Gå til innhold

Invitert i bryllup, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Paret liker meg ikke.

Det er familie, jeg har omtrent aldri snakket med dem, kanskje slektningen min når jeg var 10 år (men ikke siden). 
De har ordnet bryllupet på bursdagen min (som betyr jeg uansett ikke kan komme).
Jeg har ikke penger, men de ber om penger i invitasjonen og reisen ville kostet en formue... 

De har ikke sent noe avslags konvolutt eller slikt med, og jeg vurderer om det i det hele tatt er nødvendig å sende avslag når jeg ikke engang har adressen, tlf eller andre måter å kontakte dem på, kanskje foruten å spørre familie hva adressen deres er. 

I tillegg har de skrevet feil navn på konvolutten når de inviterte meg... 

Så...

Meninger? Skal jeg sende ett avslags brev når de har sørget for å komplisere det såpass mye og ikke tar seg tid til å stave navnet mitt riktig engang og til og med skriver feil navn? :/ 

Anonymkode: 57b28...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send en melding til en av dem å si at du ikke kommer. Man sender beskjed uansett hvordan forholdet til dem er.

Anonymkode: 1045b...8af

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du ikke kan komme, trenger ikke unnskyldninger. 

Anonymkode: fc4f6...3d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra hvis du ikke vil, men ikke gjør deg vanskelig ved ikke å gi beskjed. Du får tak i nummeret deres og sender en høflig sms :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om alt det der?

Kan du ikke bare sende en melding og bli ferdig med det? 

Også legger man det fra seg og lever videre. 

Anonymkode: e46a3...121

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en SMS og si at du ikke kommer. Trenger ikke skrive hvorfor.

Livet ditt blir lettere om du ikke LAGER problemer. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik du fremstiller det, (og gitt at dette er en korrekt fremstilling - og ikke bare paranoia),

så vil de vel sannsynligvis ikke engang legge merke til, at du ikke er til stede?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for bryllupsinvitasjonen. Jeg kan dessverre ikke komme. Vennlig hilsen TS.

Anonymkode: 1c34f...98e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du tak i nr og takker nei. Eventuelt finne de på Facebook og si ifra der.

Anonymkode: d44be...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som sagt ingen kontakt med dem, eller nr og lignende.
Det eneste kontaktnr i invitasjonen var et nr til gavelisten som er igjennom er firma.  

Jeg har så klart tenkt å følge ettikk og respondere slik man skal, så har let etter et enkelt kort å sende i respons. 
Har derimot lurt på om det er nødvendig når de ikke engang staver navnet mitt riktig. Tviler de ville merket at jeg ikke dukket opp. 
Er ikke at jeg lager problemer. Synes det er merkelig at de inviterer meg når parets motpart har vist avsky mot meg ved flere andledninger. Er vel egentlig ettikk å ikke invitere folk man ikke liker og ikke har kontakt med? 

Anonymkode: 57b28...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har som sagt ingen kontakt med dem, eller nr og lignende.
Det eneste kontaktnr i invitasjonen var et nr til gavelisten som er igjennom er firma.  

Jeg har så klart tenkt å følge ettikk og respondere slik man skal, så har let etter et enkelt kort å sende i respons. 
Har derimot lurt på om det er nødvendig når de ikke engang staver navnet mitt riktig. Tviler de ville merket at jeg ikke dukket opp. 
Er ikke at jeg lager problemer. Synes det er merkelig at de inviterer meg når parets motpart har vist avsky mot meg ved flere andledninger. Er vel egentlig ettikk å ikke invitere folk man ikke liker og ikke har kontakt med? 

Anonymkode: 57b28...aed

Du skriver veldig klønete. Ettikk er ikke et ord. Mener du etikette? Hva i alle dager mener du med parets motpart? 

Uansett. Noen i slekta di har nummeret til en eller begge i paret som har invitert deg. Få tak i nummeret og send en melding hvor du takker nei til invitasjonen. Ikke gjør dette til en vanskelig sak, for det er det ikke. Du trenger ikke å sende kort. 

Anonymkode: a8a2b...276

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har som sagt ingen kontakt med dem, eller nr og lignende.
Det eneste kontaktnr i invitasjonen var et nr til gavelisten som er igjennom er firma.  

Jeg har så klart tenkt å følge ettikk og respondere slik man skal, så har let etter et enkelt kort å sende i respons. 
Har derimot lurt på om det er nødvendig når de ikke engang staver navnet mitt riktig. Tviler de ville merket at jeg ikke dukket opp. 
Er ikke at jeg lager problemer. Synes det er merkelig at de inviterer meg når parets motpart har vist avsky mot meg ved flere andledninger. Er vel egentlig ettikk å ikke invitere folk man ikke liker og ikke har kontakt med? 

Anonymkode: 57b28...aed

Ikke gjør deg så vanskelig. Du finner nummeret om du prøver. Send en melding  å lev videre uten å lage drama.

Å du må ikke bruke ord du ikke veit hva betyr. 

Anonymkode: 1045b...8af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør ting så vanskelig. Spør noen i familien etter nummeret deres, send en sms og si takk for invitasjonen men at du dessverre ikke kan komme. 

Anonymkode: e644e...48c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var normalt å si fra hvis en faktisk kommer, innen en gitt frist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier da vel å være en svar utbes innen dato og til hvor man sier i fra? Rart om det ikke står kontaktinfo på innbydelsen. 

Anonymkode: d8502...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voksne folk feirer ikke bursdagen sin. Bare si at du ikke gidder bryllup. Helt ok i 2018.

Anonymkode: 09691...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har som sagt ingen kontakt med dem, eller nr og lignende.
Det eneste kontaktnr i invitasjonen var et nr til gavelisten som er igjennom er firma.  

Jeg har så klart tenkt å følge ettikk og respondere slik man skal, så har let etter et enkelt kort å sende i respons. 
Har derimot lurt på om det er nødvendig når de ikke engang staver navnet mitt riktig. Tviler de ville merket at jeg ikke dukket opp. 
Er ikke at jeg lager problemer. Synes det er merkelig at de inviterer meg når parets motpart har vist avsky mot meg ved flere andledninger. Er vel egentlig ettikk å ikke invitere folk man ikke liker og ikke har kontakt med? 

Anonymkode: 57b28...aed

Synes definitivt du lager problemer! Herregud, søk nå opp Nr deres på nettet eller spør noen du kjenner. Ikke verre enn det! Og at navnet ditt er stavet feil er da ikke noen krise. Både jeg og min mann har navn som mange staver feil, og det gjelder også folk som kjenner oss godt. Kunne ikke rydd meg mindre! 

Anonymkode: dcf01...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nødvendig å svare på invitasjonen! Men slutt å tenk på hva og hvorfor du er invitert og hva som står og ikke står i invitasjonen. Spør en i familien om nummeret deres, og send en kort og høflig SMS. Ikke send noe kort, det er ikke nødvendig.

Ellers er det en smule uproft å ikke skrive kontaktinfo i invitasjonen. Det kan jo gjøre at de som faktisk VIL komme, ikke får gitt beskjed heller....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...