Gå til innhold

Er det greit med andre flagg enn det norske i 17. mai tog?


Gjest Rosetelys

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys

https://www.nettavisen.no/nyheter/i-oslo-ber-de-barna-bruke-norske-flagg/3423485311.html

Oslo kommune har valgt å ikke legge ned forbud, men heller oppfordrer folk til å bruke det norske flagget, ev. FN-flagg eller det samiske.

Jeg syns hele debatten er tullete, og kan ikke engang skjønne at det skal være et tema at det skal være andre flagg enn det norske.

Hva mener dere, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Nei, siden det er Norges nasjonaldag, ikke Tyskland, Spania, Syria, Iran, USA osv, sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal flagge med regnbueflagg fordi det er den internasjonale dagen mot homofobi, transfobi og bifobi.

Men ikke i tog da, i tog synes jeg det bør være norske flagg.

Endret av Sitrusfrukt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Flagget til det landet som har nasjonaldag.

Når folk bruker andre flagg så tenker jeg de ikke føler seg inkludert i det norske samfunnet. Flagger man med norsk flagg så er man det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Batteri skrev:

Skal vi seriøst ha denne debatten IGJEN?

 

Jeg var lei av voldtekter og skyting og ville ha noe lettere å diskutere. Ja, denne saken går også på repeat, men her er det ingen som klager på kilder i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Batteri skrev:

Skal vi seriøst ha denne debatten IGJEN?

 

Ingen vår uten:briller:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor diskutere noe som aldri kommer til å bli noe problem...? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil

Er da flott folk fra andre land er med å feire Norge. Så helt for mange forskjellige flagg på 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. Mai er NORGES nasjonaldag, hvorfor i allverdel skal det flagges med noe annet enn et norskt flagg!?! Du veiver ikke rundt et norskt flagg rundt den 4. juli! 

Nei det er ikke greit med noe annet enn et norskt flagg på NORGES nasjonaldag. Andre land kan fint få flagge med sine flagg på detes lands nasjonaldag, men herligheten folkens! Det gir absolutt ingen mening å veive med et ... Serbisk flagg på NORGES nasjonaldag... :sprettoy:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, Senil skrev:

Er da flott folk fra andre land er med å feire Norge. Så helt for mange forskjellige flagg på 17.mai.

Hvorfor mener du de skal komme med andre flagg enn det norske? De kan helt fint være med å feire dagen selv om de er fra et annet land, men de bør da ha det norske flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rosetelys said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/i-oslo-ber-de-barna-bruke-norske-flagg/3423485311.html

Oslo kommune har valgt å ikke legge ned forbud, men heller oppfordrer folk til å bruke det norske flagget, ev. FN-flagg eller det samiske.

 

Skulle bare mangle. Ville vært spesielt å feire Grunnloven ved at politiet gikk etter barn med feil flagg. 

Når det er sagt så synes jeg det er spesielt at FN-flagget skal være ett av de anbefalte flaggene. 

Endret av Snillingen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Hvorfor mener du de skal komme med andre flagg enn det norske? De kan helt fint være med å feire dagen selv om de er fra et annet land, men de bør da ha det norske flagget.

Vanskelig å se hvor folk er fra uten flagg. Fint å se mennesker fra flere nasjoner er med i toget med sine flagg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Senil skrev:

Vanskelig å se hvor folk er fra uten flagg. Fint å se mennesker fra flere nasjoner er med i toget med sine flagg.  

Men hvorfor akkurat på 17. mai? Hvorfor kan det ikke være respekt for at 17. mai er en feiring av det norske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Batteri skrev:

Skal vi seriøst ha denne debatten IGJEN?

 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rosetelys skrev:

Jeg var lei av voldtekter og skyting og ville ha noe lettere å diskutere. Ja, denne saken går også på repeat, men her er det ingen som klager på kilder i hvert fall.

Jeg klager på det når det brukes unoyaktig, bare så det er sagt. Når det ikke staar i samsvar med en påstand. Det må da folk for pokker kunne klare aa forstå 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Senil
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Men hvorfor akkurat på 17. mai? Hvorfor kan det ikke være respekt for at 17. mai er en feiring av det norske?

Trodde det kom tydelig frem at jeg synes det er fint å se flagg fra andre land på 17.mai da jeg da lett ser at folk fra mange nasjoner er her for å feire Norge. Det er i mine øyne respekt for 17.mai og Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Senil skrev:

Trodde det kom tydelig frem at jeg synes det er fint å se flagg fra andre land på 17.mai da jeg da lett ser at folk fra mange nasjoner er her for å feire Norge. Det er i mine øyne respekt for 17.mai og Norge. 

Det er det stikk motsatte av respekt. Respekt er å bruke det norske flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Jeg klager på det når det brukes unoyaktig, bare så det er sagt. Når det ikke staar i samsvar med en påstand. Det må da folk for pokker kunne klare aa forstå 

Kan jeg spørre hvorfor du bruker dobbel a noen ganger og å andre ganger...?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Senil skrev:

Trodde det kom tydelig frem at jeg synes det er fint å se flagg fra andre land på 17.mai da jeg da lett ser at folk fra mange nasjoner er her for å feire Norge. Det er i mine øyne respekt for 17.mai og Norge. 

De er jo ikke her spesifikt for å feire 17. mai. De turistene som kommer for å overvære 17. mai har faktisk norske flagg.

Man trenger ikke ta med seg et annet lands flagg for at andre skal se at du er fra et annet land, det er ofte relativt åpenbart. For øvrig har du svart på det jeg har spurt om, men vi blir nok aldri enige. For øvrig syns jeg det er kjempefint når folk fra andre land har på seg klær som representerer landet de er fra. Det er spennende og mer respektfullt enn å ta med seg et annet flagg enn det norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...