Jump to content
Sirinna

Da blir det oss to, lille venn

Recommended Posts

Fortsetter under...

Fotballflue

Gleder meg til å følge deg og den lille ❤️

Macro

Livet som alenemor er et fullverdig liv for dere begge. Jeg priser meg lykkelig ofte. Gode menn og mannsfigurer kan du finne i hvem som helst.

Lykke til. Vil følge med❤

Sirinna

Akkurat nå sitter jeg i sofaen og føler meg heldig. Jeg er takknemlig fordi jeg har så mange gode mennesker rundt meg som oppriktig bryr seg om meg. Når det stormer som verst trer disse menneskene frem og sier akkurat det jeg trenger å bli fortalt. Jeg blir kanskje alenemor. Men alene, det er jeg ikke. 

Sirinna
5 timer siden, Fotballflue skrev:

Gleder meg til å følge deg og den lille ❤️

4 timer siden, Macro skrev:

Livet som alenemor er et fullverdig liv for dere begge. Jeg priser meg lykkelig ofte. Gode menn og mannsfigurer kan du finne i hvem som helst.

Lykke til. Vil følge med❤

Forresten veldig koselig at dere vil følge med. :)

HerKommerMummi

Jeg er sååå glad for at du tok det valget! Det kommer du aldri til å angre på! 💜

Annonse

Sirinna
1 minutt siden, HerKommerMummi skrev:

Jeg er sååå glad for at du tok det valget! Det kommer du aldri til å angre på! 💜

Takk, så koselig å lese. Og jeg tror heller ikke det. :)

Sirinna

Jeg burde sikkert skrive et eller annet om selve svangerskapet. Jeg har nemlig sniklest i de andre gravid-dagbøkene her og sett at dette er kotyme, så da vil jeg naturligvis ikke være noe dårligere.

Det er likevel lite å rapportere. Ømme, sprengte bryster og et ekstra godt sovehjerte er alt jeg har merket noe til. Jo, også sliter jeg litt med å gå på toalettet. Det går litt tregt for seg, om dere skjønner. Jeg både jobber og trener som normalt. Har gått ned 2kg siden graviditeten ble kjent for meg, men spiser normalt, og nokså sunt vil jeg påstå. Merker ikke noe til at klær strammer eller noe heller. 

Har bestilt time hos fastlege for første kontroll, 16. mai fikk jeg time. Da vil jeg være 2 dager unna den 12. uken. 

Dere som har gått gravide, er det ikke gjerne slik at om jeg ikke har opplevd kvalme innen nå så slipper jeg mest sannsynlig unna?

lille_frosk

Hei!

Her vil jeg veldig gjerne følge med videre. Så fint du skriver!

Jeg tenker nok at du sannsynligvis slipper unna kvalmen nå. De fleste som blir ordentlig kvalme merker det i alle fall i løpet av uke 8/9 :)

Sirinna
5 timer siden, lille_frosk skrev:

Hei!

Her vil jeg veldig gjerne følge med videre. Så fint du skriver!

Jeg tenker nok at du sannsynligvis slipper unna kvalmen nå. De fleste som blir ordentlig kvalme merker det i alle fall i løpet av uke 8/9 :)

Tusen takk. Så koselig at du synes det. :)

Og veldig godt å lese at du tror jeg slipper kvalmen. Jeg er i så god form at jeg nesten blir litt skeptisk, men det er jo tullete av meg, for jeg har jo sett lillegull på ultralyd og der var alt i skjønneste orden.  Man burde kanskje prise seg lykkelig over å slippe? 

Setter pris på at du vil følge med :)

appelsinjuice

Gratulerer! 

Blås i barnefaren. Du og barnet får det nok fint bare dere to :blomst: 

Sirinna
5 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Gratulerer! 

Blås i barnefaren. Du og barnet får det nok fint bare dere to :blomst: 

Tusen takk for gode ord :)

Cyndaquil

Huff jeg forstår meg ikk på menn som ikke ønsker å ha noe med sitt eget kjøtt og blod å gjøre 😕 og er kald og hard mot den vordende moren. Hva er det som foregår i topplokket deres?

stor klem til deg ❤️ Du er tøff❤️

Annonse

Sirinna
8 timer siden, Cyndaquil skrev:

Huff jeg forstår meg ikk på menn som ikke ønsker å ha noe med sitt eget kjøtt og blod å gjøre 😕 og er kald og hard mot den vordende moren. Hva er det som foregår i topplokket deres?

stor klem til deg ❤️ Du er tøff❤️

Ja, det kan du si. Jeg forstår det heller ikke. Det er hjerterått, rett og slett.

Takk for klem og oppmuntring. :)

I dag har jeg for første gang merket på kroppen at formen ikke er helt som den pleier å være. Jeg er mye mer sliten etter jobb enn hva jeg pleier å være. Det er på en måte litt godt å kjenne på, for jeg har jo ikke kjent stort til graviditeten hittil.

Jeg synes forresten nettene er ensomme. Skulle gjerne ligget i armene til en varm og omsorgsfull mann som hadde ingenting annet enn kjærlighet for meg og det kommende barnet. Vi kunne ligget der og snakket om forventninger til fremtiden.. gledet oss sammen. Grått sammen, ledd sammen. Jeg snakker noen ganger til lillegull om at jeg er lei meg for at pappa ikke er her. Vil du forstå dette tror du, lille venn? Vil du klandre meg? 

I morgen skal jeg besøke min aller beste venn i verden. Jeg gleder meg til å være rundt henne. Det er som om alt er litt mindre farlig når vi er sammen. Men nå, nå skal jeg prøve å sove. 

Takk til dere som leser. 

Cyndaquil
2 timer siden, Sirinna skrev:

Ja, det kan du si. Jeg forstår det heller ikke. Det er hjerterått, rett og slett.

Takk for klem og oppmuntring. :)

I dag har jeg for første gang merket på kroppen at formen ikke er helt som den pleier å være. Jeg er mye mer sliten etter jobb enn hva jeg pleier å være. Det er på en måte litt godt å kjenne på, for jeg har jo ikke kjent stort til graviditeten hittil.

Jeg synes forresten nettene er ensomme. Skulle gjerne ligget i armene til en varm og omsorgsfull mann som hadde ingenting annet enn kjærlighet for meg og det kommende barnet. Vi kunne ligget der og snakket om forventninger til fremtiden.. gledet oss sammen. Grått sammen, ledd sammen. Jeg snakker noen ganger til lillegull om at jeg er lei meg for at pappa ikke er her. Vil du forstå dette tror du, lille venn? Vil du klandre meg? 

I morgen skal jeg besøke min aller beste venn i verden. Jeg gleder meg til å være rundt henne. Det er som om alt er litt mindre farlig når vi er sammen. Men nå, nå skal jeg prøve å sove. 

Takk til dere som leser. 

Lillegull vil aldri klandre deg 💕 det må du ikke tenke. Babyen elsker deg, og det er jo ikke din feil at pappaen ble en dust.  

Og det kan likevel hende gullet får pappaen sin. Mange menn sier helt grusomme ting, ettehvert som ukene eller måedene går angrer de. Og vil ha noe med barnet sitt å gjøre da de innser hva de kaster bort.

Jeg har en 6 uker gammel gutt som ble til på p piller. Jeg klarte heller ikke ta abort selvom samboern min ville. Hvorfor drepe noe som trosset prevensjonen og ble til. Å være mamma er det beste som har hendt meg. Ingentig kan måle seg med den kjærligheten. Alle våknenettene og det tøffe arbeidet er såå verd det. Du har så mye å glede deg til 💕 selvom du har det tungt og ensomt nå. Tenk på søte små babysmil, og en liten tass som blir lykkelig bare han ser deg 😊

vær sterk! Du har mye å se fram til. Det er lov å gråte og kjenne på ensomheten nå. Du har trossalt blitt dolket i ryggen av en du var så glad i at dere delte noen intimt.  Kose deg masse å skjem deg bort. Spis sjokolade, dra på spa. Det trenger du 😊ikke bekymre deg for kjærligheten. Plutselig møter du en super mann som blir å elske dere begge 😊💕  

Sirinna
På 5.5.2018 den 4.50, Cyndaquil skrev:

Lillegull vil aldri klandre deg 💕 det må du ikke tenke. Babyen elsker deg, og det er jo ikke din feil at pappaen ble en dust.  

Og det kan likevel hende gullet får pappaen sin. Mange menn sier helt grusomme ting, ettehvert som ukene eller måedene går angrer de. Og vil ha noe med barnet sitt å gjøre da de innser hva de kaster bort.

Jeg har en 6 uker gammel gutt som ble til på p piller. Jeg klarte heller ikke ta abort selvom samboern min ville. Hvorfor drepe noe som trosset prevensjonen og ble til. Å være mamma er det beste som har hendt meg. Ingentig kan måle seg med den kjærligheten. Alle våknenettene og det tøffe arbeidet er såå verd det. Du har så mye å glede deg til 💕 selvom du har det tungt og ensomt nå. Tenk på søte små babysmil, og en liten tass som blir lykkelig bare han ser deg 😊

vær sterk! Du har mye å se fram til. Det er lov å gråte og kjenne på ensomheten nå. Du har trossalt blitt dolket i ryggen av en du var så glad i at dere delte noen intimt.  Kose deg masse å skjem deg bort. Spis sjokolade, dra på spa. Det trenger du 😊ikke bekymre deg for kjærligheten. Plutselig møter du en super mann som blir å elske dere begge 😊💕  

Tusen takk for oppløftende svar. Koselig :)

Jeg kjenner så lite til graviditeten at jeg nesten engster meg litt. Synes å huske jeg hadde mer symptomer for bare et par uker siden. Står alt bra til inni der, tro? 

I dag slettet jeg barnefar fra sosiale medier. Det var både trist og deilig. Vi har ikke snakket sammen siden dagen jeg overrakte ham nyheten om lillegull og har ikke hørt noe fra ham siden. Dessuten irriterer det meg å se oppdateringene hans hvor han utelukkende er blid som en sol og nesten alltid brisen sammen med vennene sine. Han virker helt upåvirket og det provoserer meg. Men nok om ham.

Var på visning på et hus i dag. Jeg var ikke imponert, men har da godt med tid. Satser på å ha kjøpt noe innen august. Vil ha fred og ro siste månedene før lillegullet kommer. Boligen jeg bor i nå blir upraktisk med et lite barn, så det er ikke aktuelt å bli boende.

..Alt til sin tid.

Hvilke innkjøp er forresten vanlig å starte med? Og når? Jeg kjenner at det enda føles rimelig fjernt å skulle kjøpe babygreier. 

Sirinna

9+6 i dag og -2,5kg siden jeg oppdaget graviditeten, men i dag fikk jeg f**n ikke igjen olabuksa mi. Det var vel lovlig tidlig eller? 

:kjefte:

Fotballflue
På 9.5.2018 den 0.56, Sirinna skrev:

9+6 i dag og -2,5kg siden jeg oppdaget graviditeten, men i dag fikk jeg f**n ikke igjen olabuksa mi. Det var vel lovlig tidlig eller? 

:kjefte:

Jeg måtte begynne med gravidbukser fra uke 6. Var så oppblåst :ler: 

Sirinna
1 time siden, Fotballflue skrev:

Jeg måtte begynne med gravidbukser fra uke 6. Var så oppblåst :ler: 

Hehe godt å høre. :fnise:

lille_frosk
På 6.5.2018 den 17.56, Sirinna skrev:

Tusen takk for oppløftende svar. Koselig :)

Jeg kjenner så lite til graviditeten at jeg nesten engster meg litt. Synes å huske jeg hadde mer symptomer for bare et par uker siden. Står alt bra til inni der, tro? 

I dag slettet jeg barnefar fra sosiale medier. Det var både trist og deilig. Vi har ikke snakket sammen siden dagen jeg overrakte ham nyheten om lillegull og har ikke hørt noe fra ham siden. Dessuten irriterer det meg å se oppdateringene hans hvor han utelukkende er blid som en sol og nesten alltid brisen sammen med vennene sine. Han virker helt upåvirket og det provoserer meg. Men nok om ham.

Var på visning på et hus i dag. Jeg var ikke imponert, men har da godt med tid. Satser på å ha kjøpt noe innen august. Vil ha fred og ro siste månedene før lillegullet kommer. Boligen jeg bor i nå blir upraktisk med et lite barn, så det er ikke aktuelt å bli boende.

..Alt til sin tid.

Hvilke innkjøp er forresten vanlig å starte med? Og når? Jeg kjenner at det enda føles rimelig fjernt å skulle kjøpe babygreier. 

Så smart å planlegge huskjøp nå. Det må være godt å sitte i sitt eget også, når babyen kommer. Når det gjelder innkjøp er det helt greit å ha is i magen en stund til. Jeg tror vi begynte sånn "på ordentlig" etter OUL, som man vanligvis har mellom uke 17 og 20 et sted. Vi kjøpte endel brukt, så vi var tidlig ute slik at vi kunne bruke litt ekstra tid på å lete. Og egentlig er det jo ikke sååå mye man absolutt MÅ ha, selv om man ofte ender opp med å kjøpe utrolige mengder stæsj! :ler: