Gå til innhold

En idé til bryllup ute, usikker og trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Ewe skrev:

Utekirke? Ta med pølser selv? Ingen frokost eller lunsj? Langt fra sivilisasjon?

Nei, dette ser jeg for meg blir mer som en bursdagsfest. 125 folk som skal grille pølsen sin. Totalkaos. Vigdis og Olga må ha egen grill fordi de er vegetarianere, Ruben visste ikke det, og la svineribben på den grillen. Vigdis og Olga nekter å spise maten og bruke grillen. Fabian har glutenintoleranse men noen rapper pølsene hans, så han ikke aner hvilke han kan spise og ikke. Ruth sniker seg foran Klaus og det blir krangling ved grillen. Sixten brenner pølsene sine, og Kurts pølser ruller av grillen og lander på bakken.

Nei det er rett ved en veldig stor by, det tar deg bare noen minutter å hinke til nærmeste by. Både 4g og WiFi på plassen det er snakk om.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha grillbuffet utendørs som bryllupsmiddag er ikke akkurat originalt. Det originale her er at gjestene skal være borte i to netter på telttur, eventuelt at de overnatter på rom eller i bobil, og skal ha med eget kjøtt til grilling, og at grillingen ikke foregår med profesjonelle, dyktige kokker som kan grilling og serverer nydelig grillmat. 

Brudekjolen du viser fram har vært en del av motebildet for bruder i noen år nå, og tilhører den romantiske trenden der bruder ønsker et bohempreg.

Jeg skjønner at du tenker at tanken din om utebryllup er unik og annerledes. Det er den jo ikke. Den er fin, men gjennomføringen bør du/dere tenker mer over, så det ikke bare blir en ordinær grillfest ala barnehagen på dugnad, der du tilfeldigvis løper rundt i brudekjole. 

Anonymkode: d2be0...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

.... en ting som slår meg er at brudekjolen ikke burde være hvit. O_O
Se for deg all grillsausen som spruter over kjolen når dere skal ha bilder :bond:
Eller senere... grillmat er kaos i bryllup. Katastrofe :bond:

Alle kan da grise mat på brudekjolen sin som er hvit uansett hva de spiser.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig vært i et utebryllup med grillmat før, og det funket helt greit. Der hadde folk med egen mat og drikke. Forskjellen er vel at det var 25-30 personer der. Da brukte vi tre sånne svære kassegriller, og det gikk akkurat.

Anonymkode: 5a326...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ha grillbuffet utendørs som bryllupsmiddag er ikke akkurat originalt. Det originale her er at gjestene skal være borte i to netter på telttur, eventuelt at de overnatter på rom eller i bobil, og skal ha med eget kjøtt til grilling, og at grillingen ikke foregår med profesjonelle, dyktige kokker som kan grilling og serverer nydelig grillmat. 

Brudekjolen du viser fram har vært en del av motebildet for bruder i noen år nå, og tilhører den romantiske trenden der bruder ønsker et bohempreg.

Jeg skjønner at du tenker at tanken din om utebryllup er unik og annerledes. Det er den jo ikke. Den er fin, men gjennomføringen bør du/dere tenker mer over, så det ikke bare blir en ordinær grillfest ala barnehagen på dugnad, der du tilfeldigvis løper rundt i brudekjole. 

Anonymkode: d2be0...4cd

Da har du ikke lest videre i forklaringer hvor jeg skriver det vil være minst to kokker med her. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å ha grillbuffet utendørs som bryllupsmiddag er ikke akkurat originalt. Det originale her er at gjestene skal være borte i to netter på telttur, eventuelt at de overnatter på rom eller i bobil, og skal ha med eget kjøtt til grilling, og at grillingen ikke foregår med profesjonelle, dyktige kokker som kan grilling og serverer nydelig grillmat. 

Brudekjolen du viser fram har vært en del av motebildet for bruder i noen år nå, og tilhører den romantiske trenden der bruder ønsker et bohempreg.

Jeg skjønner at du tenker at tanken din om utebryllup er unik og annerledes. Det er den jo ikke. Den er fin, men gjennomføringen bør du/dere tenker mer over, så det ikke bare blir en ordinær grillfest ala barnehagen på dugnad, der du tilfeldigvis løper rundt i brudekjole. 

Anonymkode: d2be0...4cd

Forskjellen er at jeg syr min selv. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan da grise mat på brudekjolen sin som er hvit uansett hva de spiser.

Anonymkode: e8987...ec0

Men grillolje!! :O
Det er ofte problemer å vaske bort slikt. Det setter seg i fibrene. :bond:
Kjolen blir ødelagt :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest videre i forklaringer hvor jeg skriver det vil være minst to kokker med her. 

Anonymkode: e8987...ec0

Du mener de kokkene du har skrevet om som skal hjelpe folk å grille medbrakt kjøtt? Det er ikke det samme som at kokkene griller mat som dere har planlagt sammen på forhånd. Hvis dere har råd, hvorfor i alle dager kan dere ikke dekke all maten da, så det blir litt stil over serveringen og maten som serveres?

Anonymkode: d2be0...4cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

Men grillolje!! :O
Det er ofte problemer å vaske bort slikt. Det setter seg i fibrene. :bond:
Kjolen blir ødelagt :bond:

Så derfor skal jeg velge annen mat? Eller være forsiktig når man spiser? 😛

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg en idé jeg er usikker på og har blitt overkjørt på 3 sider her nå og allerede skrevet en gang at jeg legger ideen død 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

Men grillolje!! :O
Det er ofte problemer å vaske bort slikt. Det setter seg i fibrene. :bond:
Kjolen blir ødelagt :bond:

Det gir TS blanke i. Hun kan nemlig sy en til om denne blir ødelagt. Uansett skal hun vel bare bruke kjolen denne dagen. Det viktigste for TS synes å være at bryllupet er originalt, selv om ideen om utebryllup med grilling og romantisk brudekjole ikke akkurat lukter nyskapende. Det er akkurat som om det ikke kan bli et flott bryllup om hun spanderer mat, for da er det ikke unikt nok. 

Anonymkode: d2be0...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å betale for egen overnatting i bryllup, også om det er lagt opp til flere overnattinger. Jeg ville heller latt folk betale dette selv også fått laget en grillbuffet hvor kokkene står for innkjøp og preparering av kjøtt og annen mat. Eller som noen skrev her få inn noen til å helgrille dyr. Dette er også veldig stilig. En annen mulighet er jo at folk har med egen grillmat til den første dagen, slik at dette blir som en før fest også har dere en annen type mat som dere står for på selve bryllupsdagen. Mye stilig som kan servers utradisjonelt og som vil gjøre at utendørstemaet deres blir tydelig og stilig. 

Anonymkode: 319a5...65a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest videre i forklaringer hvor jeg skriver det vil være minst to kokker med her. 

Anonymkode: e8987...ec0

Du kan ikke forvente at to kokker skal klare å holde styr på 125 forskjellige retter som tilhører 125 forskjellige mennesker. Det kommer isåfall til å ta halve dagen. Noen spiser middag i 15-tiden og andre i 20-tiden!? 

Men jeg må bare si igjen; utebryllup med grilling er fantastisk. Elsker slike bryllup. Det blir som regel superkoselig, og akkurat passe uformelt. Men maten må planlegges bedre :)

Anonymkode: 5a326...afe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt har jeg en idé jeg er usikker på og har blitt overkjørt på 3 sider her nå og allerede skrevet en gang at jeg legger ideen død 

Anonymkode: e8987...ec0

Du vil legge ideen død fordi du syns det er så ille å spandere bryllupsmiddagen på gjestene? 😂

Anonymkode: d2be0...4cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gir TS blanke i. Hun kan nemlig sy en til om denne blir ødelagt. Uansett skal hun vel bare bruke kjolen denne dagen. Det viktigste for TS synes å være at bryllupet er originalt, selv om ideen om utebryllup med grilling og romantisk brudekjole ikke akkurat lukter nyskapende. Det er akkurat som om det ikke kan bli et flott bryllup om hun spanderer mat, for da er det ikke unikt nok. 

Anonymkode: d2be0...4cd

Om hun vil ha et unikt bryllup så er vel det bare å ignorere mengden og ha et normalt bryllup. :) 
Alle bryllup er unik i faktumet at det er ulike mennesker i hvert bryllup og helt forskjellig brud. Er ingen grunn til å presse frem noe som ikke er nødvendig. Alt i alt, er ikke bryllupet der for at de skal ha det fint? Ikke for å sjonglere ideer og lignende, men for å dele kjærligheten deres med familie og venner? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(så klart jeg ville giftet meg på en båt og set på hvaler, og avsluttet med en tur igjennom kirkegård) 

..... (og had dommer/skipper til å kle seg som en drage)..... (og sørget for at maten så ut som noe ut fra en fantasy)... (og designet eventuelt feiring stede etter en fantasy så det føltes som en annen verden) ... (og hatt brudekjole av fjær)........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Drakan skrev:

Om hun vil ha et unikt bryllup så er vel det bare å ignorere mengden og ha et normalt bryllup. :) 
Alle bryllup er unik i faktumet at det er ulike mennesker i hvert bryllup og helt forskjellig brud. Er ingen grunn til å presse frem noe som ikke er nødvendig. Alt i alt, er ikke bryllupet der for at de skal ha det fint? Ikke for å sjonglere ideer og lignende, men for å dele kjærligheten deres med familie og venner? :) 

Jeg er helt enig med deg!

Anonymkode: d2be0...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt du føler deg så overkjørt TS. For jeg synes det er utrolig mye bra med ideen din! Jeg hadde virkelig ikke hatt noen problemer med å ta med egen grillmat i et bryllup. Har selv gjort det i veldig mange 30-årslag og før-fester før bryllup, også med så mange som 80 gjester. Men da har jeg også grillet selv, og det har vært hele forutsetningen for at det er gjennomførbart - altså at alle har kontroll på egen mat. Har man nok kapasitet kan det gå veldig fint. Likevel legger man også opp til en veldig veldig uformell samling, siden maten nødvendigvis blir ferdig på litt ulike tidspunkter. Absolutt hyggelige lag, men lite forenelig med for eksempel taler... Ser også utfordringen med hvor man skal oppbevare maten kjølig dersom det blir lagt opp til at man kommer fredagen. Men i motsetning til mange andre her mener jeg dette ikke trenger å være håpløst dersom det legges opp til at folk kommer lørdag(og tar med kjøttet da), det er veldig mange griller og festen blir ekstremt uformell(altså litt mer som en 30-årsdag).

Siden du likevel tenker å ha kokker, synes jeg derimot det er en enda bedre ide at dere står for kjøttet og kokkene griller. Helgrillet gris eller lam, eller grillbuffet kan være helt strålende.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Det er ikke slik at alle inne her disser deg, altså, og flere synes grunnideen din er god. Problemet er bare akkurat det med kjøttet. Det fremstår ikke helt gjennomtenkt og litt lite praktisk. Om det ikke står på penger, er det nok bedre å betale for felles grillmat i tillegg til tilbehør. Om du ønsker å kutte kostnader, virker det mer hensiktsmessig ikke å betale overnattingen. Det er nok videre veldig lurt å leie et partytelt. Om det regner på bryllupsdagen blir det raskt en kjip affære om dere ikke har en god back-up..

Anonymkode: 94602...31f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker rart å måtte ha med egen mat i bryllup. Ellers høres det fantastisk ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...