Gå til innhold

Dere som har fått E eller D på bacheloroppgaven, hvor "dårlig" har oppgaven vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver bachelor nå. Og sitter virkelig med følelsen av at jeg vet ikke hva jeg driver med :/ Er enda tre uker til den skal inn og begynner å bli sliten og lei nå. Er redd for å stryke på oppgaven fordi det er noe jeg har gjort feil eller ikke har forstått. Hvor "dårlig" er en D eller E oppgave? Hilsen sliten student som blir overlykkelig for en C på bacheloroppgaven. 

Anonymkode: b8469...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min beste venninne hadde flere B’er og fikk D på sin Masteroppgave i Rettsvitenskap.

Hun er nå snart ferdig fullmektig, så det skulle da gå fint! 

Anonymkode: a6175...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk E p.g.a. en glipp.

Jeg var i god tid, de andre i klassen fikk dårlig samvittighet fordi jeg var alltid kommet lenger, og på fellessamlinger når vi skulle fortelle om oppgaven vår satt de andre med klump i halsen fordi jeg hadde mer kontroll.

Men det skjedde en glipp - jeg fortalte om fremgangmåten min på feil måte - noe min veileder skulle sagt fra om under våre veiledningstimer! Jeg skulle egentlig ha strøket, men siden jeg skrev så godt og hadde et godt tema så hadde ikke sensorene samvittighet til å stryke meg. 

Dette er nok noe jeg kunne klagd på og ordnet opp i, men da var jeg så sliten og på tredje året av heftig depresjon så jeg valgte å ikke kjempe den kampen. Har ikke en dritt å si hvilken karakter du får uansett, det er graden som er viktig.

Ellers var jeg B/C-student.

Anonymkode: 1fe6d...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk D på første masteroppgave, trodde den var bra 😅 Fikk C på andre masteroppgave som keg trodde jeg skulle stryke på 😂😂 

Så... ikke alltid magefølelsen funker. 

Begge gangene misslyktes jeg i å faktisk gjøre det jeg skulle (idiotisk laboratorieoppgaver...) 

Anonymkode: 36c31...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjennomført datainnsamling og analyse, men skrev ikke selve oppgaven ordentlig i tekst før dagen før innlevering (satt i 24t og skrev i nesten ett sett). Hadde også gapt over for mye. Skulle ha snevret det mer inn. Da ble det en D. 

Selv med D på bacheloren har jeg fullført masterstudie og to årsstudium etter. Den hadde ikke så mye å si siden resten av karakterene var greie.

Anonymkode: e68d2...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk E p.g.a. en glipp.

Jeg var i god tid, de andre i klassen fikk dårlig samvittighet fordi jeg var alltid kommet lenger, og på fellessamlinger når vi skulle fortelle om oppgaven vår satt de andre med klump i halsen fordi jeg hadde mer kontroll.

Men det skjedde en glipp - jeg fortalte om fremgangmåten min på feil måte - noe min veileder skulle sagt fra om under våre veiledningstimer! Jeg skulle egentlig ha strøket, men siden jeg skrev så godt og hadde et godt tema så hadde ikke sensorene samvittighet til å stryke meg. 

Dette er nok noe jeg kunne klagd på og ordnet opp i, men da var jeg så sliten og på tredje året av heftig depresjon så jeg valgte å ikke kjempe den kampen. Har ikke en dritt å si hvilken karakter du får uansett, det er graden som er viktig.

Ellers var jeg B/C-student.

Anonymkode: 1fe6d...2de

Sliter med depresjon jeg også, og har absolutt ikke trua på meg sjøl i det hele tatt. Er det ingen som ser på karakterene? 

Anonymkode: b8469...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gjennomført datainnsamling og analyse, men skrev ikke selve oppgaven ordentlig i tekst før dagen før innlevering (satt i 24t og skrev i nesten ett sett). Hadde også gapt over for mye. Skulle ha snevret det mer inn. Da ble det en D. 

Selv med D på bacheloren har jeg fullført masterstudie og to årsstudium etter. Den hadde ikke så mye å si siden resten av karakterene var greie.

Anonymkode: e68d2...8cc

Gratulerer med mastergrad. Jeg har greie karakterer ellers. Jeg bare skjønner ikke noe av bacheloroppgaven min. Jeg har snakket med veileder om at jeg synes oppgaveskriving er utfordrende for meg, men føler ikke jeg fikk noe mer hjelp. Har generelt fått lite ut av de to veiledningstimene jeg har hatt. 

Anonymkode: b8469...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med depresjon jeg også, og har absolutt ikke trua på meg sjøl i det hele tatt. Er det ingen som ser på karakterene? 

Anonymkode: b8469...146

Nei, det er også utav moten å vise til papirer i de fleste jobbintervjuer. Jeg har ikke blitt bedt om å vise karakterkort siden jeg var 16, snart 12 år siden. Jeg snakka med en lærer etter at jeg fikk E, at jeg var så redd, hun sa at jeg måtte drite i det for i vårt felt så er det hva du gjør på fritida og hvilke ting du spesialiserer deg i som betyr noe. Der er jeg heldig, fordi jeg har alltid drevet med relevante ting på fritid, har opptil flere ting jeg spesialiserer meg i, har også noen kule kurs.

Veldig mange får også jobb gjennom kjennskap og vennskap.

Du må drite i å tvile på deg selv, det er jo depresjonen som snakker. Motbevis de stemmene, når de kommer så gjør du fysisk det motsatte av hva de forteller deg. Funker for meg. Man skal ikke krangle og lage premisser med depresjonen, man skal gjøre det som er bra for en uten å diskutere tilbake. Gjør det behagelig for deg selv. Prioriter (vekk) ting for å gjøre det lettere å arbeide. Jeg måtte sitte i "walk in closet" (et lite ekstra rom vi hadde i studenhybelen) med duftlys og spraye meg selv med parfyme for å ha det behagelig og fint nok til å jobbe. Strødde om meg med godteri. Tok pauser for å danse til musikk og prøve klær. 

Anonymkode: 1fe6d...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enda tre uker igjen, og det er mye man får gjort på den tiden! Anbefaler deg å bruke veiledningstimene dine effektivt. 

Jeg tenker det viktigste er at du belyser problemstillingen din, og viser kritisk refleksjon i oppgaven din. Hva slags type oppgave skriver du?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk E på en eksamen jeg var sikker på at jeg gjorde det bra på. Dessverre klagde jeg ikke. For året etter strøk min venninne på eksamen, samme studie, hun klagde og fikk B. Var en annen eksamen jeg trodde jeg strøk på, der fikk jeg B.

Anonymkode: 9215d...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en D, men jeg ga også faen fordi jeg var drittlei. Skrev den på 2 dager. Hadde kun gode karakterer ellers gjennom studiet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk E på en eksamen jeg var sikker på at jeg gjorde det bra på. Dessverre klagde jeg ikke. For året etter strøk min venninne på eksamen, samme studie, hun klagde og fikk B. Var en annen eksamen jeg trodde jeg strøk på, der fikk jeg B.

Anonymkode: 9215d...d9c

Ikke alltid det lønner seg å klage, noen jeg kjenner fikk D på en oppgave (semesteroppgave i et fag), klagde og strøk 😬 

Anonymkode: 36c31...c0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør så godt du kan! Jeg er sikker på at du gjør det bedre enn du tror, men hvis du faktisk får en "dårlig" karakter, så tenker jeg du bør fokusere på/være glad for at du faktisk har fått en bachelorgrad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brontosaurus

Kan det være en idé å snakke med noen utenforstående om oppgaven? Bare for å hjelpe deg å tolke den? Du kan f.eks skrive en liste over absolutte krav, og passe på at disse er oppfylt før innlevering. Er det krav til selve bacheloroppgaven du ikke forstår, eller problemstillingen? Hvilket fag er det snakk om? Kanskje noen her kan hjelpe deg :)

For å få en D eller E hos oss måtte oppgaven være misforstått, teorien mangelfull, diskusjonen uklar, datagrunnlaget for tynt eller konklusjonen uklar/ulogisk. Vi fikk en oversikt over hva som krevdes for å oppnå de ulike karakterene, kanskje du og har tilgang til det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er også utav moten å vise til papirer i de fleste jobbintervjuer. Jeg har ikke blitt bedt om å vise karakterkort siden jeg var 16, snart 12 år siden. Jeg snakka med en lærer etter at jeg fikk E, at jeg var så redd, hun sa at jeg måtte drite i det for i vårt felt så er det hva du gjør på fritida og hvilke ting du spesialiserer deg i som betyr noe. Der er jeg heldig, fordi jeg har alltid drevet med relevante ting på fritid, har opptil flere ting jeg spesialiserer meg i, har også noen kule kurs.

Veldig mange får også jobb gjennom kjennskap og vennskap.

Du må drite i å tvile på deg selv, det er jo depresjonen som snakker. Motbevis de stemmene, når de kommer så gjør du fysisk det motsatte av hva de forteller deg. Funker for meg. Man skal ikke krangle og lage premisser med depresjonen, man skal gjøre det som er bra for en uten å diskutere tilbake. Gjør det behagelig for deg selv. Prioriter (vekk) ting for å gjøre det lettere å arbeide. Jeg måtte sitte i "walk in closet" (et lite ekstra rom vi hadde i studenhybelen) med duftlys og spraye meg selv med parfyme for å ha det behagelig og fint nok til å jobbe. Strødde om meg med godteri. Tok pauser for å danse til musikk og prøve klær. 

Anonymkode: 1fe6d...2de

Ja, jeg vet det er depresjonen som snakker. Prøver hele tiden å fortelle meg selv at detta klarer du. Men det er ikke så lett. 

Anonymkode: b8469...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Naomi skrev:

Du har enda tre uker igjen, og det er mye man får gjort på den tiden! Anbefaler deg å bruke veiledningstimene dine effektivt. 

Jeg tenker det viktigste er at du belyser problemstillingen din, og viser kritisk refleksjon i oppgaven din. Hva slags type oppgave skriver du?😊

Har en veiledningdtime igjen. Føler jeg bør være nesten ferdig med oppgaven før jeg har den siste timen. 

Anonymkode: b8469...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, brontosaurus skrev:

Kan det være en idé å snakke med noen utenforstående om oppgaven? Bare for å hjelpe deg å tolke den? Du kan f.eks skrive en liste over absolutte krav, og passe på at disse er oppfylt før innlevering. Er det krav til selve bacheloroppgaven du ikke forstår, eller problemstillingen? Hvilket fag er det snakk om? Kanskje noen her kan hjelpe deg :)

For å få en D eller E hos oss måtte oppgaven være misforstått, teorien mangelfull, diskusjonen uklar, datagrunnlaget for tynt eller konklusjonen uklar/ulogisk. Vi fikk en oversikt over hva som krevdes for å oppnå de ulike karakterene, kanskje du og har tilgang til det? 

 

Jeg forstår problemstillingen. Det er hva oppgaven bør inneholde og oppsettet jeg synes er vanskelig. Føler jeg ikke har kommet ordentlig inn i akademisk skriving. Selv om jeg egentlig burde kunne det etter tre år på skole :/ Jeg har ikke noen nære venner i klassen, så har egentlig ikke hatt noen å spørre når jeg har lurt på noe. Jeg studerer sosialt arbeid. 

Anonymkode: b8469...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk E på min bachelor pga. dårlig veiledning(selv om jeg neppe hadde fått A uansett). Veileder mente problemstillingen min var tvetydig, men klarte ikke å være spesifikk på hva som gjorde den tvetydig, selv om jeg skrev den om flere ganger. Ble så mye fokus på problemstillingen at jeg ikke rakk å få veiledning på noe annet. Berget meg med gode refleksjoner i oppgaven.

Anonymkode: bc087...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en veiledningdtime igjen. Føler jeg bør være nesten ferdig med oppgaven før jeg har den siste timen. 

Anonymkode: b8469...146

Ja, det bør du. Jeg skal levere om en uke. Hadde siste veiledning forrige uke og da var jeg så og si helt ferdig med oppgaven. Det var veldig lurt fordi da fikk jeg tilbakemelding på hvordan jeg kunne forbedre diskusjonen min. 

Anonymkode: 382b2...03a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk E på min bacheloroppgave.

Kan lett si at det var en dårlig oppgave. Jeg var generelt en dyktig elev og student, og ting kommer relativt lett for meg. Men jeg begynte i jobb mens jeg studerte og da det var tid for oppgaveskriving hadde jeg langt mer givende (og inntektsbringende) arbeid via jobben, så jeg slang sammen en oppgave siste uken. 

Har aldri vist karakterutskrift til arbeidsgiver, og har nå en god jobb. Det er grunnet erfaringen fra den tidligere stillingen, samt at jeg er god til å skrive søknader og gjør en veldig god figur i intervju. Men det kommer selvsagt også an på bransjen. 

Anonymkode: 5f01d...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...