Gå til innhold

I dag har jeg tatt tarmskylling!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Plages veldig med magen (candida bla), har fått tatt tarmskylling mange ganger! Har aldri opplevd verken smerter eller ubehag ved eller etter behandling. Hadde veldig mye slaggstoff på tarmveggene, fikk noen kraftige avgiftningsreaksjoner i etterkant. man må passe på å fylle på med "gode tarmbakterier" etter behandling. Dette er ikke noe nymotens greier, i Russland er dette brukt i mange år. Der har de faktisk utstyr til å gjøre dette hjemme på seg selv. Slangen føres noen cm inn i endetarmen, vann settes inn for å løse opp, samtidig masseres magen slik at slagg løsner. Man føler en veldig trang til å gå på do når tarmene begynner å jobbe. Når det blir for mye slagg på tarmveggene, blir disse stive og tarmperistaltiken blir redusert. Dvs når tarmen jobber trekkes den sammen, bevegelsen er som en bølge, når det blir for mye slagg blir denne stiv og tarmen jobber ikke som den skal. Opphoping av slagg fører til gass i tarmsystemet som ikke er lett å kvitte seg med, tenk dere selv å ha metangass vandrene rundt i systemet, man blir i temmelig dårlig form. Trett og uopplagt, vondt i muskler og ledd. Jeg fikk gjort dette når jeg ble plaget med en gjenstridig magekatarr og candida, jeg hadde noe vanvittig mye slagg. Visste det i grunnen også at det var mye, har alltid hatt trøbbel med å gå på do. Slik det er nå går jeg på do iallefall en gang pr dag. Tarmskylling er verken farlig eller noe nytt, jeg går nå en gang i halvåret får å "renske" opp systemet, magen fungerer bra og jeg er kvitt mye av muskelsmertene. Magen har veldig stor innvirkning på resten av kroppen. Til de som plages med candida er dette veldig fint, soppen blir skylt ut, men man må huske å etterfylle med "gode" tarmbakterier som sagt. Jeg går på Colon klinikken i Trondheim, det er en meget hyggelig dame som driver denne å hun kan sine saker. har lært utrolig mye om hvilken mat jeg bør spise/ ikke spise å nå fungerer magen godt og jeg har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man skal se på dette med sunn skepsis og hvis man vil og kan og skal bruke det, skal det være en del av et behandlingsopplegg.

I infoinnlegget står dte bla at det kan kurere angst og depresjon... vel... tett tarm og forgiftning i tarmen kna føre til angst og depresjon, ja - men å sette i gang med slikt på egen hånd uten å være j æ v e l i g sikker på hva man driver med, noe annet blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til den som svarte at tarmskylling og klyster ikke er det samme. Ehh.. Jo. Husk det er forskjellige typer klyster og en tarmskylling er akkurat en av de typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Hoss Curtis

Her er noen kloke ord til alle tarmfokuserte!

1. De aller fleste har IKKE behov for dette!

2. Det er kun de med spesifikke, diagnostiserte lidelser/sykdommer med henvisning fra lege eller spesialist som kanskje kan ha nytte av dette -hvis da ikke lakserende midler el. annet ikke virker.

Det å fjerne den naturlige floraen fra det intestinale systemet er like lurt som å pusse tenna med stålull! Du dauer ikke av det, men plager du ikke hadde før risikerer du å få da!

Dette med å skylle tarmen kan i beste fall ha en kortvarig mental effekt -dvs. at man føler seg "ren". Men for de som har fått griller i hodet av denne underlige industrien, om at man er "skitten" inni der må tenke på følgende:

Det intestinale systemet; med magen og diverse tarmer, har forskjellige funksjoner. Hovedsaklig å fordøye/løse opp det du spiser og drikker slik at du skal holde liv i kroppen din -logisk, ikke sant?! Mer spesifikt; tarmene er ikke bare "bæsj-kanaler", men et meget avansert system som samvirker med alle de andre innvollene dine, fordeler spaltede næringstoffer hit og dit til lever, nyrer, blodet, nervesystemet -videre til resten av kroppen, og ikke minst til den lille fettklumpen som sitter mellom øra!

Vil du tulle unødvendig med dette bare fordi noen har skapt en illusjon om at du er skitten inni kroppen din -da har du nok ikke fôra fettklumpen mellom øra nok! Jeg vil påstå at dette grenser mer til idioti i beste fall, eller en annen psykisk lidelse -tvangstanker eller bakteriefobi mm. -borderline om ikke annet...

Alt som skjer i kroppen din er helt NATURLIG, og det er takket være dette systemet at du blir kvitt møkka! Bakteriefloraen lever i total harmoni med oss -eller symbiose som det heter så fint! Ta heller mer vare på det ved å la være å spise masse "dritt"! Vi lasser innpå allverdens prosessert mat, hvitt mel -som ofte er hovedårsaken til at du får forstoppelse, raffinert sukker, melkeprodukter (noen er ok), for mye salt, emulgatorer, herdet fett fullt av transfettsyrer som trigger kreftfremkallende frie radikaler osv.

Dagens tips! Vær aktiv og spis sunt -ferskvarer, spesielt fra havet, masse grøntfôr, grove helkornprodukter, rapsolje, eddik, sterk og krydret mat -og drikk masse vann og rene fruktjuicer -da er dine fleste problemer løst, og på toppen av alt så forsvinner det overflødige fettet forbausende fort!

Ha en bakterie- og tarmbekymringsfri sommer!!!

Hoss

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at dette grenser mer til idioti i beste fall, eller en annen psykisk lidelse -tvangstanker eller bakteriefobi mm. -borderline om ikke annet...

Hoss

Ærlig talt! Ikke bare kan du åpenbart for lite om disse lidelsene til å uttale deg om dem, du har tydeligvis heller ingen respekt for de menneskene som daglig strever med disse utfordringene. Til å være en person som ønsker å fremstå som kunnskapsrik bør du vise større ydmykhet, og vite bedre enn å slenge ut slike kommentarer.

Med det sagt: tarmskylling er noe som har foregått i århundrer! De gamle yogiene har bedrevet dette siden tidens morgen, om enn ved hjelp av en mer skånsom metode enn vannspyling gjennom en slange.

Om folk ønsker å være skeptiske er meg revnende likegyldig. Det er ikke skeptikerne som bringer verden fremover uansett.

Hvis jeg ikke husker feil, stilte TS et spørsmål om andre menneskers erfaringer, ikke hvordan andre mennesker stiller seg til fenomenet tarmskylling. Om ikke annet, bør folk i det minste klare å holde seg til trådens tema. Dersom de ønsker å diskutere noe på siden av dette, kan de starte sin egen tråd.

Håper du føler deg bedre nå TS og at det gikk greit for samboeren din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_kim_*

Tarmskylling er bare tull og har INGEN beviselig positiv effekt.

Tarmskylling hører til i samme kategori som healing osv.

Tarmskylling fjærner mye av den naturlige bakteriefloraen og kan forårsake dehydrering.

Bare fordi en altarnativ medisin lege sier at det er bra for deg, betyr ikke at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Det virker fullstendig ulogisk på meg at vi gjennom evolusjonen skal ha utviklet et tarmsystem som trenger skylling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Jonas

De som sverger til tarmskylling synes å ha fått det for seg at behandlingen er nødvendig for god helse. Dette er feil. Rikelig med væske (vann) og regelmessig trim er betryggende metoder for å kvitte seg med slaggstoffer og ellers holde kroppen og dens funksjoner intakt. Ikke koster det noe heller.

Småspising, usunn mat, lite frukt og grønt, og lite eller sjelden kroppsaktivitet har negativ effekt på tarmen og kroppen generelt. Det blir som en bilmotor som går på tomgang; det bygger seg opp slagg som sot i motoren som gjør at den ikke fungerer optimalt. Kjører du med litt pådrag, slipper slagget og motoren går mer villig.

Moralen er: glem tarmskylling og konsentrer deg om å holde kroppen i gang. Slaggstoffene blir du nok kvitt, men så beholder du de mange milliarder bakteriene som tarmen er forsynt med og som er nødvendig for næringsopptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg ville gjort dette! I vinter lå jeg alvorlig syk etter at en pencellin-kur ødela tarmen min. Jeg spiste nesten ikke noe på 1 mnd, alt føyk rett igjennom!

Da hadde alle bakteriene som er så viktig for tarmfloraen min blitt drept, og jeg greide ikke ta til meg mat eller drikke.

Tror nok det samme kan skje med tarmskylling, alle de "gode" bakteriene blir jo skylt vekk, og magen kan få problemer med dette.

IKKE ødelegg tarmen folkens! Det er så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
hei vet noen hvor man kan få kjøpt slik utstyr til å bruke hjemme?

Jeg tror ikke du får kjøpt slikt til hjemmebruk. Men google litt på Shankaprakshalana, så vil du finne endel om yoga og ulike renseteknikker som blir brukt innen enkelte retninger der. Er enkelte steder i Norge som tilbyr dette under veiledning, noe som jeg selv vurderer om jeg får overskudd nok til det. Alene kommer jeg overhodet ikke til å utføre det, til det er det for krevende og risikabelt.

Tenk, les, og ikke gjør noe slikt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Det er ikke helt riktig at alle bør gjøre dette. Det kan være nyttig ved candidatilfeller fx, forstening av avføring etc. - men tarmskylling gjør også at endel naturlige stoffer og bakterier blir skylt ut. Dette er ting vi trenger, så det kan bli litt for rent.

Nyttig for noen - men ikke for alle sånn helt ukritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_huldra_*

Dette er bare "humbugg" hele greia med tarmskylling. Ikke driv å tukle med tarmene dine, de skal ha de bakteriene som er der, ikke drive å skylle de ut. Nei lev heller sunt og tren, da ordner alt seg selv =D Les mer om dette på "Lommelegen.no"¨, så får du/dere et godt innblikk at dette ikke er så heldig. Det er pengene deres de er ute etter, så bruk de heller på noe annet fornuftig, eks treningskort på treningsstudio :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke heller tarmskylling er noe annet enn kjappe kroner for Jan Thomas og pen, mager og ung industrien. Men har dere penger å kaste ut av vindu så værs`god! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som mannen min humrer borti kroken sin; Kan de ikke bare drekka et glass med Zalo da. Nesten gratis og dritten kommer garranter`t ta sæ sjæl!!

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iselin 28

Vet ikke om tarmskylling er udelt bra, men i enkelte tilfeller kan det vel være nyttig, ved forstoppelse, candida o.l

Jeg prøvde det for et par år siden i Olo, betalt 600,- mener jeg,

men det kom ingenting ut,- bare litt grums.. Hun hadde aldri opplevd dette før om mente jeg måtte ha steinhard avføring eller noe, (har store problemer med fordøyelsen).

Så etter en stund tenkte jeg å prøve igjen.. hehe.. men så tenkte jeg: Hva er egentlig vitsen med å betale så mye for at noen skal sprøyte litt vann opp i rompa mi? Så jeg prøvde selv.. Skrudde av dusjhodet, slangen når helt bort til doen, skrudde på vann, og satte den mot "hullet", men ble mye vanngris, lukkemuskelen er visst ganske motvillig mot trykk utenfra, så den måtte litt innenfor.. Så når jeg hadde fått litt vann opp igjennom, fjernet jeg slangen, og så rant det ut igjen.. bare vannet til å begynne med.. Men etter flere runder kom det mye bajs!! HAHA :)

Gjør det avogtil, men vet ikke helt hvor ufarlig dette er? Vannet er jo ikke sterilisert eller noe.. Har det noe å si? Etter noen "skyllinger" 3 dager på rad, kom det noe guffe-greier som jeg forstår er sopp/candida, så merkelig ut.. Nesten så jeg fikk lyst til å fiske det opp og vise det til samboeren min.. :)

Uansett, skal til legen og spørre om en sopp-kur,- til rompa, vil ikke ha det der greiene inni meg..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om tarmskylling er udelt bra, men i enkelte tilfeller kan det vel være nyttig, ved forstoppelse, candida o.l

Jeg prøvde det for et par år siden i Olo, betalt 600,- mener jeg,

men det kom ingenting ut,- bare litt grums.. Hun hadde aldri opplevd dette før om mente jeg måtte ha steinhard avføring eller noe, (har store problemer med fordøyelsen).

Så etter en stund tenkte jeg å prøve igjen.. hehe.. men så tenkte jeg: Hva er egentlig vitsen med å betale så mye for at noen skal sprøyte litt vann opp i rompa mi? Så jeg prøvde selv.. Skrudde av dusjhodet, slangen når helt bort til doen, skrudde på vann, og satte den mot "hullet", men ble mye vanngris, lukkemuskelen er visst ganske motvillig mot trykk utenfra, så den måtte litt innenfor.. Så når jeg hadde fått litt vann opp igjennom, fjernet jeg slangen, og så rant det ut igjen.. bare vannet til å begynne med.. Men etter flere runder kom det mye bajs!! HAHA :)

Gjør det avogtil, men vet ikke helt hvor ufarlig dette er? Vannet er jo ikke sterilisert eller noe.. Har det noe å si? Etter noen "skyllinger" 3 dager på rad, kom det noe guffe-greier som jeg forstår er sopp/candida, så merkelig ut.. Nesten så jeg fikk lyst til å fiske det opp og vise det til samboeren min.. :)

Uansett, skal til legen og spørre om en sopp-kur,- til rompa, vil ikke ha det der greiene inni meg..!

Hva sier samboeren din til at han må dele dusjslange med noen som trykker den opp i analen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...