Gå til innhold

Trist hver gang jeg får mensen


Annonym1

Anbefalte innlegg

Nå i kveld fikk jeg mensen igjen.. Jeg syns det blir tristere for hver gang. Har nå prøvd i 8 måneder, jeg vet det er mange der ute som har prøvd mye lenger, men jeg blir så skuffet. Nå er det to som har blitt gravide på jobben min, som så vidt rakk å slutte på prevensjon før de ble det. 

Jeg har bare lyst å klage litt. Føler det er så urettferdig..

Jeg har så å si levd som om jeg er gravid siden i høst, vi har begge sluttet å snuse og drikke for å øke sjansene. 

Vi vil så gjerne...

Trenger litt medfølelse her😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg❤️ På andre året med prøving her og skuffelsen er like stor hver måned 😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er i samme båt som deg her, og føler med deg 💕 har selv kjent på misunnelsen det er å høre andre være gravide. Vi har prøvd i snart 3 år, så det har blitt noen graviditeter fra andre. Det var spesielt leit da ett vennepar av oss ble gravide ved et uhell, men heldigvis har de i etterkant satt pris på det og er nå lykkelige foreldre til ei på 4 måneder, veldig fint å se :) 

Har dessverre ingen tips for hvordan det skal føles bedre, men håper det går bra for dere snart 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, og håper det går deres vei snart 👶🏼

Det høres kanskje litt rart ut nå, og gir kanskje ingen mening, men den dagen du sitter med babyen i armene vil du forstå hvorfor dere måtte vente - det var jo han/hun dere ventet på 💕 

Anonymkode: e3644...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler med deg, og håper det går deres vei snart 👶🏼

Det høres kanskje litt rart ut nå, og gir kanskje ingen mening, men den dagen du sitter med babyen i armene vil du forstå hvorfor dere måtte vente - det var jo han/hun dere ventet på 💕 

Anonymkode: e3644...c4a

Åh, det var fint sagt❤

Takk for at dere svarer, og lykke til alle sammen!!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen. Vi har begynt på PP9 nå, har begynt å miste håpet.. 

Anonymkode: 454e3...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her... prøver liksom å legge prøvingen «på hylla», ikke tenke så mye over det, men hver gang mensen kommer havner jeg rett i kjelleren.... hadde aldri trodd det å ønske seg barn og prøve på barn skulle gå så mye ut over psyken... 

Anonymkode: dfa35...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 16.32, AnonymBruker skrev:

Jeg føler med deg, og håper det går deres vei snart 👶🏼

Det høres kanskje litt rart ut nå, og gir kanskje ingen mening, men den dagen du sitter med babyen i armene vil du forstå hvorfor dere måtte vente - det var jo han/hun dere ventet på 💕 

Anonymkode: e3644...c4a

Det var skikkelig fint sagt <3 Og noe man trengte en påminnelse å høre om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg. Er jo verdens undergang om man ikke klarer å bli gravid... det går an å leve og gjøre mye annet, man dør ikke av å ikke klare å bære frem en skapning som man ikke klarer å bli glad i engang, før den har kommet til verden. Plei kjærligheten til menneskene rundt deg isteden, mannen din, skaff deg dyr, for meg så er det som unger. Er også mange dyr og foreldreløse barn som trenger noen å ta vare på de. Fordi de ikke får noe kjærlighet, tenk på den du. Hvorfor ikke ta vare på de som har fått livets rett isteden for å grine over noe man ikke får eller kan kontrollere ? Du ødelegger bare deg selv. Er kvinne selv og skjønner ikke og blir så LEI alt maset om å lage barn og folk som griner over at de ikke klarer å bli gravide og eller at barnefar ikke vil ha ungen. Er ikke annet enn gravid tråder her inne... slitsomt å lese. Livet er alt annet enn å bare pule og lage barn, mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati. Guuud alt det presset om å finne noen å dele hele livet med og elske og lage barn ... gifte seg og alt det dumme forpliktelsestullet samfunnet har lagt opp til... har man ikke eller får ikke noen ting så er man taper og noe er galt med deg og du fortjener å bli utestengt fra fellesskapet.

Anonymkode: 9ae67...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff stakkars deg. Er jo verdens undergang om man ikke klarer å bli gravid... det går an å leve og gjøre mye annet, man dør ikke av å ikke klare å bære frem en skapning som man ikke klarer å bli glad i engang, før den har kommet til verden. Plei kjærligheten til menneskene rundt deg isteden, mannen din, skaff deg dyr, for meg så er det som unger. Er også mange dyr og foreldreløse barn som trenger noen å ta vare på de. Fordi de ikke får noe kjærlighet, tenk på den du. Hvorfor ikke ta vare på de som har fått livets rett isteden for å grine over noe man ikke får eller kan kontrollere ? Du ødelegger bare deg selv. Er kvinne selv og skjønner ikke og blir så LEI alt maset om å lage barn og folk som griner over at de ikke klarer å bli gravide og eller at barnefar ikke vil ha ungen. Er ikke annet enn gravid tråder her inne... slitsomt å lese. Livet er alt annet enn å bare pule og lage barn, mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati. Guuud alt det presset om å finne noen å dele hele livet med og elske og lage barn ... gifte seg og alt det dumme forpliktelsestullet samfunnet har lagt opp til... har man ikke eller får ikke noen ting så er man taper og noe er galt med deg og du fortjener å bli utestengt fra fellesskapet.

Anonymkode: 9ae67...717

Du svarer på en tråd i et underforum for prøvere og ufrivillige barnløse. Hva slags tråder forventet du å finne der? 

 

Anonymkode: 05500...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff stakkars deg. Er jo verdens undergang om man ikke klarer å bli gravid... det går an å leve og gjøre mye annet, man dør ikke av å ikke klare å bære frem en skapning som man ikke klarer å bli glad i engang, før den har kommet til verden. Plei kjærligheten til menneskene rundt deg isteden, mannen din, skaff deg dyr, for meg så er det som unger. Er også mange dyr og foreldreløse barn som trenger noen å ta vare på de. Fordi de ikke får noe kjærlighet, tenk på den du. Hvorfor ikke ta vare på de som har fått livets rett isteden for å grine over noe man ikke får eller kan kontrollere ? Du ødelegger bare deg selv. Er kvinne selv og skjønner ikke og blir så LEI alt maset om å lage barn og folk som griner over at de ikke klarer å bli gravide og eller at barnefar ikke vil ha ungen. Er ikke annet enn gravid tråder her inne... slitsomt å lese. Livet er alt annet enn å bare pule og lage barn, mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati. Guuud alt det presset om å finne noen å dele hele livet med og elske og lage barn ... gifte seg og alt det dumme forpliktelsestullet samfunnet har lagt opp til... har man ikke eller får ikke noen ting så er man taper og noe er galt med deg og du fortjener å bli utestengt fra fellesskapet.

Anonymkode: 9ae67...717

Er du seriøst overrasket at du kommer over slike tråden under dette forumet? For noen så er ønsket om å få barn sterkere enn ditt, dermed har de absolutt lov å føle på dette. Du har også rett til å ikke syns det er så viktig, her må man bare respektere hverandres meninger om temaet!

Til TS:

Kjennet meg absolutt igjen, hører om de som ufrivillig blir gravide eller bare prøver litt så er det klaff. Krysser fingrer og tær for at det snart er din tur (og min).. Har dere vært å sjekket dere?

Anonymkode: 22213...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 ..mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati.

Anonymkode: 9ae67...717

Da er det vel like bra at du forblir barnløs?

Anonymkode: c10e9...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.05.2018 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Uff stakkars deg. Er jo verdens undergang om man ikke klarer å bli gravid... det går an å leve og gjøre mye annet, man dør ikke av å ikke klare å bære frem en skapning som man ikke klarer å bli glad i engang, før den har kommet til verden. Plei kjærligheten til menneskene rundt deg isteden, mannen din, skaff deg dyr, for meg så er det som unger. Er også mange dyr og foreldreløse barn som trenger noen å ta vare på de. Fordi de ikke får noe kjærlighet, tenk på den du. Hvorfor ikke ta vare på de som har fått livets rett isteden for å grine over noe man ikke får eller kan kontrollere ? Du ødelegger bare deg selv. Er kvinne selv og skjønner ikke og blir så LEI alt maset om å lage barn og folk som griner over at de ikke klarer å bli gravide og eller at barnefar ikke vil ha ungen. Er ikke annet enn gravid tråder her inne... slitsomt å lese. Livet er alt annet enn å bare pule og lage barn, mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati. Guuud alt det presset om å finne noen å dele hele livet med og elske og lage barn ... gifte seg og alt det dumme forpliktelsestullet samfunnet har lagt opp til... har man ikke eller får ikke noen ting så er man taper og noe er galt med deg og du fortjener å bli utestengt fra fellesskapet.

Anonymkode: 9ae67...717

Bitter og grintene du var, da, og litt feig og, anonymbruker. 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.5.2018 den 0.37, Annonym1 skrev:

Nå i kveld fikk jeg mensen igjen.. Jeg syns det blir tristere for hver gang. Har nå prøvd i 8 måneder, jeg vet det er mange der ute som har prøvd mye lenger, men jeg blir så skuffet. Nå er det to som har blitt gravide på jobben min, som så vidt rakk å slutte på prevensjon før de ble det. 

Jeg har bare lyst å klage litt. Føler det er så urettferdig..

Jeg har så å si levd som om jeg er gravid siden i høst, vi har begge sluttet å snuse og drikke for å øke sjansene. 

Vi vil så gjerne...

Trenger litt medfølelse her😭

Jeg føler virkelig med deg TS. Heldigvis er du ikke alene om å bli trist når frøken rød banker på døra. Jeg merket tristheten kom særlig den siste tiden.. nå er vi i PP 17 og har nylig søkt hjelp i det offentlige. Så blir det assistert befruktning på oss.

Jeg har også levd som om jeg er gravid, iallefall fra eggeløsning og mot mens. Sluttet med snus i fjord høst, sluttet å spise Ibux, selv om jeg har så kraftige menssmerter at jeg holder på å "dø". Tenk alt vi faktisk gjør for å øke sjansene våre, det er ikke lett. En stor psykisk påkjenning når man gang på gang ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler sånn med deg TS... :( Fikk mens for noen timer siden. Denne gangen hadde jeg faktisk et stort håp, men den gang ei. Disse negative testene og mensen og alt som er, er som ett knyttslag i magen. Klem til deg! 

Og du der:

På 16.5.2018 den 10.43, AnonymBruker skrev:

Uff stakkars deg. Er jo verdens undergang om man ikke klarer å bli gravid... det går an å leve og gjøre mye annet, man dør ikke av å ikke klare å bære frem en skapning som man ikke klarer å bli glad i engang, før den har kommet til verden. Plei kjærligheten til menneskene rundt deg isteden, mannen din, skaff deg dyr, for meg så er det som unger. Er også mange dyr og foreldreløse barn som trenger noen å ta vare på de. Fordi de ikke får noe kjærlighet, tenk på den du. Hvorfor ikke ta vare på de som har fått livets rett isteden for å grine over noe man ikke får eller kan kontrollere ? Du ødelegger bare deg selv. Er kvinne selv og skjønner ikke og blir så LEI alt maset om å lage barn og folk som griner over at de ikke klarer å bli gravide og eller at barnefar ikke vil ha ungen. Er ikke annet enn gravid tråder her inne... slitsomt å lese. Livet er alt annet enn å bare pule og lage barn, mange burde ikke bli foreldre engang fordi de ikke har sosiale antenner eller empati. Guuud alt det presset om å finne noen å dele hele livet med og elske og lage barn ... gifte seg og alt det dumme forpliktelsestullet samfunnet har lagt opp til... har man ikke eller får ikke noen ting så er man taper og noe er galt med deg og du fortjener å bli utestengt fra fellesskapet.

Anonymkode: 9ae67...717

... Du vet hvilket forum du er under? Prøvere og ufrivillig barnløse? Hva forventet du? Ditt troll.

Anonymkode: f8c69...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! Her er vi sammen på 7. Året uten hell. Jeg klarer ikke glede meg over andres graviditet og fødsler, og jeg får helt irrasjonelle tanker når graviditeter offentliggjøres. Jeg hater meg selv for det, og det gjør ikke skuffelsene lettere å bære. 

Men, jeg ville slappet av litt. Lev som vanlig, å skulle leve «i beredskap» hele tiden er slitsomt. Ja, jeg veit rådet føles helt bæsj ut, men om det skulle ta skikkelig lang tid må man huske at man har en livskvalitet å ta vare på også!

Anonymkode: 066d4...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker å være mamma. Har en på 2 år.

Vi har prøvd i ett år, med en spontanabort i mellomtiden. Vi vil så gjerne ha en til.

Mensen kommer hver gang på samme dag, og samme tid, på dag 27 klokken 12:00-12:50.  Jeg blir like trist hver gang 😭😭 

Det er noe dritt altså 😡

Anonymkode: f8e60...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...