Gå til innhold

17 mai... På tide å finne frem masken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke oppdra ungen annerledes? Gjør det til en vane at barnet ikke skal gå i tog. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Hvorfor? De fleste barn liker denne dagen veldig godt. 

Mener du ærlig talt at du ville frarøvet barnet ditt denne dagen, og gleden ved å feire den sammen med venner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du tror at alle smiler ekte har du et grunnleggende problem selv. Noen er utrolig flink til å spille. Tenkter meg du bare "ser ekte glede" den dagen. Du som er blind. For jeg kan forstå hvorfor folk også liker denne dagen. Er reflektert selv om jeg ikke liker denne dagen. 

Altså bare les igjen det du slev skrev. Latterlig. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Å påstå at det er en dag med falske smil er rett og slett sykt. Om trenden er at alle nordmenn hater 17. Mai så må noe gjøres.

 

Men mange hater jo alt, så hvem vet?

Anonymkode: d3b69...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå at det er en dag med falske smil er rett og slett sykt. Om trenden er at alle nordmenn hater 17. Mai så må noe gjøres.

 

Men mange hater jo alt, så hvem vet?

Anonymkode: d3b69...7e8

Mente ikke at ALLE smiler fake! Men vet at mange gjør det!! 

Mange gjør det også underbevisst for å holde masken! 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer drt gjerne: ja, jeg smiler og smiler hele dagen! Men det betyr ikke at jeg er så glad, jeg smiler fordi det er forventet at man skal smile på 17. mai... jeg synes hele dagen er superstresselig. Da barna var små gjorde jeg alt forvat de ikke skulle merke det, men jeg gledet meg til de skulle bli så store at jeg slapp unna. Det jeg glemte var han jeg er gift med... så jeg stiller fremdeles i bunaden på 17. mai og smiler, fordi det er forventet av meg og jeg ikke har lyst å skuffe noen! Høydepunktet den dagen er når den er over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pås skrev:

Jeg innrømmer drt gjerne: ja, jeg smiler og smiler hele dagen! Men det betyr ikke at jeg er så glad, jeg smiler fordi det er forventet at man skal smile på 17. mai... jeg synes hele dagen er superstresselig. Da barna var små gjorde jeg alt forvat de ikke skulle merke det, men jeg gledet meg til de skulle bli så store at jeg slapp unna. Det jeg glemte var han jeg er gift med... så jeg stiller fremdeles i bunaden på 17. mai og smiler, fordi det er forventet av meg og jeg ikke har lyst å skuffe noen! Høydepunktet den dagen er når den er over.

TAKK! Dette jeg ville høre! Det jeg mener! 

Beklager for at du har det sånn! Jeg må skjule mine følelser hele tiden ellers blir alle irritert og lei seg. Orker ikke å forklare alt til alle derfor jeg selv smiler hele tiden. Men nå er det slutt på det! Derfor boikotter jeg 17 mai i år. Ingen får styre meg mer.

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvorfor? De fleste barn liker denne dagen veldig godt. 

Mener du ærlig talt at du ville frarøvet barnet ditt denne dagen, og gleden ved å feire den sammen med venner?

Selvfølgelig kommer jeg ikke til å gjøre det! Jeg vil oppdra barnet mitt helt annerledes enn nordmenn. Ungen min skal ikke bli lei seg for små ting og bortskjemt. Om barnet vil det seff kan barnet det. Men jeg skal oppdra barnet og vise hva som er viktig i livet og det får aldri lov til å smile fake. For det gjør barnet bare om den prøver å skjule følelser. Usundt! 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kommer jeg ikke til å gjøre det! Jeg vil oppdra barnet mitt helt annerledes enn nordmenn. Ungen min skal ikke bli lei seg for små ting og bortskjemt. Om barnet vil det seff kan barnet det. Men jeg skal oppdra barnet og vise hva som er viktig i livet og det får aldri lov til å smile fake. For det gjør barnet bare om den prøver å skjule følelser. Usundt! 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lykke til med det.

Barnet ditt kommer til å takle skuffelser og krav veldig bra.

(Jeg er ironisk)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke oppdra ungen annerledes? Gjør det til en vane at barnet ikke skal gå i tog. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Det har vel ikke noe med oppdragelse å gjøre? Da jeg var barn så måtte man være med å gå i tog tidlig på dagen, og så var det arrangementer rundt omkring på skolene på ettermiddagen. Dette gjaldt fram til jeg begynte på ungdomsskolen, men mulig at "reglene" har forandret seg siden den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kommer jeg ikke til å gjøre det! Jeg vil oppdra barnet mitt helt annerledes enn nordmenn. Ungen min skal ikke bli lei seg for små ting og bortskjemt. Om barnet vil det seff kan barnet det. Men jeg skal oppdra barnet og vise hva som er viktig i livet og det får aldri lov til å smile fake. For det gjør barnet bare om den prøver å skjule følelser. Usundt! 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Du mener at alle nordmenn oppdrar barna på den måten? Og at vi lærer barna å skjule følelsene sine....?

Barn er barn, de lærer tidsnok hva som er viktig i det store verdensbilde. 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må de gå i tog da? 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Når de vil så får de gå i tog ja. Og dugnad på skolen er heller ikke så lett å slippe unna. Så da stille man opp da. 

Hvis de sier helt klart at de ikke vil gå i toget, så er det greit. Men jeg nekter dem ingenting.

Anonymkode: 4a169...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TAKK! Dette jeg ville høre! Det jeg mener! 

Beklager for at du har det sånn! Jeg må skjule mine følelser hele tiden ellers blir alle irritert og lei seg. Orker ikke å forklare alt til alle derfor jeg selv smiler hele tiden. Men nå er det slutt på det! Derfor boikotter jeg 17 mai i år. Ingen får styre meg mer.

Anonymkode: 4ee99...fcb

Neida, du trenger ikke å beklage, SÅ gale er det ikke! Dersom noen i mine nære familie hadde mislikt julaften sterkt hadde jeg satt pris på at de ikke viste meg det, jeg ELSKER julen! Hvis mannen min hadde foreslått å droppe julaften og ligget på sofaen med joggebukse i stedet hadde jeg blitt litt sur... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med 17. mai er korpsene. Heldigvis bor jeg sånn at et korps går forbi om ettermiddagen. Så fort jeg hører trommer og/eller musikk henger jeg ut vinduet. Jeg har ingen behov for å gå i tog, men har gjerne Nrk-sendingen på i bakgrunnen. Jeg synes det er så koselig med de som går i tog i andre land og å se på hvem i kongefamilien som står på balkongen og hva de har på seg. Jeg har bror med familie her i byen, og har vært og sett på barnas skole gå forbi i sentrum, men det er ikke noe krav for at jeg skal ha det bra. Jeg spiser en porsjon rømmegrøt og koser meg med Tour of Norway etter toget og da holder det i grunnen for meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pås skrev:

Neida, du trenger ikke å beklage, SÅ gale er det ikke! Dersom noen i mine nære familie hadde mislikt julaften sterkt hadde jeg satt pris på at de ikke viste meg det, jeg ELSKER julen! Hvis mannen min hadde foreslått å droppe julaften og ligget på sofaen med joggebukse i stedet hadde jeg blitt litt sur... 

Jeg viser ikke at jeg ikke liker det. Er bare at jeg ikke orker og de forstår ikke. 

Folk kan vise meg hva som helst men betyr ikke at jeg trenger å bry meg alikavel. Feks julen hadde ikke trengt æ blitt ødelagt for det. Om feks mannen din hadde bare traumer fra jul og ikke ville feiret jul.. Hadde du vært like sur da? 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tur i marka på formiddagen, ei økt på treningsstudio på kvelden :)

Anonymkode: ae414...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viser ikke at jeg ikke liker det. Er bare at jeg ikke orker og de forstår ikke. 

Folk kan vise meg hva som helst men betyr ikke at jeg trenger å bry meg alikavel. Feks julen hadde ikke trengt æ blitt ødelagt for det. Om feks mannen din hadde bare traumer fra jul og ikke ville feiret jul.. Hadde du vært like sur da? 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Nei det hadde jeg ikke, men jeg har ingen traumer fra 17. mai heller, synes bare det er styr og stress.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pås skrev:

Nei det hadde jeg ikke, men jeg har ingen traumer fra 17. mai heller, synes bare det er styr og stress.  

Åh så trangsynt du virker. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh så trangsynt du virker. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

??? Fordi jeg ikke har traumer om 17. mai? angrer skikkelig på at jeg skrev noe her overhodet... 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig ikke liker 17 mai. Har noe med at jeg ikke er med i felleskapet. Jeg har ikke familie . Bare meg og en unge i tog.  Så stå stå alene  i byen . Mens det virkelig meres og nesten skriker frem . DU ER ALENE. Den er kjip og den er vond. Var værre før da jeg måtte på skole . Men nå ungen så stor at det vill ikke ungen.  Så det blir bra etter toget. Da går vi hjem.  Spiser kake og griller.

M

Anonymkode: 5d421...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sofie777 skrev:

Det beste med 17. mai er korpsene.

Helt enig!  En 17.mai uten korps hadde vært en trist dag for meg.  :)

 

Jeg har ingenting i mot 17.mai, men jeg skulle ønsket jeg kunne feiret den på en annen måte enn å oppsøke det obligatoriske kaoset i byen.
Men enkelte ting gjør man for å glede andre, så derfor klistrer jeg på meg et smil, er positiv og blid, og gjør det hyggelig for den jeg ønsker å glede.  :)

Anonymkode: e5a38...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Om du tror smilene er fslske så har du et grunnleggende priblem som stikker dypere ev 17 mai. Jeg ser bare rkte glede denne dagen.

Anonymkode: d3b69...7e8

Jeg også

Anonymkode: ac84c...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...