Gå til innhold

Er det greit med andre flagg enn det norske i 17. mai tog?


Gjest Rosetelys

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke andre flagg har noe å gjøre på 17. mai. Det er vår nasjonaldag. Folk fra andre nasjoner må gjerne flagge med sitt så mye de vil ellers i året, men ikke den dagen, synes jeg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bare FN flagget lov? Hva med EU flagget, landssviker-politikerne meldte oss inn i EU mot vår vilje, så da bør jeg kanskje (få lov til) å vifte med det flagget :fnise: Heia Norge ! Hipp hipp hurra !

Offtopic, men har en merkelig følelse av at dagbladet eller andre ekstremist aviser vil kalle toget noe sånn som blendahvitt nasjonalisttog, i år, men vi får se hva som skjer, vi får se

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe som provoserer meg. Men jeg tenker litt sånn - å herregud folk er dumme. For det er jo ikke en dag man vifter med flagg for å vifte med flagg. Man feirer Norges grunnlov. Og om det dukker opp et finsk flagg da så er det lurt sånn, "Ok, dere har sikkert verdens beste skole - men dere forstår tydeligvis ingenting likevel". 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem så lenge det er av et land som er alliert med Norge og at begge flaggene er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er helt greit med andre flagg enn det norske på 17. mai. Jeg syns det bare er fint at utlendinger er stolte over hvor de kommer fra, og det gjør meg ingenting at de har sitt hjemlands flagg på vår nasjonaldag. Det er bare koselig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.  17 mai er Norges dag.  Da gjelder det norske flagget.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Testosteron skrev:

Jeg syns det er helt greit med andre flagg enn det norske på 17. mai. Jeg syns det bare er fint at utlendinger er stolte over hvor de kommer fra, og det gjør meg ingenting at de har sitt hjemlands flagg på vår nasjonaldag. Det er bare koselig

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EogV55/siv-jensen-en-seier-i-seg-selv-at-stoere-ikke-ble-statsminister

Sitat

De er kanskje norske på papiret, men de er det ikke i hjertet, sier Jensen.

Da har kanskje Siv Jensen rett i det hun sier da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Testosteron skrev:

Samma for meg hvilken nasjonalitet folk er i hjertet

Er det virkelig det? Om Norge skulle havne i krig, hvem tror du er villig til å kjempe for landet? De som bor her, men ikke er norske i hjertet, eller de som elsker dette landet mer enn noe annet land i hele verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Senil said:

Trodde det kom tydelig frem at jeg synes det er fint å se flagg fra andre land på 17.mai da jeg da lett ser at folk fra mange nasjoner er her for å feire Norge. Det er i mine øyne respekt for 17.mai og Norge. 

Det er sannsynligvis mange av de samme som sutrer over at de aldri blir sett på som norske. Nei, det gjør de ikke når ikke de vil bruke norsk flagg på 17. mai engang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rosetelys skrev:

Er det virkelig det? Om Norge skulle havne i krig, hvem tror du er villig til å kjempe for landet? De som bor her, men ikke er norske i hjertet, eller de som elsker dette landet mer enn noe annet land i hele verden?

Jeg er ikke villig til å drepe for regjeringen, så jeg forstår godt at ikke innvandrerne er det heller 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helena89

Kun det norske og det samiske. Det er Norges dag, én gang i året.
La oss ikke bli som vår kjære bror i øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosetelys skrev:

Jeg var lei av voldtekter og skyting og ville ha noe lettere å diskutere. Ja, denne saken går også på repeat, men her er det ingen som klager på kilder i hvert fall.

Og ja den går på repeat men det er jo et år mellom hver gang.

Det er to debatter som kommer på repeat hver bidige mai. Det er debatten om flagg i tog, og om det er for mange fridager i mai.

Forøvrig i toget bør det være det norske flagget. Men synes det er flott om barn og voksne med bakgrunn fra andre land vil kle seg i sitt lands nasjonaldrakt. Men flagget bør være norsk.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags flagg folk velger å flagge med,

er jeg totalt likegyldig til, og bryr meg langt oppi ræva :tommelopp:

Så lenge folk er blide, glade, varme, kjærlige og omtenksomme med hverandre, på denne flotte dagen :strix:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv i Oslo hvor det ikke er forbud mot utenlandske flagg skal du lete lenge etter andre flagg enn det norske og FN-flagget. Jeg mener derfor at et forbud er helt unødvendig. Hvem skal sørge for at et eventuelt forbud blir overholdt? Jeg tror det blir flere utenlandske flagg med et forbud enn med en oppfordring slik det er i dag. Flere vil ha andre flagg på trass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mrs Fraser said:

Ikke noe som provoserer meg. Men jeg tenker litt sånn - å herregud folk er dumme. For det er jo ikke en dag man vifter med flagg for å vifte med flagg. Man feirer Norges grunnlov. Og om det dukker opp et finsk flagg da så er det lurt sånn, "Ok, dere har sikkert verdens beste skole - men dere forstår tydeligvis ingenting likevel". 

Jeg tenker litt sånn, herregud folk er dumme,

om de gidder å bry seg, eller føler seg krenket,

om lille Fatima på 10 år, eller Ahmed på 5,

velger å flagge med det pakistanske flagget, i tillegg til det Norske :rulle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg synes ikke man skal ha noe forbud eller slikt, men jeg synes det er fryktelig respektløst å vifte med utenlandske flagg på vår nasjonaldag i vårt land. Det er da ingen nordmenn som kunne funnet på å dra til USA og vifte med Norsk flagg på 4. Juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...