinn.

"You" betyr også dere

Bryllup handler heller ikke om klær, så du hadde kanskje ikke reagert om gjestene møtte i ditt bryllup med joggebukser?

Anonymkode: 5be49...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er respektløst er vel å bryte grunnloven samtidig som man feirer 17. mai. Dessuten er vi ikke noe mer selvstendig i dag enn under Sverige/Danmark, så hva er det å feire?

Anonymkode: 8e73a...14b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"You" betyr også dere

Bryllup handler heller ikke om klær, så du hadde kanskje ikke reagert om gjestene møtte i ditt bryllup med joggebukser?

Anonymkode: 5be49...765

Hehe, vel.. min bror er ut og inn av sykehuset konstant. Sonder og smerter hele tiden, går aldri ut lengre. Han kom i bryllupet mitt i joggebukser. Var glad han orket i det hele tatt 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...