Gå til innhold

Beste måten å finne kjæreste for godt voksne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 40-årene og har forsøkt nettdating. Treffer ingen gjennom jobb eller venner. 

Er det noen på samme alder som har gode råd å gi? Hvilke nettsider, hvordan gå fram med datingen, gode tips?

 

Anonymkode: cb144...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme & er også i 40 årene. Har prøvd nettdating  uten hell og  har hatt en nylig elsker / date som bare plutselig brøt kontakten. Jeg  håper det er noen som vet & kan råde oss? Ønsker meg en snill og voksen kjæreste .

Endret av Blomsten3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Syns ikke nettdating er noe for meg.

Anonymkode: 0f05c...dff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet gjennom felles interesser. 

Opptil flere ganger. 

Kvinne, 46 

Anonymkode: 52a55...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter mange år med dating, for det meste menn jeg har møtt via nettsider, endelig funnet Ham. 

Vil anbefale å bli med på ulike singeltreff, aktiviteter eller turer via sider som turvenn, sukker, singelgrupper på facebook mm.

Synes også det er viktig å være åpen for at man kan klikke skikkelig med en man ved første møte tenker det ikke kan bli noe seriøst med. Det skjedde meg :)

Anonymkode: afc2f...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43. Er i et forhold så det kan jo ikke sammenlignes, men jeg fant min her på dette forumet. For min del er det viktig å være ung til sinns og ikke «satt» slik en del menn dessverre ser på kvinner over 40. 

Anonymkode: 4b932...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet gjennom felles interesser. 

Opptil flere ganger. 

Kvinne, 46 

Anonymkode: 52a55...010

Jeg traff også kjæresten gjennom felles interesser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ms. Steele skrev:

Jeg traff også kjæresten gjennom felles interesser. 

 

Det er mange som sier dette, men hva slags interessert? Jeg trener men der er det mest kvinner, har hund men mest kvinner på hundekurs jeg har vært på. Så hvor møter man helst menn gjennom fritidsaktiviteter?

ts

Anonymkode: cb144...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg og på.

Anonymkode: 97b25...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet gjennom felles interesser. 

Opptil flere ganger. 

Kvinne, 46 

Anonymkode: 52a55...010

Se på deg med dine fancy interesser og hobbier. Dette er en tråd der vi som tilbringer tiden vår fordelt på tre steder: jobb, senga og lenestolen. Vi vil ha en partner, ikke en distraksjon fra vårt innholdsløse liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

 

Det er mange som sier dette, men hva slags interessert? Jeg trener men der er det mest kvinner, har hund men mest kvinner på hundekurs jeg har vært på. Så hvor møter man helst menn gjennom fritidsaktiviteter?

ts

Anonymkode: cb144...1f8

Kommer nok litt an på alder og hvilke krav du har. Single menn med "alt på stell" (som damene liker å si) har typisk en travel yrkeskarriere og en god del av oss er deltidsforeldre i tillegg. Også har vi venner og normal sosial omgang. Den lille tiden vi da har igjen til fritidsaktiviteter går da typisk til intensive treningsøkter (løper, sykler, jager ball, bygger kropp whatever). Også forsøker vi jo og finne oss nye kjærester i tillegg (går på dates)! Tro meg, du får ikke bedre odds for å finne noen enn du gjør ved å bruke appene for å finne kandidater / dates. Dette gjelder motsatt vei også, travle kvinner, og det gjør det dessverre ikke enklere, tvert om!

Ja, folk liker å hevde at online dating ikke funker, men forskningen viser det motsatte. Det betyr selvfølgelig ikke at det funker for alle, eller at det er mye enklere å finne noen online enn ellers, men det er i hvertfall mye mer tidseffektivt. Ulempen med online dating er at kvinner finner få matcher fordi vi menn både suger på å skaffe oss gode bilder og vi er generelt mye mindre bildepene enn damene. Men til tross for det, så er min erfaring at apper funker mye bedre for travle voksne mennesker enn de fleste andre alternativene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe å si at det ikke er «gode» bilder. Hvis dere er en normal person som ikke er direkte stygg, så har dere sjangs. For blandt de veldig få NORMALE mennene, så er det øl, bare overkropper, turer på de største fjelltoppene for å vise seg frem osv

Anonymkode: 97b25...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48 og traff min tidligere ex-mann på Møteplassen og har møtt nåværende kjæreste på Match. 

Virker som mange har urealistisk høye forventninger til nettdating. Tror man må ta det for det det er: et sted hvor "alle" dukker opp. De useriøse, de "gale", og de helt normale ;-)

Jeg orker ikke og har ikke tid til å fly på dater bare for å se om det "kan bli noe". Jeg er veldig selektiv med hvem jeg møter.Begge gangene chattet jeg ganske kort med veldig mange og møtte kun en håndfull. Denne gangen (10 år etter) datet jeg kun 2 hvorav den ene var fulltreffer.

 

Anonymkode: 3aa3b...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Kreator skrev:

Kommer nok litt an på alder og hvilke krav du har. Single menn med "alt på stell" (som damene liker å si) har typisk en travel yrkeskarriere og en god del av oss er deltidsforeldre i tillegg. Også har vi venner og normal sosial omgang. Den lille tiden vi da har igjen til fritidsaktiviteter går da typisk til intensive treningsøkter (løper, sykler, jager ball, bygger kropp whatever). Også forsøker vi jo og finne oss nye kjærester i tillegg (går på dates)! Tro meg, du får ikke bedre odds for å finne noen enn du gjør ved å bruke appene for å finne kandidater / dates. Dette gjelder motsatt vei også, travle kvinner, og det gjør det dessverre ikke enklere, tvert om!

Ja, folk liker å hevde at online dating ikke funker, men forskningen viser det motsatte. Det betyr selvfølgelig ikke at det funker for alle, eller at det er mye enklere å finne noen online enn ellers, men det er i hvertfall mye mer tidseffektivt. Ulempen med online dating er at kvinner finner få matcher fordi vi menn både suger på å skaffe oss gode bilder og vi er generelt mye mindre bildepene enn damene. Men til tross for det, så er min erfaring at apper funker mye bedre for travle voksne mennesker enn de fleste andre alternativene.

Enig i mye av det du skriver, men det som er uthevet stemmer jo rett og slett ikke! Jeg har møtt folk som ser bedre ut på bildet (ikke bare på datingsider men generelt her i livet) + hvordan hadde det vært mulig med så mange flotte mannlige fotomodeller om det du skriver er riktig ;-)

Anonymkode: 3aa3b...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎05‎.‎2018 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Er 43. Er i et forhold så det kan jo ikke sammenlignes, men jeg fant min her på dette forumet. For min del er det viktig å være ung til sinns og ikke «satt» slik en del menn dessverre ser på kvinner over 40. 

Anonymkode: 4b932...376

hei, hvordan er det mulig å treffe en på dette forumet? Er det lov å utveksle data?

Anonymkode: 09b5d...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 år og fant drømmekjæresten på Match. Ingen gode råd å gi utover å være deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.5.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

 

Det er mange som sier dette, men hva slags interessert? Jeg trener men der er det mest kvinner, har hund men mest kvinner på hundekurs jeg har vært på. Så hvor møter man helst menn gjennom fritidsaktiviteter?

ts

Anonymkode: cb144...1f8

På treningssenter er det visst veldig "nei" å bli sjekket opp har jeg skjønt, så der hadde nok ikke menn turt å prøve seg uansett. 

Hva med f.eks skytterklubb? Der kan det jo hende det finnes litt flere menn? 

Anonymkode: 620ae...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mc og har veteranbil, derfor har det vært "enkelt" å treffe menn. 

Utvalget blir vel mer snevert når man kun trener og er med barna etter jobb, selv om det burde være mulig å treffe fedre i samme situasjon via ungene? 

En utadvendt jobb er heller ikke noe minus. 

Anonymkode: 52a55...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, hvordan er det mulig å treffe en på dette forumet? Er det lov å utveksle data?

Anonymkode: 09b5d...434

Det er jo bare å sende personlig melding til interessante.

Anonymkode: 0ddc4...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i mye av det du skriver, men det som er uthevet stemmer jo rett og slett ikke! Jeg har møtt folk som ser bedre ut på bildet (ikke bare på datingsider men generelt her i livet) + hvordan hadde det vært mulig med så mange flotte mannlige fotomodeller om det du skriver er riktig ;-)

Anonymkode: 3aa3b...5f3

Jeg sier ikke at det ikke finnes noen menn som også er fotogene eller pene, men treffraten for menn i forhold til kvinner innen onlinedating gir en ganske klar indikasjon på at det er ikke så veldig stor andel av mennene som kvinner anser som attraktive på bildene. De mennene som er attraktive på bildene er også som regel ganske busy (80/20 effekten fra noe forskning som er diskutert mange ganger her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...