Gå til innhold

Dere som har fått E eller D på bacheloroppgaven, hvor "dårlig" har oppgaven vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det bør du. Jeg skal levere om en uke. Hadde siste veiledning forrige uke og da var jeg så og si helt ferdig med oppgaven. Det var veldig lurt fordi da fikk jeg tilbakemelding på hvordan jeg kunne forbedre diskusjonen min. 

Anonymkode: 382b2...03a

Kjempelurt. Noen ganger trenger man noen andre til å se på diskusjonsdelen. Noen friske øyne som kan tilføre noe nytt som man ikke har tenkt på. 

Anonymkode: b8469...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid det lønner seg å klage, noen jeg kjenner fikk D på en oppgave (semesteroppgave i et fag), klagde og strøk 😬 

Anonymkode: 36c31...c0c

Huff den er kip!

Anonymkode: 5d6e7...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk E på en eksamen jeg var sikker på at jeg gjorde det bra på. Dessverre klagde jeg ikke. For året etter strøk min venninne på eksamen, samme studie, hun klagde og fikk B. Var en annen eksamen jeg trodde jeg strøk på, der fikk jeg B.

Anonymkode: 9215d...d9c

Helt absurd at det skal gå ann:hakeslepp: Sjokert.

Anonymkode: 5d6e7...30f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bacheloroppgave nå, har 8 dager igjen. Lurer veldig på samme spørsmål som ts. 

Anonymkode: cbf95...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver bacheloroppgave nå, har 8 dager igjen. Lurer veldig på samme spørsmål som ts. 

Anonymkode: cbf95...1fe

"Godt" å se at vi er flere :/

Anonymkode: b8469...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 3 stk. som jobbet på Bacheloroppgave. Veilederne våre (vi hadde to) var hele tiden fornøyd med oppgaven, og mente at dette så bra ut. Så fikk vi en D, helt ut av det blå. 

Skulle vi klage, kom det til å ta tid, samt være en komplisert prosess. Vist nok måtte vi framføre på nytt også, ved senere anledning. Folk hadde allerede fått seg jobb, og ga seg faen da.

Anonymkode: 5eb61...edd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Vet ikke hva slags utdannelse folk her har som klarer å passere en bacheloroppgave med et par dager/uker skriving. Jeg skrev og bygget prototype med 2 andre i 5 måneder, og vi fikk en B.

Anonymkode: b53fd...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva slags utdannelse folk her har som klarer å passere en bacheloroppgave med et par dager/uker skriving. Jeg skrev og bygget prototype med 2 andre i 5 måneder, og vi fikk en B.

Anonymkode: b53fd...54a

Vi har ikke 5 måneder til å bruke på bacheloroppgaven engang. Pluss, den er verdt 6 studiepoeng. Så det er nok forskjell fra studie til studie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid det lønner seg å klage, noen jeg kjenner fikk D på en oppgave (semesteroppgave i et fag), klagde og strøk 😬 

Anonymkode: 36c31...c0c

Dette. Det er veldig risikabelt å klage på en E. Da skal du være rimelig sikker på at du presterte bedre enn en E... og ha fått det bekreftet av noen som kan faget og har lest besvarelsen din.

Anonymkode: bcf7c...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nuttery skrev:

Vi har ikke 5 måneder til å bruke på bacheloroppgaven engang. Pluss, den er verdt 6 studiepoeng. Så det er nok forskjell fra studie til studie.

Ok. Dette var en bachelor i et ingeniørfag og telte 20 studiepoeng. Antok at det var likt på alle studier.

Anonymkode: b53fd...54a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gruppe (Bachelor i Ingeniørfag) fikk D, men hadde forventet oss minimum C. Mest fordi veiledere hele veien mente oppgaven var B materiale, så vi ble mildt sagt sjokkerte når karakteren kom.

Men, noen personlige momenter: 

- Oppgaven var veldig stor. Vi skrev for en bedrift, og de ville ha en fiks ferdig løsning, til et kommersielt produkt. Vi hadde 9 mnd. på oss, så vi ville ikke kunne levere ferdig produkt (som kan taes i bruk)

- Vi måtte lære oss verktøy og teknologi som var utenfor studiet, og rimelig tidskrevende (Ingen hadde holdt på med webprogrammering, og vi møtte essensielt lære oss å lage produkt-ferdig websider ila. denne korte tiden)

 

Anonymkode: 5eb61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Jeg hadde aldri ansatt noen må så dårlige karakterer i kjernefag.

Anonymkode: ef1a8...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår gruppe (Bachelor i Ingeniørfag) fikk D, men hadde forventet oss minimum C. Mest fordi veiledere hele veien mente oppgaven var B materiale, så vi ble mildt sagt sjokkerte når karakteren kom.

Men, noen personlige momenter: 

- Oppgaven var veldig stor. Vi skrev for en bedrift, og de ville ha en fiks ferdig løsning, til et kommersielt produkt. Vi hadde 9 mnd. på oss, så vi ville ikke kunne levere ferdig produkt (som kan taes i bruk)

- Vi måtte lære oss verktøy og teknologi som var utenfor studiet, og rimelig tidskrevende (Ingen hadde holdt på med webprogrammering, og vi møtte essensielt lære oss å lage produkt-ferdig websider ila. denne korte tiden)

 

Anonymkode: 5eb61...edd

Tja, 9 mnd er et helt skoleår. Så det kan da ikke ha vært så dårlig tid. På den annen side så kan det være litt rissikabelt å skrive for en bedrift, for det er jo ikke de som setter karakteren. Og fra skolens ståsted så ønsker de å se at mest mulig av det som har vært pensum i utdannelsen blir brukt. De gir mao. beng i om oppgaven er bra dersom den ikke inneholder nok av kjernepensum. Synd men sant. Vi på vår side var mer enn innenfor en A iflg. veileder og div. andre, og fikk en totalt latterlig begrunnelse for at det ble B. Man kan også bli offer for "kurven" - at de ikke vil gi for mange A'er fordi det liksom setter skolen i et dårlig lys ved at det kan se ut som de sensurerer for snilt.

Anonymkode: b53fd...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev bachelor på en uke og fikk C. 10 studiepoeng. Var deprimert og greide ikke gjøre noe store deler av semesteret 

Anonymkode: 19853...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo et generelt enormt problem hvis veileder regelrett sier hele veien at oppgaven er bra, for så å gi stryk?

Anonymkode: 16ee2...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri blitt bedt om å vise karakterkort, bare bevis på oppnådd grad (vitnemål/diploma). Fikk D på bacheloroppgaven min, kunne sikkert klaget, men jeg var utslitt og lei, og ville bare være ferdig.

Nå har jeg hovedkontor i Luxembourg, reiser verden rundt, og lever akkurat det livet jeg hadde lyst på.

Anonymkode: 51bf4...16c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo et generelt enormt problem hvis veileder regelrett sier hele veien at oppgaven er bra, for så å gi stryk?

Anonymkode: 16ee2...6fc

Det er ikke veileder som setter karakteren, det er intern og ekstern sensor. For å stryke oppgaven i de fleste utdanninger vil jeg tro at de som skriver oppgaven underveis har vist elendig innsats og nivå. Kan hende veilederen bare "gir opp" og jatter med til slutt. Det er ganske utrolig hvordan det alltid er folk som kommer slentrende 2-3 måneder etter at de skulle ha startet og så blir stressa fordi det er så mye å gjøre.

Anonymkode: b53fd...54a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
stressa student

Hvordan gikk det på bacheloroppgaven? Har levert oppgaven nå, og skal forsvare den senere. Føler det blir vanskelig å forsvare noe jeg ikke er veldig fornøyd med selv. Dette er deprimerende saker.... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også bacheloroppgave nå, og innleveringen er fredag neste uke. Jeg har en dårlig følelse, men jeg blir glad så lenge jeg ikke får stryk eller E... Skal ha siste veiledning i morgen, så jeg får se hvordan det går. Forhåpentligvis har jeg ikke bommet helt...

Anonymkode: 89064...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...