Gå til innhold

Ser dere ikke hva som skjer med Norge?!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
Sitat

 

Hva tenker folk på Kvinneguiden rundt dette? Rundt fremtiden til landet vårt? Vi er i ferd med å bli invadert, om vi ikke allerede har blitt det uten at vi merker det. Bit for bit kaster vi vekk vår kristne kultur, og vår kultur generelt. Flere og flere barnehager/skoler "forbyr" julefeiring. Aldri mer å gå til skolegudstjeneste for våre barn, nei. Det begynte jo i det små da vi byttet ut KRL til RLE. Ikke et stort problem, på mange måter bra, men, se hva som skjer nå.

Sylvi Listhaug blir hetset for å gå med kors. Vi nordmenn blir sett på som kveg for slaktebenken, og livmorer for Islam. Vantro, det er visst det vi er. Ute i gatene jaller det med ekko, på arabisk. Når jeg går fra jobb på kvelden er det ofte at jeg ikke ser en eneste nordmann. Bare innvandrere og flyktninger. De få av oss som har begynt å våkne opp og ser hva som er i ferd med å skje, vi blir kalt rasister. Norske verdier er jo religionsfrihet blant annet! Men SE hva som er i ferd med å skje! Nordmenn får skreket etter seg at de er "white trash"  når de prøver å ha en hyggelig dag i storbyen Oslo. Er det DETTE dere kaller norske verdier?!

 

Jeg er bekymret for fremtiden til landet vårt. Ikke på grunn av innvandring, men på grunn av de store klimautfordringene vi står ovenfor, og at verdenspolitikken – og også i Norge, stadig blir mer og mer polarisert. Det bekymrer meg.

Når deg gjelder muslim innvandring til Norge, som jeg forstår at er ditt hovedproblem er det ikke mer enn 4 % av befolkningen som er muslimer. https://forskning.no/religion-samfunn-samfunnskunnskap/2017/11/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge-i-2017

Det skal ganske mye mer til for at Islam skal bli en dominerende religion i Norge, og tvinge deg til å gå med niqab som du nevner.

Slik jeg oppfatter det er det ikke muslimer som står for ønsket om mindre religion i skolen, men ”humanismer”, altså ateister.

Det er absolutt ikke bra at noen får skreket ting etter seg. Selv har jeg aldri opplevd det, men det er ikke bra og da må man arbeide med holdninger hos disse som mener at de har rett til å skrike slikt etter mennesker.

Nå er det ingen moskeer som driver med bønnerop i Norge, så det er ikke akkurat noe problem. De er såpass moderne at de bruker app i stede for bønnerop her i Norge https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6p85q/frp-forslag-vil-forby-boennerop-fra-moskeer-i-norge

Sitat

Vi må begynne å se hva som skjer i Sverige. Hvor ekstremt trangsynte folk er. Mange av oss nekter jo blankt å se sannheten. Men til dere andre kvinner.. Det er VI som kommer til å måtte brukes som avlsdyr om ting skulle eskalere. Og det er bare et tidsspørsmål før dette faktisk skjer.

Absolutt ingen grunn til å kopiere Sverige, og det gjør vi ikke heller. Norge har en helt annen integreringspolitikk, boligpolitikk og vi har ikke berøringsangst slik man har sett i Sverige. Det er mye som kan bli bedre i Norge når det gjelder integreringen, men vår boligpolitikk er unik og noe vi må fortsette med, så kan vi styrke det vi ser at vi har mangler.

Sitat

Jeg velger å ikke få barn for eksempel, fordi jeg er redd ting ikke er som vi er vant til om 20 år. Jeg blir ikke sjokkert om jeg må gå i niqab om få år. Og det er bare én av få ting som kommer til å skje. Ektemenn, fedre, kjærester? Gled dere til at de blir drept og torturert, med deres blod på hendene. Imens dere (og jeg) blir voldtatt og prevensjon forbys  (Jeg snakker til de som ikke ønsker å åpne øynene og se sannheten, ikke alle andre selv om jeg virker krass nå - men folk MÅ begynne å åpne øynene snart, før det er alt for sent. Hvis det ikke allerede er det). Vet dere feks. at IS sender med terrorister blant flyktingstrømmene? Hvis dere vet, men fortsatt velger å beholde skylappene på.. Ja, da fortjener dere alt som kan måtte skje med dere.

For det første er det allmenn kjent at ISIL hevder å ha sendt terrorister med flyktninger. ISIL har tapt sine hovedseter, og er på vei nedover. Det er en stund siden vi har hatt et angrep fra radikaliserte islamister i Europa nå, og det er nok en dirkete konsekvens av at ISIL er sterkt svekket.

Som sagt er det ikke mange muslimer i Norge, så at du om få år ikke har din egen frihet finner jeg svært usannsynlig.

Sitat

Våre forfedre fra motstandsbevegelsen mot tyskerne, vil jeg tro snur seg i graven nå. For hva har de kjempet for? Ingenting!! DETTE ER TAKKA DE FÅR!! De kunne like gjerne latt være. Da hadde kanskje Tyskland vunnet, og vi kunne i det minste beholdt vår frihet til å gå i de klærne vi selv ønsker, uten å bli steinet til døde.

Hadde Tyskland vunnet hadde alle jøder vært utryddet, samme med homofile og handicappede. Ikke for å snakke om alle de som måtte mene noe annet enn nazi-Tyskland. Kaller du det frihet? Hvis det er det du kaller frihet, forstår jeg virkelig ikke hva du frykter….

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir faen i hele Norge. Nasjonalfølelse er alltid et tegn på mental svekkelse.

Anonymkode: b4d98...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg ser at jeg var litt rask der. De to siste ja, men jeg har ikke sagt noe mer utover julefeiring enn det. Og at du velger å henge deg opp i hva julefeiringen egentlig stammer fra. Jada, kristendommen kommer fra det gamle testamentet, og det gjør islam også.. Vi vet det alle sammen. Men hvorfor henger du deg opp i det? Hvorfor velger du å være blind? 

Jeg er ikke sjokkert da, dette er jo kvinneguiden. Folk som ikke vil åpne øya gjør ikke det. Men noen er nødt til å snakke. 

Anonymkode: ffeb1...b04

Litt tynt grunnlag å kalle noen blind på, syns du ikke? Det er første gang jeg hører det om meg selv i forbindelse med en diskusjon om innvandring da. Har blitt kalt Hitler og lignende før.

Grunnen til at jeg hang meg opp i akkurat jul i denne tråden er at jeg syns den var for useriøs til at jeg i det hele tatt gadd å engasjere meg så fryktelig i den.

Anonymkode: 796cf...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke skylde på flyktninger for at det blir mindre vanlig å tvinge barn i Gudstjeneste? Det er jo VÅRT ønske. Unge nordmenn er ikke kristne, og vi vil ikke at noen skal tvinges til å praktisere kristendommen. 

Og du vet vel meget godt at Listhaug ikke blir kritisert fordi hun går med kors, men fordi hun har et diskriminerende menneskesyn? Det er oppførselen hun blir kritisert for, ikke smykkene!

Dessuten, de eneste skolene jeg har hørt om som kutter litt på julesanger ol., gjør det fordi de har medlemmer i Jehovas vitner på skolen. Og de er jo "en av oss" (bare for å fortsette den "oss og dem"-greia di).

Og den her:

"Så naive vi VELGER å være, fortjener vi å bli både voldtatt, steinet og torturert.".

WHAT?! Slike meninger viser bare at vi trenger MER internasjonalisering. Det går da ikke an å gå rundt å mene dette i 2018, med mindre man er over 70 år??

Så grunnen til at folk kanskje kaller deg for rasist, er fordi du skylder alt på en annen folkegruppe. Og til at du lirer av deg utsagn som at alle de slemme muslimene kommer for å steine og torturere deg.

Endret av Tibbie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som voldtok og drepte mer enn vikingene, så hvis det er dette innvandrerne driver med så bevarer de jo kulturen som bare rakkern. Hva klager du på?

Anonymkode: b4d98...f0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
18 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Jeg orket ikke å lese hele innlegget ditt ts. Men spørsmålet er hvorfor nordmenn bøyer seg så lett. Nå kjenner jeg både norske og mange utenlandske folk, og folk er forskjellige uansett hvor de kommer fra. Men selvfølgelig preges man av stedet man er oppvokst og kulturen der. Det er stor forskjell på Oslo- kultur og kulturen langt ute på bygda og.

og til syvende og sist handler det ikke om Norge. Men om verden/jordkloden. Landegrensene er menneskeskapt, og dette er et bevis på at menneskeskapte regler ikke nødvendigvis vinner. De såkalte utneldningene som kommer for å ta over, tør ikke å oppføre seg like ens i Russland...hvorfor det da? Fordi russerne ikke godtar like mye. 

Hva mener du med at de ikke tør å oppføre seg likens i Russland egentlig? 

Når det gjelder Afghanistan er det 150tusen registeret afghanere i Russland, og det er registeret. Det mange uregistrerte - altså som bor ulovlig i Russland. Afghanere har en tilknytning til Russland på grunn av tidligere tilknytning til Sovjet. 

Russland har hatt en del problemer med terror, så det er ikke sånn at det ikke begås terror mot Russland hvis det er det du tenker på. Faktisk i Sibir, av alle steder, var det en som påstod å være fra ISIL som gikk til angrep for et års tid siden. https://www.independent.co.uk/news/world/asia/russia-attack-isis-claims-responsibility-stabbing-siberia-surgut-latest-a7902176.html

Vil legge til: Måten Russland håndterer eventuelle problemer på er absolutt ikke noe vi bør tenke at er et eksempel til etterfølgelse... 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Newroz skrev:

Hva mener du med at de ikke tør å oppføre seg likens i Russland egentlig? 

Når det gjelder Afghanistan er det 150tusen registeret afghanere i Russland, og det er registeret. Det mange uregistrerte - altså som bor ulovlig i Russland. Afghanere har en tilknytning til Russland på grunn av tidligere tilknytning til Sovjet. 

Russland har hatt en del problemer med terror, så det er ikke sånn at det ikke begås terror mot Russland hvis det er det du tenker på. Faktisk i Sibir, av alle steder, var det en som påstod å være fra ISIL som gikk til angrep for et års tid siden. https://www.independent.co.uk/news/world/asia/russia-attack-isis-claims-responsibility-stabbing-siberia-surgut-latest-a7902176.html

Leste en sak for eksempel for noen år siden, der noen menn hadde antastet russiske kvinner, men endte på sykehus. Det hadde ikke skjedd i Norge... her hadde voldtekten blitt gjennomført og det hadde evt blitt en anmeldelse etterpå. Ellers så hadde vel den norske kvinnen blitt straffet for vold. Det vsr det jo ei som ble for et par års tid siden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det har ikke falt deg inn at muslimske barn blir med i gudstjeneste fordi foreldrene ber de om det? For å ikke vekke oppsikt? De får det åpenbart til da, takket være sånne som deg. 

Og kjære deg. Jeg snakker ikke om internett, instagram, netflix og andre strømmetjenester. Jeg snakker om at vi kommer til å leve med verdier som var utdatert for over 200 år siden i vesten. At vi risikerer å måtte gå i niqab, gå i moske hver dag, ingen kan dra ut på byen lenger (for alkohol blir forbudt vel og merke). Det er DETTE jeg snakker om. FÅ OPP ØYA DINE!!!!!

Anonymkode: ffeb1...b04

Fint at de ber barna bli med på gudstjenesten. Det gjør jeg også. Synes det er ok at barna lærer litt om kristendommen, selv om jeg ikke akkurat preker for dem. Det er tross alt en del av vår historie og vårt verdigrunnlag. Det tror jeg muslimske foreldre tenkter også. Jeg tror faktisk ikke at de gjør det for min skyld nei. 

Jeg har åpne øyne! Jeg har reist mye i verden. Også i muslimske land. Vet du hva jeg har oppdaget der? At mennesker er mennesker, med håp, drømmer, fordommer og nysgjerrighet. At det finnes drittsekker og gode mennesker overalt, og at de gode mennesker er i flertall. 

En liten morsom ting jeg opplevde i et muslimsk land er at de liberale muslimer fnyser like foraktelig av konservative muslimer som du gjør av alle muslimer. "Skjegg!" kalte de dem. "Lever fremdeles som på 1500-tallet!" sa de, og lo litt av familier som badet i bruka, mens de ristet på hodet. Jeg så flere fulle muslimer enn jeg så folk i niqab eller burka. Nattklubber i en del muslimske land... altså, våre klubber kan ikke måle seg med nattelivet de har! 

Vi kommer ikke til å gå med niqab her i Norge. Det er en større fare for at våre barnebarn bør lære seg russisk. Men isåfall trenger du iallefall ikke å bekymre deg for å ikke få nok alkohol. :)

Du forteller eventyr for voksne. Jeg har sett en del zombiefilmer i det siste som er mer realistisk enn det du forteller, og det til tross for at vi mennesker ennå har til gode å oppleve en eneste virkelig zombie. (Med unntak av Jesus kanskje.) 

Anonymkode: 73b6c...be8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo ingenting om forbud? Elever som ønsker å gå i gudstjeneste får jo tilbud om det.

Anonymkode: 86b7d...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, BiancaWhite skrev:

Leste en sak for eksempel for noen år siden, der noen menn hadde antastet russiske kvinner, men endte på sykehus. Det hadde ikke skjedd i Norge... her hadde voldtekten blitt gjennomført og det hadde evt blitt en anmeldelse etterpå. Ellers så hadde vel den norske kvinnen blitt straffet for vold. Det vsr det jo ei som ble for et par års tid siden. 

 

Men du mener vel ikke at løsningen på antastelse er voldt mot de som antaster? Det er så klart ikke noe å trakte etter, hvis vi ønsker å oppretteholde en demokratisk rettsstat vel og merke. Det finne andre løsninger enn vold når det gjelder å bekjempe kriminalitet, og Norge er et av de få landene med færrest tilbakefall. Selv om det er mye som kan bli bedre i vår kriminalforebygging og kriminalomsorg, har vi en god del å være stolte av. 

Vi har hatt mye fokus for å styrke voldtektsofres rettsstilling i Norge, en del gjenstår, men det er nok veldig mye bedre her enn i Russland både når det kommer til voldtekt og partnervold 

https://tv.nrk.no/serie/stacey-dooley/KOID20007418/sesong-8/episode-1 

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/kvinner-drepes-hver-time-i-russland-1.481486 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam is not a religion, nor is it a cult. In its fullest form, it is a complete, total, 100% system of life.
Islam has religious, legal, political, economic, social, and military components. The religious component is a beard for all of the other components.

Islamization begins when there are sufficient Muslims in a country to agitate for their religious privileges.

When politically correct, tolerant, and culturally diverse societies agree to Muslim demands for their religious privileges, some of the other components tend to creep in as well..

Here's how it works:

As long as the Muslim population remains around or under 3% in any given country, they will be for the most part be regarded as a peace-loving minority, and not as a threat to other citizens.

This is the case in:

United States -- Muslim 2%
Australia -- Muslim 2.5%
Canada -- Muslim 2.8%
Norway -- Muslim 2.8%
China -- Muslim 2.9%
Italy -- Muslim 2.5%

At 3% to 8%, they begin to proselytize from other ethnic minorities and disaffected groups, often with major recruiting from the jails and among street gangs.

This is happening in:

Denmark -- Muslim 5%
Germany -- Muslim 6.7%
United Kingdom -- Muslim 7.7%
Spain -- Muslim 8%
Thailand -- Muslim 7.6%

From 8% on, they exercise an inordinate influence in proportion to their percentage of the population. For example, they will push for the introduction of halal (clean by Islamic standards) food, thereby securing food preparation jobs for Muslims. They will increase pressure on supermarket chains to feature halal on their shelves -- along with threats for failure to comply.

This is occurring in:

France -- Muslim 12%
Philippines -- 9%
Sweden -- Muslim 8%
Switzerland -- Muslim 8.3%
The Netherlands -- Muslim 8.5%
Trinidad & Tobago -- Muslim 10.8%

At this point, they will work to get the ruling government to allow them to rule themselves (within their ghettos) under Sharia, the Islamic Law. The ultimate goal of Islamists is to establish Sharia law over the entire world.

When Muslims approach 15% of the population, they tend to increase lawlessness as a means of complaint about their conditions. In Paris, we are already seeing car-burnings. Any non Muslim action offends Islam, and results in uprisings and threats, such as in Amsterdam, with opposition to Mohammed cartoons and films about Islam.

Such tensions are seen daily, particularly in Muslim sections, in:

Guyana -- Muslim 15%
India -- Muslim 19.4%
Israel -- Muslim 16%
Kenya -- Muslim 18%
Russia -- Muslim 21%

After reaching 25%, nations can expect hair-trigger rioting, jihad militia formations, sporadic killings, and the burnings of Christian churches and Jewish synagogues, such as in:

Ethiopia -- Muslim 32.8%

At 40%, nations experience widespread massacres, chronic terror attacks, and ongoing militia warfare, such as in:

Bosnia -- Muslim 40%
Chad -- Muslim 53.1%
Lebanon -- Muslim 59.7%

From 60%, nations experience unfettered persecution of non-believers of all other religions (including non-conforming Muslims), sporadic ethnic cleansing (genocide), use of Sharia Law as a weapon, and Jizya, the tax placed on infidels, such as in:

Albania -- Muslim 70%
Malaysia -- Muslim 60.4%
Qatar -- Muslim 77.5%
Sudan -- Muslim 70%

After 80%, expect daily intimidation and violent jihad, some State-run ethnic cleansing, and even some genocide, as these nations drive out the infidels, and move toward 100% Muslim, such as has been experienced and in some ways is on-going in:

Bangladesh -- Muslim 83%
Egypt -- Muslim 90%
Gaza -- Muslim 98.7%
Indonesia -- Muslim 86.1%
Iran -- Muslim 98%
Iraq -- Muslim 97%
Jordan -- Muslim 92%
Morocco -- Muslim 98.7%
Pakistan -- Muslim 97%
Syria -- Muslim 90%
Tajikistan -- Muslim 90%
Turkey -- Muslim 99.8%
United Arab Emirates -- Muslim 96%

100% will usher in the peace of 'Dar-es-Salaam' -- the Islamic House of Peace.. Here there's supposed to be peace, because everybody is a Muslim, the Madrasses are the only schools, and the Koran is the only word, such as in:

Afghanistan -- Muslim 100%
Saudi Arabia -- Muslim 100%
Somalia -- Muslim 100%
Yemen -- Muslim 100%

Unfortunately, peace is never achieved, as in these 100% states the most radical Muslims intimidate and spew hatred, and satisfy their blood lust by killing less radical Muslims, for a variety of reasons.

'Before I was nine I had learned the basic canon of Arab life. It was me against my brother; me and my brother against our father; my family against my cousins and the clan; the clan against the tribe; the tribe against the world, and all of us against the infidel. -- Leon Uris, 'The Haj'

It is important to understand that in some countries, with well under 100% Muslim populations, such as France, the minority Muslim populations live in ghettos, within which they are 100% Muslim, and within which they live by Sharia Law. The national police do not even enter these ghettos. There are no national courts, nor schools, nor non-Muslim religious facilities.. In such situations, Muslims do not integrate into the community at large. The children attend madrasses. They learn only the Koran. To even associate with an infidel is a crime punishable with death. Therefore, in some areas of certain nations, Muslim Imams and extremists exercise more power than the national average would indicate.

Today's 2 billion Muslims make up 28% of the world's population. But their birth rates dwarf the birth rates of Christians, Hindus, Buddhists, Jews, and all other believers. Muslims will exceed 50% of the world's population by the end of this century.

Adapted from Dr. Peter Hammond's book: Slavery, Terrorism and Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat

Endret av Martin13
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Newroz skrev:

Men du mener vel ikke at løsningen på antastelse er voldt mot de som antaster? Det er så klart ikke noe å trakte etter, hvis vi ønsker å oppretteholde en demokratisk rettsstat vel og merke. Det finne andre løsninger enn vold når det gjelder å bekjempe kriminalitet, og Norge er et av de få landene med færrest tilbakefall. Selv om det er mye som kan bli bedre i vår kriminalforebygging og kriminalomsorg, har vi en god del å være stolte av. 

Vi har hatt mye fokus for å styrke voldtektsofres rettsstilling i Norge, en del gjenstår, men det er nok veldig mye bedre her enn i Russland både når det kommer til voldtekt og partnervold 

https://tv.nrk.no/serie/stacey-dooley/KOID20007418/sesong-8/episode-1 

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/kvinner-drepes-hver-time-i-russland-1.481486 

 

Altså, når jentene kan å forsvare seg så tør ikke folk like mye. I motsetning til det typiske her til lands, at man bare skal unngå noen som prøver å yppe til bråk. det er en grunn til at en del av innvandrerne tør å yppe mot nordmenn, det er fordi vi lærer at vi skal være forsiktige. Leste jo artikkelen om de som gir "bøter" (om den er sann vet jeg ikke, husker ikke kilden). Og så sies det at deler av julefeiringa blir tatt bort på enkelte skoler. Men jeg har ikke hørt hvilken skole, så dette vet jeg heller ikke om er sant. Men folk snakke rså mye om det at jeg nesten tror det selv. 

Det er forferdlig mange etnisk norske jeg kjenner som snakker om at det er for mange mulsimer i norge. Nå har ikke jeg problememr med muslimer forid de er muslimer, men de ekstreme holdningene til enkelte av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den kristne kulturen du er redd for, må du rette ranten din mot Humanetikerne. Er det noen som er en trussel mot kristendommen er det dem. Ikke muslimene. 

Jeg har registrert denne bønnerop-kampanjen som går nå i ulike fora. Jeg har aldri hørt et bønnerop i hele mitt liv, tror jeg, og jeg har bodd i Oslo i 30 år. 

Nei, jeg er nok enda ikke redd for at jeg ikke skal få gå i shorts, altså. 

Anonymkode: 30967...d4e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz
1 minutt siden, BiancaWhite skrev:

Altså, når jentene kan å forsvare seg så tør ikke folk like mye. I motsetning til det typiske her til lands, at man bare skal unngå noen som prøver å yppe til bråk. det er en grunn til at en del av innvandrerne tør å yppe mot nordmenn, det er fordi vi lærer at vi skal være forsiktige. Leste jo artikkelen om de som gir "bøter" (om den er sann vet jeg ikke, husker ikke kilden). Og så sies det at deler av julefeiringa blir tatt bort på enkelte skoler. Men jeg har ikke hørt hvilken skole, så dette vet jeg heller ikke om er sant. Men folk snakke rså mye om det at jeg nesten tror det selv. 

Det er forferdlig mange etnisk norske jeg kjenner som snakker om at det er for mange mulsimer i norge. Nå har ikke jeg problememr med muslimer forid de er muslimer, men de ekstreme holdningene til enkelte av dem.

Voldt løsninger ingenting. Hvis du tenker på at russiske kvinner kan forsvare seg, så er det åpenbart svært mange som ikke kan det - med tanke på artikkelen jeg lenket til. Hverken fra politiet eller fra kvinner selv vil løse det problemet. Må kvinner ty til vold for å forsvare seg, så har vi større problemer enn at kvinner ikke er gode nok til å slåss. 

Mitt inntrykk er at de som står for "avkristningen" i Norge hovedsakelig er ateister, og ikke feks muslimer. Merk også at det går ikke til forbud, men til frivillig, og mange etnisk norske mener at det er viktig: De ønsker selv å bestemme om deres barn skal delta på religiøse aktiviteter i skolens regi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den kristne kulturen du er redd for, må du rette ranten din mot Humanetikerne. Er det noen som er en trussel mot kristendommen er det dem. Ikke muslimene. 

Jeg har registrert denne bønnerop-kampanjen som går nå i ulike fora. Jeg har aldri hørt et bønnerop i hele mitt liv, tror jeg, og jeg har bodd i Oslo i 30 år. 

Nei, jeg er nok enda ikke redd for at jeg ikke skal få gå i shorts, altså. 

Anonymkode: 30967...d4e

TS mener jo at det ville vært bedre om nazi-Tyskland seiret, så tror ikke hun er så redd for manglende frihet egentlig.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

landssvikere

Så da går jeg ut ifra at du har sluttet med å feire jul? Da gleder du deg nok til fremtiden :) 

Anonymkode: ffeb1...b04

Jul? Hva er det? Midtvintersolverv derimot. Ja, ser frem til det. Det blir mye spennende tider i å betrakte at folk vil begynne å dø som fluer rundt meg. Kan bare slutte å se på Netflix da ser du? :P

Anonymkode: 2b3c2...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo egentlig skummelt, for slik som regjeringen holder på nå så bygger de opp en religion/kultur krig i Norge hvor kristne og ekstreme kommer frem, de bygger egne nettverk og skaper splid i befolkningen, hvor de ikke lenger føler seg akseptert. De gjør det lettere for andre å diskriminere.

Norge burde være en sekulær stat, men de burde ikke gå så mye frempå ved å fjerne vår kristne kultur arv. Det er ekstremt farlig, det har aldri fungert å viske vekk historie. 

Nei til fjerning av kultur, ja til lærdom av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du er klar over at det at mange skoler har sluttet med julegudstjeneste (og jeg er enig i at det er trist!) ikke har med muslimene å gjøre, det er humanetikernes fortjeneste! Og at kristendomsfaget ble bytta ut med RLE var vel et påfunn fra SV? 

Jeg har blitt kjent med mange muslimske familier gjennom min jobb i en åpen barnehage, og jeg anbefaler deg også å ta deg tid til å snakke med dem og bli kjent med dem. Barnehagen vår er i et menighetslokale, noen av sangene vi synger har kristne tekster, de muslimske mødrene er med og synger, til jul er de med på å gå rundt juletreet og synger julesanger, de tar med takk imot barnebibler i gave til barna, er opptatt av å lære seg norsk, og jeg har aldri hørt et ord av kritikk mot våre kristne verdier. De er jo bare takknemlige for å få lov til å være her, og vil jobbe og leve et rolig liv med familien - som de fleste andre! Hver og en av dem har en historie, og ville heller blitt i hjemlandet hvis de kunne, men ikke alle er like heldige som oss. 

Jeg blir for å være ærlig mer skremt av holdningene dine, TS, enn jeg er redd for muslimer eller andre innvandrere. Når noen trenger hjelp og trygghet og vi har mulighet til å gi dem det, skal vi ta imot med åpne armer så lenge vi kan, og få dem til å føle seg velkommen her! Det kommer ingenting godt ut av å spre ubegrunnet fremmedfrykt og hat! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi "elske" muslimene, når de hater oss? Det beviser de med steinkasting, gruppevoldtekter, bilbranner, knivstikking, ran osv. osv

Anonymkode: 6c091...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal vi "elske" muslimene, når de hater oss? Det beviser de med steinkasting, gruppevoldtekter, bilbranner, knivstikking, ran osv. osv

Anonymkode: 6c091...42d

Sannheten er at mye av venstresiden er rasister. De ser såpass ned på muslimer og afrikanere at de mener de trenger særbehandling. Og at man må tillate en viss type oppførsel fordi de kommer fra en primitiv kultur. Men på sikt når de blir "siviliserte" nok, så er troen til sosialistene at de blir mer som dem. Det er denne graden av hybris og ideologisk sjåvinisme som gir dem denne ovenfra og ned-holdningen(kineserne kaller dem baizuo). Også er det ekstremt viktig å ikke gå utenfor den dedikerte "plantasjen" som venstresiden har lagd. De er ikke SÅ likeverdige at de kan sympatisere med høyresiden, ha konservative/kristne verdier eller tenke fritt. Innvandrere i Frp? Nei, nei, nei. Slem innvandrer. 

Anonymkode: 19002...29a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...