Gå til innhold

Dobbeltdrapet i Kristiansand til Høyesterett: – Drapsmannen fortjener ikke å bli ferdig med saken, sier enkemannen til drepte Tone (48)


Martin13

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPJaG0/dobbeltdrapet-i-kristiansand-til-hoeyesterett-drapsmannen-fortjener-ikke-aa-bli-ferdig-med-saken-sier-enkemannen-til-drepte-tone-48

Jeg opplever at det er stor interesse i fagmiljøet for saken, sier Stallemo til VG.

--

Hvem som sto bak? Er jeg rasist hvis jeg tror det var en gutt med utenlands bakgrunn eller muslim?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet hvordan det gikk med hunden avdøde luftet når hun ble drept ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Martin13 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPJaG0/dobbeltdrapet-i-kristiansand-til-hoeyesterett-drapsmannen-fortjener-ikke-aa-bli-ferdig-med-saken-sier-enkemannen-til-drepte-tone-48

Jeg opplever at det er stor interesse i fagmiljøet for saken, sier Stallemo til VG.

--

Hvem som sto bak? Er jeg rasist hvis jeg tror det var en gutt med utenlands bakgrunn eller muslim?

 

Der tar du feil. Gutten var så norsk som man kan bli. Han drepte en gutt med utenlandsk bakgrunn, samt Tone.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Martin13 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPJaG0/dobbeltdrapet-i-kristiansand-til-hoeyesterett-drapsmannen-fortjener-ikke-aa-bli-ferdig-med-saken-sier-enkemannen-til-drepte-tone-48

Jeg opplever at det er stor interesse i fagmiljøet for saken, sier Stallemo til VG.

--

Hvem som sto bak? Er jeg rasist hvis jeg tror det var en gutt med utenlands bakgrunn eller muslim?

 

Nei han er 100% norsk, og aktiv i en kristen menighet. Har du ikke fått med deg saken, og plutselig veldig interessert nå? 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Martin13 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPJaG0/dobbeltdrapet-i-kristiansand-til-hoeyesterett-drapsmannen-fortjener-ikke-aa-bli-ferdig-med-saken-sier-enkemannen-til-drepte-tone-48

Jeg opplever at det er stor interesse i fagmiljøet for saken, sier Stallemo til VG.

--

Hvem som sto bak? Er jeg rasist hvis jeg tror det var en gutt med utenlands bakgrunn eller muslim?

 

Du utrykker en veldig dårlig holdning ja. Som de andre sier, han var så norsk et får blitt. 

Makan. Hva er det med folk? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin 13, du ødelegger for oss som ikke skriver om muslimske gjerningsmenn uten grunn. Skam deg. Det er slike som deg som gjør at jeg og andre blir kalt rasister og konspirasjonsteoretikere når vi kommer med dokumenterte opplysninger.

Hvis du ikke vet, tenk deg om to ganger. Jeg er fristet til å spørre om du egentlig er ute etter å skade islamkritikere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nobile skrev:

Noen som vet hvordan det gikk med hunden avdøde luftet når hun ble drept ? 

Hunden overlevde. Gjerningsmannen har sagt at han ikke hadde hjerte til å drepe han. Du finner artikkelen på VG tror jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skribent09 said:

Hunden overlevde. Gjerningsmannen har sagt at han ikke hadde hjerte til å drepe han. Du finner artikkelen på VG tror jeg.

Det vitner jo om at gutten er god på innsiden han også. Han har bare rotet det til litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, ops2 said:

Martin 13, du ødelegger for oss som ikke skriver om muslimske gjerningsmenn uten grunn. Skam deg. Det er slike som deg som gjør at jeg og andre blir kalt rasister og konspirasjonsteoretikere når vi kommer med dokumenterte opplysninger.

Hvis du ikke vet, tenk deg om to ganger. Jeg er fristet til å spørre om du egentlig er ute etter å skade islamkritikere.

Enig i dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ofre i denne saken. Stakkars gutt må ha hatt det forferdelig for å klare å utføre drapene. I og med at han valgte å ikke drepe hunden så beviser det jo at han ikke er helt lost.  Jeg synes vi bør ha raushet nok til å forstå at gutten vil måtte leve med dette resten av livet, han vil aldri få en ny start :(

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Martin13 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPJaG0/dobbeltdrapet-i-kristiansand-til-hoeyesterett-drapsmannen-fortjener-ikke-aa-bli-ferdig-med-saken-sier-enkemannen-til-drepte-tone-48

Jeg opplever at det er stor interesse i fagmiljøet for saken, sier Stallemo til VG.

--

Hvem som sto bak? Er jeg rasist hvis jeg tror det var en gutt med utenlands bakgrunn eller muslim?

 

Velkommen til verden! Du kan umulig ha vært til stede de siste årene, når du ikke har fått med deg denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et spørsmål. Sjansen for at jeg hadde rett var 99%, nå bommet jeg for første gang i livet. Like ille hvem som gjør noe slikt, selv om det som oftest er muslimer som står bak drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Det er bare ofre i denne saken. Stakkars gutt må ha hatt det forferdelig for å klare å utføre drapene. I og med at han valgte å ikke drepe hunden så beviser det jo at han ikke er helt lost.  Jeg synes vi bør ha raushet nok til å forstå at gutten vil måtte leve med dette resten av livet, han vil aldri få en ny start :(

Vise raushet? Jeg syns virkelig ikke at han fortjener en ny sjanse. Han drepte TO mennesker. Og det at han lot hunden leve, gjør han da virkelig ikke til en bedre person. Han har jo null respekt for menneskelivet.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han lot hunden leve fordi en hund ikke kan avgi vitneforklaring, og det ville således vært bortkastet tid å drepe den. Han er ikke mer godhjertet enn det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Martin13 said:

Det var bare et spørsmål. Sjansen for at jeg hadde rett var 99%, nå bommet jeg for første gang i livet. Like ille hvem som gjør noe slikt, selv om det som oftest er muslimer som står bak drap.

Hvordan forklarer du at sjansen for at det var en muslim eller en med utenlands bakgrunn er 99%?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bag skrev:

Hvordan forklarer du at sjansen for at det var en muslim eller en med utenlands bakgrunn er 99%?

Tipper det er en teori som ble dratt ut sammen med ørevoksen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Vise raushet? Jeg syns virkelig ikke at han fortjener en ny sjanse. Han drepte TO mennesker. Og det at han lot hunden leve, gjør han da virkelig ikke til en bedre person. Han har jo null respekt for menneskelivet.  

Helt enig. Prøvde meg på en ny strategi for å se om flere engasjerte seg i tråden. Men det fungerte dårlig ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han dom om erstatning blir stående, men han ikke kan betale - hva skjer da ? Går staten inn å betaler erstatning og så skylder gutten staten ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Pipaluk skrev:

Det er bare ofre i denne saken. Stakkars gutt må ha hatt det forferdelig for å klare å utføre drapene. I og med at han valgte å ikke drepe hunden så beviser det jo at han ikke er helt lost.  Jeg synes vi bør ha raushet nok til å forstå at gutten vil måtte leve med dette resten av livet, han vil aldri få en ny start :(

Dette var et feilslått forsøk på å få opp innlegg til tråden. Regnet med at folk ville hudflette meg, men det fungerte dårlig. 

Denne gutten er ikke et offer- han må ta ansvar for det han har gjort, problemet er vel heller at han ikke eier skyld eller ansvarsfølelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å være uenig med Tones mann. Her burde gutten sittet i fengsel i 20 år minst + forvaring. Han bør aldri slippe ut og gå fritt blant folk. Fordi:

- han hadde ingen problemer med å drepe en jevnaldrende over et mindre beløp sistnevnte kanskje skyldte ham

- han hadde ingen problemer med å drepe en helt tilfeldig person som kom for å se hva som skjedde

- han høres ut som noen som sier innøvde ting i retten (ifølge Tones mann)

Dette er en ung man som er så farlig for samfunnet som det er mulig å være. Ingen impulskontroll og selvfølgelig stor fare for at det gjentar seg. Han skal også selvfølgelig jobbe resten av livet for å betale erstatning til de etterlatte. Han bør aldri, aldri slippe ut igjen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...