Gå til innhold

Ser dere ikke hva som skjer med Norge?!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Mari Y said:

Da er du historieloes, isaafall. Kyros den store oppfant menneskerettighetene med grunnleggelsen av det persiske riket. Han var Perserrikets grunnlegger ca 500 aar f kr. Da ble menneskerettighetene skrevet ned på en stein, det kalles Kyros' sylinder. Det var altså der det oppstod. 

Bra at du aldri overdriver.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kyrossylinderen

En velvillig konge har de fleste kulturer hatt.  Å trekke det å være snill mot sine undersåtter har ingen ting å gjøre med universelle menneskerettigheter. Araberne erobret Persia og tvang innbyggerne til å konvertere til islam med grusomme metoder. Vi diskuterer islam her. Det er komisk at islam automatisk får "opphavsretten" til enhver positiv oppfinnelse i landene de erobret, knuste motstanden og tvang befolkningen til å konvertere.

Naboen min er snill og god. Jeg bryter meg inn i huset hans, dreper han og tvinger barna hans til å ta en annen tro. Så skryter jeg av alt det gode den døde naboen gjorde, og hevder det er jeg som har gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
På 24.5.2018 den 13.48, Madame Butterfly skrev:

det er helt klart at de som kommer hit, som ikke er vant med våre verdier kan tilpasse seg. Har aldri tenkt eller sagt det motsatte. Mange gjør nettopp det. Det vi dessverre ser er at mange ikke gjør det, og akkurat det er problematisk. Vi ser det samme i hele Europa, det er store grupper med visse fellestrekk som vanskelig lar seg integrere, som ikke respekterer våre verdier, og derfor ikke våre regler. 

Hva skal vi gjøre med den problemstillingen? Det er mange individer som får sine rettigheter krenket, sin fysiske integritet krenket, av mennesker som kommer hit, og søker hjelp og beskyttelse, men samtidig på det groveste krenker andre. 

Hva skal vi gjøre med det?

Først bør vi slutte å ta dem til oss. Nå skal vi få inn over 2000 mye kvoteflyktninger, hovedsaklig fra Kongo. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/02/28/195375827/norge-skal-ta-imot-1.000-flyktninger-fra-kongo Det funker jo ikke. Rent tapsprosjekt, på alle mulige måter.

Vi må også slutte å dele ut statsborgerskap som godteri. Ingen andre enn de som er født av norske foreldre (må ikke være født i Norge, det hadde vært kjipt for feriebarn og andre som kommer når de ikke helt er planlagt osv.) får norsk pass. Er mor norsk og far svensk? vel da kan foreldrene velge hvilket barnet skal ha, eller få begge. På denne måten kan vi lettere sende folk hjem.

Og alle må slutte å være så redde for å bli kalt rasister. Det er ikke verdens undergang å bli kalt rasist. Livet går videre. 

Jeg tenker litt på det som har skjedd i Storbritannia. Disse groomingskandalene. I går startet en av rettsakene, utenfor *courthouse* hvor rettsaken var var den en uavhengig journalist som livestreamet. Denne uavhengige journalisten ble arrestert, OG dømt til 13 mnd fengsel på under 8 timer. Flere medier rapporterte om saken, før de plutselig, alle som en, tok ned artiklene sine. Jeg frykter for rettsikkerheten og ytringsfriheten vår fremover faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke alltid like morsomt å lese om gammel historie som ikke har noe med dagens realiteter å gjøre. 

Hvis man skal forstå hvem som holder ballen i gang, så må man se på hva som skjer i øyeblikket. Det er noe enkelte må lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 13.48, Madame Butterfly skrev:

Jeg sier ikke at alle verdier som kommer utenfra er dårlige verdier. Jeg sier bare at vi har en rekke veldig gode verdier her i landet, som et fundament til å bygge et velfungerende samfunn. Vi har ikke vært oppfinner av dem alle, men vi har tatt dem til oss, og nå er de del av oss. 

Jeg sier heller ikke at vi bør stenge våre sinn for nye impulser, så lenge det bidrar til forbedring, og en positiv utvikling. 

Det finnes mange måter å organisere er samfunn på, noen måter er bedre enn andre. Her på berget har vi lykkes temmelig bra. Det betyr derimot ikke at vi kan dra inn årene, det må vedlikeholdes og fin tunes, slik at vi tilpasser oss og utvikler oss. 

 

Jo, det er helt klart at de som kommer hit, som ikke er vant med våre verdier kan tilpasse seg. Har aldri tenkt eller sagt det motsatte. Mange gjør nettopp det. Det vi dessverre ser er at mange ikke gjør det, og akkurat det er problematisk. Vi ser det samme i hele Europa, det er store grupper med visse fellestrekk som vanskelig lar seg integrere, som ikke respekterer våre verdier, og derfor ikke våre regler. 

Hva skal vi gjøre med den problemstillingen? Det er mange individer som får sine rettigheter krenket, sin fysiske integritet krenket, av mennesker som kommer hit, og søker hjelp og beskyttelse, men samtidig på det groveste krenker andre. 

Hva skal vi gjøre med det?

Men fordi vi har tatt det til oss betyr ikke det automatisk at det er vaaeres. Det betyr heller ikke at andre ikke kan gjøre det til sine. 

Det som jeg  også lurer på er: Bildet om at mange av de som kommer hit ikke lar seg integrere. Hvor mye av dette stemmer, hvor mye av det gjør det ikke? Og hvor mye er villighet til å integrere seg, hvor mye dreier seg om at samfunnet gjør det vanskelig for mange? 

Det sagt, skal man ikke dra inn aarene, som du sier, men kanskje tenke på hvordan man legger til rette. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 12.18, Martin13 skrev:

Er det ikke alltid like morsomt å lese om gammel historie som ikke har noe med dagens realiteter å gjøre. 

Hvis man skal forstå hvem som holder ballen i gang, så må man se på hva som skjer i øyeblikket. Det er noe enkelte må lære seg.

Hvor har du det fra at folk 'drar inn gammel historie', og at 'dette må man laere seg'? Historie er faktisk bare en fortsettelse av der vi er. 

Forhistorien er viktig for å skjoenne nåtiden. 

Faktisk er vel egentlig menneskerettighetene ment for å vaere universielle? Så hvordan kan man si at menneskerettighetene er norske? De kommer jo ikke engang fra Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.5.2018 den 15.53, ops2 skrev:

Bra at du aldri overdriver.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kyrossylinderen

En velvillig konge har de fleste kulturer hatt.  Å trekke det å være snill mot sine undersåtter har ingen ting å gjøre med universelle menneskerettigheter. Araberne erobret Persia og tvang innbyggerne til å konvertere til islam med grusomme metoder. Vi diskuterer islam her. Det er komisk at islam automatisk får "opphavsretten" til enhver positiv oppfinnelse i landene de erobret, knuste motstanden og tvang befolkningen til å konvertere.

Naboen min er snill og god. Jeg bryter meg inn i huset hans, dreper han og tvinger barna hans til å ta en annen tro. Så skryter jeg av alt det gode den døde naboen gjorde, og hevder det er jeg som har gjort det.

Det har jo det, dersom det faktisk stemmer at det er foerste henvisning til menneskerettighetene. Handler ikke også menneskerettighetene om å vise respekt for menneskets grunnleggende verdi. 

Jeg sier ikke her at islam alltid har opptradd snilt. Det har verken kristendommen eller islam i så måte. Ei heller store imperier opp igjennom. Det er uansett utenfor poenget. At menneskerettighetene er ikke norske verdier.

Resten av det du skriver har jo ingenting med saken å gjoere, heller. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Er en naivitet her blandt enkelte som skremmer vannet av meg.

Handler det om å stikke fingrene i ørene og rope Laalaalaalaalaa lenge! Og håpe at ting løser seg av seg selv?

Om man er bare en promille interessert i fakta, så kan vi se tilbake på flere hundre år med historie, som burde fortelle oss hvor lite nytte multikulturisme er. Idéen er fin den, men det fungerer ikke i praksis. Og dette har ingenting med hudfarge eller rase å gjøre. Det dreier seg om kultur, holdninger og tanker som ikke er forenlige med vesten's.

Og for Guds skyld sjekk nå fakta! Er det tilfeldig at landene med størst konflikt og krig, er land med ekstremt høy andel muslimer?? Dess høyere antall muslimer jo mer konflikter. Frankrike sa nok også får nok år siden at "herregud! Muslimene er jo bare 3% av befolkningen! Ingen grunn til panikk! De vil aldri ta over noe som helst!"

 

 

Det er historieforfalskning av værste sort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 16.57, Anonymbruker3 skrev:

De trenger ikke å komme i flertall for å få gjennomslag for mange ting som få nordmenn ønsker. Det er bare å se på hva KrF og Venstre får gjennom med 4-5% hver. Det er også slik at antall etniske nordmenn har stått omtrent stille de siste 25 årene, mens antall muslimer går oppover i høy fart. Det er ingenting som tilsier at det kommer til å endres med mindre vi bestemmer at det skal endres. Det vil alltid være konflikter og store fødselsoverskudd i muslimske land, og det vil fortsette gi grunnlag for opphold med dagens tolkning av regelverket. Trykket kommer ikke til å minske.

Da får du isaafall bevise dette. 

 

I tillegg er det faktisk slik at Stortinget må kunne få igjennom et flertall for å få lover vedtatt. Hvordan i alle dager skal det kunne gjøre det dersom flertallet stemmer imot? 

 

Det er merkelig hvordan dere aldri greier aa se flere fakta på samme tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 3.11, HarryDotter skrev:

Er en naivitet her blandt enkelte som skremmer vannet av meg.

Handler det om å stikke fingrene i ørene og rope Laalaalaalaalaa lenge! Og håpe at ting løser seg av seg selv?

Om man er bare en promille interessert i fakta, så kan vi se tilbake på flere hundre år med historie, som burde fortelle oss hvor lite nytte multikulturisme er. Idéen er fin den, men det fungerer ikke i praksis. Og dette har ingenting med hudfarge eller rase å gjøre. Det dreier seg om kultur, holdninger og tanker som ikke er forenlige med vesten's.

Og for Guds skyld sjekk nå fakta! Er det tilfeldig at landene med størst konflikt og krig, er land med ekstremt høy andel muslimer?? Dess høyere antall muslimer jo mer konflikter. Frankrike sa nok også får nok år siden at "herregud! Muslimene er jo bare 3% av befolkningen! Ingen grunn til panikk! De vil aldri ta over noe som helst!"

 

 

Det er historieforfalskning av værste sort!

Man er ikke automisk naiv fordi det ikke underbygger ditt staasted. Det burde egentlig si seg selv. 

 

Nei, men at man boer finne rette loesninger. Og da kan man ikke isolere seg fra resten av verdens problemer. Det vil rett og slett ikke kunne fungere i den moderne verden. 

 

Har du noen beviser på dette? 

 

 

Jeg anbefaler aa snu på det: hva gjør deg så sikker på at alle konflikter på verdensbasis har et flertall av muslimer, eller at alle land der muslimer er i majoritet er det konflikter? Vet du om de noensinne kommer til å bli det i Norge? 

Sist jeg sjekket, er det faktisk ikke krig i Albania, selv om det regnes som et muslimsk. Det er heller ikke krig i Algerie, Marokko eller Jordan, av det jeg kan se, heller. De er vel faktisk regnet som turist-destinasjoner. Ei heller er det vel krig i Indonesia som er på 200 milliarder? Det mest folkerike muslimske landet på verdensbasis. Dessuten sies det jo at en god del mennesker er i ferd med å forlate islam, så... tror ikke det med det foerste, nei. Men det er veldig interressant naar det bare finnes en måte aa se det på, og aarsaker aldri har flere forklaringer... 😒 

 

 

 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, Mari Y skrev:

Man er ikke automisk naiv fordi det ikke underbygger ditt staasted. Det burde egentlig si seg selv. 

 

Nei, men at man boer finne rette loesninger. Og da kan man ikke isolere seg fra resten av verdens problemer. Det vil rett og slett ikke kunne fungere i den moderne verden. 

 

Har du noen beviser på dette? 

 

 

Jeg anbefaler aa snu på det: hva gjør deg så sikker på at alle konflikter på verdensbasis har et flertall av muslimer, eller at alle land der muslimer er i majoritet er det konflikter? Vet du om de noensinne kommer til å bli det i Norge? 

Sist jeg sjekket, er det faktisk ikke krig i Albania, selv om det regnes som et muslimsk. Det er heller ikke krig i Algerie, Marokko eller Jordan, av det jeg kan se, heller. De er vel faktisk regnet som turist-destinasjoner. Ei heller er det vel krig i Indonesia som er på 200 milliarder? Det mest folkerike muslimske landet på verdensbasis. Dessuten sies det jo at en god del mennesker er i ferd med å forlate islam, så... tror ikke det med det foerste, nei. Men det er veldig interressant naar det bare finnes en måte aa se det på, og aarsaker aldri har flere forklaringer... 😒 

 

 

 

Sjekk google. Og sjekk alle landene på planeten som er i væpnet konflikt. Sjekk innbyggertall og sjekk hvor mange prosent som er muslimer der. Og sjekk også grunn til konflikten. Så og si alltid dreier det seg om intoleranse. At flere land med stor andel muslimer ikke er i krig, tar ikke bort det faktum at i de største krigsherjede landene er i konflikt pga islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, HarryDotter skrev:

Sjekk google. Og sjekk alle landene på planeten som er i væpnet konflikt. Sjekk innbyggertall og sjekk hvor mange prosent som er muslimer der. Og sjekk også grunn til konflikten. Så og si alltid dreier det seg om intoleranse. At flere land med stor andel muslimer ikke er i krig, tar ikke bort det faktum at i de største krigsherjede landene er i konflikt pga islam.

Hvis vi tar det helt konkret: Iflg det du sier(og da boer du gjerne oppgi noen konkrete kilder), så la oss si at dette stemmer. Da vil du fortsatt ha land der det ikke er det. Altså argumentet om at dersom muslimene kommer i majoritet, blir det krig= stemmer ikke. Eller det kan ikke bygges opp med empiriske bevis fordi det kan stemme og det trenger heller ikke stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mari Y said:

Hvis vi tar det helt konkret: Iflg det du sier(og da boer du gjerne oppgi noen konkrete kilder), så la oss si at dette stemmer. Da vil du fortsatt ha land der det ikke er det. Altså argumentet om at dersom muslimene kommer i majoritet, blir det krig= stemmer ikke. Eller det kan ikke bygges opp med empiriske bevis fordi det kan stemme og det trenger heller ikke stemme. 

Det er ikke 100 % sikkert at det går i dass. Betryggende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe å se, jeg. 

Endret av Rozárka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 5.6.2018 den 15.16, Anonymbruker3 skrev:

Det er ikke 100 % sikkert at det går i dass. Betryggende...

Det er ikke engang 100% sikkert at jorda bestaar om 100 aar. Det er ingen grunn til å frykte noe man ikke vet med sikkerhet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg tror ikke det blir krig i Norge hvis muslimer blir i flertall. De er allerede i klart flertall i mange deler av Oslo. Men det som er sikkert er at det blir et ganske annerledes samfunn med helt andre spilleregler, og muslimene vil få fordeler andre ikke får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...