Gå til innhold

En idé til bryllup ute, usikker og trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke skrinlegg ideen din! Det høres uformelt, avslappa og koselig ut. Og det kommer fra ei som fort grøsser av telttur og alle krypdyrene i naturen. 

Personlig ville jeg gjort litt ekstra ut av det. Fått hengt opp lys og pynt i trærne rundt, hatt en kurv med pledd for de som fryser utover kvelden, dekket koselig bord og fått kokkene til å grille enten helt dyr eller litt forskjellig grillspyd og litt mer fancy pølser enn grillpølser fra gilde. 

Kikk på pintrest og la det inspirere. 

Dersom det ikke er pengene det står på så få kokken til å fikse maten, altså velge ut, handle inn, tilberede og rydde. Kanskje det finnes en bryllupsplanlegger du kan ansette dersom du ikke vil styre dagen i forveien, men bare komme til dekket bord? Jeg hadde kost meg(og stresset) med å pynte og få det sånn som jeg vil ha det. Også ville jeg hatt partytelt for sikkerhetsskyld :)

Jeg syntes ideen din var god, men jeg ville tenkt litt videre på den. Hvordan kan jeg gi gjestene mine en best mulig opplevelse og hvordan kan jeg slappe best av på den store dagen. 

Går dere for ideen så syntes jeg ikke dere trenger å spandere måltider utover bryllupsmiddagen. Folk sover jo litt forskjellige steder og kan ordne mat selv. 

Lag det bryllupet dere ønsker og kos dere på deres dag :)

Anonymkode: d9331...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke skrinlegg ideen din! Det høres uformelt, avslappa og koselig ut. Og det kommer fra ei som fort grøsser av telttur og alle krypdyrene i naturen. 

Personlig ville jeg gjort litt ekstra ut av det. Fått hengt opp lys og pynt i trærne rundt, hatt en kurv med pledd for de som fryser utover kvelden, dekket koselig bord og fått kokkene til å grille enten helt dyr eller litt forskjellig grillspyd og litt mer fancy pølser enn grillpølser fra gilde. 

Kikk på pintrest og la det inspirere. 

Dersom det ikke er pengene det står på så få kokken til å fikse maten, altså velge ut, handle inn, tilberede og rydde. Kanskje det finnes en bryllupsplanlegger du kan ansette dersom du ikke vil styre dagen i forveien, men bare komme til dekket bord? Jeg hadde kost meg(og stresset) med å pynte og få det sånn som jeg vil ha det. Også ville jeg hatt partytelt for sikkerhetsskyld :)

Jeg syntes ideen din var god, men jeg ville tenkt litt videre på den. Hvordan kan jeg gi gjestene mine en best mulig opplevelse og hvordan kan jeg slappe best av på den store dagen. 

Går dere for ideen så syntes jeg ikke dere trenger å spandere måltider utover bryllupsmiddagen. Folk sover jo litt forskjellige steder og kan ordne mat selv. 

Lag det bryllupet dere ønsker og kos dere på deres dag :)

Anonymkode: d9331...0c4

Jeg syns dette så koselig ut, er avhengig av litt varmt i været så klart.

outdoor-wedding-reception-best-photos.jpg

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette så koselig ut, er avhengig av litt varmt i været så klart.

outdoor-wedding-reception-best-photos.jpg

Anonymkode: e8987...ec0

Det ser utrolig koselig ut❤️ bør jo være varmt, men vi har mange fine soldager i Norge så trenger ikke være umulig 😊 

Jeg kom på en idé dersom dere velger at alle skal ta med seg eget kjøtt og tilberede selv. Blir sikkert slaktet og kastet på grillen her selv nå😂 hva om dere har sånne runde kullgriller og bygger runde bord rundt. Så sitter alle rundt hver sin grill og kan grille sin egen mat. Problemene er at det blir mye dyrere enn å spandere maten og at noen kanskje tar med pølser som tar 5min og en annen et kjøttstykke som trenger lengre tid. For ikke å snakke om allergier. 

Men det hadde vært litt kult🙈

Jeg ville likevel bedt kokken ta med maten. Helgrill oksefilet, fisk, scampi, svin, grillspyd, kylling, maiskolber, små pølser, grønnsaker som sopp, paprika, tomater, osv. Og masse gode salater, sauser og poteter. 

Står det ikke på penger så bygg dansegulv. Ha fri bordsetting(utenom brudeparet bord, det ville jeg bestemt). Ha et band som spiller. Det er så mye man kan gjøre😊

Anonymkode: d9331...0c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 19.36, Daria skrev:

Som gjest ville jeg absolutt foretrukket å betale for overnattingen selv heller enn å måtte ta med (og tilberede?) egen mat. Trenger man overnatting har man som regel et stykke å reise, og kjøtt i bagasjen er ikke akkurat ideelt. Dessuten synes jeg det er en selvfølge at vertskapet i et bryllup faktisk står for maten.

Å satse på utendørs bryllupsfest i Norge uten å ha partytelt i bakhånd er et sjansespill jeg ikke ville gitt meg ut på...

Ser for meg at 100 mennesker skal grille egen mat.  Blir nok mye styr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bryllupet virker som en god ide jeg, ts. Var i et lignende utendørsbryllup en gang, og fikk servert helgrillet gris, oksestek, masse forskjellig tilbehør, øl og cider fra tappetårn i plastglass. Alle gjestene satt på langbord under provisorisk tak i tilfelle regn, og hadde mulighet til å trekke inn i vertshuset senere på kvelden når været begynte å bli kjølig. Skikkelig avslappet og koselig stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...