Jump to content
Sirinna

Da blir det oss to, lille venn

Recommended Posts

tweet

Du gjorde helt riktig i å bytte ut middag med smågodt synes jeg 😁 Jeg husker godt at jeg gikk og kjente på de samme følelsene som deg. Det går over ❤️

Fortsetter under...

Sirinna
14 timer siden, chi skrev:

God natt! Smågodt som middag er innafor av og til 😉

Ja det var helt på sin plass. ♡

Sirinna
2 timer siden, tweet skrev:

Du gjorde helt riktig i å bytte ut middag med smågodt synes jeg 😁 Jeg husker godt at jeg gikk og kjente på de samme følelsene som deg. Det går over ❤️

Godt å høre at det ikke er noe galt med meg. Smågodt var helt ypperlig middag i går :hjerte:

Sirinna

Det stikker sånn i underlivet mitt! Kan noen fortelle meg at dette er helt normalt? Kjennes ut som små knivstikk som kommer med ujevne mellomrom. Ikke direkte vondt, men ubehagelig. 

Cyndaquil
2 timer siden, Sirinna skrev:

Det stikker sånn i underlivet mitt! Kan noen fortelle meg at dette er helt normalt? Kjennes ut som små knivstikk som kommer med ujevne mellomrom. Ikke direkte vondt, men ubehagelig. 

Trekk pusen. Jeg hadde det masse, fikk beskjed om at det var ufarlig. Om jeg ikke husker feil er babyen som klemmer noen nerver som gir en stikkende følelse i underlivet.

men just in case snakk med lege eller noe i morgen for indre ro 😊

du er flink ❤️

Sirinna
9 timer siden, Cyndaquil skrev:

Trekk pusen. Jeg hadde det masse, fikk beskjed om at det var ufarlig. Om jeg ikke husker feil er babyen som klemmer noen nerver som gir en stikkende følelse i underlivet.

men just in case snakk med lege eller noe i morgen for indre ro 😊

du er flink ❤️

Takk snille deg ♡ Stikkingen gikk over omsider og nattesøvnen innhentet meg.

I dag skal det regne. Halleluja! Jeg tror jeg har gledet meg stort til dette, for i natt drømte jeg om lyn og torden og det var. så. deilig!

Får besøk etterpå og for første gang skal han ha med sine 2 barn hit. Jeg har jo møtt de noen ganger nå og det har vært udramatisk og koselig, men det har forgått på deres territorie. Dessuten har de ikke hilst på mine firbente enda, så vi sitter her og prater litt om hvordan man skal oppføre seg (ja jeg prater til de :fnise:). De er generelt veldig snille og glad i barn så det går nok fint.  

21+1 nå og dermed har jeg tatt fatt på den 22 uken i svangerskapet. Formen er fremdeles fin og jeg merker ikke noen vondter eller ubehag, utover lavt blodtrykk. Har gått opp igjen 3kg av de 5 jeg mistet tidlig i svangerskapet, og dermed er jeg på -2 siden start. Har time hos jordmor i uke 26, spent på om hun er fornøyd med dette, hun var jo så bekymret sist. Magen vokser sakte men sikkert, men jeg får likevel høre at jeg har "liten" gravidmage.  Synes ikke det selv. 

Nå skal jeg ta en runde med støvsugeren her, har utsatt det i dagevis på grunn av den drepende temperaturen. Endelig er det levelig. 

Ha en fin dag dere♡

Annonse

tweet

Den stikkingen husker jeg så godt. Ekstremt ubehagelig! Bare vent til hun blir større og sparker nedover, haha 🙊 

Søren, jeg må også støvsuge... Har brukt varmen som unnskyldning, men nå ser det ikke ut altså 😅 

Lykke til med besøket! 

Sirinna
5 timer siden, tweet skrev:

Den stikkingen husker jeg så godt. Ekstremt ubehagelig! Bare vent til hun blir større og sparker nedover, haha 🙊 

Søren, jeg må også støvsuge... Har brukt varmen som unnskyldning, men nå ser det ikke ut altså 😅 

Lykke til med besøket! 

Ja det er ikke noe godt når det står på. 

Besøket gikk finfint og nå har jeg inntatt sofaen for kvelden. I det siste har jeg ikke hatt ork (eller mot?) til å starte på en ny serie, så jeg har endt med å se serier jeg har sett før. Patetisk egentlig. Føler bare at det ikke er noe som er verdt å ta fatt på nå.. :klo: Savner en skikkelig spenningsserie. Tips, noen?

tweet

Orange is the new black har jo komt med en ny sesong, den ser jeg nå. Ellers synes jeg Shameless og call the midwife er veldig bra! Samboer sier the O.C😂

Fotballflue
13 timer siden, Sirinna skrev:

Ja det er ikke noe godt når det står på. 

Besøket gikk finfint og nå har jeg inntatt sofaen for kvelden. I det siste har jeg ikke hatt ork (eller mot?) til å starte på en ny serie, så jeg har endt med å se serier jeg har sett før. Patetisk egentlig. Føler bare at det ikke er noe som er verdt å ta fatt på nå.. :klo: Savner en skikkelig spenningsserie. Tips, noen?

Jeg har blitt hektet på blindspot i sommer. Syns den er skikkelig spennende 😄

bondekone

Hei! Lest igjennom tråden din nå, og vil bare si du er kjempetøff! 

Av serier har jeg sett igjennom outlanders (knall bra) og camp X i det siste. Veldig bra serier!

Gratulerer med graviditeten! 

Husk at barn har rett til å vite hvem sine foreldre er. Selv om du ikke vil ha noe med barnefar å gjøre, så må du prøve for din datters skyld. Du trenger ikke å ha kontakt, men før han opp som barnefar og vær åpen om at han kan endre innstilling senere. Vær skeptisk selvfølgelig, men ikke brenn alle broer med en gang.

Lykke til videre!

Sirinna
18 minutter siden, Reputation skrev:

Gratulerer med graviditeten! 

Husk at barn har rett til å vite hvem sine foreldre er. Selv om du ikke vil ha noe med barnefar å gjøre, så må du prøve for din datters skyld. Du trenger ikke å ha kontakt, men før han opp som barnefar og vær åpen om at han kan endre innstilling senere. Vær skeptisk selvfølgelig, men ikke brenn alle broer med en gang.

Lykke til videre!

Jeg forstår godt at du skriver det du gjør. Som jeg har nevnt tidligere vil jeg aldri holde noe skjult for jenta mi om hennes far. Som du skriver har alle mennesker rett til å kjenne sitt biologiske opphav. Når det er sagt kommer jeg ikke til å oppfordre til kontakt mellom de. Denne jenta kommer aldri til å mangle noe som helst, minst av alt kjærlighet. Om barnefar skulle endre innstilling senere har han dessverre ingen anledning til å ønske å være far når det skulle passe ham. Det er jenta mi som har rettigheter ovenfor sin far, han har heldigvis lite rettigheter. 

Annonse

Snurrepurre

Handmaids tale (Netflix) og castle rock (HBO) 😄  Godt at stikkingene gav seg :) 

Sirinna

Tusen takk for mange gode serietips. Startet på Evil genius på netflix i går og er hektet, så skal runde den før jeg tar fatt på noe nytt. Sitter i skrivende stund ute og nyter at det ikke er mer enn deilige 27 grader. Blodtrykket har steget litt, mistenker at varmen har litt skyld i at det stuper sånn. Føler meg iallefall fin i formen nå. :)

Sirinna
På 29.7.2018 den 12.11, bondekone skrev:

Hei! Lest igjennom tråden din nå, og vil bare si du er kjempetøff! 

Av serier har jeg sett igjennom outlanders (knall bra) og camp X i det siste. Veldig bra serier!

Tusen takk snille deg♡

lille_frosk

Sirinna :hjerte: Har hatt n liten feriepause, men er tilbake nå. Hver gang du skriver et innlegg slår det meg hvor reflektert og klok du er - hvor heldig jenta di er som får akkurat deg som mamma. Du er mer enn nok! Du har mer enn nok å gi.

Jeg forstår godt at du føler sorg over å være ensom i graviditeten. Og det er jo riktig at du er det, uansett hvor mange du har på din side. Det er bare du som er forelderen, og det er ikke rart du savner noen å dele det med. Av fullstendig andre grunner kjente jeg også på endel ensomhetsfølelse i forrige graviditet, eller i alle fall noe i nærheten, og det er fryktelig sårt. Jeg tenker forresten også at det er naturlige og sunne tanker, men hvis du kjenner at de tar mer og mer over, og skygger for alt annet synes jeg det er viktig at du lufter de for noen. 

Zoey

Det er sjelden jeg blir fenget av dagbøker her inne, men denne leste jeg fra start til nåtid (for slutten er det jo ikke) og jeg føler for å sy en heiagjengdrakt og pompomer. 

Og jeg kan ikke sy! 

Det sier litt. 

Hei, jeg heter Zoey (ikke egentlig) er snart 36, mor til tre mellom ca 2 og 7, og synes du er kjempetøff. 

Jeg er litt misunnelig fordi du snart får oppleve det mest spesielle møtet i hele verden, og litt vemodig fordi du ikke har støtte i sæddonoren (han fortjener ikke å bli benevnt som "far" i noen form, synes jeg). Men jeg er 107% sikker på at du klarer dette helt fint og 97% sikker på at jeg leser klaging om søvnløshet her inne om et år. 

Da skal jeg poste også, og trøste med at det går over, det også. 

Stor e-klem! 

Sirinna
2 timer siden, lille_frosk skrev:

Sirinna :hjerte: Har hatt n liten feriepause, men er tilbake nå. Hver gang du skriver et innlegg slår det meg hvor reflektert og klok du er - hvor heldig jenta di er som får akkurat deg som mamma. Du er mer enn nok! Du har mer enn nok å gi.

Jeg forstår godt at du føler sorg over å være ensom i graviditeten. Og det er jo riktig at du er det, uansett hvor mange du har på din side. Det er bare du som er forelderen, og det er ikke rart du savner noen å dele det med. Av fullstendig andre grunner kjente jeg også på endel ensomhetsfølelse i forrige graviditet, eller i alle fall noe i nærheten, og det er fryktelig sårt. Jeg tenker forresten også at det er naturlige og sunne tanker, men hvis du kjenner at de tar mer og mer over, og skygger for alt annet synes jeg det er viktig at du lufter de for noen. 

Tusen, tusen takk for nydelige fine ord. Det er rørende at du og de andre som leser her har slik tro på meg. ♡ 

Dette med å være ensom i graviditeten er et sårt og vanskelig tema. Det er godt å lese at jeg ikke er alene om å ha kjent på det. 

Du er så god! ♡

2 timer siden, Zoey skrev:

Det er sjelden jeg blir fenget av dagbøker her inne, men denne leste jeg fra start til nåtid (for slutten er det jo ikke) og jeg føler for å sy en heiagjengdrakt og pompomer. 

Og jeg kan ikke sy! 

Det sier litt. 

Hei, jeg heter Zoey (ikke egentlig) er snart 36, mor til tre mellom ca 2 og 7, og synes du er kjempetøff. 

Jeg er litt misunnelig fordi du snart får oppleve det mest spesielle møtet i hele verden, og litt vemodig fordi du ikke har støtte i sæddonoren (han fortjener ikke å bli benevnt som "far" i noen form, synes jeg). Men jeg er 107% sikker på at du klarer dette helt fint og 97% sikker på at jeg leser klaging om søvnløshet her inne om et år. 

Da skal jeg poste også, og trøste med at det går over, det også. 

Stor e-klem! 

For et utrolig oppløftende og koselig innlegg. Veldig koselig at dagboken min fenger, og enda mer koselig at du har tro på meg! Stor klem tilbake, og tusen tusen takk♡♡ 

Det er fantastisk den støtten jeg har fått av dere her inne, både dere som kommenterer i dagboken som ikke kjenner meg, dere som kjenner meg i virkeligheten og kommenterer, og dere som har sendt PM med fine ord. Dere skulle bare visst hva det betyr for meg, hvert eneste ord. ♡

Edited by Sirinna

Sirinna

Noen dager er tyngre enn andre, og i dag er en slik dag. Jeg har vært helt alene i et par dager nå og har virkelig fått kjenne på ensomheten. Jeg tar meg selv i å synes synd på meg selv, og jeg skammer meg for det. Her om dagen ville han plutselig ikke være sammen lengre. Han forklarte på melding at han hadde fått en "dårlig følelse", selv om han er både forelsket og glad i meg. Dette var nok det siste jeg trengte akkurat nå, da jeg endelig hadde slått meg til ro med at han var kommet for å bli, for som han selv sa - ellers ville han aldri involvert barna. Likevel slapp han altså denne bomben, og nok en gang satt jeg tilbake med følelsen av svik. Er det meg det er noe galt med? Man kan jo begynne å lure.

Han angrer på dette nå og ønsker å gå videre fra denne episoden. Dette har jeg måttet dratt ut av ham på melding. Han skriver at han hadde en dårlig dag og at han tok det utover oss. Han har ikke på eget initiativ startet en samtale etter denne kvelden, og det går gjerne 6 timer mellom hver gang han svarer. Likevel påstår han altså at han ikke mente det. Men han gjør lite for å overbevise meg. Jeg tok motet til meg og spurte om jeg skulle ta meg en tur til ham i kveld, men det passet ikke, for han hadde lovet eldstemann å få være våken litt sent i dag. Ja, hva skal man tenke egentlig?

Jeg ser venner og familie er på ferie i alle himmelretninger med sine respektive nære. Det gjør vondt å være alene når alle andre tilsynelatende er sammen. Jeg ønsker meg jo også min egen lille familie, er alt håp for det ute nå? Jeg har hundene mine da. De merker at jeg ikke er i humør, så de viser meg triks uoppfordret og koser med meg døgnet rundt. De er utrolig morsomme og snille, og jeg er heldig som har de. En hund vil aldri våkne en morgen å fortelle deg at den ikke elsker deg lengre. 

Lillegull sparker meg i skrivende stund og jeg tror hun forteller meg at hun trives. Jeg føler meg så nær henne nå.  Det har dessuten plutselig slått meg at alle der ute er noens barn, de har eller har hatt en mor, alle som en. Det er altoppslukende å tenke på.