Gå til innhold

En mann med fire koner.


Gjest Eltele

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Eltele skrev:

Ja ha ha. Enda bedre. Den har jeg så vidt sett på. Hun bare stakk. Orker ikke følge med på det. 

Hvem var det som stakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eltele
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror at du har et veldig urealistisk og rosenrødt syn på det, SoWath? Alt det kan man kanskje oppnå hvis man har vært der lenge, men før det må man igjennom en tilpasningsperiode som kan inneholde mye utrivelig i forhold til de andre konene. Ikke sikkert at de tar imot deg med åpne armer, hva gjør du da? Kanskje heller ikke ungene liker den nye dama til pappa? Det er noe annet å ha tenåringer enn smårollinger og babyer å hanskes med. 

Anonymkode: ced9c...b2e

Nei de konene tar ikke i mot folk med åpne ermer. Det er det som er mye av poenget mitt. Er nok mye krangler hos Cody og hans familie. De sier jo for og ikke gjøre ting for bra at dem har det ikke lett. Er nok enda verre enn hva man ser. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eltele skrev:

På en mann fire koner i forrige sesong så måtte de pakke og flytte alle sammen fordi samfunnet gjorde så dem holdt på å bli tatt av politiet. De har ikke lov å leve sånn og politiet jager de jevnlig. De måtte dra i hui og hast og dra i fra alle ting og alt fordi de ble kjeppjaget. De fikk pakket med seg litt men bare det mest nødvendige. 

De er jo fortsatt redde politiet fordi de bedriver polygami. Bare det at de må bo spesielle steder og sånt ... Og mannen blir redd politiet hele tiden fordi den tredje kona vil starte bed and breakfast. Går helt i surr jeg. Hun andre kona vil lage smykker og sånn og da ble mannen dems redd da også.

Cody sier jo selv at han ikke er interessert i noen av konene sine lenger. 

Han favoriserer siste konen sin også. De tre første tror jeg ikke han bryr seg noe om og det sier han jo rett ut og. Kan han ikke bare skille seg fra henne da? For et liv. 

 

Eksisterer det smykkeprosjektet til Robyn fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
1 minutt siden, Siv85 skrev:

Hvem var det som stakk?

Hvilket nummer i rekka det vet jeg ikke for jeg følger ikke så mye med. Hun dro tilbake til han og, med en som er så ekkel også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
1 time siden, SoWhat? skrev:

Hadde glatt blitt en av flere koner. Veldig kontroversielt å innrømme det, men ser mange fordeler! Trygghet i forhold til ekteskap. Venninner i forhold til de andre konene. Samarbeid om barneoppdragelse osv. 

Det er jeg :ball:

Tror du dem er så gode venninner? Da blir du nok lurt. De sitter jo og hulker og gråter og sånn. Hvis de er så glade i mannen sin kan det vel ikke være så gøy å se mannen sin gå inn på rommet med kone nummer tre eller gudene vet hvem av dem. Men at polygamister blir gode venner og sånn tror jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eltele skrev:

Hvilket nummer i rekka det vet jeg ikke for jeg følger ikke så mye med. Hun dro tilbake til han og, med en som er så ekkel også.... 

Akkurat det fikk jeg ikke med meg.. Men fikk med meg at kone nr 5 hadde stor sjanse for å få brystkreft, så de var på undersøkelse og greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eltele
8 timer siden, Siv85 skrev:

Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at Janelle er den mest selvstendige av konene. Hun har hatt jobb utenfor hjemmet mesteparten av tiden og det virker som om hun trives med å kunne være for seg selv å holde på med sine egne ting. 

Å ja. Ja han vil jo ha penger i kassa. Hun er en fin inntektskilde for han hun. Men hun er jo ikke på god fot første kona. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
3 minutter siden, Siv85 skrev:

Akkurat det fikk jeg ikke med meg.. Men fikk med meg at kone nr 5 hadde stor sjanse for å få brystkreft, så de var på undersøkelse og greier. 

Som sagt: fikk bare med meg at hun ene stakk av. Ja, de får styre på. Hoi hvor det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eltele skrev:

Å ja. Ja han vil jo ha penger i kassa. Hun er en fin inntektskilde for han hun. Men hun er jo ikke på god fot første kona. 

Hun og Meri har vel aldri kommet helt overens, men det ble visst litt bedre for dem da Christine kom inn i bildet. Hun var liksom med på å lette stemningen litt mellom dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
2 minutter siden, Siv85 skrev:

Hun og Meri har vel aldri kommet helt overens, men det ble visst litt bedre for dem da Christine kom inn i bildet. Hun var liksom med på å lette stemningen litt mellom dem. 

Er det de som har valgt den nye kona da? Hva slags rolle har Robyn oppi det hele? Vet noen det? Bortsett fra at hun foreløpig er siste kone (som da har tatt rollen til meri og blitt den ekte kona). Føler at meri blir satt helt bakerst i rekka. Det er noe som skurrer der. Hun har det jo ikke noe bra. Hun gråter jo hele tiden. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eltele skrev:

Er det de som har valgt den nye kona da? Hva slags rolle har Robyn oppi det hele? Vet noen det? Bortsett fra at hun foreløpig er siste kone (som da har tatt rollen til meri og blitt den ekte kona). Føler at meri blir satt helt bakerst i rekka. Det er noe som skurrer der. 

Akkurat dette var vel lenge før Robyn kom inn i bildet. Grunnen til at hun ble den lovlige kona var vel fordi at Kody skulle få adoptere de barna hun hadde fra sitt forrige forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
2 minutter siden, Siv85 skrev:

Akkurat dette var vel lenge før Robyn kom inn i bildet. Grunnen til at hun ble den lovlige kona var vel fordi at Kody skulle få adoptere de barna hun hadde fra sitt forrige forhold. 

Ja. Men allikevel må det være litt hardt å svelge for meri ville jeg trodd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Eltele skrev:

Ja. Men allikevel må det være litt hardt å svelge for meri ville jeg trodd... 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eltele skrev:

Tror du dem er så gode venninner? Da blir du nok lurt. De sitter jo og hulker og gråter og sånn. Hvis de er så glade i mannen sin kan det vel ikke være så gøy å se mannen sin gå inn på rommet med kone nummer tre eller gudene vet hvem av dem. Men at polygamister blir gode venner og sånn tror jeg ikke. 

Aner ikke. Men når jeg kunne tenkt meg det, så vil vel flere ? Jeg er vel ikke den eneste ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Meri og Janelle tidligere svigerinner. Dvs at Janelle var gift med Meris bror, men forlot ham til fordel for Kody. De har altså noen gamle konflikter vi seere ikke får helt innsyn i. Men dette har vært nevnt i serien og er ikke hemmelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eltele
15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Aner ikke. Men når jeg kunne tenkt meg det, så vil vel flere ? Jeg er vel ikke den eneste ? 

Det er vel ikke mange som er i polygamiske forhold. For meg er deg helt utenkelig å være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
5 minutter siden, Kontormus skrev:

Nå er Meri og Janelle tidligere svigerinner. Dvs at Janelle var gift med Meris bror, men forlot ham til fordel for Kody. De har altså noen gamle konflikter vi seere ikke får helt innsyn i. Men dette har vært nevnt i serien og er ikke hemmelig

Å ja. Forstår mer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, så tror jeg at Robyns eks (den forfyllede slemmingen) er Meris tremenning. Det er altså ikke så stort dette miljøet, selv der.

 Og Janelles mor var gift med Kodys far, som kone nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kontormus skrev:

Nå er Meri og Janelle tidligere svigerinner. Dvs at Janelle var gift med Meris bror, men forlot ham til fordel for Kody. De har altså noen gamle konflikter vi seere ikke får helt innsyn i. Men dette har vært nevnt i serien og er ikke hemmelig

Det visste jeg ikke, det var litt interessant. Forklarer litt. Har alltid synes det har vært så rart at de to skulle ha så mye konflikter? Siden Janelle virker som en veldig ok person.

Den jeg er mest skeptisk til er Robyn. Det er bare noe med hennes personlighet jeg ikke kjøper. Føler hun veier hvert eneste ord hun sier og ikke er helt genuin. Og så kommer hun med stikk. Jeg  reagerte på da hun kommenterte bryllupet til Mykelti, Janelle hadde kjøpt en fin jukse-pels til henne som hun kunne ha på ute. Så påpeker Robyn at Mykelti valgte å ikke bruke den, pga hun ikke brydde seg om kulden. Helt ut av sammenhengen, ingen hadde nevnt det. Hva var vitsen med å si det foran alle? Hun virker på meg som en litt bitter/slem person, som prøver å late som hun er det motsatte. Hun skal alltid gråte, være så følsom. Men jeg klarer ikke tro på det.

Anonymkode: 63da0...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...