Gå til innhold

Har bestilt en katt, men oppdretter svarer ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Brunhilde skrev:

Til midten av måneden som er 15.-16. mai!

Du må roe deg ned, så hysterisk som du virker, så tror jeg ikke jeg ville solgt katt til deg i det hele tatt!

Hva er problemet ditt, hvorfor er du så frekk? Du kan heller la vær å svare om du ikke har noe å si. Du må ha et trist liv som oppfører deg som mobber. Hva er galt med deg????

Hvis man har en avtale om noe, så vil man gjerne ha en avklaring på NÅR man får varen. Men du syns ikke man fortjener noe svar på det, man skal bare vente i evigheter? 

Dessuten har jeg sendt 1 melding på 3 uker, + ringt oppdretter en gang. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så masete?

Oppdretter ville vente en uke etter siste vaksine, det er i morgen.

Foreløpig anslått leveringstid er midten av mai, det er 15. - 16. mai

Du klarer ikke å se at om du må vente med å overta katten til neste uke, så er den fremdeles en kattunge! "Vente til høsten" - nei, vente til avtalt leveringstid!

Du lager en tråd fordi oppdretter, som allerede har varslet at hun kanskje er bortreist, ikke har svart deg på et døgn og nesten beskylder henne for å være en svindler, 

Milde makter! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunhilde skrev:

Hvorfor er du så masete?

Oppdretter ville vente en uke etter siste vaksine, det er i morgen.

Foreløpig anslått leveringstid er midten av mai, det er 15. - 16. mai

Du klarer ikke å se at om du må vente med å overta katten til neste uke, så er den fremdeles en kattunge! "Vente til høsten" - nei, vente til avtalt leveringstid!

Du lager en tråd fordi oppdretter, som allerede har varslet at hun kanskje er bortreist, ikke har svart deg på et døgn og nesten beskylder henne for å være en svindler, 

Milde makter! 

Jeg har sendt henne 1 melding på 3 uker sa jeg! LES hva jeg skriver. Hvordan er det mas? Og jeg vil bare avklare datoen for overtagelse. Du vet det er litt helligdager og sånt neste uke, så det er greit å ha det avklart på forhånd. 

Du virker bare slem, og jeg skjønner ikke hva du får ut av å slenge dritt til folk på nett? Hvis du har en dårlig dag så kan du heller snakke med noen. Men typisk KG det her, uansett hva man spør om er det galt, man får bare dritt uansett. Jeg har aldri kjøpt en rasekatt før, og jeg vet ikke hva som er vanlig. Men unnskyld at jeg spurte da, skal aldri gjøre det mer! 

Takk til dere som har svart ordentlig, jeg melder meg ut av tråden da jeg ikke gidder mobbere som Brunhilde skal ødelegge dagen min her. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

...

Takk til dere som har svart ordentlig, jeg melder meg ut av tråden da jeg ikke gidder mobbere som Brunhilde skal ødelegge dagen min her. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Å si at noen er masete er faktisk ikke mobbing. Vær forsiktig med hva slags ord du slenger rundt deg.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Brunhilde said:

Til midten av måneden som er 15.-16. mai!

Du må roe deg ned, så hysterisk som du virker, så tror jeg ikke jeg ville solgt katt til deg i det hele tatt!

Samme her, TS høres litt sprø ut.

Anonymkode: 2d44b...684

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt, hvorfor er du så frekk? Du kan heller la vær å svare om du ikke har noe å si. Du må ha et trist liv som oppfører deg som mobber. Hva er galt med deg????

Hvis man har en avtale om noe, så vil man gjerne ha en avklaring på NÅR man får varen. Men du syns ikke man fortjener noe svar på det, man skal bare vente i evigheter? 

Dessuten har jeg sendt 1 melding på 3 uker, + ringt oppdretter en gang. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Er en levende katt en VARE som man BESTILLER? 

Anonymkode: 249fb...9c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Brunhilde said:

Til midten av måneden som er 15.-16. mai!

Du må roe deg ned, så hysterisk som du virker, så tror jeg ikke jeg ville solgt katt til deg i det hele tatt!

HELT enig i dette. Du virker jo helt panisk, det er snakk om til midten av måneden - som er neste uke!!! Hvorfor i huleste snakker du om etter sommeren og slutten av året...??!

Anonymkode: a5378...6dc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro neeeeed, TS! Hun sa jo hun skulle være bortreist og leveringsdato er jo enda ikke på noen dager. La dama ha ferien sin i fred, du får helt sikkert katten :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er med i NRR ja. Jeg skjønner at man er opptatt osv, men syns hun kunne sagt fra når katten kan overtas, er det jeg lurer på nå. Sendte henne en melding i går og hun har fortsatt ikke svart. 

Hvor lang tid hadde dere gitt det før dere gjorde noe mer? Ut måneden, eller ut sommeren? Venter jeg til høsten så er jo litt av poenget borte, da jeg ville ha en kattunge.. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Hun sa midten av måneden, det er det ikke ennå. Det er ikke sikkert hun vet det selv ennå heller - det er helt vanlig at oppdrettere ser hver enkelt kattunge an. Ikke alle kattunger i samme kull er klare til å forlate mammaen samtidig.

Anonymkode: 3b6dc...b3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så sutrete du er TS, du må jo faktisk tåle å få noen kritiske svar når du spør om noe. Det er heller ingen som mobber deg her, slapp av.

Anonymkode: 6097d...5bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en levende katt en VARE som man BESTILLER? 

Anonymkode: 249fb...9c5

Ja, juridisk er det det.

Anonymkode: 790ba...61a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst. 
Ro deg ned. Om du har masse kaotisk energi vil dette gå ut over dyret når du får den. Katter er svært nervøse av seg i nye omgivelser, og jeg regner med du vil at den skal elske deg og trives. Klart du er spent, og klart du knapt klarer å vente, men du vil ikke gi kattepusen arr psykisk fordi du var for spent. Se an tiden frem til du får katteungen som en luksus hvor du kan mestre den urolige energien. Mest sannsynlig får du ikke katten før etter 17 mai, jeg ville ikke anbefalt å anskaffe den før etter da 17 mai er veldig bråkete. :/ 
Om du bor i byen kan det være svært skremmende første dag/natt å våkne til 17 mai. 

Stress ned, du har kontrakt og alt mulig. :)
Du er ditt største hinder akkurat nå. :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det Hi? Hørt noe mer fra oppdretter?

Anonymkode: c2f14...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det Hi? Hørt noe mer fra oppdretter?

Anonymkode: c2f14...444

Ja, hun sa hun hadde vært på ferie og ikke hatt dekning etc etc. Men, det var noe muffens med dette her. Fordi vi ble enige om at jeg kunne hente katten en viss dato, det er ca 4 timer å kjøre så jeg skulle akkurat til å kjøre da hun sa at katten var blitt dårlig så det passet ikke. Ok, greit nok så vi avtalte ny dato. Jeg dro hjem til henne, ingen hjemme. Ringte MANGE ganger, sendte meldinger etc. Vi hadde en veldig klar avtale på tidspunkt og dato. 

Det gikk 2 dager før hun kontaktet meg. Nei hun hadde egentlig funnet ut at hun var blitt så knyttet til kattungen at hun ville beholde den selv, og gruet seg til  å si det til meg :( Jeg syns ikke dette er greit jeg. Hun bestemmer jo selv hvem hun vil selge til så klart, men hun har hele tiden vært så positiv til meg, sendt meg bilder på mail/messenger og sånt av pusen. 

Utrolig useriøst er dette uansett, jeg tenker at hvis man er oppdretter så må man nesten være ærlig da, og jeg skjønner ikke hvorfor hun la ut katten til salgs. 

Har fått tilbake pengene mine forresten, men hadde dere gjort noe mer? Er det vanlig at katteoppdrettere oppfører seg sånn? Det er som jeg har skrevet før, første gang jeg har prøvd å kjøpe en rasekatt så jeg vet ikke hva som er vanlig. 

TS

Anonymkode: 2b2f7...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun sa hun hadde vært på ferie og ikke hatt dekning etc etc. Men, det var noe muffens med dette her. Fordi vi ble enige om at jeg kunne hente katten en viss dato, det er ca 4 timer å kjøre så jeg skulle akkurat til å kjøre da hun sa at katten var blitt dårlig så det passet ikke. Ok, greit nok så vi avtalte ny dato. Jeg dro hjem til henne, ingen hjemme. Ringte MANGE ganger, sendte meldinger etc. Vi hadde en veldig klar avtale på tidspunkt og dato. 

Det gikk 2 dager før hun kontaktet meg. Nei hun hadde egentlig funnet ut at hun var blitt så knyttet til kattungen at hun ville beholde den selv, og gruet seg til  å si det til meg :( Jeg syns ikke dette er greit jeg. Hun bestemmer jo selv hvem hun vil selge til så klart, men hun har hele tiden vært så positiv til meg, sendt meg bilder på mail/messenger og sånt av pusen. 

Utrolig useriøst er dette uansett, jeg tenker at hvis man er oppdretter så må man nesten være ærlig da, og jeg skjønner ikke hvorfor hun la ut katten til salgs. 

Har fått tilbake pengene mine forresten, men hadde dere gjort noe mer? Er det vanlig at katteoppdrettere oppfører seg sånn? Det er som jeg har skrevet før, første gang jeg har prøvd å kjøpe en rasekatt så jeg vet ikke hva som er vanlig. 

TS

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Det er ikke greit. 
Håper du i alle fall har fått penger tilbake.
Etterlatt en advarsel om henne online og nevn det i gruppen du fant henne og lignende. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drakan skrev:

Det er ikke greit. 
Håper du i alle fall har fått penger tilbake.
Etterlatt en advarsel om henne online og nevn det i gruppen du fant henne og lignende. 

Dette. Samt varsle raseklubben. 

Anonymkode: 36a40...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, Drakan said:

Det er ikke greit. 
Håper du i alle fall har fått penger tilbake.
Etterlatt en advarsel om henne online og nevn det i gruppen du fant henne og lignende. 

TS skrev i det innlegget du nettopp siterte at hun fikk pengene igjen.

Anonymkode: 2d44b...684

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du fikk pengene tilbake, er det ikke greit. Dere hadde en avtale. Men det er også mulig at du skremte henne med de mange telefonene og meldingene, og hun trodde at du ikke er helt god... Og bruker det at hun skal beholde den selv som unnskyldning. Her må vi nesten ha begge sider. 

Synd det endte slik. Dette er ikke vanlig.

Anonymkode: 3b6dc...b3b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig oppdretter ikke hadde en god kjemi med deg og ikke ville selge deg katta.  Men måtte finne på en unskylding. Men godt du fikk igjen kr.

Anonymkode: 36584...492

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du fikk pengene tilbake, er det ikke greit. Dere hadde en avtale. Men det er også mulig at du skremte henne med de mange telefonene og meldingene, og hun trodde at du ikke er helt god... Og bruker det at hun skal beholde den selv som unnskyldning. Her må vi nesten ha begge sider. 

Synd det endte slik. Dette er ikke vanlig.

Anonymkode: 3b6dc...b3b

Skremte henne? Altså, jeg har ikke tatt mer kontakt enn nødvendig. Det er faktisk hun som har ringt meg veldig mye i det siste, chattet på messenger osv og sendt meg oppdateringer. Hvis du skulle kjøpe et dyr så ville du vel hatt en avklaring på når du kunne få det?

Det er vel heller ikke vanlig å avtale dato for når jeg kunne hente og ikke dukke opp.. Jeg kjørte som sagt i 4 timer. Men du hadde ikke ringt da heller og bare tenkt jaja og kjørt hjem igjen?

Syns det er veldig merkelig oppførsel, selv om hun står fritt til å selge katten til hvem hun ønsker. Men hun har vært så positiv og bedt meg komme på besøk og sagt det var flere som ville ha katten, men hun ville selge til meg siden jeg virket som den beste kandidaten osv.

Heldigvis fikk jeg pengene igjen i det minste. Er bare kjedelig når jeg var innstilt på å bli katte-eier igjen.. :icon_frown:

Men sånn hvis jeg skal kjøpe en annen gang.. hvordan kan jeg finne ut om selger er seriøs? Ser flere nevner grupper på facebook, men hva slags grupper skal jeg se etter?

TS

Anonymkode: 2b2f7...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...