Gå til innhold

Ønskeliste.. Alle spør, men vi har alt vi trenger 🤷🏼‍♀️.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i Juli. Alle spør om hva vi ønsker oss.. 

Vi har absolutt alt vi trenger. Vi er heller ikke opptatt av dyre ting, serviser , glass eller pyntegjenstander .

Jeg vet jo at folk ønsker å gi en gave, og kommer til å gjøre det uansett hva vi ønsker oss eller ikke..

Spørsmålet er: Kan man ønske seg opplevelser ?

Jeg ser jo mange her er veldig negative til å ønske seg penger.. Men det hadde virkelig vært flott å hatt en bryllupsreise.

Hva skal man si når folk spør egentlig? Jeg syntes å si at man ønsker seg penger på en måte er litt «frekt»?

Hva mener dere?

Jeg blir veldig glad når folk ønsker seg penger jeg da.. Veldig mye enklere enn å finne en vase eller lysestaker etc, og håpe de har samme stil som meg.

Noen tanker? 

Anonymkode: 3993e...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny håndklær, kanskje en litt dyr type. 

Kofferter (nye til bryllupsreisen)

Kjøkkenutstyr/service som kanskje kan byttes ut.

Bilder/malerier til å ha på veggene

Opplevelser (gavekort på kino, teater m.m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Si at dere ønsker dere penger til bryllupsreise, opplevelser eller oppussing for eksempel.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det aller stiligste når folk har absolutt alt de trenger, er å ønske en gave til et veldedig formål. For meg står det stor respekt av brudepar som tar et slikt valg. Synes også det er mindre "frekt" enn å ønske seg penger til seg selv.

Vet det er mange som har problemer med at folk ønsker seg penger til for eksempel bryllupsreise, men jeg har i grunnen ikke det. Og opplever at det blir mer og mer vanlig å ønske seg akkurat det. Og jeg forstår også at det er rart å ønske seg ting man hverken trenger eller egentlig har lyst på...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
2 minutter siden, Ymra skrev:

Jeg synes det aller stiligste når folk har absolutt alt de trenger, er å ønske en gave til et veldedig formål. For meg står det stor respekt av brudepar som tar et slikt valg. Synes også det er mindre "frekt" enn å ønske seg penger til seg selv.

 

Enig, for hvis man har alt man trenger, så ber man ikke om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er like komfortable med å  gi pengegave. Det blir så veldig synlig hvor mye/lite man gir da. Jeg har dårlig økonomi og liker best å kjøpe fra en ønskeliste siden det ikke blir fullt like synlig at jeg ikke har brukt så mye penger. 

Anonymkode: 00bf8...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i samme situasjon som TS, og lurer på om vi kanskje skal skrive noe ala dette i invitasjonen;

Vi er så heldige at vi har alt vi trenger og mer til, så vi har ingen konkrete ønsker. Dersom dere gjerne vil gi oss noe allikevel, vil vi gjerne tilbringe enda mer tid sammen med dere som vi er så glad i, og vil sette umåtelig pris på en opplevelse vi kan gjøre sammen! Om det er en spillkveld, en badetur eller en tur på hytta spiller ingen rolle, så lenge vi er sammen.

Er det innafor synes dere?

Anonymkode: f478b...471

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen vil reagere hvis dere skriver at dere har alt dere trenger og derfor ønsker dere penger. Det høres litt utakknemlig ut. Noen er besatt av å gi gave, så å skrive en kort liste er sikkert smart. Så noen forslag over her som var helt innafor. Håndkler, sengetøy osv. Jeg syns det er helt greit å ønske seg opplevelser eller tilskudd til bryllupsreise, men jeg syns dere bør ha en liste i tillegg

Anonymkode: 79693...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Vi har alt vi trenger, men her har dere mobilnummeret vårt sånn at dere kan vippse oss noen kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veldedig formål var fint, eller opplevelse med giver :)

Velg gjerne ut ett eller to veldedige formål da - f eks Verdens Villmarksfond eller SOS Barnebyer?

Anonymkode: 82612...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppfordret våre gjester til å heller gi bidrag til kreftforeningen. Mannens far døde av kreft for 2 år siden og vi syntes det var bedre enn at vi fikk masse overfladisk dill.

Anonymkode: ade08...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hvis jeg noen gang gifter meg har jeg ikke lyst på ønskeliste en gang. Aldri vært opptatt av gaver og jeg føler at det er helt unaturlig for meg å skrive en liste over ting jeg vil ha. Ville følt meg litt ego og frekk, men jeg VET jo at det ikke er det. Skjønner hvorfor folk har lister, og det er jo for å gjøre det lett for gjestene når de skal handle gave.

Personlig ville jeg bare skrevet at det er helt opp til gjestene om de vil gi noe, og at det ikke er noen spesifikke ønsker. Eller f.eks kun penger, hvis man ikke vil ha masse unødvendige ting. :) Eller gi til veldedighet, rødekors, kreftforening.

Endret av s0la
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å blande. 

Vi hadde en ønskeliste med typ 20 ting fra kroner 150 til 1000 på, og ønsketoss penger til bryllupsreisen. Vi hadde også ønske om bidrag til redningsskøyta som gave, da vi hadde mistet en nær på havet. 105 gjester invitert. Vi fikk mange gaver, en god slump penger og flere kort med teksten om at gave er overført redningsskøyta. 

Og vi også hadde alt vi trengte, men karaffelen var ripete så vi ønsker oss en ny, termos, tursekk, sitteunderlag er ting vi sliter ut og ønsket oss. Vi ønsket oss også ny trillebår. Og fikk en lilla 💜

Mange gir mer enn de har økonomi til når de "må" gi penger. Men kan jakte på en rimelig og god kjøkkenvekt om dere trenger en ny, og gi med høyt hevet hode, uten å blakke seg.

Ønsk dere gjerne penger først og fremst, men legg til ønsker om ting også. Enten det er vase til langstillede roser, hageredskaper, sportsutstyr eller nye duker. Dere fornyer vel litt, selv om dere har alt? 

Anonymkode: 36720...4b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi opprettet en ønskeliste for å bytte ut IKEA-serviset som er fullt av hakk og skår, og skrev i invitasjonen at vi ut over det ønsket oss penger til bryllupsreise. Har ikke fått noen reaksjoner på det. 

Bare ikke gidd å skrive det på halvdårlig rim. 

Anonymkode: 42b84...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har slt dere trenger er opplevelse ett fint ønske. Ellers ville jeg også satt pris på donasjoner til kreftforeningen og sykehusklovnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrev dere ikke bare i innbydelsen at dere ikke ønsket gaver, det gjorde vi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor skrev dere ikke bare i innbydelsen at dere ikke ønsket gaver, det gjorde vi.

Som gjest ville jeg synes det var vanskelig. F eks som tante eller kusine e.l. Det føles uhøflig å gå uten gave, og jeg tror mange ville ha med gave likevel. Burde jeg da gi en normal gave? Eller en typisk ikke-gave som en dyr vin? Eller penger? Hvor mye?

Ville følt meg ille til mote om andre slektninger tok med gave og ikke jeg. Hadde sikkert stresset veldig med hva jeg skulle gjøre på forhånd!

Anonymkode: 82612...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ba om opplevelser, gjerne i spleiselag med andre dersom det var kostbar. Fallskjermhopp, kinokveld, teater, konsertbilletter, utleie av veteranbil, matlagingskurs. Slike ting. Trenger ikke være dyrt, men flere var ganske kreative.

De fleste i omgangskretsen og familie har god råd så vi fikk bl.a. en tur med hurtigruten på vinteren. Vi tok bilder av aktivitetene som vi ga til giveren (vanlig takkekort etter bryllup selvfølgelig også).

Anonymkode: 3f2f9...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ønske dere bruksting som sengetøy, håndklær, pledd? Ting slites jo og må skiftes ut. Turutstyr, hagemøbler, blomster eller busker til å plante i hagen? Det må da være mer enn godkjent å ønske seg opplevelser, billetter til kino, teater, konserter osv. Ellers kan dere jo be om  bidrag til veldedige formål.

Anonymkode: 62617...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn at dere ikke ønsker gaver. Jeg synes det høres koselig ut med et bryllup der fokuset er feiringen og samlingen av mennesker- og der man ikke trenger blande inn materialistiske greier som gaver. Det er det bryllup er ment å være, mener jeg- en feiring sammen med de man er glad i. Gaver er en uting. 

Anonymkode: 160a0...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...