Gå til innhold

Kristine Ullebø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi fyllet er gåsedun, og bare 35% av kolleksjonen har coyotepelskrager?

Anonymous poster hash: 76631...a78

Og gåsedunen er høstet på humant vis?

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og gåsedunen er høstet på humant vis?

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

"Humanisme (av latin humanus, «menneske(lig)», og -isme) er en bred og vanskelig avgrensbar betegnelse som spenner over en rekke og ofte innbyrdes motstridende tankesystemer."

Ikke noe mindre humant enn kjøttet 98% av nordmenn spiser til daglig, eller mindre humant enn skinnet i godstolen, vesken din eller det flotte coveret du kjøpte til smarttelefonen din på tax-free i fjor...

Anonymous poster hash: 76631...a78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest så innmari masse på bloggen til Kristine, men utifra hva jeg har lest så kan jeg ikke se at hun er ihuga antipels og dyrevernforkjemper.

Ikke alle bryr seg så hardt, og det tror jeg heller ikke hun gjør. Ut ifra de ca 550 kommentarene hun har fått fra de som håper på å vinne ei jakke så antar jeg at det er flere som ikke tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest så innmari masse på bloggen til Kristine, men utifra hva jeg har lest så kan jeg ikke se at hun er ihuga antipels og dyrevernforkjemper.

Ikke alle bryr seg så hardt, og det tror jeg heller ikke hun gjør. Ut ifra de ca 550 kommentarene hun har fått fra de som håper på å vinne ei jakke så antar jeg at det er flere som ikke tenker over det.

Nei, ikke alle kan være like prinsippfaste som Sophie (eller skal vi si "Sofie"?) Elise:)

Anonymous poster hash: 76631...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle kan være like prinsippfaste som Sophie (eller skal vi si "Sofie"?) Elise:)

Anonymous poster hash: 76631...a78

Prinsippfast og prinsippfast............man kan jo kalle det "second hand" og kjøpe skinn og pels :sprettert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Humanisme (av latin humanus, «menneske(lig)», og -isme) er en bred og vanskelig avgrensbar betegnelse som spenner over en rekke og ofte innbyrdes motstridende tankesystemer."

Ikke noe mindre humant enn kjøttet 98% av nordmenn spiser til daglig, eller mindre humant enn skinnet i godstolen, vesken din eller det flotte coveret du kjøpte til smarttelefonen din på tax-free i fjor...

Anonymous poster hash: 76631...a78

Å gud bedre. Har ikke smakt på slipestålet på en stund, skjønner jeg.

https://snl.no/human

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsippfast og prinsippfast............man kan jo kalle det "second hand" og kjøpe skinn og pels :sprettert:

Nettopp :fnise:

Anonymous poster hash: 76631...a78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud bedre. Har ikke smakt på slipestålet på en stund, skjønner jeg.

https://snl.no/human

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

Sukk...

Definér "skånsom" når det kommer til utnyttelse av dyr til mat og klær.

Hvilke animalske produkter er det OK at vi forbruker? Vi har skjønt at Canada Goose er fyfy, men hvilke produsenter oppfyller dine krav til human behandling av dyr?

Få høre.

Anonymous poster hash: 76631...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...

Definér "skånsom" når det kommer til utnyttelse av dyr til mat og klær.

Hvilke animalske produkter er det OK at vi forbruker? Vi har skjønt at Canada Goose er fyfy, men hvilke produsenter oppfyller dine krav til human behandling av dyr?

Få høre.

Anonymous poster hash: 76631...a78

Jeg stilte deg et spørsmål, faktisk.

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link?

Anonymous poster hash: 76631...a78

http://www.canada-goose.com/our-materials/our-story-canada-goose-about-our-product-our-materials.html

Her står det at de følger retningslinjene til (AIHTS)

Et kjapt google søk på AIHTS viser dette: http://www.fur.ca/files/trap%20list/Certified%20Traps%20October%20%206%202014%20%20FIC%20Eng.pdf

Så er det bare å google fellene de bruker. Her er et eksempel:

Dunet er i det minste

At noen vil gå med det her er utenfor min fatteevne, møter jeg noen med Canada Goose jakke så tenker jeg mitt om den personen. Vil gå så langt å si at jeg aldri kunne hatt noe med en slik person å gjøre, og jeg er langt fra fanatiker. Det sier mye om en person. Enten at man gir f i dyrevelferd (og andre) og velger å leve i sin egen egoistiske boble, eller at man er uopplyst. For å ikke snakke om hvor harry disse jakkene er. Alle fjortiser går med den. Fjellreven har like varme jakker, men det gir vel ikke like mye status innad i saueflokken.

Anonymous poster hash: c37a3...4ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dunet er i det minste plukket fra døde gjess.



Anonymous poster hash: c37a3...4ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg vet ikke hvem Krissy er en gang. Jeg bare vet at jeg elsker Canada Goose-jakken min, og at jeg alltid skal ha en sånn jakke - beste jakken jeg noen gang har hatt.

Og nei, jeg er ikke fjortis fra vestkanten i Oslo. Jeg er en mann i tredveårene med mellomlederansvar i en privat bedrift, som har tilhørighet nærmere Jessheim enn Bogstadveien.

Anonymous poster hash: 76631...a78

Haha, fantastisk!

Kan du fortelle oss blodtypen din og din mors pikenavn også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si ikke det. Bare vent, så kommer det en og forteller deg at der hun bor er det dødskaldt.

Anonymous poster hash: b74c3...5a3

Ja her jeg bort er det ikke rent sjeldent nede i 30 minus på kalde vintermorgener, men jeg er ikke en av CG-gjengen. Jeg er skikkelig frysepinn og klarer likevel å holde varmen i jakker uten pels og fjær. Og til dem som syter over sminke: jeg er nøye på hva jeg bruker der også. Det er ikke så vanskelig å være litt bevisst når man har så mange valgmuligheter.

CG er populært fordi det er dyr merkevare for bortskjemte ungdommer og fordi bloggere og andre korttenkte berter bruker det. Og noen gutter også. Helt latterlig at noen kan påstå at det er så kaldt at de er nødt til å svi av flere tusenlapper på et klesplagg laget av pels og fjær. Man skulle tro at folk var mer velinformerte i disse internett-tider.

Anonymous poster hash: cb4bf...7da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er så lei av at folk alltid skal angripe CG. Hva med heller å angripe pelsindustrien som helhet hvis man først skal ta et standpunkt, istedenfor å snakke ned ETT merke og tro at man gjør så jævla mye for dyra. Tro meg, det er mange ting folk gjør som er verre for dyra enn en CG jakke (coyotebestanden må uansett holdes nede, ellers går det utover andre bestanddeler av økosystemet.

Spiser du kylling? Bruker du mascara fra Maybelline, Loreal, Max factor og liknende billigmerker? Kjøper du såpe på dagligvaren? Vel, så hold kjeft.

Anonymous poster hash: 65831...26f

Og jeg er jævla lei av den der idiotargumentasjonen om at enten må man bry seg om alt og alle eller så skal man bare holde kjeft. Hvilken gruppe er du i såfall i; bryr du deg om alle tragiske saker i verden eller gir du blaffen i alt og holder kjeft?

Anonymous poster hash: cb4bf...7da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Coyotene i Canada i Canada er skadedyr som uansett blir drept for å holde bestanden nede. Den YouTube.videoen folk ofte viser er fra Kina.

Anonymous poster hash: 94805...13e

De bruker sakser, feller og snarer i Canada. Det er faktisk en del av befolkningen der som ikke er særlig fan av disse saksene, da de har sett hvordan de funker på familiehunden...

Og pelsen fra gjessene er biprodukt.

Anonymous poster hash: 94805...13e

Om du mener dunet, så stemmer det faktisk. De bruker ikke dun som er nappet av levende fugl.

Jeg er selvfølgelig enig i at det er kjipt med kjendiser som går gode for pels, da de har mange følgere og er et eksempel for ungdommen.

Da jeg var ungdom, var pels noe av det kjipeste ungdommen kunne tenke seg, ingen ville jo være dyremishandlere. Sånn sett har det gått i feil retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket inn på bloggen, og det slår meg hvor enkelt det må være å komme på topplisten. Så lenge man poster ofte og har relativt lange innlegg, så spiller det tydeligvis liten rolle om man formulerer seg som en 10-åring. Hvem i huleste leser denne bloggen egentlig??

Anonymous poster hash: 8de7f...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Man velger sine kamper, synes det blir for dumt å gå rundt med en glorie kun fordi man ikke kjøper pels. Det finnes urettferdigheter og utnytting overalt, men siden det er mest bevisstgjøring rundt pelsindustrien er det akkurat det folk reagerer på. Ikke det at kyllinger lever helt elendig for å møte etterspørsel av billig kjøtt og egg, eller at folk tjener fuck all og blomkål på klær de syr for H&M.

Selv kjøper jeg verken fuskepels eller ekte pels, men kan få en smekk på fingrene for andre ting allikevel, derfor gidder jeg ikke ha en intervention for folk som velger å kjøpe pels. Man tar sine valg innen konsumerisme, enten det gjelder miljø, menneskerettigheter, dyrevelferd eller absolutt ingenting får være opp til hver enkelt.

Men synes allikevel det er litt dårlig om folk ikke har peiling på hva som står bak noe av det de kjøper, kunnskap er makt og kan føre til bedre valg i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...