Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

O.G.
Alice123 skrev (4 timer siden):

Joda, det kommer vi nok til å gjøre. Min mann og jeg har til stadig middagsselskaper (nå under covid så-som-så), så vi kommer ikke til å ekskludere, for jeg er veldig glad i venninnen min. Men på grunn av covid hadde jeg glemt hvor immari småspist (og småserverende!!) de er, og glemte å komme mett til middag ;)

Småserverende, det der var jo smålighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellienor

Jeg og min samboer holdt et mislykket middagsselskap for mange år siden, men jeg vil påstå det ikke var helt vår feil at det gikk skeis:

Min samboer hadde inviterte 4 kollegaer til middag fredag kveld. Men han hadde ikke vært presis på tidspunkt dessverre... Beskjeden til de var ca: Alle som ville det kunne dra hjemom for å skifte osv etter jobb, og så si ifra når de er på vei. Så skulle vi sette maten i ovnen når de nærmet seg, og vi var uansett klar til å ta imot gjestene fra kl 17 av. 

Alle visste godt at det var et middagsselskap det var snakk om og at de skulle få servert lasagne og vin. Ingen av de bodde langt unna, og de var ferdig på jobb kl 16/16.30. Vi regnet med å kunne spise rundt kl 18. 1 gjest måtte melde avbud i siste liten pga sykt barn, og 1 gjest kom raskt etter å ha vært hjemom og skiftet.

De 2 siste derimot dro sammen hjem til hun ene for å stelle seg der. Når klokken ble 18 og vi ikke hadde hørt noe, spurte vi om de snart var på vei. Da hadde de ikke engang BEGYNT med noe som helst, men bare blitt sittende på sofaen og vorset..... Så DA skulle de i dusjen, sminke seg og hele pakka før de kunne dra derfra. 

Vi orket til slutt ikke vente mer og spiste ca kl 19 med den ene gjesten som var kommet. De to andre dukket opp kl 21.30 sånn halvveis interessert i å spise. Uten noe unnskyldning for at de var så treg eller noen form for anerkjennelse for at de faktisk var sein. De hadde jo spist chips, drukket og kost seg siden kl 17. Vi varmet opp igjen lasagnen til de, og hun ene satt i tillegg og bar seg for at det lå fremme en parmesan på bordet til de som ville raspe og ha på ekstra topping. "Det lukter jo så ekkelt"! 

De hadde med seg masse cider og det ble veldig klart at de bare var interessert i å vorse. Kl 00 spurte de om planen var å dra på byn, noe vi andre ikke ville. Den første gjesten ble hentet kl 00.30, og jeg var rimelig klar for sengen. Men de 2 andre ble sittende til kl 04(!!!) før de endelig gikk. 

Jeg kjente ingen av gjestene fra før, men min samboer og den første gjesten var helt sjokkert over hvordan de oppførte seg. Det var veldig tydelig at de ikke var interessert i noe middagsselskap i det hele tatt, de ville kun drikke - det var jo HELG...

Hadde det vært i dag hadde jeg definitivt bare kastet de ut tidligere og ikke ventet så lenge på de med maten i utgangspunktet. Men vi var dessverre unge og uerfarne verter den gangen. Ler av det i dag heldigvis. Han jobber fremdeles med noen av de, men de har aldri blitt invitert på noe igjen, og ikke har de invitert oss på noe heller 😅  

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alice123
O.G. skrev (På 19.1.2022 den 4.45):

Småserverende, det der var jo smålighet.

Joda jeg er enig. Men inviterer likevel til skikkelige selskaper hvor det flyter av mat og vin til alle (og det likevel lages nok mat til at vi spiser rester i ei uke).

Anser det litt som voksenopplæring. Den beste måten å endre holdinger på er å være et godt eksempel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
solmåneogstjerner
Alice123 skrev (6 minutter siden):

Anser det litt som voksenopplæring. Den beste måten å endre holdinger på er å være et godt eksempel!

Tja..  Egentlig enig, men noen ganger så har man å gjøre med folk som ikke skjønner det likevel. Da må man bedrive 'barneopplæring' - si tydelig ifra.  

Evt velge å ikke invitere dem igjen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alice123
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Tja..  Egentlig enig, men noen ganger så har man å gjøre med folk som ikke skjønner det likevel. Da må man bedrive 'barneopplæring' - si tydelig ifra.  

Evt velge å ikke invitere dem igjen. 

Jeg forstår hva du mener og er enig! Men her er det litt relasjoner innvolvert også. Min venninne er en barndomsvenninne hvor våre foreldre også var barndomsvenner, og hun er som en søster, på godt og vondt (vi er i familie i alt annet enn blod).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
solmåneogstjerner
Alice123 skrev (24 minutter siden):

Jeg forstår hva du mener og er enig! Men her er det litt relasjoner innvolvert også. Min venninne er en barndomsvenninne hvor våre foreldre også var barndomsvenner, og hun er som en søster, på godt og vondt (vi er i familie i alt annet enn blod).

Ja det skjønner jeg 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

O.G.
Alice123 skrev (4 timer siden):

Joda jeg er enig. Men inviterer likevel til skikkelige selskaper hvor det flyter av mat og vin til alle (og det likevel lages nok mat til at vi spiser rester i ei uke).

Nja, spørs om de tror de kommer unna med skiten sin når du inviterer igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...