Gå til innhold

17 mai... På tide å finne frem masken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.5.2018 den 19.53, sofie777 skrev:

Det beste med 17. mai er korpsene. Heldigvis bor jeg sånn at et korps går forbi om ettermiddagen. Så fort jeg hører trommer og/eller musikk henger jeg ut vinduet. Jeg har ingen behov for å gå i tog, men har gjerne Nrk-sendingen på i bakgrunnen. Jeg synes det er så koselig med de som går i tog i andre land og å se på hvem i kongefamilien som står på balkongen og hva de har på seg. Jeg har bror med familie her i byen, og har vært og sett på barnas skole gå forbi i sentrum, men det er ikke noe krav for at jeg skal ha det bra. Jeg spiser en porsjon rømmegrøt og koser meg med Tour of Norway etter toget og da holder det i grunnen for meg :)

Korpsene er det verste med 17. mai for meg. Det er bare bråkete marsjer

Anonymkode: ac84c...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til 18. mai! 😆

Anonymkode: d89e2...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Liker heler ikke 17.Mai, blir så stressa og sliten av alt maset og jaget, kommer til å holde meg hjemme i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også

Anonymkode: ac84c...32e

Da ser dere nok ikke forbi deres egene . Det er mange som sliter denne  dagen. Smilet fordi det er forventet. For gud forby at du ikke er som alle andre.  Du skal elske 17 mai og denne dagen er ren glede.  Så man klister på seg smilet  faker seg igjenom dagen og gleder seg til 18 mai.

Anonymkode: 5d421...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Jeg hater folkemengdene, hater arrangementet på skolen ol. Men jeg elsker stemningen hos ungene, gleden de har, og selskapet med gode venner etter alt kaoset er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å være blid å ha et godt liv her i landet?

Anonymkode: ac84c...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke lov å være blid å ha et godt liv her i landet?

Anonymkode: ac84c...32e

Er det noen som har nektet deg det?

Anonymkode: d89e2...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er asosial, holder meg inne, liker ikke folkemengden og bråket, liker dog trommene i korpset, kan godt se på togene på tv, har heldigvis ingen barn, har blitt invitert av familie men takker nei, de vet jeg er sær og aksepterer at jeg vil være alene. 

Anonymkode: e89c2...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å møte enkelte mennesker som gjør meg ubekvem. I fjor snudde jeg meg bort når den gamle arbeidsplassen min gikk forbi i toget. I år tar jeg revansj. Har skaffa meg ett korps som spiller på nøytral grunn (nabobygda) og da kan jeg attpåtil gjemme meg bak en barython og noter, da ser jeg ikke noe :ler: 

Anonymkode: 887f7...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sjokkert av å lese i denne sytetråden her. Ååå jeg liker ikke 17. mai, bråkete, stress, osv... Dere burde virkelig skjenke noen tanker til alle de som kjempet for vårt land og friheten. Og ikke minst til alle våre falne krigshelter. Hipp, hipp, hurra for 17. mai!🇳🇴

Anonymkode: 34084...732

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt sjokkert av å lese i denne sytetråden her. Ååå jeg liker ikke 17. mai, bråkete, stress, osv... Dere burde virkelig skjenke noen tanker til alle de som kjempet for vårt land og friheten. Og ikke minst til alle våre falne krigshelter. Hipp, hipp, hurra for 17. mai!🇳🇴

Anonymkode: 34084...732

Og halve kg bare: VÆR POSITIV, FOR FAEN!!!! 😡

Anonymkode: d89e2...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og halve kg bare: VÆR POSITIV, FOR FAEN!!!! 😡

Anonymkode: d89e2...40a

Du burde prøve..  bare bittelitt:nordvesta:

Anonymkode: 34084...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh denne elsket og ... nei... ikke hatet,uttrykket sier det men jeg kan ikke bruke det... men kan si såpass at jeg er ambivalent. Jeg elsker at vi bor i ett land der vi kan iføre oss vår fineste stas,rope hurra, og være glade,feire og videreføre tradisjoner! Vi er fri og (noe) uavhengige. Jeg elsker å se alle komme sammen,smile og si hei og hurra til en fremmed på vei til bussen. Jeg elsker samhørighet og felleskap!

Men samtidig...jeg blir så sliten av det! Alle SKAL like det,alle skal oppfylle alle andres forventninger,vi skal skjemme bort barna med så mye is,pølser og brus de bare vil ha. Bare glem at den isen,de pølsene og den brusen koster tre ganger så mye som de pleier å gjøre både 16. og 18. mai. Ikke sånn etter trening eller etter en arbeidsdag sliten,men- inn til margen grine etterpå - sliten. Jeg har gjort så godt jeg kunne,etter jeg fikk barn,knepet inn på så mye i månedene før 17.mai,slik at vi har penger å bruke på festlighetene,trosset sosial angst og frykt for store folkemengder og "manne meg opp" til å takle støynivå og uventede situasjoner. Jeg har kompleks ptds og skvetter av den minste ting. Men dette har jeg trosset og kjempet imot,slik at mitt barn i 11 år har kunnet delta på lik linje med andre barn, og ikke føle at h*n mangler noe. 

I år var lykken stor,da barnet kommer og forteller at h*n vil gjerne prøve en alternativ feiring i år. Om vi kunne ta med oss kosedressen og feire på hytta til nær familie? Kan vi være bare oss til frokost,og gå å bade hvis det er like varmt som nå? Hoppe på trampolina til vi blir slitne,og så sløve i hagestolen med en is? 

Jo! Det gjør vi :) så får vi prøvd det også. Herlig at det er barnet selv som vil prøve på nytt sin 12. 17.mai :)

Anonymkode: ef4e2...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å møte enkelte mennesker som gjør meg ubekvem. I fjor snudde jeg meg bort når den gamle arbeidsplassen min gikk forbi i toget. I år tar jeg revansj. Har skaffa meg ett korps som spiller på nøytral grunn (nabobygda) og da kan jeg attpåtil gjemme meg bak en barython og noter, da ser jeg ikke noe :ler: 

Anonymkode: 887f7...ac5

Baryton, notehefte og uniform er ypperlig kamuflasje!  :briller2: 

Anonymkode: f9d72...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Flere som ikke liker 17 mai? Veldig glad for dagen osv... Men alt hva som foregår den dagen.........  Fake smil, forventninger osv..

Dere som liker 17 og dere som har klart å komme dere fra å ikke like 17 mai til å like det trenger ikke å delta her.

Så dere som gleder dere til den dagen er over hvordan gjør dere den dagen? Feks om familie maser osv.. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

For min del har det ingenting med å gjøre at jeg ikke liker 17.mai. For det gjør jeg.

For min del er det at jeg igjen er ensom på en dag hvor det blir så tydelig for meg at jeg ikke har noen som er glad i meg 😔 Blir sittende alene på det som skulle vært 1 års dagen til meg og eks samboer 😢 Har lyst å legge meg nå og stå opp på fredags morgen 😭

Anonymkode: 4e1b4...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her slipper vi unna lekene og aktiviteter på skolen på 17 mai. Ungdomsskolen har ikke det heldigvis. Da får en slappe litt av før en skal ut igjen til borgertoget. En dag med høyt tempo, men jeg er veldig takknemlig for å få feire dagen i et fritt land uten militær parader.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...