Gå til innhold

Gruer meg til 17.mai fordi jeg ikke har bunad.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kle det i blått rød hvit, lag kull manikyr (flagg, eller blått rødt hvitt mønsteret), kjøp sløyfer og flett de fint i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, beyonce_1 skrev:

Dette ville jeg ikke ofret en tanke, selv om jeg forstår følelsen du har. Tror allikevel det sitter litt i hodet ditt, tviler på om noen virkelig bryr seg så mye som du tror! Anbefaler deg å kjøre din egen stil, ikke la deg styre av hva du tror andre mener. :) 

17. mai er jo veldig åpen når det gjelder antrekk, du har sikkert noe som kombineres til noe fint! :) 

Veldig enig i dette! 

Har ikke noe i mot bunad, men ikke la "bunadsgjengen" ta kontrollen med hva du skal ha på deg! 

Anonymkode: 6b438...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men.... alle går vel ikke i bunad! Jeg har bunad men velger ofte å la være å bruke den. Spesielt hvis det er meldt veldig varmt vær. Da går jeg i en pen kjole i stedet.  Mer behagelig. 

Evt kan du leie igjen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skaffe Rondastakk? Den er ganske rimelig. Den er eldre og er mer tradisjonsrik enn mange av dagens bunader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS :) 

Jeg forstår godt at du føler deg litt utenfor når du er en av de få som ikke har bunad. Det hadde ikke jeg heller da jeg var 16 år. Jeg var også den eneste av jentene i mitt konfirmantkull som ikke hadde bunad. Foreldrene mine hadde ikke råd til å kjøpe bunad til meg og jeg fikk også høre noen små argumenter om at det var både det-ene-og-det-andre med bunader. Jeg tror det var en forklaring like mye til dem selv som et forsøk på å forklare meg at det kom ikke til å bli noen bunad.. 

I dag er jeg glad for at jeg ikke fikk bunad som 16 åring. Den hadde nok ikke passet i dag :fnise:  

Jeg kjøpte bunaden min da jeg var blitt voksen. Ja, jeg forstår at det føler som en evighet og et 100-år til, og jeg forstår at du synes foreldrene dine skulle prioritert annerledes, men de har nok en grunn. Har du fortalt at du ønsker deg bunad og spurt dem om hvorfor de er uaktuelt?

 Du er ikke eldre enn 16 år, så alle de gode innspillene om at du kan kjøpe si-og-så fordi det er rimeligere, det er vel ikke så aktuelt for deg akkurat nå. De færreste 16-åringer har 20-30 tusen de kan bruke på akkurat hva de vil.

Anonymkode: fe4aa...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ønsker deg bunad, men det finnes mange alternativ. Selv synes jeg det er fint med plagg i nasjonalfargene på 17.mai hvis man ikke har bunad. Synes pastellfarger blir litt blast og kjedelig blant de fargerike bunadene. 

Nå er jeg mye eldre enn deg, men jeg kunne fint gått i f.eks denne kjolen fra H&M på 17. mai dersom jeg ikke hadde hatt bunad. Dype utringinger og alt for korte kjoler/skjørt synes jeg man skal droppe på en slik dag.

main%5D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen, virkelig ingen kler bunad. Det er blitt et moteplagg, ikke fordi det er så fint, men fordi det sier status siden det er så dyrt. 

Jeg forstår at du som tenåring ønsker deg bunad og ikke vil skille deg ut. Men de aller færreste bryr seg om hva andre har på seg. 

Feire dagen i en penkjole, det er mye penere. 

Anonymkode: b97e4...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen, virkelig ingen kler bunad. Det er blitt et moteplagg, ikke fordi det er så fint, men fordi det sier status siden det er så dyrt. 

Jeg forstår at du som tenåring ønsker deg bunad og ikke vil skille deg ut. Men de aller færreste bryr seg om hva andre har på seg. 

Feire dagen i en penkjole, det er mye penere. 

Anonymkode: b97e4...8d1

Jeg synes bunad er helt sinnsykt fint!

Anonymkode: 7432b...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...