Gå til innhold

En idé til bryllup ute, usikker og trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke forvente at to kokker skal klare å holde styr på 125 forskjellige retter som tilhører 125 forskjellige mennesker. Det kommer isåfall til å ta halve dagen. Noen spiser middag i 15-tiden og andre i 20-tiden!? 

Men jeg må bare si igjen; utebryllup med grilling er fantastisk. Elsker slike bryllup. Det blir som regel superkoselig, og akkurat passe uformelt. Men maten må planlegges bedre :)

Anonymkode: 5a326...afe

Det sto på cateringen at det var 1 kokk med en hjelper per 60 stk da 😛 20 års erfaring hadde de.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil legge ideen død fordi du syns det er så ille å spandere bryllupsmiddagen på gjestene? 😂

Anonymkode: d2be0...4cd

Nå er det flere som antar tydeligvis.. Nei det er ikke saken. Jeg leier jo et helt hotell for en helg i stedet med alt inkludert. Leste du ikke alt?

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt har jeg en idé jeg er usikker på og har blitt overkjørt på 3 sider her nå og allerede skrevet en gang at jeg legger ideen død 

Anonymkode: e8987...ec0

Du spør jo hva vi synes??

Anonymkode: d55e3...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du spør jo hva vi synes??

Anonymkode: d55e3...f88

Ja. Flertallet svarer da som om de antar at jeg har bestemt meg og fastsatt dagen. De svarer med sarkasme og en smule frekt. I stedet for å svare på ideen som en idé. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto på cateringen at det var 1 kokk med en hjelper per 60 stk da 😛 20 års erfaring hadde de.

Anonymkode: e8987...ec0

Forskjell på å stille med catering og ferdig forberedt og planlagt mat til alle gjestene og å skulle tilberede hver enkelt gjests medbragte mat - og så servere den til riktig person....

Anonymkode: 8d6bd...0f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det flere som antar tydeligvis.. Nei det er ikke saken. Jeg leier jo et helt hotell for en helg i stedet med alt inkludert. Leste du ikke alt?

Anonymkode: e8987...ec0

Men hvorfor totalforandrer du hele den egentlig fine idéen om et utendørs bryllup i naturen, med enkel overnatting? Det er en helt super idé, nemlig. Og du totalforkaster hele idéen fordi vi er mange her (nærmest alle) som synes det største problemet ligger i dette medbrakte kjøttet som 125 personer skal grille selv. 

Gå for naturbryllupet. Gå for fjellkirken. Gå for barbent brud i naturen. Gå for enkel innkvartering. Men: Kjøp inn kjøtt og la kokkene ta seg av matlagingen. Det kan bli et fantastisk bryllup! 

Å flytte hele greiene inn på et hotell - kun fordi mange her synes at kjøttgreiene blir styrete - er rett og slett en litt furten reaksjon fra deg, TS.

Anonymkode: 67892...b4c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor totalforandrer du hele den egentlig fine idéen om et utendørs bryllup i naturen, med enkel overnatting? Det er en helt super idé, nemlig. Og du totalforkaster hele idéen fordi vi er mange her (nærmest alle) som synes det største problemet ligger i dette medbrakte kjøttet som 125 personer skal grille selv. 

Gå for naturbryllupet. Gå for fjellkirken. Gå for barbent brud i naturen. Gå for enkel innkvartering. Men: Kjøp inn kjøtt og la kokkene ta seg av matlagingen. Det kan bli et fantastisk bryllup! 

Å flytte hele greiene inn på et hotell - kun fordi mange her synes at kjøttgreiene blir styrete - er rett og slett en litt furten reaksjon fra deg, TS.

Anonymkode: 67892...b4c

Naturbryllup, fjellkirke og barbeint skjer. Endrer overnatting og fest til noe mer seriøst. 

Er ikke furten eller eller, jeg hadde en idé i natt da jeg var våken. Tenkte litt at å gjennomføre noe slikt utendørs må være fryktelig mye jobb. Fikk det bekreftet av tråden og endret tilbake til vår opprinnelige idé. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor totalforandrer du hele den egentlig fine idéen om et utendørs bryllup i naturen, med enkel overnatting? Det er en helt super idé, nemlig. Og du totalforkaster hele idéen fordi vi er mange her (nærmest alle) som synes det største problemet ligger i dette medbrakte kjøttet som 125 personer skal grille selv. 

Gå for naturbryllupet. Gå for fjellkirken. Gå for barbent brud i naturen. Gå for enkel innkvartering. Men: Kjøp inn kjøtt og la kokkene ta seg av matlagingen. Det kan bli et fantastisk bryllup! 

Å flytte hele greiene inn på et hotell - kun fordi mange her synes at kjøttgreiene blir styrete - er rett og slett en litt furten reaksjon fra deg, TS.

Anonymkode: 67892...b4c

Enig. 

Jeg har vêrt i utebryllup hvor det var 80-100 gjester. Det var to kokker som grillet maten og all mat ble satt på ett langbord slik som man ville gjort med ett koldtbord. Alle spiste litt ulikt men det gikk helt greitt. Det var leid inn en lastebil og der sto bandet og spilte. Det var ikke så mange taler men de som holdt tale gikk opp til bandet og lånte mikrofonen. Gjestene hadde mulighet til å sette opp telt for overnatting om de ville, de fleste dro hjem med taxi. Det var ett veldig fint bryllup. Personlig og lett å mingle. 

Anonymkode: 22128...c6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturbryllup, fjellkirke og barbeint skjer. Endrer overnatting og fest til noe mer seriøst. 

Er ikke furten eller eller, jeg hadde en idé i natt da jeg var våken. Tenkte litt at å gjennomføre noe slikt utendørs må være fryktelig mye jobb. Fikk det bekreftet av tråden og endret tilbake til vår opprinnelige idé. 

Anonymkode: e8987...ec0

Det er ikke fryktelig mye jobb. Kjøp inn kjøtt, og lei inn et par kokker. 

Anonymkode: 67892...b4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres koselig ut. Jeg ville kanskje hatt en reserveløsning i bakhånd (partytelt?) hvis det blir veldig dårlig vær. Må si jeg syns det er litt rart at dere skal betale for alt utenom det folk vil grille. Høres mer ut som en grillfest enn et bryllup. I så fall må dere tilby et sted folk kan oppbevare grillmaten under vielse osv (maten kan ikke ligge ute i varmen i flere timer) og ha noen der til å tilberede den. Ellers blir det mye grillsaus på kjoler og dresser

Anonymkode: a1a0f...441

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fryktelig mye jobb. Kjøp inn kjøtt, og lei inn et par kokker. 

Anonymkode: 67892...b4c

Catering, kokker og servitører, levering, det er mye styr ift å få alt i ei pakke på et hotell med samme utsikt.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei men da stryker vi den drømmen av listen.

Vi gifter oss nok der uansett hva det kalles, skrev bare utekirke fordi det er slik deg ble presentert for meg. 

Det vi heller gjør er da å leie et hotell til bryllupsfesten, kutte ned til kun 80 stk og gjøre det slik. Ca pris i bryllupspakken er 140 000,- Som sagt er det ikke pengene det står på. 

Anonymkode: e8987...ec0

Drømmen? Er drømmen å be gjestene ta med sitt eget kjøtt? Du får da oppfylt drømmen din om du bare vil - til og med også om dere sponser middag i stedet for overnatting.

Og jeg lurer fortsatt på hva en innekirke er.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Forskjellen er at jeg syr min selv. 

Anonymkode: e8987...ec0

Du høres ut som en sånn som bare mååå være så sykt spesiell :fnise:

Anonymkode: 6fed1...bc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drømmen? Er drømmen å be gjestene ta med sitt eget kjøtt? Du får da oppfylt drømmen din om du bare vil - til og med også om dere sponser middag i stedet for overnatting.

Og jeg lurer fortsatt på hva en innekirke er.

Du høres ut som en sånn som bare mååå være så sykt spesiell :fnise:

Anonymkode: 6fed1...bc4

Slik latterliggjøring ser jeg ingen grunn til å svare på. Ellers er jeg en helt vanlig person med helt vanlige klær og et vanlig liv. Du hadde aldri gjetta at det var meg som hadde dette i tankene. 

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt spesielle ønske var ikke at folk skulle betale eget kjøtt, noe hver og en ble altfor opphengt i her. Ser dere ikke at jeg svarte på en som skrev dette om hel gris at det var en god idé? 

Mitt ønske var i bunn og grunn å feire bryllupet på et sted som er veldig viktig for samboer og hans familie. Et sted jeg syns er vanvittig pent, ikke bare meg som syns det vet jeg. Den minste hytta på stedet vil fremdeles koste over 4 mill pga plass og utsikt. 

Også ønsket jeg kanskje en mer avslappet bryllupsfest i stedet for disse stive med 3 retter man aldri blir mett av. Det var ikke i mine tanker å være så jævla spesiell! 

Måten folk svarer på her er ikke ok, ikke alle som svarer slikt så klart. Når 10 stk har uttrykt at jeg har tråkket feil med dette kjøttet så er det ok, jeg trenger ikke 30 til. Det er lov å svare på litt mer rundt mine tanker og ideer med flere ideer. Det hjelper ikke meg mye å bli latterliggjort, hva er poenget med det i grunn.  

Så ser jeg at den ideen jeg tenkte på en natt jeg lå våken ikke fungerer eller blir mye jobb å få til. Da snur jeg meg tilbake til en mer opprinnelig tanke med å ha et hotell og en person jeg forholder meg til der. Personen gjør mer eller mindre alt klart slik at vi bare peker på hva vi ønsker. Samboeren min tenkte at ved å feire ute slik så kunne han invitere alt av venner, som er veldig veldig mange. Vi må så klart ikke gjøre det og de vi sto med av nærmeste venner og familie var rundt 70 stk. Så nei jeg er ikke furten for noe rundt dette jævla kjøttet. 

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen til at jeg så spesiell at jeg syr min egen kjole er fordi jeg har et kjempe stort sengeteppe heklet av en viktig person i livet mitt. Sengeteppet har jeg aldri fått brukt og ville gjøre noe med dette stoffet som betyr veldig mye for meg. Så jeg har kjøpt meg symaskin og lært meg å sy nå kun pga den tanken. Mitt eneste arvestykke noen gang som jeg ville ha på den store dagen.

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mitt spesielle ønske var ikke at folk skulle betale eget kjøtt, noe hver og en ble altfor opphengt i her. Ser dere ikke at jeg svarte på en som skrev dette om hel gris at det var en god idé? 

Mitt ønske var i bunn og grunn å feire bryllupet på et sted som er veldig viktig for samboer og hans familie. Et sted jeg syns er vanvittig pent, ikke bare meg som syns det vet jeg. Den minste hytta på stedet vil fremdeles koste over 4 mill pga plass og utsikt. 

Også ønsket jeg kanskje en mer avslappet bryllupsfest i stedet for disse stive med 3 retter man aldri blir mett av. Det var ikke i mine tanker å være så jævla spesiell! 

Måten folk svarer på her er ikke ok, ikke alle som svarer slikt så klart. Når 10 stk har uttrykt at jeg har tråkket feil med dette kjøttet så er det ok, jeg trenger ikke 30 til. Det er lov å svare på litt mer rundt mine tanker og ideer med flere ideer. Det hjelper ikke meg mye å bli latterliggjort, hva er poenget med det i grunn.  

Så ser jeg at den ideen jeg tenkte på en natt jeg lå våken ikke fungerer eller blir mye jobb å få til. Da snur jeg meg tilbake til en mer opprinnelig tanke med å ha et hotell og en person jeg forholder meg til der. Personen gjør mer eller mindre alt klart slik at vi bare peker på hva vi ønsker. Samboeren min tenkte at ved å feire ute slik så kunne han invitere alt av venner, som er veldig veldig mange. Vi må så klart ikke gjøre det og de vi sto med av nærmeste venner og familie var rundt 70 stk. Så nei jeg er ikke furten for noe rundt dette jævla kjøttet. 

Anonymkode: e8987...ec0

I hovedinnlegget spurte du om den praktiske gjennomføringen, og da var kanskje det med kjøttet mest konkret og lettest å ta tak i...

Men veldig mange av oss synes det er en helt strålende idé. Nå ser jeg du synes det blir mye jobb, men personlig håper jeg du ikke dropper drømmebryllupet bare på grunn av denne tråden. For meg er ideen du skisserer helt fantastisk sammenlignet med å ha det på hotell, da min personlige erfaring er at det ofte blir litt mer fest når man er på fjellet/i en låve/på grendehuset sammenlignet med hotell. Og det er et slikt bryllup jeg også drømmer om - gjøre masse selv og på min måte, sammenlignet med å kjøpe en pakke på hotell. Full forståelse for at andre gjør andre avveininger og synes det er best å kjøpe en pakke, slik at det blir mindre styr.

Andre konkrete råd for gjennomføringen kan være:

- Telt er lurt med været i Norge og kan bli skikkelig stillig.

- En eller annen form for oppvarming i teltet er også lurt.

- Å oppfordre folk til å ta med seg varme nok klær/ha en uformell dresscode er også lurt. Tenker det er genialt med en bryllupsfest der alle danser rundt i ullgenser utpå natta.

- Ha nok kokker/servitører/folk til å hjelpe til - både med mat og kaker sånn at man ikke blir helt utslitt selv.

- Lag dekorasjoner etter årstid og setting - røsslyng, einer eller markblomster i syltetøyglass kan være flotte dekorasjoner og man trenger ikke hvit duk.

For meg var det litt vanskelig å vite akkurat hvilke innspill du ville ha vedrørende gjennomføringen, og da er det også vanskelig å gi konkrete råd.

Lykke til med planleggingen - uansett hvilken løsning du velger!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes rammen høres flott ut, men ville nok også gått for å spandere maten og la folk betale for overnattingen selv. Da kan dere bare legge ved informasjon om overnattingsmulighetene, og så ordner gjestene resten på egenhånd. Synes ideen med helstekt et eller annet virker veldig god, kanskje kombinert med noen flotte salater etc. siden dere virker å ha mulighet til det sånn prismessig. Hvis dere velger å kjøre som opprinnelig tenkt, ville jeg kanskje kalt det noe annet enn bryllup. Kanskje presentert det som " en grillfest for å markere at vi gifter oss". 

Anonymkode: 31f5b...776

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt spesielle ønske var ikke at folk skulle betale eget kjøtt, noe hver og en ble altfor opphengt i her. Ser dere ikke at jeg svarte på en som skrev dette om hel gris at det var en god idé? 

Mitt ønske var i bunn og grunn å feire bryllupet på et sted som er veldig viktig for samboer og hans familie. Et sted jeg syns er vanvittig pent, ikke bare meg som syns det vet jeg. Den minste hytta på stedet vil fremdeles koste over 4 mill pga plass og utsikt. 

Også ønsket jeg kanskje en mer avslappet bryllupsfest i stedet for disse stive med 3 retter man aldri blir mett av. Det var ikke i mine tanker å være så jævla spesiell! 

Måten folk svarer på her er ikke ok, ikke alle som svarer slikt så klart. Når 10 stk har uttrykt at jeg har tråkket feil med dette kjøttet så er det ok, jeg trenger ikke 30 til. Det er lov å svare på litt mer rundt mine tanker og ideer med flere ideer. Det hjelper ikke meg mye å bli latterliggjort, hva er poenget med det i grunn.  

Så ser jeg at den ideen jeg tenkte på en natt jeg lå våken ikke fungerer eller blir mye jobb å få til. Da snur jeg meg tilbake til en mer opprinnelig tanke med å ha et hotell og en person jeg forholder meg til der. Personen gjør mer eller mindre alt klart slik at vi bare peker på hva vi ønsker. Samboeren min tenkte at ved å feire ute slik så kunne han invitere alt av venner, som er veldig veldig mange. Vi må så klart ikke gjøre det og de vi sto med av nærmeste venner og familie var rundt 70 stk. Så nei jeg er ikke furten for noe rundt dette jævla kjøttet. 

Anonymkode: e8987...ec0

Du er ikke noe furten for noe rundt det "jævla kjøttet" nei :fnise:

Jeg skjønner ikke hvorfor du fremstår som en furten 3-åring som sier du bare må legge drømmen på hylla når den visstnok ikke har noe med dette kjøttet å gjøre, da er den fortsatt gjennomførbar om dere stiller med maten 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 6fed1...bc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så synes jeg det høres ut som et fint bryllup, TS.

Anonymkode: 6fed1...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...