Jump to content
Sirinna

Da blir det oss to, lille venn

Recommended Posts

kvinne35+
På 5.12.2018 den 6.29, Sirinna skrev:

I går badet jeg H for første gang, og hun storkosa seg. Det var så koselig. Hun er en veldig rolig og stille baby hittil, sover stort sett - utenom små pauser for mat eller stell. 

Hundene var så mye roligere i går - faktisk fikk de begge ligge hver sin gang på fanget mitt mens jeg holdt H. Det er rart å se hvordan de underkaster seg henne, de skjønner helt klart hennes plassering i flokken. Mamma og pappa passet godt på H mens jeg gikk meg en liten tur med de alene. Det var godt for oss tror jeg, og de trenger å se at de ikke er tilsidesatt. 

Det har blitt mye besøk de siste dagene, det er veldig koselig at så mange vil komme og hilse på H, men jeg prøver å være flink å begrense hvor mange besøk pr dag - er redd det blir mye inntrykk for henne. Men så er det jo så stas å vise henne frem også da. Heldigvis skjønner alle at de ikke kan bli i timesvis, uten at jeg trenger å si noe. 

Nå våknet vi akkurat her for bleieskift og mat, har sovet sammenhengende siden midnatt. 

Drømmebaby❤️

okei men er det ikke sånn at med så små skal det aldri overstige 4timer mellom amming/flaske..... 6,5timer er nok litt i lengste laget altså at du gjerne må gi henne selv om hun sover siden hun er så liten og nyfødt spedbarn.. Lykke til :) Kjekt at du ser ut til å ha fått en glad og fornøyd og frisk baby uten magevondt. Det var gledelig.

Fortsetter under...

Notisblokk

Lykke til videre ❤️

Sinsiew

Takk for følget! 

Håper vi får til flere kaffedater! :)

Du er fantastisk ❤

Denver
12 hours ago, kvinne35+ said:

okei men er det ikke sånn at med så små skal det aldri overstige 4timer mellom amming/flaske..... 6,5timer er nok litt i lengste laget altså at du gjerne må gi henne selv om hun sover siden hun er så liten og nyfødt spedbarn.. Lykke til :) Kjekt at du ser ut til å ha fått en glad og fornøyd og frisk baby uten magevondt. Det var gledelig.

Tja vet nå ikke det. Statistikk er statistikk men hver familie er forskjellig, og en nyfødt babykropp har nok ikke lært seg klokka ennå. Her snakker vi jo også om en alenemor, forresten. Dersom mor og barn kan få seg en 6 timers søvn av helt naturlige* grunner, så tror jeg det er verdt å la dem gjøre nettopp det. *Forutsetter her at babyen ikke er unormalt sløv eller unaturlig vanskelig å vekke ved behov.

kvinne35+
På 5.12.2018 den 6.29, Sirinna skrev:

I går badet jeg H for første gang, og hun storkosa seg. Det var så koselig. Hun er en veldig rolig og stille baby hittil, sover stort sett - utenom små pauser for mat eller stell. 

Hundene var så mye roligere i går - faktisk fikk de begge ligge hver sin gang på fanget mitt mens jeg holdt H. Det er rart å se hvordan de underkaster seg henne, de skjønner helt klart hennes plassering i flokken. Mamma og pappa passet godt på H mens jeg gikk meg en liten tur med de alene. Det var godt for oss tror jeg, og de trenger å se at de ikke er tilsidesatt. 

Det har blitt mye besøk de siste dagene, det er veldig koselig at så mange vil komme og hilse på H, men jeg prøver å være flink å begrense hvor mange besøk pr dag - er redd det blir mye inntrykk for henne. Men så er det jo så stas å vise henne frem også da. Heldigvis skjønner alle at de ikke kan bli i timesvis, uten at jeg trenger å si noe. 

Nå våknet vi akkurat her for bleieskift og mat, har sovet sammenhengende siden midnatt. 

Drømmebaby❤️

Her er det ei side med litt informasjon iallefall :)

Hvis du er bekymret, eller hvis babyen har tegn på uttørking, som mørk urin, ingen avføring på mer enn 24 timer, en innsunket fontanell (det myke punktet på hodet), gulsott, sløvhet, slapphet og manglende matlyst (f.eks. går fire til seks timer uten mating), skal du oppsøke legehjelp raskt."

""
I stedet kan du tilby brystet når babyen viser tegn på å være sulten. Gråt er et sent tegn, så vær oppmerksom på tidligere signaler som at hun suger på leppene sine, åpner munnen, suger på hånden eller snur på hodet med åpen munn – kjent som 
«søking»."

Amming den første måneden

Hvordan går det?

Zoey

Nå er det jo Sirinna som er ekspert på H, men jeg har hatt friske og sunne babyer og en som ikke la godt nok på seg med en gang. Og jeg ble fortalt at de friske babyene fint kan selvregulere. Når H var så kort som hun var så er hun jo lita, men i alle i mål, så neppe undervektig. Og siden Sirinna har yrke innen helse så er jeg sikker på at mor og datter har det flott. Nyt nettene som gir deg nesten seks timer sammenhengende søvn. Selv stilte jeg klokka fordi nattamming er bra for produksjon, og jeg var nok ikke norgesmester i melkeku. Men de skal jo sove mye. De sover visstnok bare mens de sover, disse små. Så jeg tipper de ekstra små sover ekstra mye. 

❤️

Annonse

Zoey

De vokser bare mens de sover*

...skulle det stå. 

Monstrum

Takk for at vi fikk følge deg på veien Sirinna!
Ønsker dere masse lykke til videre! :klem: 

Sirinna

En av dere leserne her inne har tipset et visst kvinneblad om dagboken min. De vil trykke historien min. Jeg skal tenke på det til onsdag, men i mellomtiden er jeg nysgjerrig på om en av dere har lyst å tilstå? :ninja:

Juniper
6 timer siden, Sirinna skrev:

En av dere leserne her inne har tipset et visst kvinneblad om dagboken min. De vil trykke historien min. Jeg skal tenke på det til onsdag, men i mellomtiden er jeg nysgjerrig på om en av dere har lyst å tilstå? :ninja:

Det er en del journalister som henger her inne. Noen har til og med mod-rettigheter slik at de finner ut av hvem som har skrevet annonyme innlegg og tar kontakt med folk. Har hørt flere historier om mennesker som har fått melding fra journalister. Derfor er det ikke sikkert at noen har tipset aktivt. 

Zoey

Det var ikke meg, jeg lover. :)

Men wow, om journalister kan sjekke anonyme innlegg med formål å kontakte folk for å lage saker, det er vel litt skummelt nesten, om det er sant. 

Annonse

Juniper
På 30.12.2018 den 10.03, Zoey skrev:

Det var ikke meg, jeg lover. :)

Men wow, om journalister kan sjekke anonyme innlegg med formål å kontakte folk for å lage saker, det er vel litt skummelt nesten, om det er sant. 

Jeg kjenner til flere slike saker, dessverre. Synes selv det virker drøyt. 

Mumsy

Kan jeg få følge deg på Snap? 😊 Er så nysgjerrig på hvordan det går med dere. Håper alt er bare velstand 🌸

Oj! Spennende at noen vil trykke historien din.

Guest Mårpølsa

Ditta va ein fin historie.

Edited by Mårpølsa

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...