Gå til innhold

Et hjertesukk til dere som tror på Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du sagt dette til et av barna i Auschwitz?

Hvis ikke, kan du egentlig si det til noen som helst?

Anonymkode: 12866...f0f


Ja. Lidelse er noe sjelen vokser av og de hadde nytte av den veksten i sitt neste materielle liv. Sjelen er evig og må gjennom alle følelser som finnes i 3D

Anonymkode: 8ef21...ba4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ja. Lidelse er noe sjelen vokser av og de hadde nytte av den veksten i sitt neste materielle liv. Sjelen er evig og må gjennom alle følelser som finnes i 3D

Anonymkode: 8ef21...ba4

Hva med oss som har spilt mye Super Mario Bros på Nintendo som unger og nå bare har følelser i 2D?

Anonymkode: 3f6a4...240

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:


Ja. Lidelse er noe sjelen vokser av og de hadde nytte av den veksten i sitt neste materielle liv. Sjelen er evig og må gjennom alle følelser som finnes i 3D

Anonymkode: 8ef21...ba4

Har det da noe for seg å prøve å hjelpe folk som lider? Da tar man jo fra dem muligheten til å lære og vokse til neste liv.

Anonymkode: 12866...f0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sååååååå mange "tegn" på at han var den rette,da vi møttes,vi har barn og ste barn som vil lide under bruddet..derfor jeg blir så trist og jeg elsker han,trodde Gud var f o r ekteskapet.. Ts

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk sååååååå mange "tegn" på at han var den rette,da vi møttes,vi har barn og ste barn som vil lide under bruddet..derfor jeg blir så trist og jeg elsker han,trodde Gud var f o r ekteskapet.. Ts

Anonymkode: 74317...c34

Jeg er kristen. Min ekskone forlot troen og ville ha skilsmisse. Det var tungt i et par år, men nå er det akkurat som at tåken begynner å lette og jeg kan forstå hvorfor Gud tillot at jeg skulle gå gjennom disse prøvelsene. Men med tanke på ungene så har de lidd mer enn jeg kan beskrive. Jeg må si jeg fikk sjokk av omfanget en skilsmisse har for disse små som vi har gitt liv. Øynene mine ble fullstendig åpnet om hvorfor Bibelen så strengt forbyr skilsmisse.

Du snakker om en ting som er kjernen til problemene. Prøv å heller la byrdene dine gå. "Gi opp". Det er bra at du er på bunn og alt nå er håpløst. Da kan Gud bygge deg opp igjen på en bedre måte. Sånn at du blir sterkere og fastere i troen. Legg alt på Gud, og han vil gi deg hvile.

Anonymkode: 3d6fc...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud kjeder seg vel nå når han fyller milliardbursdag. Mennesker blir jo fryktelig kjedelige om de går rundt og er glade, så hvorfor ikke kaste litt krig og lidelse inn i verden? Litt ødelagte psyker grunnet skilsmisser, eller torturerte barnsom blir voldtatt eller at Guri fikk c på eksamen hun pugget kjempemye til. 

Anonymkode: 0319a...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2018 den 9.45, AnonymBruker skrev:

Har det da noe for seg å prøve å hjelpe folk som lider? Da tar man jo fra dem muligheten til å lære og vokse til neste liv.

Anonymkode: 12866...f0f

 De som hjelper skal også lære sine ting og uten noen å hjelpe blir det ingen leksjoner. Alle har sitt. 

Anonymkode: 378e5...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen. Min ekskone forlot troen og ville ha skilsmisse. Det var tungt i et par år, men nå er det akkurat som at tåken begynner å lette og jeg kan forstå hvorfor Gud tillot at jeg skulle gå gjennom disse prøvelsene. Men med tanke på ungene så har de lidd mer enn jeg kan beskrive. Jeg må si jeg fikk sjokk av omfanget en skilsmisse har for disse små som vi har gitt liv. Øynene mine ble fullstendig åpnet om hvorfor Bibelen så strengt forbyr skilsmisse.

Du snakker om en ting som er kjernen til problemene. Prøv å heller la byrdene dine gå. "Gi opp". Det er bra at du er på bunn og alt nå er håpløst. Da kan Gud bygge deg opp igjen på en bedre måte. Sånn at du blir sterkere og fastere i troen. Legg alt på Gud, og han vil gi deg hvile.

Anonymkode: 3d6fc...3c2

Litt motstridende det du skriver,gud vil ikke at barn skal lide.

Men varme tanker til deg med alt du har måttet gjennom 💜

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt motstridende det du skriver,gud vil ikke at barn skal lide.

Men varme tanker til deg med alt du har måttet gjennom 💜

Anonymkode: 74317...c34

Har noen sagt at Gud vil at en barn skal lide? Vi lever i enn fallen tilstand i en ødelagt verden. Lidelse er innvevd i selve fiberet til hvordan vi opplever virkeligheten. Død, sykdom, ondskap o.l. Ingen slipper unna disse tingene. Er det Guds vilje? Selvfølgelig ikke. Men det er konsekvensen av syndefallet, og først etter denne "testen"/livet finnes det mulighet for å leve i en ny virkelighet der Guds vilje faktisk er rådende. 

Anonymkode: 3d6fc...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
På 9.5.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

:klem: 

Så klart er du sliten! Slike problemer som dette krever virkelig mye av oss. 

At du har det vanskelig betyr ikke at Gud har forlatt deg. Ei heller at han ikke hører deg eller ser din smerte. Det er ikke lett å forstå alt som skjer her i verden, og at det skal være en del av Gud sin plan. Men så er det heller ikke vår oppgave å forstå alt heller - fordi vi er ikke Gud. Vi er mennesker, og forstår derfor ikke alt. 

Sist jeg var virkelig, virkelig langt nede (sånn type nå orker jeg ikke å leve lenger) leste jeg Jobs bok mange ganger. Det gav trøst. Den er lang, men den er fin og sier mye syns jeg om å møte motstand og ikke føle seg sett av Gud. https://www.bibel.no/InnholdTilblivelse/Bibelens__innhold/Bibelsk-persongalleri/Job 

Har dere gått til parterapi? Hvis dere ikke har gjort det vil jeg anbefale at dere gir det et forsøk. 

Håper dere finner ut av det - og ikke tvil på at Gud har forlatt deg, for det har han ikke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...