Jump to content
Sirinna

Da blir det oss to, lille venn

Recommended Posts

Sommerfugl90

Wow, for en dagbok! Gratulerer så mye med datteren din og med et nytt, lite liv i magen.

Jeg vil gjerne følge med her 🙂

Fortsetter under...

Anonymmynona

Litt av en historie! Har lest meg gjennom hele tråden, og kunne ønske jeg kunne vært der for deg da du var gravid med H ❤️ Du må være en utrolig sterk kvinne og mor! Og det er veldig godt å lese at alt har ordnet seg så bra for deg! Gleder meg til å følge med denne graviditeten. Mange varme tanker ❤️

Sirinna

Jeg synes det er vanvittig imponerende at dere som leser her for første gang faktisk leser dagboken helt fra starten av.  Tusen takk for alle fine ord også, det er noe som er så fint når helt fremmede mennesker heier på hverandre og vil hverandre vel. Jeg synes det er veldig stas.

Akkurat nå ligger jeg i sengen ved siden av min kjære. Han puster dypt og tungt og er nok langt inne i drømmeverden for lengst. Jeg ligger her og kjenner litt på dårlig samvittighet ovenfor Hedvig. Jeg er så redd jeg ikke skal klare å håndtere både kjærligheten jeg har for henne, i tillegg til den til den nye babyen. Hva om hun føler seg tilsidesatt? Hun var en overraskelse i starten, men hun har vært høyt elsket fra første sekund. Men dette barnet her - det er et ekte kjærlighetsbarn. Et planlagt og ønsket barn. Vil H merke forskjellen selv? Jeg håper så inderlig ikke det. Det sies jo at morskjærligheten ikke må deles, ..den dobles. Men jeg vet ikke. Kan jeg virkelig elske noen andre akkurat slik jeg elsker H? Har jeg nok kjærlighet til begge?

H er alt for meg. Jeg er bergtatt av henne. Jeg kan sitte og se på henne og beundre de små perfekte fingrene hennes, eller det nydelige smilet hennes som viser absolutt alle tennene hun har i munnen. De mørke krøllene og de dype, brune øynene. Jeg er så forelsket i henne. 

Når jeg la henne i dag minnet jeg henne på at jeg har baby i magen. Da smiler hun lunt og ser på magen min og sier «heiiia baby»... Men skjønner hun det tro? 

I dag har vært en nydelig dag, sol og varmt. Jeg gikk en lang fjelltur med hundene, og på vei ned igjen ble den eldste akutt veldig sliten. Jeg ga ham vann og tok en pause, og han kom seg, men fikk hvile i sekken resten av turen. Han har vært syk en stund nå, og jeg blir nok etterhvert nødt å ta en tung avgjørelse. Jeg får klump i halsen bare av tanken. Han får sterke smertestillende (med heroinpris, btw), men jeg vet jeg ikke kan fortsette slik evig. Det er ufattelig tungt å skulle miste ham. Veterinær sier vi fremdeles kan se an frem mot 14-års dagen hans, som er i desember. Men vi tar prøver annenhver uke, og med minste tegn til forverring må han få slippe. Jeg er så redd for å være uten bestevennen min. Han er også den av hundene Hedvig er mest knyttet til, og jeg aner ikke hva hun vil forstå eller ikke forstå når han bare en dag er borte. Vakre, snille, gode, kosete og rampete voffsen vår. ❤️

Jeg burde prøve å sove litt, om ikke mange timene skal H ha danseshow og frokost. Jepp, danseshow. Det går i gangnam style for tiden, med musikkvideo selvsagt. Jeg blir beordret til å danse som de gjør i videoen, noe jeg selvsagt gjør med full innlevelse... klokken 7 hver morgen. Lurer på hva naboene tror om oss :fnise:

God natt dere ❤️