Gå til innhold

Noen med solskinnshistorier om melasma/hyperpigmentering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt melasma/hyperpigmentering og blitt kvitt det? 

Har fått den berømte «barten» og er desperat etter å få den vekk! 🙏🏼 

Jeg soler meg aldri, og er forsiktig med solen. 

Tisen takk for svar! 🙏🏼

Anonymkode: e5cf6...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ble dere kvitt det? 🙏🏼

~ Ts 

Anonymkode: e5cf6...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk peeling! Det er mange ulike styrker på denne, og den sterkeste er skikkelig heftig gjort under narkose. Jeg har gått 3 ganger og fått en mild variant, 15%. Huden blir litt rød, og flasser av litt etterpå, men ingenting sjenerende. 

Nå, etter 3 behandlinger, er huden min mye bedre. Er kvitt alle pigmentflekkene og noen av arrene etter kviser. Huden er faktisk så jevn at jeg for første gang i mitt voksne liv (er 34 år) ikke trenger foundation. 

Det eneste er at det er litt risky å gjøre det nå på våren. Man må være svært forsiktig med sol i ukene etterpå. Og om du er ute må du bruke solfaktor 50. Anbefaler det virkelig :)

Anonymkode: 481ae...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 8.5.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Kjemisk peeling! Det er mange ulike styrker på denne, og den sterkeste er skikkelig heftig gjort under narkose. Jeg har gått 3 ganger og fått en mild variant, 15%. Huden blir litt rød, og flasser av litt etterpå, men ingenting sjenerende. 

Nå, etter 3 behandlinger, er huden min mye bedre. Er kvitt alle pigmentflekkene og noen av arrene etter kviser. Huden er faktisk så jevn at jeg for første gang i mitt voksne liv (er 34 år) ikke trenger foundation. 

Det eneste er at det er litt risky å gjøre det nå på våren. Man må være svært forsiktig med sol i ukene etterpå. Og om du er ute må du bruke solfaktor 50. Anbefaler det virkelig :)

Anonymkode: 481ae...221

Pris? Og hvor mange ganger må du gjøre behandlingen? Heter det bare kjemisk peeling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...