Gå til innhold

Fikk sånn ny strøm-måler for et par uker siden...


tr0ndern

Anbefalte innlegg

Merkelig at folj klager sånn over disse nye strøm-målerne. Samtidig som de tydeligvis har null problemer med å fikle med for eksempel mobiltelefoner, datamaskiner, nettbrett og andre elektroniske "duppeditter" hele dagen lang... 

Anonymkode: e0551...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.5.2018 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Merkelig at folj klager sånn over disse nye strøm-målerne. Samtidig som de tydeligvis har null problemer med å fikle med for eksempel mobiltelefoner, datamaskiner, nettbrett og andre elektroniske "duppeditter" hele dagen lang... 

Anonymkode: e0551...8db

En må velge sine plager vet du :nori:

Anonymkode: 2db66...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fascinerende å se hvordan de som er for AMS må snakke ned det de påstår er konspirasjonsteoretikere for å hevde sitt synspunkt. Syns dere det høres intelligent ut å si at andre er tullinger og unormal i hodet? Det er språk som unge og umodne ofte bruker. Jeg skal ikke påstå at det ene eller det andre er rett her, men det er påfallende at de som er imot AMS måler ofte har gjort sine egne undersøkelser med strålingsapparater, mens de som er for bare argumenterer mot uten å sjekke noe fakta selv. "Strålevernet sier jo at det ikke er farlig" ... Ja, det gjør de, men hvorfor finnes det, i deres hodet, ingen grunn til at de kan lyve? 
Hvor ofte vil dere si at f.eks en politiker lyver?  Det er folkevalgte ledere som er på jobb for oss, men setter de alltid vår interesse høyest? Før du roper ut "JA", så kanskje du vil undersøke historien litt. 

Har du undersøkt hvem som tjener på innstalleringen av AMS?

I brevet jeg mottok ang skifte står det at fordelene er at jeg slipper å lese av strømmen, at strømbrudd vil oppdages raskere og at enheten kan kobles opp mot energistyrings systemer .

Vel, avlesing av strømmen har aldri vært noe problem. Det finnes styringsenheter allerede som kan varsle både strømbrudd og styre energien i huset om man vil. 

Hva er fordelen for nettselskapene? 

At DU må betale mye mer i strøm og være med på finansieringen av de nye gigant kablene hvor vår gode strøm skal selges ut av landet. Dette er ikke tull nei, dette er fakta. 
https://e24.no/privat/stroem/denne-kabelen-oeker-stroemprisen-din/23509067
https://www.nrk.no/norge/_-utenlandskabler-gir-dyrere-strom-1.11982866
(Vet ikke hvilke kanaler du stoler på, men siden nrk er nevnt så la jeg ved en link til de. eventuelt kan man google selv)

Når det gjelder stråling så tåler vi nok en del og det kan godt hende at det som gjør at enkelte reagerer kraftig på ny måler er at "begeret er fullt"  Kanskje de ikke hadde reagert om det ikke fantes mobiler f.eks. Eller kanskje de ikke reagerer, men det har vært innmeldt enormt mange reaksjoner etter rmålerbytte, til og med fra skeptikere og "normale" folk. Bare så det er sagt. 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsoeg-med-karse-i-9-klasse-vaekker-international-opsigt
En liten studie utført av elever som neppe kan tillegges så stor vitenskapelig tyngde, men som likevel burde få folk til å tenke.

Et annet spørsmål er hvor ofte målerne faktisk sender. Det sies at de skal sende to ganger i døgnet eller en gang i timen. Men når folk selv har målt vises det at de sender langt oftere. Opp til hvert andre sekund. Mål selv. Dersom det viser seg at de sender oftere enn lovet er dette en løgn og du bør blir skeptisk til annet som er blitt deg fortalt. 

Når ble det å undersøke ting selv tullete og unormalt? Jeg vil påstå at det å sluke informasjon  rått uten å sjekke fakta selv, kan vise seg å bli skummelt i lengden. Alle kan velge selv, men man vil ikke tape noe på å gjøre sine egne forsøk. Enten får man styrket sine egne argumenter i tråd med statens strålevern, eller så oppdager man kanskje noe som kan redde helsen de neste 10-20 årene. 

Jeg snakker ikke imot målere fordi jeg må ha rett i en sak, men fordi jeg veier for og imot ang hvem som tjener mest på å få dette utført og ut ifra historiske løgner. (f.eks bompenger som vi  i utgangspunketet ble lovet skulle være avviklet senest i år 2000) 
Eller i 2013 da det ble lovet at landet skulle bli bompenge fritt https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vq4a4/frp-slaar-alle-bomrekorder-aldri-har-vi-betalt-mer-bompenger

Til dere som føler at staten Norge har dine beste intensjoner til enhver tid og ikke bryr seg om å tjene penger eller mele sin egen kake så vil jeg råde deg til å gjøre egne undersøkelser for du angriper andre som kanskje har gjort det. 

Man blir ikke dummere av å undersøke. Den ene eller andre veien så lærer man noe :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal måle selv, må man ha tilstrekkelig kompetanse til å isolere feilkilder, tolke resultatene korrekt, samt bruke utstyr som holder tilstrekkelig god kvalitet, og er korrekt kalibrert. De færreste som gjør slike undersøkelser selv, klarer å oppfylle alle nødvendige kriterier, og da blir resultatene gale.

Anonymkode: 295d7...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si så mye om stråling, det er mye ville påstander fra bloggere uten teknisk innsikt men det er også det faktum at grenseverdier på stråling settes av produsenter og forsvar.

Fordelen med ams måler er dog at man kan bestemme mer over eget strømforbruk. Ved å ha en spotavtale med strømleverandøren og laste ned feks appen NTE strømpris så kan du se time for time hva spotprisen koster og sette på maskiner når prisene er lavest.

Min strømregning er gått ned etter at jeg dypdykket ned i denne gnier/nerde verdenen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til flere som har fått den avinstallert på dagen etter å ha gått til lege med alle slags ubehagelige symptomer etter den ble installert.

Anonymkode: 90007...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

En jeg jobber sammen med jobbet tidligere i en av de største tilbyderne av mobiltelefoni i Norge. Etter å ha satt opp en ny mast begynte masse folk i nærheten å klage på alskens helseplager. Det ble etter hvert folkemøte hvor beboerne leverte en diger bunke med legeerklæringer på disse symptomene. Representanten fra teleoperatøren takket for legeerklæringene samtidig som han informerte om at antennen ikke var skrudd på enda. 

nå er sender-delen på de nye strømmålerne aktivisert men så lenge folk vet de er der innbinder de seg alskens plager på grunn av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2018 at 8:33 AM, Jhoy said:

Når det gjelder stråling så tåler vi nok en del og det kan godt hende at det som gjør at enkelte reagerer kraftig på ny måler er at "begeret er fullt"  Kanskje de ikke hadde reagert om det ikke fantes mobiler f.eks. Eller kanskje de ikke reagerer, men det har vært innmeldt enormt mange reaksjoner etter rmålerbytte, til og med fra skeptikere og "normale" folk. Bare så det er sagt. 

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsoeg-med-karse-i-9-klasse-vaekker-international-opsigt
En liten studie utført av elever som neppe kan tillegges så stor vitenskapelig tyngde, men som likevel burde få folk til å tenke.
 

Denne burde ikke tillegges noe vitenskapelig tyngde overhodet.

https://tjomlid.com/2013/05/19/om-karse-wifi-straling-og-en-snurt-naturfagslaerer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...