Gå til innhold

Har bestilt en katt, men oppdretter svarer ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg krisedramatiserer her altså, men jeg har reservert en katt, og betalt 2000 kr i depositum. Har mottatt en skriftlig kontrakt som sier at katten er min når jeg har betalt de 2000 kr og at restbeløp innbetales ved levering av katten. Men nå når jeg spør oppdretter når katten kan hentes så svarer hun ikke! What to do! Må jeg bare anse de 2000 kr som tapt da? 

Hun har virket seriøs og jeg har fått masse oppdateringer/bilder av katten. Kommer aldri til å tøre å kjøpe en katt igjen, jeg KAN jo bli lurt. Er så stressa og nervøs nå, helt på gråten :(:(:(

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det siden du sendte melding da? Har du forsøkt å ringe? 

Anonymkode: 207a3...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan type katt er dette, er det via finn, facebook eller hjemmeside? Er det en norks oppdretter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sphynx skrev:

Hvordan type katt er dette, er det via finn, facebook eller hjemmeside? Er det en norks oppdretter?

Norsk oppdretter, maine coon og via finn. Hun snakket om å reise bort denne uken, men vi snakket i tlf og ble enig om at jeg skulle få katten enten denne uken eller neste. Og da tenker jeg at man som oppdretter bør være tilgjengelig, og avtale med den som skal overta.. Hvis jeg ombestemmer meg så vil jeg ikke få igjen pengene, og hun kan jo finne på å lure meg også.. er så stressa nå. Jeg googlet denne damen nøye og hun fikk bra reviews fra andre kjøpere.

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden du sendte melding da? Har du forsøkt å ringe? 

Anonymkode: 207a3...cbf

Sendte i dag tidlig. Mobilen var slått av da jeg prøvde å ringe. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norsk oppdretter, maine coon og via finn. Hun snakket om å reise bort denne uken, men vi snakket i tlf og ble enig om at jeg skulle få katten enten denne uken eller neste. Og da tenker jeg at man som oppdretter bør være tilgjengelig, og avtale med den som skal overta.. Hvis jeg ombestemmer meg så vil jeg ikke få igjen pengene, og hun kan jo finne på å lure meg også.. er så stressa nå. Jeg googlet denne damen nøye og hun fikk bra reviews fra andre kjøpere.

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Om hun har bra reviews fra andre, så er det nok greit. Hun har sakt hun skulle reise bort, så da er hun kanskje ikke tilgjengelig. Om du har blitt lurt, kontakt Finn.no og spre dette i kattegrupper på facebook :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sphynx skrev:

Om hun har bra reviews fra andre, så er det nok greit. Hun har sakt hun skulle reise bort, så da er hun kanskje ikke tilgjengelig. Om du har blitt lurt, kontakt Finn.no og spre dette i kattegrupper på facebook :P

Yes, takk. Skal se det an til helga hvertfall. Skulle tro at oppdrettere er avhengig av et godt rykte, og at jeg får katten snart.. Jeg vil hvertfall ikke overføre mer penger før jeg har fått en dato for overtagelse. For noe styr altså. Har prøvd å få mge katt i 6 mnd nå, og det er så mange useriøse selgere på finn :( 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Yes, takk. Skal se det an til helga hvertfall. Skulle tro at oppdrettere er avhengig av et godt rykte, og at jeg får katten snart.. Jeg vil hvertfall ikke overføre mer penger før jeg har fått en dato for overtagelse. For noe styr altså. Har prøvd å få mge katt i 6 mnd nå, og det er så mange useriøse selgere på finn :( 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Huff ja. Jeg syntes det var lettest å bli med i rasekatt grupper på face.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sphynx skrev:

Huff ja. Jeg syntes det var lettest å bli med i rasekatt grupper på face.

Jeg har gjort det også, var ikke mange seriøse der heller.. folk gidder jo ikke svare :(

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det også, var ikke mange seriøse der heller.. folk gidder jo ikke svare :(

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Krysser fingrene for at du får katten og at det er en frisk katt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke hun holder til i Ås. Isåfall vil jeg fortelle deg at hun ikke er en dyktig oppdretter, uten at det betyr at hun svindler deg. Jeg fikk katten min jeg, men hun bryr seg ikke om å avle de sunneste individene.

Anonymkode: a5378...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke har kjøpt katta i sekken. 

Anonymkode: 23d8b...b22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke det er LITT tidlig å bli stressa og på gråten når det ikke engang har gått et døgn siden du sendte meldingen og hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun skulle reise bort denne uka?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nødt til å slappe av. Om vedkommende skriver at hun kan være utilgjengelig en periode så må du godta det.

Anonymkode: 207a3...cbf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du synes ikke det er LITT tidlig å bli stressa og på gråten når det ikke engang har gått et døgn siden du sendte meldingen og hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun skulle reise bort denne uka?

Jo jeg er dronningen av å krisemaksimere :P Men jeg er så klar for å få meg katt igjen og er så lei av å vente.. vet jeg er verdens mest utålmodige menneske altså. Hvor lang tid skal jeg gi det da? Til slutten av juli? Til jul? Vil jo ikke ha katten når den er flere år gammel, når meningen var jeg skulle få kattunge

Anonymkode: 2b2f7...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er kattungen nå? Skal den få 2. vaksine før den flytter hjemmefra? Kastreres før den flytter? Dette er ting som kan gjøre at kattungen blir 14-15 uker før den flytter, men det varierer fra oppdretter til oppdretter hva som er vanlig.

Du skal ikke betale noe mer før du henter katten, dersom du ikke får katten skal du ha depositum/håndpenger tilbake :)

Anonymkode: b1d4b...2ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker er kattungen nå? Skal den få 2. vaksine før den flytter hjemmefra? Kastreres før den flytter? Dette er ting som kan gjøre at kattungen blir 14-15 uker før den flytter, men det varierer fra oppdretter til oppdretter hva som er vanlig.

Du skal ikke betale noe mer før du henter katten, dersom du ikke får katten skal du ha depositum/håndpenger tilbake :)

Anonymkode: b1d4b...2ae

Hun er 13 uker nå tror jeg :) Og fikk 2.vaksine 4.mai. Fikk beskjed om at oppdretter ville se det an 1 uke at hun ikke ble dårlig av vaksinen, og jeg ser nå at det ikke har gått en hel uke enda. Vet jeg virker superstressa, men får bare vente og se.. Etter pinse bør jeg ha fått svar syns jeg. Vi snakket om midten av mai,og det er jo nå snart. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du synes ikke det er LITT tidlig å bli stressa og på gråten når det ikke engang har gått et døgn siden du sendte meldingen og hun i tillegg har gitt uttrykk for at hun skulle reise bort denne uka?

Enig.

Er dette en oppdretter registrert i NRR? Hvis det er det, burde du være ganske trygg. Og hvis ikke - håper jeg at du ikke får deg en dyr lærepenge - men husk uansett alltid å kjøpe katt fra oppdretter registrert i NRR og selvsagt med stamtavle. Det er mange shady «oppdrettere» på Finn. 

Anonymkode: 3b6dc...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Er dette en oppdretter registrert i NRR? Hvis det er det, burde du være ganske trygg. Og hvis ikke - håper jeg at du ikke får deg en dyr lærepenge - men husk uansett alltid å kjøpe katt fra oppdretter registrert i NRR og selvsagt med stamtavle. Det er mange shady «oppdrettere» på Finn. 

Anonymkode: 3b6dc...b3b

Hun er med i NRR ja. Jeg skjønner at man er opptatt osv, men syns hun kunne sagt fra når katten kan overtas, er det jeg lurer på nå. Sendte henne en melding i går og hun har fortsatt ikke svart. 

Hvor lang tid hadde dere gitt det før dere gjorde noe mer? Ut måneden, eller ut sommeren? Venter jeg til høsten så er jo litt av poenget borte, da jeg ville ha en kattunge.. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er med i NRR ja. Jeg skjønner at man er opptatt osv, men syns hun kunne sagt fra når katten kan overtas, er det jeg lurer på nå. Sendte henne en melding i går og hun har fortsatt ikke svart. 

Hvor lang tid hadde dere gitt det før dere gjorde noe mer? Ut måneden, eller ut sommeren? Venter jeg til høsten så er jo litt av poenget borte, da jeg ville ha en kattunge.. 

Anonymkode: 2b2f7...3a1

Til midten av måneden som er 15.-16. mai!

Du må roe deg ned, så hysterisk som du virker, så tror jeg ikke jeg ville solgt katt til deg i det hele tatt!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...