AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Datteren vår på 11 år får besøk av samme venninna hver eneste helg, synes det er litt spesielt at ikke foreldrene hennes kan foreslå å være litt hos dem også... Eller er det jeg som overreagerer litt? Veldig koselig at barnet vårt har ei så god venninne altså. Anonymkode: e7e4a...865
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Foreldrene syntes vel det er helt ok med litt alenetid da. Anonymkode: 970ff...542 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Det kan jo være mange grunner til det. Kanskje er foreldrene slitne. Kanskje har 11-åringen veldig lite rom. Kanskje er 11-åringen flau over noe hjemme. Tenk heller at dere kanskje hjelper noen som trenger det, uten at dere vet hvordan og hvorfor Har selv opplevd i perioder at en venninne av min datter var med hjem hver eneste dag etter skolen. Grunnen fikk vi vite et par år senere, og hadde med at jenta var redd for å være alene hjemme, og mor der mente det bare var tull. I hemmelighet ovenfor mor ble hun med hjem til oss, og er nå 15 år gammel og har takket oss for at hun kunne få lov til det. Anonymkode: fe341...7bc 7
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Har dere noen gang møtt foreldrene og sett hvordan de bor?
Sushi Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Send dem over til venninna da vel? (Ikke hvis du har en dårlig magefølelse på foreldrene/hjemmet, selvsagt.) Eventuelt send dem ut 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 Vi kompiser var alltid til hverandre hver helg i barndommen. Er ikke det vanlig da? Anonymkode: 24dbd...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Vet selv at min jente hadde mye besøk før,men litt streng på å mobil/nettbruk. Så da går de andre plasser. Alle er velkommen. Men ikke til å sitte nedgrodd i skjermen time etter time.. Virker som de fleste andre foreldre syns dette er greit. Men min jente går da andre plasser siden de andre vil være hos seg da. og kanskje større plass.men hun blir fort lei når noen ikke orker å leke eller finne på noe ute. Bare sitte inne..På tlf,tv,nettbrett.. Kan det være derfor? Vi har alltid hatt mange barn hos oss. Og har det enda. Men de som vil sitte å spille går andre plasser.. Anonymkode: ec244...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Vi hadde en periode hvor det var besøk hver eneste helg fra fredag til søndag. Jeg var glad for at de ville være her, men det ble jo litt dyrt, da... Anonymkode: fb173...6c1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Da vi var yngre husker jeg at vi helst oppholdt oss der det var mest hyggelig å være. Trengte ikke å være noe galt med det andre hjemmet. Det var kanskje bare litt strengere der, eller trangere. Anonymkode: 8a986...713 3
ViljaH Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 Vi har ofte besøk av samme barn i helgene. Foreldrene til barnet har dem gjerne der også, selv om de er mest her. For begge familier tror jeg det handler mest om at vi vil ha barna våre rundt oss i helger når vi har fri. Så begge familier har dem helst hos seg. Så jeg synes det er merkelig som deg, at foreldrene til jenta synes det er greit at hun er så lite hjemme i helgene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Kommer vel an på barna også? Min datter på 10år kjeder seg hvis hun er for lenge uten venner. Hun er veldig aktiv og liker at ting skjer. Nå har jeg "det morsomste hjemmet" og er "den kuleste mammaen" i vennegjengen hennes, så her er det både 1 og 3 på overnatting hver helg, og min datter sover borte også. Barn liker å være sosiale og aktive, skjønner ikke hvorfor det skal være galt? Kanskje foreldrene til jenta ser at hun koser seg mer på besøk, enn å være alene hjemme? Anonymkode: af1a0...3d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren vår på 11 år får besøk av samme venninna hver eneste helg, synes det er litt spesielt at ikke foreldrene hennes kan foreslå å være litt hos dem også... Eller er det jeg som overreagerer litt? Veldig koselig at barnet vårt har ei så god venninne altså. Anonymkode: e7e4a...865 Jeg har levd lenge nok til å ikke synes at noe som helst er spesielt lenger. Anonymkode: 8883e...481 2
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren vår på 11 år får besøk av samme venninna hver eneste helg, synes det er litt spesielt at ikke foreldrene hennes kan foreslå å være litt hos dem også... Eller er det jeg som overreagerer litt? Veldig koselig at barnet vårt har ei så god venninne altså. Anonymkode: e7e4a...865 Dere er gratis barnevakt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 Vi favoriserte alltid et sted barndommen og var bare der i lange perioder. Mange ulike grunner: hvilken lek og best sted for den, god mat hjemme hos noen, noen som hadde dyr, stort rom, lite strenge foreldre osv Anonymkode: 312f9...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #15 Skrevet 12. mai 2018 6 timer siden, GoldenLioness skrev: Har dere noen gang møtt foreldrene og sett hvordan de bor? Ja. De bor i et vanlig hus og mor er opptatt av å ha kontakt med venninne sine. Jeg tror derfor. Anonymkode: e7e4a...865
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #16 Skrevet 12. mai 2018 6 timer siden, Sushi skrev: Send dem over til venninna da vel? (Ikke hvis du har en dårlig magefølelse på foreldrene/hjemmet, selvsagt.) Eventuelt send dem ut Gjør det, men de kommer alltid tilbake. Koselig det altså. Men jeg er ikke mammaen hennes. Anonymkode: e7e4a...865
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #17 Skrevet 12. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer vel an på barna også? Min datter på 10år kjeder seg hvis hun er for lenge uten venner. Hun er veldig aktiv og liker at ting skjer. Nå har jeg "det morsomste hjemmet" og er "den kuleste mammaen" i vennegjengen hennes, så her er det både 1 og 3 på overnatting hver helg, og min datter sover borte også. Barn liker å være sosiale og aktive, skjønner ikke hvorfor det skal være galt? Kanskje foreldrene til jenta ser at hun koser seg mer på besøk, enn å være alene hjemme? Anonymkode: af1a0...3d1 Jeg har ingen behov for å være en «kul» forelder. Men jeg synes det er viktig at ungene har det bra, men også jeg. Hjemmet vårt kan være åpent for venner innimellom, men ikke alltid! Jeg synes det er viktig at andre foreldre også kan stille opp innimellom. Derfor er jeg litt oppgitt når dette ikke går begge veier, da det kun som oftest er de 2 jentene som leker sammen. Anonymkode: e7e4a...865
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #18 Skrevet 12. mai 2018 Hos oss var det åpent hus alltid. Foreldrene våre klaget aldri på det og syns det bare var koselig. Jeg er evig glad for at vi hadde det sånn, det var trygt og fint og alle ble tatt like godt i mot Som en over skrev vil jo barna være der det føles best ut å være. Vi hadde hage, kjellerstue og en mamma som med glede serverte oss mat og drikke. Anonymkode: f7ae0...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #19 Skrevet 12. mai 2018 Vi var ofte på overnatting hos hverandre på barneskolen, men at den samme jenta overnatter hos dere hver eneste helg er faktisk litt spesielt. Hvorfor er de aldri hos henne, eller en annen venninne? Er foreldrene hennes ordentlige folk? Anonymkode: f8df8...ec3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #20 Skrevet 12. mai 2018 Jeg var den jenta. I den alderen spiste jeg oftere middag hos venninna mi enn hjemme. Det skyldes at jeg ikke hadde det bra hjemme, grunnet foreldre som jobbet mye og var mentalt fraværende når de var hjemme. Foreldrene mine sa noen ganger at jeg måtte invitere henne hit av og til, men det gikk over etter noen uker og et besøk eller to. Anonymkode: 888ce...833 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå