Gå til innhold

Ung ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen kilde på dette, tviler meget sterkt på at dette stemmer.

Høres jo ut som noe moralister kunne ha hatt som intensjon og kanskje står i noe forarbeider til loven eller noe, men har aldri hørt om det før... så er litt skeptisk...... Så en lenke ville vært fint. Takk :) 

Anonymkode: 02591...dc3

Altså jeg mener det med at du gjorde dumme ting før 26, at det er et eksluderende vilkår for ung ufør. Rusavhengige får vel ikke ufør eller ung ufør uansett, for de ser moralistene på som "vondt i vilja" så det er jo en annen sak men tenkte ikke på det. F.eks du gjør dumme ting fra år 1-24 og jobber lite også blir du lam fra halsen ned ved år 25, at du da ikke får ung ufør tillegg det vil jeg høre mer om hvor de reglene står og hvordan en vurderer dette

Anonymkode: 02591...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.5.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Ung ufør får man når man regnes som varig syk før fylte 26 år. Om du er bedre nå så regnes du ikke som varig syk.
Det er utrolig vanskelig å få ung ufør, kun de sykeste av de syke får det.

Anonymkode: 07118...565

Nja. Jeg har ung ufør-tillegg på AAP på grunn av bipolar lidelse. Jeg har vært så godt som frisk de to siste årene, men får tillegget på grunn av varig, alvorlig sykdom. Jeg kan få et tilbakefall i morgen, liksom. Så om man har en kronisk diagnose har det ikke noe å si hvor dårlig du er akkurat når du søker.

Anonymkode: d201d...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...