Gå til innhold

Vi kan betale alt, men egentlig litt usikker på om det blir tatt så godt imot. Tanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss på Herregård. 2-3 timers kjøretur for del fleste, og noen få må fly. Gjestene bor veldig spredt, så totalt sett er det ikke slik at vi gjør der mer upraktisk for gjestene ved å feire der vi gjør. Vi inviterer til forfest på fredag (for de som måtte ønske), samt lunsj, vielse og bryllupsmiddag/fest på lørdag. Alt av mat og drikke spanderer vi, og vi kommer ikke til å ønske oss gaver. Dette kommer klart frem i invitasjonen i tillegg til at vi ikke legger opp til noe gavebord. Vi vurderer nå om vi bør betale overnatting for gjestene. Vi har strengt tatt både råd og vilje til å gjøre det. Det er bare det at i vår omgangskrets (hvor stort sett alle har ganske god råd, men hvor vi som oftest har litt mer), så har ikke dette vært gjort før. Vi har vært i flere "destinasjonsbryllup", men aldri opplevd at overnatting har vært betalt, og det er ikke alltid det har vært fri bar heller. Vi føler derfor litt på at vi balanserer litt på en knivsegg. På den ene siden ønsker vi gjerne å være godt vertskap, men på den andre siden ønsker vi ikke å fremstå økonomisk arrogante, eller å fremtvinge en slags ny standard på hvordan det bør gjøres. Tanker?    

Anonymkode: cd3be...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ordne en hyggelig pris for gjestene for overnattingen? Slik at dere dekker noe, men at gjestene også må betale litt selv? Dere trenger ikke å si at dere dekker noe av overnattingen, kun si at dere har ordnet en veldig hyggelig pris. 

Anonymkode: 2ab57...949

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å hjelpe de som kanskje ikke har så god råd? Er vel noen gjester i bryllupet som ikke har så god råd som kanskje trenger det mer enn andre? :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ordne en hyggelig pris for gjestene for overnattingen? Slik at dere dekker noe, men at gjestene også må betale litt selv? Dere trenger ikke å si at dere dekker noe av overnattingen, kun si at dere har ordnet en veldig hyggelig pris. 

Anonymkode: 2ab57...949

Jeg syns dette høres ut som en god idé

Anonymkode: f52d0...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var topp dersom dere betalte alt. For å være ærlig så er det ikke såååå stas å delta i bryllup at jeg har lyst til å betale i dyre dommer for overnatting for å delta...

Anonymkode: f3221...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ordne en hyggelig pris for gjestene for overnattingen? Slik at dere dekker noe, men at gjestene også må betale litt selv? Dere trenger ikke å si at dere dekker noe av overnattingen, kun si at dere har ordnet en veldig hyggelig pris. 

Anonymkode: 2ab57...949

Takk. Absolutt en måte å gjøre det på😀

Anonymkode: cd3be...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår problemstillingen. Synes det er en god ide som foreslått over her med å ordne en hyggelig pris!

Anonymkode: 37436...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Vi kan betale alt, men egentlig litt usikker på om det blir tatt så godt imot

Blir nok tatt godt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gifter oss på Herregård. 2-3 timers kjøretur for del fleste, og noen få må fly. Gjestene bor veldig spredt, så totalt sett er det ikke slik at vi gjør der mer upraktisk for gjestene ved å feire der vi gjør. Vi inviterer til forfest på fredag (for de som måtte ønske), samt lunsj, vielse og bryllupsmiddag/fest på lørdag. Alt av mat og drikke spanderer vi, og vi kommer ikke til å ønske oss gaver. Dette kommer klart frem i invitasjonen i tillegg til at vi ikke legger opp til noe gavebord. Vi vurderer nå om vi bør betale overnatting for gjestene. Vi har strengt tatt både råd og vilje til å gjøre det. Det er bare det at i vår omgangskrets (hvor stort sett alle har ganske god råd, men hvor vi som oftest har litt mer), så har ikke dette vært gjort før. Vi har vært i flere "destinasjonsbryllup", men aldri opplevd at overnatting har vært betalt, og det er ikke alltid det har vært fri bar heller. Vi føler derfor litt på at vi balanserer litt på en knivsegg. På den ene siden ønsker vi gjerne å være godt vertskap, men på den andre siden ønsker vi ikke å fremstå økonomisk arrogante, eller å fremtvinge en slags ny standard på hvordan det bør gjøres. Tanker?    

Anonymkode: cd3be...1b8

Dette synes jeg er helt topp. Og jeg synes det er veldig bra at dere kan betale for alt. Det å bli invitert i bryllup skal ikke være noe man skal betale for, og har dere råd til å betale overnatting for de som kommer langveisfra så synes jeg det er en veldig fin gest.

Jeg er så lei av alle som ønsker seg flotte bryllup hvor gjestene betaler for morroa, enten det er mat , drikke, lange reiser, dyre overnattinger, utlandsturer osv.
 

Anonymkode: fad5b...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt veldig pris på det. Vi hadde ikke muligheten til det, men ville ikke kjent på at vi ikke har like vertsksplige som dere likevel.

Anonymkode: bf04f...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...