Gå til innhold

Spise 2 ganger dagen, - likevel opp i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5/14/2018 den 6.06, AnonymBruker skrev:

Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj.

Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish.

Anonymkode: 86ae3...f4c

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaffe, vann og smoothie.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lunsj x antall kalorier

Middag 30-40 biter sushi, 2000+ kalorier

Smoothie, noen hundre kalorier ?

Du går opp i vekt fordi du inntar mer energi enn du forbruker.

 

Det er også forskjell på trening og trening. F.eks. litt styrketrening et par ganger i uken forbrenner ikke mye i rene kalorier. 

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere måltider så går du ned i vekt. Er selv på 5 måltider per dag nå. Også handler det om å drikke 2l væske per dag da.

Anonymkode: 7d01e...b6c

Antall måltider spiller ingen som helst rolle. Det er heller ikke mulig å si noe om en bestemt mengde væske. 

Anonymkode: 46a14...940

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, AnonymBruker said:

Flere måltider så går du ned i vekt. Er selv på 5 måltider per dag nå. Også handler det om å drikke 2l væske per dag da.

Anonymkode: 7d01e...b6c

Nei. Nei.

Selv om sistnevnte er jeg på; men helt enig i at det er et markedsføringsstunt av plastflaskeindustriern om å selge mer ved å vise til at du må ha undøvendig mye, mja!

23 hours ago, AnonymBruker said:

Ditt kosthold nå gir fremdeles overskudd av karbohydrater. Søk opp appen lifesum og ta protein dietten der så kan du plåtte inn hva du får i deg i løpet av dagen. Da får du beskjed der om du gjør riktig eller feil.

Anonymkode: 7d01e...b6c

Nei.

23 hours ago, AnonymBruker said:

Spiser max 10 sushibiter dersom jeg er veldig sulten :P da er jeg stappmett. 

Spiser du hva du vil i helgen? For hjelper ikke spise 1500 kalorier i ukedagene for så å spise 4000 kalorier på en lørdag og søndag. En stor melkesjokolade og brus har masse kalorier man må telle med selvom det er ''cheat day''.

Anonymkode: 1076b...427

Jeg spiser ikke godteri, kaker og brus, potetgull, junkfood, osv. Det er DERFOR jeg syns oppgangen er rar, ja!

23 hours ago, tirben said:

Sushiris inneholder mye sukker! Hbis du skal spise "sunn" sushi, må du velge sashimi. Ris i sukkerlake blir aldri definert som sunt! Og mengden du spiser! På vår lokale sushisjappe inneholder familiekombo 38 biter. Det er mer enn nok til tre voksne! 

Andre har STOR meny som 40, og familie på 70. Slikt varierer, ja. Helt enig.

23 hours ago, Drakan said:

Spis sunt og variert.
Og sushi er ikke "Sunt". Kanskje en gang i blant, men hvitt ris er noe av det mest usunne du kan spise. :/ 
Og jeg tror du ikke regner med den sausen de har i sushi for å gi den god smak... 

Nei, du? Vet du hva? Du har helt rett.

Jeg har jo aldri vært på flere sushikurs og lagd sushi selv: så jeg visste jo selvfølgelig ikke før du fortalte det NÅ at den inneholdt sukker, nei. Uff... så bra DU lærte meg det nå da! :)


Uansett... spis sunt, mer variert, og gå turrer på minst 10 000 meter per dag. :) 

Already done it. Hver dag.

Også drikk mye vann.

Drikker type 1 kopp vann hver 2. time, ja.


Om du har tregg mage, selger apoteket pulver frø som hjelper fordøyelsen. :) 

 

8 hours ago, Roci said:

Du må ligge i kaloriunderskudd totalt for å gå ned i vekt. Ditt kaloribehov kan du f.eks. regne ut her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ 

Loggfør det du spiser i noen dager slik at du får et gjennomsnitt på antall kalorier du får i deg pr. dag. For å gå ned i vekt kan du som hovedregel legge deg på 500 kcal under det resultatet du kom fram til i BMR-kalkulatoren. 

Jeg ligger i kaloriunderskudd :)

8 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Om jeg spiser 10 stk er jeg så mett at jeg holder på å sprekke. Holder med 8 stk for meg. Sushi er ikke regnet som sunt. Sashimi med fersk ingefær er sunt. 

Anonymkode: d22a8...e66

10 stk. er jo beregnet som forrett...

Sushi er regnet som sunt, jo.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ifølge Beller inneholder én makirull (den runde sushibiten med tang) mellom 290 og 350 kalorier. Da menes altså en hel rull, som gjerne deles opp i 4-6 makibiter. 

La oss da si at en rull har 320 kcal og det er 5 biter. Du må da spise 7 ruller før du er mett. 320x7= 2240 kcal. Du har altså hele ditt dagsbehov (eller det er kanskje til og med mer enn dagsbehovet ditt om du ikke er aktiv) i ett eneste måltid. Da er det jo ikke rart du ikke går ned i vekt. 

Anonymkode: d22a8...e66

5 x 50 = 250 blir det, ja.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet med å spise sjelden er at man spiser mer når man først spiser fordi du rett og slett er mer sulten. Når du spiser mye så utvider du magesekken. Det igjen betyr at du trenger mer mat for å bli mett. Det kan forklare at du spiser 30-40 sushibiter som et måltid.

Feil.

30 biter med en gang vs. 10-10-10 utover dagen... hva blir endringen?

Det blir kanskje slik da:

10 til lunsj, 10 før trening og 10 etter trening, vs. 30 etter trening f.eks.

Jeg ser på en måte bare ikke hvordan du kan si det du sier da se haha :)

Du nevner også trening, men det betyr ikke så mye. Er det vektnedgang du søker så må du først og fremst fokusere på antall kalorier du dytter i deg i form av mat.

Anonymkode: 60180...9a9

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

(...)

Det er også forskjell på trening og trening. F.eks. litt styrketrening et par ganger i uken forbrenner ikke mye i rene kalorier. 

(...)

Anonymkode: 46a14...940

Den er grei du: trodde jeg trente 5 1-timersøkter i uka, men der tok jeg visst feil. Du vet best, ja! :)

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en spøk?! 

Anonymkode: 0eb9d...4c8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du? Vet du hva? Du har helt rett.

Jeg har jo aldri vært på flere sushikurs og lagd sushi selv: så jeg visste jo selvfølgelig ikke før du fortalte det NÅ at den inneholdt sukker, nei. Uff... så bra DU lærte meg det nå da! :)

Jeg har ikke skrevet at det er sukker i sushi, du tar det fra andres kommentar å mikser inn i mitt svar så... jeg lærer deg ingenting, bare sier sushi er usunt i store mengder. o_O
Selv har jeg ikke vært på sushi kurs selv, men har nesten mestret det av selvlæring. En av de vanskeligste rettene å lage tras hvor enkelt det virker (jeg bruker ikke sukker) :O 


Already done it. Hver dag.

Virkelig? Eller er det bare noe du sier? 

Drikker type 1 kopp vann hver 2. time, ja.

Man kan drikke mer... målet er 2 l vann om dagen, men det er fint å drikke et glass vann når du våkner, og helst ofter en hver 2 time... jeg har gått ned i vekt med både å gå turerer og drikke vann så...


Uansett. 
Du burde prøve husk. Er en pulver greie på apoteket som kan bedre fordøyelsen din. :) 
Som sagt, kan hende du har litt tregg mage så, er hva jeg tipser deg. :)

Anonymkode: 86ae3...f4c

....
Have fun :P  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kutte ut sushi en stund og spise noe annet?

Og spis oftere. Du greier å kjøre i deg en brødskive til frokost. Så travelt kan du ikke ha det. 

400-500 kalorier til frokost og samme til lunsj, 500-700 til middag. Kanskje noe snacks hvis du vil ha kveldsmat. 

Hvis du spiser over 2000 kalorier i ET måltid er det ikke så rart du ikke går ned. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mamman min også,hun hverken spiser,sover,røyker eller drikker brus og er sååå oppgitt.. problemet er hun sover om dagen,drikker pepsi max,røyker som en skorstein OG spiser middag om natta (teller tydeligvis ikke da)🤔merkelig greie det der🤔 😂

Men du spiser feil,start på lavkarbo. Sushi med ris=glem det! 

Anonymkode: 95c20...a54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
8 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

Jeg ligger i kaloriunderskudd :)

Anonymkode: 86ae3...f4c

Du gjør ikke det. Hadde du ligget i kaloriunderskudd hadde du gått ned i vekt. Hvis du har stabil vekt betyr det at du er i kaloribalanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du ligger ikke i kaloriunderskudd.. som de andre har sagt så overspiser du noe ekstremt. Jeg spiser 6 biter sushi og er stappmett, en stor mann jeg kjenner klarer å spise max 20. 

Også sier du hele tiden «men det er sunt», ja det er delvis det. Men det har da absolutt ingenting å si for om du går ned i vekt eller ikke? Å spise sunt er bra for kroppen, men skal du ned i vekt må du begynne å spise mindre. For vekta har det ikke noe å si om du har spist 40 sushibiter eller 400g melkesjokolade. 2000kcal er 2000kcal, og det er hele dagsbehovet ditt. 

Kan jeg spør hva du trener? Og hvor ofte og hvor lenge? 

Anonymkode: d32b1...60f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke dette være en diskusjon om antall sushibiter, men jeg klarer ikke å dy meg. Skjønner ikke hvordan noen kan bli mett til middag av 6 sushibiter? Fyller jo knapt "hulltanna". 

Jeg er i ei dame i nedre normalsjikt på bmi-skalaen og jeg trenger 15 tempura maki for å bli mett. 

Spiser normalt gjennom resten av dagen også. Folk er jammen meg forskjellige! 

Anonymkode: 1c1b3...3a0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger i kaloriunderskudd :)

Det er ikke fysisk mulig å være i kaloriunderskudd og samtidig øke i fettvekt.

 

Den er grei du: trodde jeg trente 5 1-timersøkter i uka, men der tok jeg visst feil. Du vet best, ja! :)

Du vet det ja, men det er ingen andre som vet det siden du ikke har nevnt noe om dette i denne tråden tidligere. Vi andre må jo bare gjette oss frem til den informasjonen du har utelatt. Det er også veldig vanlig å overestimere hvor mye kalorier treningen faktisk forbruker.

 

Anonymkode: 86ae3...f4c

 

Anonymkode: 46a14...940

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her kommer du bare med noe tull hver gang noen forsøker å fortelle deg hvor ting en galt. Du spise sinnssyke mengder med sushi, å du forteller ikke HVORDAN du trener, derfor stilles det spørsmålstegn ved det sånn at du kan svare skikkelig på det. 

Men du nekter å høre på folk, og du har null peiling på kosthold. Så siden du veit best og fremdeles ikke ser hvorfor du går opp i vekt så får du bare kose deg. 

Anonymkode: 33f92...2ed

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg, spiser 4-5 ganger om dagen og veier 30 kg mindre..du gjør noe feil altså :fnise:

Anonymkode: 4e933...85a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Altså, du hadde ikke vært tjukk om du gjorde alt rett.

Du spiser for mye, drikker for lite og trener sikkert passe. Du har en ufornuftig og usunt  kosthold, jeg ville begynt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med å spise sjelden er at man spiser mer når man først spiser fordi du rett og slett er mer sulten. Når du spiser mye så utvider du magesekken. Det igjen betyr at du trenger mer mat for å bli mett. Det kan forklare at du spiser 30-40 sushibiter som et måltid.

Feil.

30 biter med en gang vs. 10-10-10 utover dagen... hva blir endringen?

Det blir kanskje slik da:

10 til lunsj, 10 før trening og 10 etter trening, vs. 30 etter trening f.eks.

Jeg ser på en måte bare ikke hvordan du kan si det du sier da se haha :)

Du nevner også trening, men det betyr ikke så mye. Er det vektnedgang du søker så må du først og fremst fokusere på antall kalorier du dytter i deg i form av mat.

Anonymkode: 60180...9a9

 

Hva som er forskjell på 30 biter på en gang og 10 biter 3 ganger?

30 biter tar mye større plass enn 10 biter. Magesekken din utvider seg slik at du trenger mer mat for å bli mett neste gang. Tar du bare 10 biter så fyller det mindre og de bitene rekker kroppen din å fordøye og dermed gjøre plass til neste runde noen timer senere.

Kostholdseksperter poengterer også ofte at det er bedre med mange små måltider enn noen få store.

Anonymkode: 60180...9a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også bare 2 ganger om dagen ca. Jeg spiser kanskje 2-3 knekkebrød og for eksempel sushi. Men 12 biter, ikke 30-40 😅 

Jeg går ned i vekt, fordi jeg har kaloriunderskudd hver dag. Jeg trener heller ikke, fordi man blir mer sulten av å trene. Jeg prøver bare å holde et nogen lunde høyt aktivitetsnivå hver dag, 15.000-20.000 skritt på rask gange for eksempel. 

Dessuten så er det bare tull at ris er det verste man kan spise. Hvorfor er alle asiatere så tynne om ris liksom er så dårlig? Det er bare regnet som nei-mat fordi det er tomme karbohydrater og gir deg ikke en lang metthetsfølelse. 

Om du blir såppass sulten av å trene, så burde du faktisk heller kutte treningen ut til du har klart å omstille kroppen din til å spise litt mindre posjoner. 

Anonymkode: 279d2...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette en spøk?! 

Anonymkode: 0eb9d...4c8

Nei?

17 hours ago, Drakan said:

....
Have fun :P  

Man kan drikke mer vann, helt enig der. Foreløpig er vi en fri verden, ja!

Benekter det faktum at jeg drikker 1 glass hver 2 time og drikker mer vann enn gj.-personen? Nei.

Og neivel: trodde jeg gikk 10 K + skritt dagen, men dere vet best, ja... ....

17 hours ago, Hadley said:

Hva med å kutte ut sushi en stund og spise noe annet?

Avhengig.

Og spis oftere. Du greier å kjøre i deg en brødskive til frokost. Så travelt kan du ikke ha det. 

Spiser ikke frokost. Orker ikke. Gidder ikke. Kjedelig. Og da sparer jeg kalorier!

400-500 kalorier til frokost og samme til lunsj, 500-700 til middag. Kanskje noe snacks hvis du vil ha kveldsmat. 

Hvis du spiser over 2000 kalorier i ET måltid er det ikke så rart du ikke går ned. 

Vil heller si sushien min tilsvarer 500-750 kalorier, trening forbrenner 500. Jeg er i 0, og må spise minst 1500 til for å overleve greit.

 

17 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn er mamman min også,hun hverken spiser,sover,røyker eller drikker brus og er sååå oppgitt.. problemet er hun sover om dagen,drikker pepsi max,røyker som en skorstein OG spiser middag om natta (teller tydeligvis ikke da)🤔merkelig greie det der🤔 😂

Men du spiser feil,start på lavkarbo. Sushi med ris=glem det! 

Anonymkode: 95c20...a54

Ja, så bra/dårlig for moren din da.

Hvis jeg vet selv at jeg ikke har noen tomme/fulle/regninger fra Cola-butikken, i mitt hjem så, nei du... vet du hva? Du har helt rett: jeg trodde at jeg ikke spiste godteri, kaker, og drakk brus. Men så glemte jeg en ting: dere vet så mye mer enn meg, ja! Bra! ... .... ....

9 hours ago, Sisti said:

Du gjør ikke det. Hadde du ligget i kaloriunderskudd hadde du gått ned i vekt. Hvis du har stabil vekt betyr det at du er i kaloribalanse. 

Jo.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, du ligger ikke i kaloriunderskudd.. som de andre har sagt så overspiser du noe ekstremt. Jeg spiser 6 biter sushi og er stappmett, en stor mann jeg kjenner klarer å spise max 20. 

Da er dere rare :)

Også sier du hele tiden «men det er sunt», ja det er delvis det. Men det har da absolutt ingenting å si for om du går ned i vekt eller ikke? Å spise sunt er bra for kroppen, men skal du ned i vekt må du begynne å spise mindre. For vekta har det ikke noe å si om du har spist 40 sushibiter eller 400g melkesjokolade. 2000kcal er 2000kcal, og det er hele dagsbehovet ditt. 

Handler litt om fordeling av vitaminer, mineraler og næringstoffer i sushi vs. sjokolade, da. Men okay! :)

Kan jeg spør hva du trener? Og hvor ofte og hvor lenge? 

1 time crossfit 4 ganger i uka. 1 time fotball 1 gang i uka.

Anonymkode: d32b1...60f

 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal ikke dette være en diskusjon om antall sushibiter, men jeg klarer ikke å dy meg. Skjønner ikke hvordan noen kan bli mett til middag av 6 sushibiter? Fyller jo knapt "hulltanna". 

Jeg er i ei dame i nedre normalsjikt på bmi-skalaen og jeg trenger 15 tempura maki for å bli mett. 

Spiser normalt gjennom resten av dagen også. Folk er jammen meg forskjellige! 

Anonymkode: 1c1b3...3a0

Helt enig. 6 biter er forrett på restaurenter, ja! Er en grunn til at de fleste take-aways opererer med 20-30 biter som Stor Meny for 1 person, ja!

7 hours ago, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: 46a14...940

Mitt case er at jeg UNDERVURDERER hvor mye jeg forbrenner på trening: nettopp for å ikke tro jeg forbrenner mer enn jeg gjør.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her kommer du bare med noe tull hver gang noen forsøker å fortelle deg hvor ting en galt. Du spise sinnssyke mengder med sushi, å du forteller ikke HVORDAN du trener, derfor stilles det spørsmålstegn ved det sånn at du kan svare skikkelig på det. 

Men du nekter å høre på folk, og du har null peiling på kosthold. Så siden du veit best og fremdeles ikke ser hvorfor du går opp i vekt så får du bare kose deg. 

Anonymkode: 33f92...2ed

Så hyggelige ord :)

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er like høy som deg, spiser 4-5 ganger om dagen og veier 30 kg mindre..du gjør noe feil altså :fnise:

Anonymkode: 4e933...85a

Takk for motiverende ord...

7 hours ago, Bøff Eløff said:

Altså, du hadde ikke vært tjukk om du gjorde alt rett.

Du spiser for mye, drikker for lite og trener sikkert passe. Du har en ufornuftig og usunt  kosthold, jeg ville begynt der.

Jeg er ikke tjukk? Det er det jeg, familiene og vennene/venninnene mine er overrasket over. Jeg ser godt trent og normalbygd ut: men vekta sier jeg BURDE sett annerledes ut ja; helt enig der.

Nei: sushi er jo variert i seg selv. Du får variert fisk (sunt + proteiner), ris (karbs) og grønnsaker.

7 hours ago, AnonymBruker said:

 

Hva som er forskjell på 30 biter på en gang og 10 biter 3 ganger?

30 biter tar mye større plass enn 10 biter. Magesekken din utvider seg slik at du trenger mer mat for å bli mett neste gang. Tar du bare 10 biter så fyller det mindre og de bitene rekker kroppen din å fordøye og dermed gjøre plass til neste runde noen timer senere.

Kostholdseksperter poengterer også ofte at det er bedre med mange små måltider enn noen få store.

Anonymkode: 60180...9a9

Men jeg blir sulten etter trening: så spiser heller MASSE etter trening. Og du må ha mye mat etter trening, ja.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser også bare 2 ganger om dagen ca. Jeg spiser kanskje 2-3 knekkebrød og for eksempel sushi. Men 12 biter, ikke 30-40 😅 

Jeg går ned i vekt, fordi jeg har kaloriunderskudd hver dag. Jeg trener heller ikke, fordi man blir mer sulten av å trene. Jeg prøver bare å holde et nogen lunde høyt aktivitetsnivå hver dag, 15.000-20.000 skritt på rask gange for eksempel. 

Dessuten så er det bare tull at ris er det verste man kan spise. Hvorfor er alle asiatere så tynne om ris liksom er så dårlig? Det er bare regnet som nei-mat fordi det er tomme karbohydrater og gir deg ikke en lang metthetsfølelse. 

Om du blir såppass sulten av å trene, så burde du faktisk heller kutte treningen ut til du har klart å omstille kroppen din til å spise litt mindre posjoner. 

Anonymkode: 279d2...348

Jeg sliter med dårlig samvittighet hvis ikke jevnlig trening.

Ja, at ris er usunt er bare en vestlig myte. Helt enig der, ja.

Bra! Jeg er også på over 10 K skritt dagen!

Spiser sushi etter trening fordi ris har rask G.I. og tar da med seg proteinet (fra fisken) raskere opp til restitusjon, ja!

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts. Jeg er tynn og trener ikke. I løpet av en dag spiser jeg:

1 skål linser og grønnsaker

1 eple

1 skål kidneybønner og salat

Skålene er ikke stappfulle

Anonymkode: 7ee70...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en BMI på 31,1 og er helseskadelig overvektig. Så du er nødt til å kutte ned på matinntaket. Det er godtmulg at du vlle vært enda tykkere om du ikke trente, men det betyr ikke at du er sunn nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
7 minutter siden, Hulderen skrev:

Du har en BMI på 31,1 og er helseskadelig overvektig. Så du er nødt til å kutte ned på matinntaket. Det er godtmulg at du vlle vært enda tykkere om du ikke trente, men det betyr ikke at du er sunn nå.

Neida, det er jo bare 500-700 kcal i de stakkars 30 bitene med sukker-ris han trapper ned i hullet daglig, man blir da ikke tykk av det. Husk, det er både karbohydrater og proteiner, så det er både variert og sunt. Så BMIen på 31.1 er nok ikke overvekt, det er nok bare overskuddsris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten så er det bare tull at ris er det verste man kan spise. Hvorfor er alle asiatere så tynne om ris liksom er så dårlig? Det er bare regnet som nei-mat fordi det er tomme karbohydrater og gir deg ikke en lang metthetsfølelse. 

Her bruker du et argument som ikke stemmer. Alle asiater spiser ikke ris. I Asia er ris fattigmannskost, det man fyller på med når man ikke har nok annen mat til å bli mett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...