Jump to content
Sirinna

Da blir det oss to, lille venn

Recommended Posts

Azalea

Gratulerer med den lille i magen :hjerte: Synes du er supertøff som tok det valget du tok, du vil ikke angre!

Fortsetter under...

Sirinna
11 timer siden, Azalea skrev:

Gratulerer med den lille i magen :hjerte: Synes du er supertøff som tok det valget du tok, du vil ikke angre!

Tusen takk. Så koselig å lese 😊

I dag er jeg litt skuffa. Skulle ha første svangerskapskontroll i dag og hadde sett frem mot dette et par uker. Våknet av telefon fra legekontoret med beskjed om at legen er syk. Første ledige timer er om 2 uker, da vil jeg jo nærme meg 14. uke. Synes ikke noe særlig om det.  Har flere kliniske spørsmål jeg skulle diskutert med fastlegen. Vurderer å ta direkte kontakt med jordmor og høre om jeg eventuelt kan henvende meg der. 

Noen tanker?

Tonio

Det skader ikke å ta kontakt med jordmor i det minste. :) Jeg tok alle mine kontroller hos jordmor, de har som regel bedre tid og mindre sjanse for forsinkelse. 

Azalea
På 16.5.2018 den 10.52, Sirinna skrev:

Tusen takk. Så koselig å lese 😊

I dag er jeg litt skuffa. Skulle ha første svangerskapskontroll i dag og hadde sett frem mot dette et par uker. Våknet av telefon fra legekontoret med beskjed om at legen er syk. Første ledige timer er om 2 uker, da vil jeg jo nærme meg 14. uke. Synes ikke noe særlig om det.  Har flere kliniske spørsmål jeg skulle diskutert med fastlegen. Vurderer å ta direkte kontakt med jordmor og høre om jeg eventuelt kan henvende meg der. 

Noen tanker?

Skjønner følelsen din. Jeg ville ha tatt direkte kontakt med jordmor. Om du forklarer både situasjonen din og at du har en del spørsmål, så vil jeg tro de kan finne en time til deg. 😊

Sirinna

Har vært litt av en kveld.. rundt kl 21 begynte jeg å blø. En liten stund var det så ille at jeg måtte sitte på toalettet og bare la det renne. Jeg ble veldig engstelig og dro til legevakten etter å ha konferert med de på telefon. Der ble jeg henvist videre til gyn og kom rett inn da jeg ankom. Jeg var rimelig forberedt på dårlig nytt da gynekologen setter i gang med innvendig ultralyd. Straks han er innenfor utbryter han "Her er det liv iallefall". På skjermen ser vi en liten en på ca 5cm som sutter på tommelen sin og spreller rundt. Grunnen til blødningen var at morkaken ligger og dekker over livmorhalsen. Dersom dette ikke endrer seg før fødsel bli det keisersnitt. Men gynekologen hadde stor tro på at dette ville gå seg til. 

Jeg fikk forklart at jeg kan forvente flere blødninger på grunn av morkaken, men at jeg ikke skal bli engstelig. Er ikke noe som tyder på at noe skal gå galt. 

Jeg er sliten og lettet når jeg nå kryper til sengs. God natt dere. :)

Tonio

Uff, så ekkel opplevelse. :klem:

Enda godt det var noe så ufarlig! Også så herlig med en ekstra ultralyd. Er vel litt stas å få se igjen.:yvonne:

Annonse

Ruccula

Så bra det gikk bra :):)

En stor blødning må ha vært skikkelig skremmende for deg

Sirinna
10 timer siden, Tonio skrev:

Uff, så ekkel opplevelse. :klem:

Enda godt det var noe så ufarlig! Også så herlig med en ekstra ultralyd. Er vel litt stas å få se igjen.:yvonne:

6 timer siden, Ruccula skrev:

Så bra det gikk bra :):)

En stor blødning må ha vært skikkelig skremmende for deg

Ja det var skummelt når det sto på. Psyket meg selv helt ut, var helt sikker på at jeg mistet. Lettelsen og gleden var desto større da jeg så lillegullet sprelle på skjermen. Jeg har jo vært litt engstelig fordi jeg har så lite symptomer, men da fikk jeg roet disse bekymringene også. Tror jeg hadde veldig godt av det. 

Rart at svangerskap kan være så forskjellige, man leser stort sett kun om de som er kvalme og uvel, har vondter osv. Det er viktig å huske at noen ikke kjenner noe også..  og at det er like normalt. Jeg synes det er litt lite fokus på det. 

Nå skal jeg senke skuldrene litt og nyte tiden fremover. Det er virkelig spesielt å være gravid, jeg føler meg veldig heldig. Det er en følelse man ikke kan beskrive før man opplever det, men jeg er overrasket over hvor naturlig det føles. Før jeg var gravid har jeg alltid synes det høres helt fjernt ut å ha et lite nurk i magen, som skal vokse og gro på innsiden av kroppen min. Nå er det som om det er det mest naturlige i hele verden. Merkelig ..

appelsinjuice

Lykke til videre! :blomst: 

Nobile

Har du gjort deg opp noen tanker om å ta kontakt med foreldrene til barnefar ? Kan jo hende de er oppegående og blir glade for å vite om et barnebarn selv om sønnen er dust nå. Og du burde skrive farens navn på fødselsattesten med tanke på fremtiden til lillegull (tenker da på fremtid arv osv). 

Sirinna
13 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Lykke til videre! :blomst: 

Tusen takk :)

6 minutter siden, Nobile skrev:

Har du gjort deg opp noen tanker om å ta kontakt med foreldrene til barnefar ? Kan jo hende de er oppegående og blir glade for å vite om et barnebarn selv om sønnen er dust nå. Og du burde skrive farens navn på fødselsattesten med tanke på fremtiden til lillegull (tenker da på fremtid arv osv). 

Nei, det har jeg ingen planer om. Foreldrene til barnefar har bosatt seg i et annet land og jeg vil ikke føre opp barnefar noe sted. 

Fotballflue

Åh, så skremmende med blødning, men godt det bare var en uskyldig en ❤️ 

Sirinna
18 timer siden, Fotballflue skrev:

Åh, så skremmende med blødning, men godt det bare var en uskyldig en ❤️ 

Ja det var heldigvis ikke så farlig som jeg trodde. Men veldig skremmende ja. Nå er jeg forberedt på at det kan skje igjen uten at jeg trenger å bli hysterisk redd. 

Annonse

lille_frosk

Uff, så utrolig ekkelt med blødning. Godt å lese utfallet! Sprellende minimenneske er fantastisk å se på UL-skjermen!

Sirinna
56 minutter siden, lille_frosk skrev:

Uff, så utrolig ekkelt med blødning. Godt å lese utfallet! Sprellende minimenneske er fantastisk å se på UL-skjermen!

Ja det var kjempestas :)

Sirinna

Ute på farten i sta tuslet jeg tilfeldigvis forbi helsestasjonen jeg hører til, gikk like godt innom for å høre om jordmor osv. Fikk time til første svangerskapskontroll der i morgen. I morgen er jeg i den 13. uken og det er ingen vei tilbake (ikke at jeg har vurdert det altså). Spennende!

Sirinna

Timen hos jordmor ble flyttet en uke frem. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte :fnise:

Uansett, i dag er jeg 12 fullgåtte uker, og det har jeg tenkt å feire helt for meg selv med melon, limonade og soling i parken. Livet er herlig dere! :strix:

Sirinna

Jordmor i morgen, gleder meg stort :strix:

Formen har holdt seg. Jeg er frisk og rask, og vekten har holdt seg på -3 siden uke 5. Er i 14. uke i morgen og har så vidt begynt å se antydninger til mage. Ser dessverre bare lubben ut enn så lenge. 

Noen som har noen lure spørsmål jeg burde stille jordmor?

vothesen

Dette var nydelig skrevet! Gratulerer, og lykke til videre ☺️

Sirinna
4 timer siden, vothesen skrev:

Dette var nydelig skrevet! Gratulerer, og lykke til videre ☺️

Koselig. Tusen takk :hjerte:

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...