Gå til innhold

Hvorfor er alkohol viktig 17. Mai.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bruke store boktaver: HVORFOR ER 17 MAI BARNAS DAG? Det er det faktisk ikke! 

Det opplegget med at alt er for barna, man skal prioritere dem, ofre seg for dem osv. Er jeg så drittei av å høre! Når det gjelder 17 mai, jul , alle andre dager, i forhold til nye kjærester osv osv.

Regner med at jeg får bank her nå. Det er greit. 

 

Vi oppdrar en gjeng med mennesker som tror de er universets navle. Det kommer ikke til å hjelpe dem i fremtiden 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Nå må jeg bruke store boktaver: HVORFOR ER 17 MAI BARNAS DAG? Det er det faktisk ikke! 

Det opplegget med at alt er for barna, man skal prioritere dem, ofre seg for dem osv. Er jeg så drittei av å høre! Når det gjelder 17 mai, jul , alle andre dager, i forhold til nye kjærester osv osv.

Regner med at jeg får bank her nå. Det er greit. 

 

Vi oppdrar en gjeng med mennesker som tror de er universets navle. Det kommer ikke til å hjelpe dem i fremtiden 

Helt enig med deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jolene skrev:

Helt enig med deg!

Takk! :roser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Nå må jeg bruke store boktaver: HVORFOR ER 17 MAI BARNAS DAG? Det er det faktisk ikke! 

Det opplegget med at alt er for barna, man skal prioritere dem, ofre seg for dem osv. Er jeg så drittei av å høre! Når det gjelder 17 mai, jul , alle andre dager, i forhold til nye kjærester osv osv.

Regner med at jeg får bank her nå. Det er greit. 

 

Vi oppdrar en gjeng med mennesker som tror de er universets navle. Det kommer ikke til å hjelpe dem i fremtiden 

Helt enig med deg!
Disse feiringene og høytidene er like mye MIN og DIN dag, som barnas dag. Det er bare en jævlig tåpelig unnskyldninger fra noen kvinner og mødre, spør du meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempehyggelig med Champagnefrokost! Liker den tradisjonen. En trenger ikke drukke seg full!! Hvorfor forbinder dere ALLTID alkohol med fyll??

Jeg forstår det ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosatoast skrev:

Helt enig med deg!
Disse feiringene og høytidene er like mye MIN og DIN dag, som barnas dag. Det er bare en jævlig tåpelig unnskyldninger fra noen kvinner og mødre, spør du meg. 

Er nettopp det det er! Jeg har selv tre små barn, og ønsker selvsagt at de skal få en fin dag. Jeg kommer ikke til å drikke meg dritings på champagne før frokost. Men om jeg tar et glass, hva så? 

Er bare så lei av det ekstreme fokuset på barna først alltid. Selvsagt så kommer de vanligvis først for meg, men de må også forstå at det er andre mennesker i verden...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Aldri drukket alkohol på 17 mai. Er ikke dette en barnas dag da?

Om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg ikke kommet på at denne dagen kunne benyttes til fest. Da hadde jeg heller brukt dagen i skogen med en venninne. Fint å være de eneste der. Tenker det når som helst kan være anledning for fest så hvorfor velge akkurat denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Er nettopp det det er! Jeg har selv tre små barn, og ønsker selvsagt at de skal få en fin dag. Jeg kommer ikke til å drikke meg dritings på champagne før frokost. Men om jeg tar et glass, hva så? 

Er bare så lei av det ekstreme fokuset på barna først alltid. Selvsagt så kommer de vanligvis først for meg, men de må også forstå at det er andre mennesker i verden...

Helt klart! Har flere venner med samme innstilling som deg, det er nok mange som bare har en utrolig firkantet tankemåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, making.a.mess skrev:

Aldri drukket alkohol på 17 mai. Er ikke dette en barnas dag da?

Om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg ikke kommet på at denne dagen kunne benyttes til fest. Da hadde jeg heller brukt dagen i skogen med en venninne. Fint å være de eneste der. Tenker det når som helst kan være anledning for fest så hvorfor velge akkurat denne dagen?

Barnas dag? Det er alle sin dag, men bare for dem som faktisk bryr seg om det norske samfunnet og borgerskapet i dette fine landet.  

Det er en dag for feiring, hvis noen mener det å feire en så stor dag - er med champagne, så feirer de med - champagne!
Enkelt og greit. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er den flasken med vin eller champagne.  Så veldig viktig 17. Mai. Skjønner ikke helt hvorfor man har en behov å drikke så mye  den dagen.  Spm regel skal man jo på jobb dagen etter?

Anonymkode: 0aca9...ef8

Er jo ikke noe spesielt for 17. mai, nordmenn er jo generelt meget glade i å drikke alkohol i sosiale sammenkomster. Er jo ofte champagnefrokost og noen glass øl eller vin utover dagen med tidlig avslutning, så noe bakrus 18. mai har aldri vært noe problem. Var et større problem at jeg alltid var fyllesjuk 17. mai til jeg fylte noen-og-tjue...:-)

Og det er jo bare barnas dag for de som har barn. Vi som lever det glade liv uten barn må da få lov til å drikke alkohol på dagtid i våre hus, leiligheter og terrasser!

Endret av JackNapier
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raiu

Ett glass med champagne til frokosten er tradisjon her men sånn ellers utover dagen drikker verken jeg eller noen jeg kjenner noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne som ikke har barn har en superhyggelig festdag 17. mai!

Anonymkode: a6389...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et par pils på en fortausrestaurant en 17. mai jeg bodde i Oslo og ikke hadde noen på besøk, ellers har jeg klart meg fint uten alkohol både 16. og 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, making.a.mess skrev:

Aldri drukket alkohol på 17 mai. Er ikke dette en barnas dag da?

Om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg ikke kommet på at denne dagen kunne benyttes til fest. Da hadde jeg heller brukt dagen i skogen med en venninne. Fint å være de eneste der. Tenker det når som helst kan være anledning for fest så hvorfor velge akkurat denne dagen?

Hvorfor er det bare barnas dag? :klo: Jeg er vokst opp utenlands, og syns 17.mai er en fantastisk dag ! 

Vi har alltid Champagnefrokost, og alle tar et glass eller to til god frokost og jordbær! Ingen barn lider fordi voksne drikker alkohol så lenge de drikker med vett og forstand.

I Italia er det HELT VANLIG å drikke et glass vin eller to til måltider. Vi som barn har virkelig aldri ever lidd under det. Men her i Norge er det enten avholds eller ravfyll virker det som. Det fins en god mellomting da. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvorfor er det bare barnas dag? :klo: Jeg er vokst opp utenlands, og syns 17.mai er en fantastisk dag ! 

Vi har alltid Champagnefrokost, og alle tar et glass eller to til god frokost og jordbær! Ingen barn lider fordi voksne drikker alkohol så lenge de drikker med vett og forstand.

I Italia er det HELT VANLIG å drikke et glass vin eller to til måltider. Vi som barn har virkelig aldri ever lidd under det. Men her i Norge er det enten avholds eller ravfyll virker det som. Det fins en god mellomting da. 

Nei. Enten tar du et glass eller to, eller så blir det tre flasker og svime av i grøftekanten. Finnes ingen mellomting, ifølge enkelte... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vært på champagnefrokost. Er 29 år og har 2 barn på 4 og 9 år. Dette er barna sin dag, ergo null alkohol her! Dagsfyll er direkte flaut... 

Anonymkode: 0d43d...821

Hva er forskjell på dagsfyll, kveldsfyll og nattfyll? Alt er da fyll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei. Enten tar du et glass eller to, eller så blir det tre flasker og svime av i grøftekanten. Finnes ingen mellomting, ifølge enkelte... 

Jeg blir smått irritert over at noen er så enkle som å tro det :P jeg drikker nok mer vin enn hva som er vanlig her i landet, men kan telle på en hånd de gangene jeg har vært så beruset at det svinger for mye i hodet :laugh: det har stort skjedd om nyttårsaftener fordi det er "min festdag". 

Ellers drikker jeg virkelig med måte, og jeg syns fulle mennesker er uappetittelig! Bli gjerne litt beruset og glad, det gjør ingenting! Men fulle folk? Nei takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg blir smått irritert over at noen er så enkle som å tro det :P jeg drikker nok mer vin enn hva som er vanlig her i landet, men kan telle på en hånd de gangene jeg har vært så beruset at det svinger for mye i hodet :laugh: det har stort skjedd om nyttårsaftener fordi det er "min festdag". 

Ellers drikker jeg virkelig med måte, og jeg syns fulle mennesker er uappetittelig! Bli gjerne litt beruset og glad, det gjør ingenting! Men fulle folk? Nei takk.

Da er vi vel enige da 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er ikke bare for barna, nei!

Anonymkode: a6389...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk bitre kjerringer som skriver her inne at champagnefrokost og drikking på 17 mai er idiotisk. Det verste er at når jeg ser disse familiedamene på 17 mai med ungene og mann på slep så ser alle lang vei at mennene til disse bitre kjerringene heller ville vært med oss som smiler, har det gøy og gjerne tar oss noen glass for å feire denne dagen 🎉🎉 men jeg kjenner mange som har barn og syns det er kjempestas å feire med familien, så jeg sier ikke at alle er sånn. Det er bare så utrolig mange bitre damer her inne som er 30-40 år men oppfører seg som de er 60 år. Slapp av folkens, gjør som dere vil men ikke legg dere så mye opp i hva andre gjør. Det lyser sjalusi av dere, blir dere ikke flau?😅

Anonymkode: b48e8...045

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...