Gå til innhold

17 mai... På tide å finne frem masken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som ikke liker 17 mai? Veldig glad for dagen osv... Men alt hva som foregår den dagen.........  Fake smil, forventninger osv..

Dere som liker 17 og dere som har klart å komme dere fra å ikke like 17 mai til å like det trenger ikke å delta her.

Så dere som gleder dere til den dagen er over hvordan gjør dere den dagen? Feks om familie maser osv.. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere som gleder dere til den dagen er over hvordan gjør dere den dagen? Feks om familie maser osv.. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Jeg flykter :Knegg: . I år vurderer jeg f.eks å dra til fjells. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at 17.mai er først og fremst for dem som har unger i barneskolealder. For meg er det bare en dag som alle andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror smilene er fslske så har du et grunnleggende priblem som stikker dypere ev 17 mai. Jeg ser bare rkte glede denne dagen.

Anonymkode: d3b69...7e8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige. Hvert eneste år :)

Anonymkode: 3ee92...ce0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hopp. Vi feirer fritt land. Tenk i 5 år fikk de ikke vifte med flagget. En stor sorg. Ut å vift for landet vårt. Som svaier i rødt, hvitt og blått. Ja det er bursdag og nasjonaldagen i et fritt land.

Anonymkode: 50272...f48

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke brydd meg mindre.
Skal jobbe den dagen, som alltid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koser meg rett og slett, med dagen og grunnen til at den feires. Et fritt land, det bør en ha i bakhue når dagen oppstår, så syns at dere burde smile litt med et ærlig smil og takke de falne for at Norge ble et fritt land.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke alltid sies at jeg har noen å være med på 17 mai, men om jeg får en invitasjon så reiser jeg alltid. Er 25 år gammel. Finner fram bunaden og reiser på frokost. Har vært noen nasjonaldager hvor jeg ikke har hatt noen å feire med, og det har vært veldig leit. Synes det er hyggelig å møtes, spise god mat, ta på bunaded og vandre noen timer rundt i byen.

Anonymkode: 4b3e1...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tror smilene er fslske så har du et grunnleggende priblem som stikker dypere ev 17 mai. Jeg ser bare rkte glede denne dagen.

Anonymkode: d3b69...7e8

Om du tror at alle smiler ekte har du et grunnleggende problem selv. Noen er utrolig flink til å spille. Tenkter meg du bare "ser ekte glede" den dagen. Du som er blind. For jeg kan forstå hvorfor folk også liker denne dagen. Er reflektert selv om jeg ikke liker denne dagen. 

Altså bare les igjen det du slev skrev. Latterlig. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tussi680 skrev:

Bare koser meg rett og slett, med dagen og grunnen til at den feires. Et fritt land, det bør en ha i bakhue når dagen oppstår, så syns at dere burde smile litt med et ærlig smil og takke de falne for at Norge ble et fritt land.

Enig. Som jeg skrev er jeg glad for dagen. Bare mye ved den som jeg ikke liker. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som ikke liker 17 mai? Veldig glad for dagen osv... Men alt hva som foregår den dagen.........  Fake smil, forventninger osv..

Dere som liker 17 og dere som har klart å komme dere fra å ikke like 17 mai til å like det trenger ikke å delta her.

Så dere som gleder dere til den dagen er over hvordan gjør dere den dagen? Feks om familie maser osv.. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Smiler man mer fordi det er 17 mai?   Jeg gjør ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt 17 mai, frem til jeg fikk skolebarn. Å fy for et styr! Det er mas fra tidlig morgen til langt utpå ettermiddag/kveld. Og ikke minst før selve dagen. 

Gleder meg til de blir større og ferdig med å gå i tog, da kan jeg nyte dagen igjen. 

Anonymkode: 4a169...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid likt 17 mai, frem til jeg fikk skolebarn. Å fy for et styr! Det er mas fra tidlig morgen til langt utpå ettermiddag/kveld. Og ikke minst før selve dagen. 

Gleder meg til de blir større og ferdig med å gå i tog, da kan jeg nyte dagen igjen. 

Anonymkode: 4a169...4cd

Må de gå i tog da? 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må de gå i tog da? 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Det er nærmest obligatorisk, ja. I tillegg er det jo ikke noe særlig å holde barna sine utenfor med mindre de uttrykker at de skyr dagen som pesten. 

Anonymkode: c160f...640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe spesielt forhold til 17. mai. Går ikke i tog, liker ikke bråket, ungene, korpsmusikken og alt det andre som følger med. Jeg holder meg hjemme og nyter en fridag. Mulig jeg lager en kake bare til meg selv og samboer. Ser ikke noe vits i å tvinge seg ut blant folk om man ikke liker det. Familie bor heldigvis langt nok unna til å slippe press fra, de er riktig nok ikke særlig ivrige 17. mai-deltakere de heller og foretrekker en rolig dag hjemme. 

Anonymkode: b337b...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17. mai er ikke hva det engang var. Må si jeg ikke syns noe om bunadsfylla

Anonymkode: f3a76...802

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nærmest obligatorisk, ja. I tillegg er det jo ikke noe særlig å holde barna sine utenfor med mindre de uttrykker at de skyr dagen som pesten. 

Anonymkode: c160f...640

Hvorfor ikke oppdra ungen annerledes? Gjør det til en vane at barnet ikke skal gå i tog. 

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tussi680 skrev:

Er forskjellige aldersgrupper som svarer her skjønner jeg. :dagens-rose:

Åja.. så uvanlig........

Anonymkode: 4ee99...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...