Gå til innhold

En idé til bryllup ute, usikker og trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med også? Er snakk om kun kjøtt til en veldig avslappet bryllupsfest. Hva folk spiser fredagskveld og søndagsmorgen kan ikke være på oss. Som sagt er akkurat den delen valgfri å være med på.

Anonymkode: e8987...ec0

Tja. Jeg hadde aldri lagt opp til tilsvarende opplegg uten å stille med enkel kveldsmat og frokost, valgfritt eller ei. Det handler om å være vertskap. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres spennende ut. :D 
Men dere burde inkludere mat. Kanskje dere heler kan be om litt penger for å dekke maten om dere har litt dårlig råd? Men tror dere kan skrape sammen pengene til mat om dere har planlagt kokker og slikt allerede. :) 
Dere kan vurdere litt om dere trenger å invitere alle. Om dere ikke har prates på flere år er det kanskje unødvendig å invitere alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal kokker og servitører holde orden på den medbragte personlige maten til 125 gjester...?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med også? Er snakk om kun kjøtt til en veldig avslappet bryllupsfest. Hva folk spiser fredagskveld og søndagsmorgen kan ikke være på oss. Som sagt er akkurat den delen valgfri å være med på.

Anonymkode: e8987...ec0

Legger dere opp til tre dagers opplegg med ordnet overnatting er det naturlig å anta at dere hvertfall ordner frokost også. Hva er det egentlig dere betaler, når planen deres er at folk skal ha med seg bobil og campingvogn?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere gjør litt feil i tankegangen deres er å tenke bryllup og innenfor boksen på normer til et bryllup. Tenk heller at vi gifter oss og vi lager grillfest for de som kan. Ingenting er typisk bryllup med dette.

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drakan skrev:

Høres spennende ut. :D 
Men dere burde inkludere mat. Kanskje dere heler kan be om litt penger for å dekke maten om dere har litt dårlig råd? Men tror dere kan skrape sammen pengene til mat om dere har planlagt kokker og slikt allerede. :) 
Dere kan vurdere litt om dere trenger å invitere alle. Om dere ikke har prates på flere år er det kanskje unødvendig å invitere alle. 

Det er igrunn ikke pengene det går på, det er bare tanker alt sammen.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daria skrev:

Og hvordan skal kokker og servitører holde orden på den medbragte personlige maten til 125 gjester...?

Legger dere opp til tre dagers opplegg med ordnet overnatting er det naturlig å anta at dere hvertfall ordner frokost også. Hva er det egentlig dere betaler, når planen deres er at folk skal ha med seg bobil og campingvogn?

Noen hjelper til med maten om vi ser behovet for det. Men det er ikke tiltenkt en normal bryllupsfeiring det her. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Daria skrev:

Og hvordan skal kokker og servitører holde orden på den medbragte personlige maten til 125 gjester...?

Legger dere opp til tre dagers opplegg med ordnet overnatting er det naturlig å anta at dere hvertfall ordner frokost også. Hva er det egentlig dere betaler, når planen deres er at folk skal ha med seg bobil og campingvogn?

Det koster å leie grunnen de står på.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja de finnes, utendørs som sagt - utekirke.

Anonymkode: e8987...ec0

Utekirke? Jeg visste ikke at det fantes innekirker. Eller kanskje det heter innendørskirker.

10 minutter siden, Daria said:

Og hvordan skal kokker og servitører holde orden på den medbragte personlige maten til 125 gjester...?

Legger dere opp til tre dagers opplegg med ordnet overnatting er det naturlig å anta at dere hvertfall ordner frokost også. Hva er det egentlig dere betaler, når planen deres er at folk skal ha med seg bobil og campingvogn?

Uavhengig av om det er kokker der eller om man griller selv, så er det dømt til å bli forvirring. Før du vet ordet av det er biffen din gitt til noen andre. Som vegetarianer tar jeg konsekvent med egen grill til å grille veggispølsa mi, ellers så er det ALLTID noen andre som tar den ved et uhell, og de kan liksom ikke tilby meg deres vanlige pølse i bytte.

TS: dette er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Spander mat, så får gjestene velge om de vil betale for overnatting, ta med telt eller dra hjem.

Anonymkode: 6fed1...bc4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkluder frokost og maten selve bryllupet. :) 
Blir mye mindre kaos. Ellers får du kamp om grillen. Thor og Syvi krangler om hvem som skal grille først. >_<
Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste om dere ikke ordner maten. 
Bare lag en liste hvor folk kan krysse av vegetar eller kjøtt typen de vil ha. :) 
Og ved vegetarianere ville jeg også lagt til at de kan gi forslag til grillmat eller eventuelt ta med eget som kokkene kan ordne. Er ikke like mange vegetarianere, så er mindre stress om en eller to tar med seg noe som skal grilles seperat. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daria skrev:

Og hvordan skal kokker og servitører holde orden på den medbragte personlige maten til 125 gjester...?

Legger dere opp til tre dagers opplegg med ordnet overnatting er det naturlig å anta at dere hvertfall ordner frokost også. Hva er det egentlig dere betaler, når planen deres er at folk skal ha med seg bobil og campingvogn?

Haha, det første der tenkte jeg ikke på. Men dette må jo være enhver kokks mareritt :P potensielt 125 forskjellige retter som skal serveres nogenlunde samtidig.

Og pølser!!! Det finnes jo så mange forskjellige typer, hvordan skal kokkene holde styr på hvem som skal ha hvilke pølser??

Hvis alle skal ha med egen mat er det isåfall mer praktisk at man tilbereder den selv også. Hvis ikke så må dere ha veldig mange kokker.

Mener ikke å latterliggjøre ideen, for jeg syns grunnideen er veldig veldig god :) men forstår ikke logikken bak det du har tenkt rundt mat.

Anonymkode: 5a326...afe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men da stryker vi den drømmen av listen.

Vi gifter oss nok der uansett hva det kalles, skrev bare utekirke fordi det er slik deg ble presentert for meg. 

Det vi heller gjør er da å leie et hotell til bryllupsfesten, kutte ned til kun 80 stk og gjøre det slik. Ca pris i bryllupspakken er 140 000,- Som sagt er det ikke pengene det står på. 

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det første der tenkte jeg ikke på. Men dette må jo være enhver kokks mareritt :P potensielt 125 forskjellige retter som skal serveres nogenlunde samtidig.

Og pølser!!! Det finnes jo så mange forskjellige typer, hvordan skal kokkene holde styr på hvem som skal ha hvilke pølser??

Hvis alle skal ha med egen mat er det isåfall mer praktisk at man tilbereder den selv også. Hvis ikke så må dere ha veldig mange kokker.

Mener ikke å latterliggjøre ideen, for jeg syns grunnideen er veldig veldig god :) men forstår ikke logikken bak det du har tenkt rundt mat.

Anonymkode: 5a326...afe

Kokker kan vel hjelpe til der det trengs. Ingen stopper deg fra å grille pølsa di.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei men da stryker vi den drømmen av listen.

Vi gifter oss nok der uansett hva det kalles, skrev bare utekirke fordi det er slik deg ble presentert for meg. 

Det vi heller gjør er da å leie et hotell til bryllupsfesten, kutte ned til kun 80 stk og gjøre det slik. Ca pris i bryllupspakken er 140 000,- Som sagt er det ikke pengene det står på. 

Anonymkode: e8987...ec0

Ja vi leier da hele hotellet til gjestene våre.

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dere gjør litt feil i tankegangen deres er å tenke bryllup og innenfor boksen på normer til et bryllup. Tenk heller at vi gifter oss og vi lager grillfest for de som kan. Ingenting er typisk bryllup med dette.

Anonymkode: e8987...ec0

Hvis du leser det du selv skrev i hi, så skisserer du rammeverket til et bryllup. Du vil være hvit brud, dere skal pynte, dere skal ha vielse og fest helt etter normen, bare at det skal foregå utendørs. Nå prøver du å vri det til at det er en casual grillfest for de som gidder og kan, som tilfeldigvis skjer i forbindelse med en vielse. 

Anonymkode: d2be0...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser det du selv skrev i hi, så skisserer du rammeverket til et bryllup. Du vil være hvit brud, dere skal pynte, dere skal ha vielse og fest helt etter normen, bare at det skal foregå utendørs. Nå prøver du å vri det til at det er en casual grillfest for de som gidder og kan, som tilfeldigvis skjer i forbindelse med en vielse. 

Anonymkode: d2be0...4cd

Jeg vil være en barbeint hvit brud i skogen ja 😆 også grillfest er en del av det samt overnatting på plassen. For meg lyser ikke det A4 bryllup. 

Anonymkode: e8987...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utekirke? Ta med pølser selv? Ingen frokost eller lunsj? Langt fra sivilisasjon?

Nei, dette ser jeg for meg blir mer som en bursdagsfest. 125 folk som skal grille pølsen sin. Totalkaos. Vigdis og Olga må ha egen grill fordi de er vegetarianere, Ruben visste ikke det, og la svineribben på den grillen. Vigdis og Olga nekter å spise maten og bruke grillen. Fabian har glutenintoleranse men noen rapper pølsene hans, så han ikke aner hvilke han kan spise og ikke. Ruth sniker seg foran Klaus og det blir krangling ved grillen. Sixten brenner pølsene sine, og Kurts pølser ruller av grillen og lander på bakken.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil komme i bryllupet ditt TS 😍 Det hørtes helt fantastisk ut! 

Dog hadde jeg nok valgt en overnatting og ikke to. Ser også for meg at det kan bli kaos ved grillen, så jeg ville nok prøvd å heller få kokkene til å grille et "koltbord" med forskjellig kjøtt hvor folk kan velge det de vil ha selv :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokker kan vel hjelpe til der det trengs. Ingen stopper deg fra å grille pølsa di.

Anonymkode: e8987...ec0

Jeg tror ikke du helt forstår hva folk kritiserer/stiller spørsmål ved. Utebryllup med grilling høres helt fantastisk ut. Jeg har vurdert dette selv.

Det er logistikken rundt mat som virker kronglete. Enten så må dere ha mange mange griller, også tar folk med mat og griller selv. Hvis dere skal ha kokker er det naturlig at dere bestemmer hva som skal serveres(la gjestene velge mellom et par alternativer) og betaler for dette. Har dere råd til kokker og å spandere overnatting på alle så har dere råd til mat. Dropp heller å spandere overnatting

Anonymkode: 5a326...afe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... en ting som slår meg er at brudekjolen ikke burde være hvit. O_O
Se for deg all grillsausen som spruter over kjolen når dere skal ha bilder :bond:
Eller senere... grillmat er kaos i bryllup. Katastrofe :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en slik type kjole.

bohemian-wedding-dresses-chiffon-lace-top.jpg

Anonymkode: e8987...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...